Toi on ainakin ulkoisesti sama kuin mulla. Ja tyytyväinen olen.
nih..
Printable View
Onko kenelläkään kokemusta tälläisestä kypärävalosta, Xeccon Zeta 1600?
http://www.xeccon.com/plus/view.php?aid=61
Muutaman vuoden vanha ja ei niin hirveästi käytetty Blackburn Flea etuvalo ei enää suostu latautumaan :( Mikä avuksi? Vai heitänkö serriin?
Minulla on muutama noita ollut aikanaan käytössä ja nyt pyörineet pitkään pöytälaatikossa. Koskaan ei akut noissa oikein kunnolla, mielestäni, toimineet. Latauksen kanssa oli aina kaikissa jotain pikku ongelmia. Voisin yhden purkaa ihan mielenkiinnosta tänään ja vilkaista, onko akku esim vaihdettavissa järkevästi :)
Juu ei irtoa puoliskot toisistaan sitten millään. Ovat ilmeisesti liimattu ihan kunnolla toisiinsa. Lamppu pitäisi käytännöllisesti katsoen sahata kahtia ja sitten liimata uudestaan. Etuosan ledien ympärillä oleva kumi lähtee irti ja siitä katsoen sisällä vaikuttaisi olevan joku pyöreähkö nappimainen akkukenno...
Sanoit juuri viisaita sanoja. Muilla lumeneilla ei ole paljon merkitystä kuin niillä jotka valaisee kohdetta. Kokonaisvalomäärä ei yksistään kerro valon hyvyydestä. Varsinkin monessa pyörävalossa tai pyörissä käytettävissä valoissa valokuvio on kaikkea muuta kuin sopiva. Edes maastoon ei pyöreä kuvio ole paras mahdollinen, vaan kuviolla tulisi olla leveyttä enemmän kuin korkeutta. Heikko hajavaloa oksia jne. varten toki tarvitsee olla. Tiellä oikeanlaisen valokuvion merkitys korostuu. Valostorellakaan ei taida olla valokuvioista edes kuvia, saati sitten järkevää vertailua.
Käytännössähän pyöräilykäytössä, varsinkin Suomessa, valot ovat ajettaessa hyvin jäähdytettyinä. Ei jäähdyttämätön kesti silti turha ole, kertoohan se mm. ettei lamppu hajoa kuumuuteensa ja jäähdytyksen toimivuudesta. Ei eri olosuhteissa tehtyjä testejä pidä tietenkään suoraan toisiinsa verrata. Ei hyvä jos nuo lamppurankingin testit on osin tehty jäähdytettyinä ja osin jäähdyttämättöminä.
Blackburnin flean paketissa kerrottiin valolla olevan ikuinen takuu, tiedä sitten kauanko se käytännössä on, omani hukkasin jonnekin.
Kolmas kerta toden sanoo. Kävin tänään hakemassa siis kolmannen lampun, takuun piikkiin. Vaan nyt kolmaskin lamppu haluaa olla näyttämättä valoa yli paria minuuttia. Eli tässä valmistuserässä lamput ovat täyttä kuraa. Kauppa sijaitsee Lielahdessa. Eli en suosittele ostamaan sieltä kyseistä, MS-602, lamppua. Katsotaan, jos saisin tilalle parempaa kiinanlamppua samaisesta puljusta. Myyjä vihjaili, että pistetään parempaa lamppua tilalle, jos ei nyt toimi. Tiedä sitten joutuisinko pulittamaan välirahaa, vai pistääkö suoraan parempaa tilalle. Jos saan samaan rahaan paremman koitan sillä. Jos joutuisin maksamaan väliä, otan rahani takaisin. Joka tapauksessa lähti huonolla maulla liikkeelle valon osto. Olight saa olla vielä jonkin aikaa ykkösaurinkoni.
Halvalla ei tässäkään tapauksessa saanut hyvää.
Eihän se kiinakura muutu kullaksi, vaikka sitä isossa urheilukaupassa myydäänkin. 25 egen MS-602 tuli just tänään ja ainakin siihen valo syttyi akun lataamisen jälkeen. Katsellaan.
Mulla oli vanhempaa versiota tää Magicshine, pojan käytössä nyt ja sanoisin että sama vehje. Mennä syksynä Biltemalainen tuli ostettua kun halvalla sain. Jatkojohtoa akulle siinä ei ollut, eilen tilasin Valostoresta toiveissa että passaa. Olen loppuviikolla viisaampi.
Suunnatkaa nuo hienot tehokkaat uudet valonne, niin ettei isoin osa valosta mene harakoille. Voi noista häikäistyäkin.
Saman lampun tilasin kun oli sen 25€ ja ajattelin laittaa kypärään kun kevyempi kuin nykyinen. Lamppu toimii (testattu toimivalla akulla) mutta akku on paska, ei ota virtaa vastaan.
Mä hain Lahden XXL:n avajaisista tuon 25€ lampun ja tuntuu jopa toimivan. Reilun tunnin jaksoi palaa täydellä teholla jonka jälkeen himmeni ja virtanappulaan syttyi merkkivalo. Eli ei kyllä tuohon luvattuun parin tunnin paloaikaan pääse mutta ei sammu ihan hetikään :)
Tiedä montako ljuumenia lamppu sisältää, mutta huomattavan kalliin 700 lumenin ( mitattu muka) tuikun tuo päihittää silminnähden. Ja kuten kirjoitin, riittää yleensä vaikkei täysillä pidäkkään.
nih..
Skädäm. Tänään sitten sain vietyä kolmannen MS-602 takaisin ja tilalle sain sen "1600 lumenisen" version. Samoihin takuisiin. Tossa ulkosalla testatessa paloi ja kauan. Olen nyt vihdosta viimein tyytyväinen tuotteeseen. ÄxÄxÄllän toiminta oli kyllä loistavaa, mutta ihmettelen miten tämmönen Taikaloisto lamppu pääsee myyntiin tommosella virheellä. Se annettakoon anteeksi toistaiseksi, kunnes mahdollisesti tämäkin lamppu ottaa lopputilin. Toivottavasti toimii pitkään. Loppu hyvin, kaikki hyvin.
Taisi olla aika huonoa tuuria. Oma jokin aika sitten ostettu 602 toimii. Toistaiseksi. Kop kop.