Mimmoset sisurit on uudessa scoop singlessä? Onko tietoa? Tubelesseja ei jaksa ainakaan heti tehdä.
Printable View
Mimmoset sisurit on uudessa scoop singlessä? Onko tietoa? Tubelesseja ei jaksa ainakaan heti tehdä.
Mulla on menny jotain 750 km. Sitten ostin pykälää paremmat ketjut, ja niillä tais vajaa pari tonnia mennä. Nyt on taas alkuperäisen malliset, kattotaan paljonko menee. Oma mittatikkuni näyttää tosin vain 0,5% ja 0,75% venymät. Puolen prossan venymän jälkeen olen yleensä tilannu uudet ketjut odottamaan, ja sitten vaihtanu kun on venähtänyt yli tuon 0,75%.
Läskeissä taitaa kulua enempi ainakin jos ajelee raskaassa maastossa jolloin pienillä välityksillä yritetään päästä eteenpäin ja leveä rengas nappaa hyvin kiinni. Äsken ajelin viitisen kilometriä mettäpolkua hangessa jossa just riitti 24/26-piikkinen eturatas ja 46-piikkinen takaratas. Varmasti ketjuja rassas. Ja hikikin tuli.
Mulla on Nukeproofin Electron Evot. Chainreactioncyclesissä olivat jotain 35 e. Olen ollut tyytyväinen, joskin alkuperäiset rasvat katos muutamassa kuukaudessa ja polkimet muuttuivat tahmeaksi. Uusilla vaseliineilla on nyt menny ainakin yhtä kauan ja tuntuu että ne pyörii paremmin kuin uutena. Tuotesivun arvosteluissa joku muu kertoi vastaavasta. Hyvinä puolina sanottakoon että polkimeen löytyy myös halvalla varaosia.
Minä tosin modasin niitä vielä sen verran, että ruuvasin pikku mutterit piikkeinä toimiviin ruuveihin. Pito ei juurikaan heikentynyt, mutta enää ei sadehousut repeä ja nahkamaiharit naarmuunnu jos tumpeloi jalan polkimelta.
Noista pikku puutteistaan huolimatta mielestäni helposti hintansa arvoiset, ja ostaisin uudelleenkin.
Hg54(deore) tuntui omissa ajoissa venyvän 0.5%:iin jo 500km ajon jälkeen riippumatta pyörästä, muistelisin sitten että kun olen kahta ketjua kierrättäny niin tonnin kohdalla alkoi olla melkein 0.75%. Hg95(xt) taisi venyä melkein samaa tahtia. Parin tonnin kohdalla kun molemmat ketjut oli kiertäny 2 kertaa oli täysin mahdotonta enää laittaa pelkästään uutta ketjua kun 9-10 vaihteilla se loikkasi jo yli, eli pakka oli kulunut niiltä osin. 1% kai nuo ketjut kannattaisi ajella ja sitten pistää kaikki vaihtoon
Orkkisketjut on pääsääntöisesti aika heikkoja. Kilometrien sijaan maastopyörissä olisi relevantimpaa mitata ajotunteja, mutta ei niistäkään mitään kovin eksaktia kestävyyttä voi ketjulle antaa. Kuivana kesänä ketjut kestää koko kesän, rospuuttotalvena menee kolmet ketjut. Käyttö ja kuran määrä vaikuttaa ketjun kestävyyteen.
Dura-Ace/XTR ketju on kestävin Shimanon ketjuista. Hintalappukin siedettävällä tasolla. En näe syytä, miksi pitäisi ottaa halvempaa ketjua.
E: 10-systeemiin ei taidakkaan saada enää kuin Ultergra/XT -ketjua...
2018 pyörin omistajat, jos viitsisitte niin mittailkaapas keulakulmanne niin nähdään tuo geometria tuliko muutosta edelliseen vuoteen.
Mulla vaihtui M fatty 2018 S delightiin. S-koon ja isompien välillä on ainakin eroa. Mutta 2016 S-koko vaikutti sekin yhtä jyrkältä, kun sellaisen yksi päivä näin. Toisaalta jyrkkä kulma jotenkin sopii ketterään pieneen pyörään.
Lähetetty minun SM-A320FL laitteesta Tapatalkilla
Puhelimen kulmamittari näytti 2018 singlelle 67 astetta:) eli tuskin ihan oikein. Jokatapauksessa makia peli. Kaikki pelas suoraan paketista koottuna, väänsin vaan typeränä intoa täynä sen kuusiokolopultin kannan pyöreäksi, jolla stemmi on kiinni.
Mittasitko haarukan kyljestä ? Taisit mittaa 51mm offsetin mukaan? pystyykö emäputken sivusta mittaamaan?
Näin tein minäki. Myös satulaputkenkiristimen. Uudet tilasin enkä alkanu kierteitä tekeen uusiksi
Momenttiavainta ei oo ollu vielä varaa hankkia niin käyttäny nytten semmosta oikeen pientä avainta joka tulee huonekalujen mukana kasaukseen. Siinä ei ole vipuvoimaa.
Lidlin pyörätyökalulla olen nuo rikki vääntäny. Siihen ku saa vähä enemmän vipuvoimaa
Niin eikös se keulakulma mitata vaakatasosta akselin kautta? Vai mikä on oikea mittaustapa? Offsetin kanssa kulma on loivempi jos vetää viivan akselista vaikka keskelle ohjaustankoa. Ajoon vaikuttaa enemmän tämä, kuin pelkkä emäputken kulma mikäli on offsettiä eli akseli ei ole emäputken keskikohdan kanssa samalla linjalla.
Valmistajat ilmoittaa usein HA, mutta haarukka taipuu usein eteenpäin anakin noissa jäykissä keuloissa ja lisäksi on offsettiä, joten kuvissa kulma näyttää loivemmalta kuin pelkkä HA.
Edit: Niin siis keulakulma on akselien välinen taso, josta suora linja emäputken läpi. Sitten on travelia eli kun otetaan offset mukaan. Tämähän vaikuttaa kyllä ajotuntumaan vs. jo offset on nolla. Nollaoffsetilla vaikkapa 71 asteen emäputken kulmalla tuntuma on OTB, mutta kun lisää offsettiä pari senttiä, niin pyörä menee esteestä paremmin yli. Tähän vielä haarukan taivutusta. Tosin tämä on kyllä erikoista kuvien osalta, kun joissain keuloissa putket lähtee heti kruunusta taipumaan eteenpäin (offset). Tuottaa ainakin visuaalisesti loivemman kulman, jossei sitä ole oikeasti.
Tässä keulaputket aika suorassa linjassa emäputken kanssa.
https://www.suomenurheilupyora.fi/im...-30_prlist.png
Tässä taas putken nojaa vahvasti eteenpäin.
https://www.reidbikes.com/wp-content...Radar-Ares.jpg
Eipä se Motonetin kiinnike kestänyt tällä kertaa paljon mitään. Tai kiinnike kesti, mutta kiinnitys itsessään ei ollut onnistunut ja kiinnike sitten irtos. Sävelsin nyt vielä kertaalleen itse omat kiinnikkeet alumiinilistasta, sisäkumista ja klemmareista. Tuli itse asiassa yllättävän tukevan tuntuinen, paljon parempi kuin noilla aiemmilla yritelmillä. Kestävyys jää kuitenkin nähtäväksi.
Tässä ostoslista jos joku toinenkin haluaa kokeilla:
http://m.motonet.fi/fi/tuote/887164/...atta-40x4mm-2m
https://www.karkkainen.com/verkkokau...-rst-letkuside (20-32 mm)
Ohjeena että leikkaa tuosta alumiinista pari kuvan mukaista palaa (itte käytin akkukäyttöistä kuviosahaa, mutta käsikäyttöisellä rautasahalla saisi siistimmin) ja viilailee rautaviilalla karheudet pois. Kannattaa myös viilata pienet hahlot klemmarin parempaa paikallaan pysymistä varten (ei näy kuvissa). Sitten kun alumiinipalat on leikattu, ne voi klemmareilla kiinnittää runkoon niin että sisuskumi on välissä suojana. Käytin aluksi nippusiteitä, mutta klemmarilla sai jämäkämmin kiinni. Lisäksi nippusiteen kanssa epäilytti että jos se pettää, alumiinipala saattais kiilautua suoraan jarrulevyn aukkoon kun ovat alle puolen sentin päässä toisistaan.
Jos joku haluaa kokeilla tehdä samanlaista, kannattaa katsoa kaavakuvasta vain mitat, ei piirroksen mittasuhteita. ;)https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...f34cb0f75a.jpghttps://uploads.tapatalk-cdn.com/201...2ccc962d2d.jpg
Juu mittasin tosiaan haarukan kyljestä tuon 67 astetta. Tuosta putkesta hankalampi mitata luotettavasti. Onko kukaan laittanut riser tankoja? Itellä tuntuu ehkä pidemmillä yli 5km metsäpolku reissuilla, että selkä kipeytyy ja mieli tekisi ajaa hieman pystymässä asennossa. Lyhemmillä ja agressiivisemmilla spurteilla ajo-asento on ihan jees. Tietysti hieman ehkä vaikuttaa sekin, että on liukkaat polut ja se saa aikaa pientä jännitystä ajamiseen.
50mm riser tanko itellä 16 asteen taivutuksella. Korotus ei tosin tunnu niin isolta. Yhen spacerin verran alempana. Tuli tosin rannevaivoihin. Edellinen riser tanko pasko ranteet ku oli niin jäykkä ja normi 9 asteen taivutuksella.
Selkä voi kipeytyä myös satulan asennosta. Etukenossa menee alaselkä ja takakenossa ristiselkä
fiilistely
Nukeproof warhead cf 25mm nostolla löytyy täältä ja tykänny oon. Jonkin verran ajoasento nousee, mutta ehkä ottaisin nyt isommalla nostolla.
https://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOOG/on-one-og-handlebar
On ihan hyvä. Maksoin 17€ aikoinaan
Vuoden ajo takana Scoop Singlellä. Täytyy sanoa, että tyytyväinen olen pyörään ollut. Itsenäisyyspäivän Suomi 100-lenkillä tuli pyörään ensimmäinen ongelma. Pari kilsaa ennen kotia aljoi polkimet pyörimään tyhjää, vapaaratas nakutti kyllä. Kick-bikellä kotiin ja eilen avasin takanapaa. Vapaaratas näyttää olevan kunnossa, mutta navassa oleva hammaskehä pyörii. Pyörä lähetetty Verkkokaupasta 1v ja 1viikko sitten. Katsotaan mitä takuu sanoo.
Oliko lähteny aukeemaan vai halki? Oliko vaparin rungossa jälkiä? Mulla oli vapari ottanu kehään kiinni ennen ku vaihdoin laakerit vapariin ja napaan ja rauta-akselin. Jos vapari ottaa hammaskehään kiinni ja laskettelee vapaalla niin voi varmaan lähtee aukeemaan. Kun veto on päällä niin hammaskehä kiristyy.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Tilasin scoop singlen. Mistä niitä fatbag runkolaukkuja saa, näyttää sopivan hyvin mutta google ei löydä? Olisko saint mx80 polkimet hyvät?
Se o XXL:n laukku jota ei ole saatavilla tällä hetkellä. En voi myöskään suositella. Vetoketju hajoaa herkästi
Sanottakoon, että 2018 singlen mukana tuli polkimet joilla ainakin alkuun pääsee ja kaltaiseni amatööri saattaa jopa nauttia niilläkin polkimilla ajamisesta :)
Juu kyllä ne vakiopolkimet tänään aika tukossa oli. Tänään varmaan kriittisin keli noiden polkimien kannalta. Miten muuten, jos vaihtaa tuon riser-tangon, niin onko miten tiukassa nuo vakio käsigripit? Joutuuko hankkimaan uudet uuteen tankoon? Suvalalla meinas, että joskus tarttee puukkoo, että ne saa irti ja joskus ei.
No ei puukkoo tarttenu. Malttia :)
Omastani en niitä irrotellut kun vaihdoin koko tangon ja ostin siihen uudet gripit. Prismasta kotimaiset Herrmanssit, eivät ole hinnan kiroamat ja pidän laadukkaina; malli Diamond ilman ruuvikiristystä. Pysyvät kiinni kuin tauti, mutta irtikin saa kun ruiskuttaa injektioneulan avulla vettä tangon ja gripin väliin. Tiukassa kyllä sittenkin ovat. Tuon veden kanssa voi varmaan niitä vakiopäitäkin yrittää irti, mutta saattaa olla etteivät sittenkään irtoa ainakaan ehjinä.
Jos on kompura käytössä niin paineilmapistoolilla ilmaa tangon ja tupin väliin. Tuppi lähtee melkeen itsestää irti. Sit laittaa hiuslakan kanssa takas ja föönillä vähän lämmittää . Ostin kumminkin lukkotupit kun könysin suolla. Tuppi kastui ja rupes pyörimään.
Lähetetty minun PRA-LX1 laitteesta Tapatalkilla
Eikö olisi vaan helpompaa ostaa ruuvikiristeiset gripit. Lähtee pois ja menee takaisin ilman mitään värkkäämstä?
Sitten nuo ilman ruuveja olevat tosiaan tahtoo alkaa liikkumaan ajan myötä ellei niitä liimaa jotenki.
Itsellä ollut noita ilman mitään kiristysmekanismeja olevia pelkästään kitkalla kiinni pysyviä grippejä, ja kun ne esimerkiksi tuulilasinpesuaineella liukastettuna on saanut paikoilleen niin on ne varsin hyvin pysyneet kiinni. Mutta se irroitus. Jos jostain syystä pitää ottaa pois niin aina ei paineilmakaan ole auttanut. Siinä on olleet kuin kuuluisa tavara junttilan tuvan seinässä. Mattopuukko on ollut aika hyvä irroitusväline. Tämän takia en niitä suosi.
Jokos Verkkiksen 3ke täysjoustohiilikuituläski kesksuteltu? https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...e-hiilikuitu-L
Harmi että sitä ei ole saatavana isompana.
Mikähän siinä on, ettei mainoskuvissa vahingossakaan kuvata jousituksen linkkuja toiselta puolelta, jossa ei olisi ratas tiellä. Tuossakin on jonkin sortin linkkuperä ja ehkä alalinkun etupää laakeroitu polen tyyliin keskiöön. Toista päätä ei sitten näekään. Voi toki olla, että olen ainut, jota asia kiinnostaa, kun tilaa pyörää koeajamatta sitä.
Mitäpä vielä?
Näkiskö näistä paremmin https://silverbacklab.com/product/synergy-fat-2/
^Toiselta puolelta ei näy mutta verkkokaupan kuvassa 9 näyttäis että laakeroitu poljinkeskiön taakse, muutama sentti siitä.
Joo, siinä näkyy huonosti jotain, etenkin kännykän näytöltä. Linkun asennosta ei tiedä juuri mitään, tosin sillä ei enää suurempaa merkitystä olisikaan. Yksi kuva toiselta puolen avittaisi. Vaan eipä tämä ole yksin verkkokaupan/sirverbackin tyyliä.. Kai se on muotipoliisien oppi mennyt hyvin perille. Kuva aina voimansiirron puolelta.
Valmistajan sivuilta löytyy pyörälle myös paino, n. 15.7kg
Mitäpä vielä?