Dillinger 5 ei mitenkään kovin uusi enää ole. Hyvin se minusta rullaa ja käyttäytyy yleisajossa. Nastat ei mitään seinäpitoa tarjoa, mutta vähentää nopeita luiskahduksia. Irtolumella loppuu vetopito äkkiä.
Printable View
Dillinger 5 ei mitenkään kovin uusi enää ole. Hyvin se minusta rullaa ja käyttäytyy yleisajossa. Nastat ei mitään seinäpitoa tarjoa, mutta vähentää nopeita luiskahduksia. Irtolumella loppuu vetopito äkkiä.
Kyllä siitä on uudempi versio tullut, vanhan tunnistaa siitä että kyljessä lukee 26x4.8" ja uudessa 26x4.6" (joka lienee lähempänä todellista).
Kyllä läski on monipuolinen. Sinnittelin Johnny 5.0 nastoilla paineisiin 0,3 bar edessä ja 0,35 bar takana - oli hyvää kuntoilua. Nyt ajelen 1,0 bar edessä ja 1,2 bar takana. Kylläpä pyörä lentää.
Kyse on työmatka-ajosta ja painoa kuskilla 115 kg. Ja minusta on loistavaa, kun voi reenata jalkoja pikkupaineilla, ei tarvitse ajella niin pitkiä lenkkejä. Ja kuitenkin sitten pääsee vauhdilla, jos on tarvis. Kesäksi ostanen nastattomat Johnnyt, silloin testaan sitten optimaaliset vauhtipaineet alamäkirullauksella. Luulen 1,0 bar olevan jopa hieman turhan korkea.
Ostin käytetyt Maxxis Minionit ,minkälaiset renkaat ajolleen ? Ei alla siis vielä,nauttinut vaan JJ:n rullaavuudesta.
Nehä pitää olla kummatki. F=front R= rear
Paitti että Muklukit myytiin FBR eessä ja takana ja mulla oli jonkin aikaa FBF takana kun ajattelin että se rullaa FBR:ää paremmin niin ostin sellaisen.
Vaati aika paljon painetta jotta rullaa siedettävästi sekin. Taisin sitten laittaa Colossuksen taakse ja FBF eteen, kyllä se toki meni sinne mihin ohjasi.
Joo, mulla on etunen ja takunen- mallit. Etusta katselin että siinä on vähän kuvio rullaavuuden suuntaan ja takusessa on melkein surlyn kuvio eli aikamoinen kuokka.
Voi olla vähän hölmöjä kysymyksiä, kun tässä vasta opetellaan läskikuskin arkea. :)
Mutta nyt huomaa kuinka pienetkit erot rengaspaineissa tuntee heti ajokäytöksessä, niin millä te oikein mittaatte näitä alle 0.5 bar paineita? Aikoinaan omistin Schwalben digi-mittarin mutta se on kadonnut jonnekin. Mutta kysymys on että onko se toimiva peli näillä paineilla? Kannattaako hommata uusi samanlainen?
On se toimiva. Airmax pro? Pakkasessa saattaa heittää toimimasta.
Nykyää mulla on analoginen mittari. Toimiva sekin mutta eipä tuota taskuun jaksa ottaa
https://foxcomp.fi/meiser-pv-gauge-w-pressure-15-psi
Itellä ollu tämä blackburnin mittari ja hyvi on pelittäny
https://rtech.fi/blackburn_honest_painemittari.html
Ei näytä olevan missään Terrene Johnny 5:sta ilman nastoja. Joudun tyytymään JJ 4.8:hin.
Näyttäisi verkkiksessä olevan VEE:n renkaat tarjouksessa. Onko tietoa toimisko tämä semikovalla / jäällä hyvin ? https://www.verkkokauppa.com/fi/product/76325/nbkfx/Vee-Tire-Snow-Avalanche-26-x-4-8-fatbike-nastarengas
Tilasin tuollaiset, kun halvalla sai. Ensi talvena pitää sitten kokeilla. Jotain koeajo-juttuja netistä löysin, eikä ne pahasti haukkuneet, niin uskalsin tilata. :)
Tuli ilmoitus että 3 kk on toimitusaika. :)
Vähä kyllä fiilikset, että Colossus lähtee ja JJ tulee taas takaisin taakse ensi talveksi. Onhan siinä joo pitoa JJ:tä enemmän, mutta ei niin paljoa ja vähänkään pehmeämmässä hyöty häviää, kun kumi on niin pahasti alimittainen ja kantavuus heikompi kuin JJ:llä. Rullaavuus on muualla kuin täysin kiinteällä pinnalla selvästi JJ:tä nihkeämpää tai no rullaa se kun laittaa painetta, mutta sitten pito heikkenee ja kanto on entistä heikompi.
Olisiko kenelläkään vihiä mistä saisi Johnny 5 renkaita ilman nastoja?
Joo olin kyllä yllättyny noiden mitotuksesta ku nimestä saa sen kuvan että ne ois isot :D
Noh ei siinä. Riittäny pito iha mukavasti. Ja rullaa ihan ok siinä 6-7psi. Pehmeelle en ole kerenny tänä talvena mutta siellä sais olla Lou että ei jäis sutimaan joka nyppylään
JJ 4.8 on kyllä ihan hyvä rengas kesäksi, on kuin sukkasilla ajelisi. Astetta pienemmät, mutta kyllä varsin pehmeät, kuin Johnny 5. Johnny 5 oli taas astetta pienempi kuin 2XL.
Alan kyllä vähän kyllästymään tuohon JJ:hen etenkin mudassa. Ne lähtee kuin pulkka alta. Ihmetyttää vähän Terrenen kohtaloa. Eivät kuulemma vastaa sähköposteihin, ja kaikki myyvät vain ei oota.
Joo, en minäkään JJllä vaikeassa maastossa ajaisi, nytkin vain työmatkoja asvaltilla kurvailen.
En tiedä, jos paineet tiputtaisi 0,4 bar, niin paranisiko pito. Olen itsekin meinannut mudassa lentää kyljelleni JJ 4:lla. Toivon, että 4.8 olisi edes hieman parempi.
Jotkut tuntuvat pärjäävän sysipaskallakin - itse en osaa ajaa ollenkaan.
Pitää kyllä, mutta jos mennään löysälle alustalle kuten sohjoinen lumi tai muta niin se liukuu kuin pulkka. Etenkin sivusuunnassa.
Laittakaa jotkut oikein raskaat renkaat alle ja JJ tuntuu taivaalliselle. 😄 Ajoa ja ajoa sanon minä. JJ on hyvä kumi kun tiedostaa puutteet kuitenkin positiiviset puolet suuremmat. Laskekaa paineita, tubelekset käyttöön, ja ennakoivaa ajoa maastossa. Lisäksi ostakaa myöhään syksyllä uudet aina. Silloin terävät nappulat toimii parhaiten. Saksasta kun saa halvalla kumia.
Samaa mieltä. Märässä maastossa, ihan niinkuin talvellakin, on toi edellä sanottu nappuloiden terävyys olennainen etu. Vaihdoin vanhan kuluneen 4.8 Liteskinin joka kesä keleissä oli ihan mainio, myöhään syksyllä uuteen niin kyllä ero oli ihan selvä. Tosin myöskin enemmän kokemusta takarenkaan.
Tällä systeemillä tietty kertyy vähän kuluneita kumeja, mutta onneksi niillä on hyvät jälkimarkkinat.
Nyt kun katsoo JJ kuviota, niin miksi kaikki nappulat on melkein samassa rivissä, poikkisuuntaan katsottuna? Jos vaikka ne keskinappulat olisi 10 mm eri "rytmissä" niin siihen nappuloiden väliin ei jäisi tyhjää mutakanavaa...