Tänks tiedoista. Stania mulla on sisässä. Onks siinä mitään itua, että talvella käy aina välillä pyörittelemässä kiekkoja, jotta saa vähän liikettä sinne sisustaan?
Printable View
Tänks tiedoista. Stania mulla on sisässä. Onks siinä mitään itua, että talvella käy aina välillä pyörittelemässä kiekkoja, jotta saa vähän liikettä sinne sisustaan?
Näin minäkin olen ajatellut varsinkin, jos sitä litkua kantaa mukana pienessä putelissa. Tufon pullot ovat muuten kätevän kokoisia ja mallisia. Tyhjensin yhden ja laitoin sinne sitä Caffelatexia tilalle :)
Etukäteen kevyen maantietuubin täyttäminen litkulla on siinä mielessä myös vähän hassua, että painohan siinä nousee sen litkun verran ja nimenomaan pyörivien massojen ulkokehällä. Hiemanhan sen litkun lisääminen saattaa kyllä hidastaa lateksisen tuubin itsestään tyhjentymistä, tiedä häntä.
Takana oleva Arenberg luovutti 2109km kohdalla. Etunen jatkaa taistoa Contin sprinterin kanssa.
Time is an illusion. Exercise time doubly so.
Mulla taitaa olla takaisella Schwalbe Onella kans jotain päälle 3k ajeltu. Ilman minkäännäköistä ongelmaa, mitä nyt aika kulmikas alkaa olemaan. Pitäisi päättää uskaltaako sillä kitkutella tän vikan ~kuukauden vai vaihtaako jo varmuuden vuoksi. Etunen Pave on ehkä puolet tuosta ja näyttää melkein pakasta vedetyltä.
Miten luovutti? Ajoitko kankaille/loppuun, vai tuliko kerralla liian iso reikä, vai miten? Ite en ole tainnut yhtään Veloflexiä ajaa kankaille, mutta muilla tavoin vaihtokuntoon kyllä. Yksi Challengen Strada antaui liian aikaisin ison reiän vuoksi, mikä vaihtaessa harmitti. Veloflexien osalta en muista, että em. kaltaista harmitusta olisi ollut. Etelän teillä ja 90 kg:n painoisena on aika turha unelmoida, että tuubin saisi ajettua rauhassa totaalisen loppuun.
Iso reikä. Pääkaupunki, Kehä l:n ja Hämeenlinnanväylän tietyön sepeli ja 80kg. Pari viikkoa rengas sinnitteli Caffelatexin ja Caffelatex Zotin voimalla. Sitten vaan tästä isosta reiästä alkoi vuotamaan. Reikä on siis iso, lähemmäs 10 mm halkaisijaltaan. Teen viikonloppuna ruumiinavauksen.
Meni ruumiinavauksen tekemiseen odotettua enemmän aikaa, mutta nyt se on tehty. Tuon ison reijän lisäksi muutama pienempi reikä löytyi, jotka Caffélatex oli paikannut. Hyvää tavaraa. Mutta tämä Caffélatex Zot se vasta on uskomaton aine:
http://www.effettomariposa.eu/en/pro...affelatex-zot/
Todellakin tuo reikä oli tarkistusmittauksessa jopa 11mm halkaisijaltaan. Pysyvää apua siis ei tullut, mutta noin 500-600 kilometriä renkaalla siis ajoi. Suosittelen lämpimästi tätä yhdistelmää. Renkaana Arenberg vaikuttaa niin hyvältä, että todennäköisesti ensi kesänä ajetaan sillä. Eturengas jatkaa sinnikästä menoaan ja vaikka kilometrimäärät putosivatkin syyskuussa, niin about 3000 kilometriä on se taivaltanut ongelmitta. Edelleen arvioisin yhdeksi mukavimmista tuubeista, joilla olen ajanut. Kun tuossa välillä laittoi alle Continentalin Sprinteriä ja GP4000s tuubeja, niin kylläpä tuntuivat jähmeiltä rullaavuudeltaan.
Olen ajellut kesän tuubi kumeksilla, pelkästään avokkailla tuli pyöriteltyä vuosikausia. Lopputulema koetun perusteella on se että tuubissa on puolensa eikä ehdotonta valintaa ole, molempi parempi. Olen päätynyt tuubien suhteen ratkaisuun että ensi suvena taakse tulee leveämpi kuin 25millinen, eteen jää molemmissa päissä tämän kesän pyörinyt 25mm leveä tuubi.
Tarkoitus on kumittaa siten että taakse tulisi luotettavuutta ja edessä pysyisi mukavuutta. Etukumiksi kelpaa käytössä ollut Vittorian CX tai Graphite versio, taakse on hakusessa Contin Sprinterin tapainen luotettavaksi todettu tuubi... harmi että em. ei löydy leveämpänä kuin 25mm.
Mitä luotettavaa ja semi-mukavaa tuubia raati suosittelee taakse?
Minä sijoittaisin Sprinterin aika korkealle huolettomuusindeksissä. Omissa pyörissä Sprinteriä ovat edeltäneet Schwalbe One, Continental Competition/Attack/Force sekä joku Vittoria jonkun aikaa eturenkaana. Tänä vuonna tuli ajettua kahdella pyörällä lähes pelkästään Sprinterillä, se on tähän mennessä selvästi kestävin käyttämäni tuubi. Tosin tältä vuodelta on hankala arvioida kilometrejä per rengas, kun kahden pyörän alla on kiertänyt neljä eri takakiekkoa ja kaksi etukiekkoa, joista yhdessä takakiekossa on Competition ja lopuissa Sprinterit. Koko kaudella ei kuitenkaan ensimmäistäkään puhkeamista.
Sprinterin ajotuntumassa ei tosiaan ole mitään erikoista, katsoisin Continentalin sijaan muiden valmistajien suuntaan jos kapeiden renkaiden rullaavuus tai mukavuus kiinnostaa.
Onkos tämä aine nyt semmoinen master-aine, jolla poistuu avorenkaiden idea tyyliin pitkissäkin randonneur ajoissa? Niidenhän ainut etu (mielestäni) olisi ollut/on ollut se, että voi paikata sisuria sata kertaa vaikka ajon aikana eli rengasrikkoon ei matka lopu. Mutta tuubeja ei voi kuljettaa mukana kymmentä kappaletta ja matka loppuu jossain vaiheessa jos/kun tuubi sanoo poks. Tällä myrkylläkö matka jatkuu samalla tuubilla maailman tappiin asti (no, 500-600km ainakin)? Saako kuinkakin isot paineet vielä tuubiin kun tuolla ensin on paikannut renkaan? Sen minkä CO2 kapseli jaksaa tyrkätä tai matkapumpulla jaksaa nylkyttää?
No, anyway, täytyy ostaa purkki jemmaan ehdottomasti. Kiitokset vinkistä, en ollut koskaan törmännyt moiseen aineeseen.
Sprinter-kommentin heitin lähinnä oman neljän tuubin ja kaverin kahden tuubin kokemuksella. Omat kokemukset rankkaavat Competitionit sen sijaan huolettomuusindeksissä todella korkealle. Parhaimmillaan ne on voinut ajaa niin loppu, että kulutuspintaa ei käytännössä ole enää lainkaan.
Pirkan pyöräilyssä tuhosin 2014 yhteensä kolme Schwalben Onea. Tai no, kolmas meni meni lopullisesti kymmenen metriä maaliviivan jälkeen. Vittoriat Pavea lukuunottamatta ovat mulla olleet "kerjäätkö ikävyyksiä" -renkaita.
Nää on näitä kokemuksia, jotka toki ovat usein yksittäistapauksia.
Mulla on nyt pari kesää ajetut attack/compit menossa vaihtoon. Arvioisin, että 4000-5000km on tullut ajettua. Yhden kerran sepeli meni läpi, mutta reikä oli niin pieni, että stanilla paikkaantui. Kolmatta kautta en ehkä uskalla aloittaa, jotta pääsee "vähillä ongelmilla".
Jos mitään merkittävästi parempaa ei ole tiedossa, niin taidan ostaa saman setin uudestaan.
Vai olisiko hyviä suosituksia?
Itse arvostan kohtuullisen hyvää pistosuojausta, hyvää rullausta ja neutraalia ajotuntumaa kuivalla ja märällä.
Lahden pyörähuollon poistokorissa oli noita Tufon avovanteelle tarkoitettuja tuubikumeja. Onko kokemuksia? Hintaa oli peräti 5€ kpl. Voisin kuvitella, että ovat perkeleelliset asentaa...
Tubular clinchereitäkö tarkoitat? Ite oon ajellu tollasilla 25 millisillä reilut pari tonnia. Kelpaa mulle. Ei flättejä enkä oo niin pikkutarkka ton painonkaan suhteen. Ja asennus oli itseasiassa pirun helppoa. Helpompaa kuin avon.
Ensi kesän tuubien speksaus menossa. Contin Comp toiminut luotettavasti, mutta jotain epävarmuus &jännitys tekijää voisi miettiä. Veloflexin Vlaanderen on listalla ykkösenä mutta tässä olisi musta hevonen. Panaraceria on ihan kuviottomana sliksinä ja sitten tuolla alla olevalla pienellä kuviolla. http://www.probikeshop.com/en/fi/pan...re/125325.html
Sama kuin yllä mutta ilman tuota mustaa hevosta. Ehdokkaina siis Veloflexiltä tuo Vlaanderen, Roubaix ja Arenberg. Mietityttää vaan miten tuo ensinmainittu mahdollisesti asettuu Tarmacin rungossa olevaan 6800 Ultegran (taka)jarruun? Virallisestihan 9000 D-A ja 6800 Ultegraan menee se 25mm kumi, mutta längen tarkempi asema rungossa vaikuttaa kanssa ja vähän leveämpikin voi mennä (renkaan todellinen halkaisija?). Tilaa on hiukka ylimääräistä muttei paljoa.
Sitten mites nuo Roubaix ha Arenberg, onko niiden välillä muuta eroa kuin kyljen väri? Oleellisten speksien mukaan ei olis.
^ Ei ole eroa. Toinen on connaisseureille ja toinen ei.
Hassut jarrut kyllä, pitäisihän aerorungossakin ainakin 28 mm tilaa olla. Ehkä niitä saisi shimmillä siirrettyä parempaan asentoon jos ei muuten mahdu?
Rengas Schwalbe Pro One 25-622 rengasta verkkokauppa.com reiluun 48€. Täytyy varmaan tilata testiin. Ei olisi enää hinnan kirossa.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Ok, hyvä tietää.
Joo kyllähän siellä äkkiä työntömitalla katsoen ainakin sivusuunnassa on sen ~30mm tilaa todellisuudessa ja vähän pystyy säädöilläkin pelaamaan, mutta maks. halkaisijaan ei oikein pysty enään vaikuttamaan. Länkien sisäkehän korkein kohta ja tuo rungon poikkiputki missä länget on kiinni, on aika samassa linjassa. Melko suurella todennäköisyydellä tuo 27mm vielä menee, mutta kun nuo renkaat mittautuu todellisuudessa aina vähän eri tavalla kuin paperilla, niin se luo epävarmuutta.
Helpoin ja varmin tietysti on kun laittaa vaan 25mm Roubaixit eteen ja taakse ja ajelee tyytyväisenä. :)
Ihan vinkkinä: Ranskalaisella Alltricksillä näyttää olevan Vlaanderenia aika kilpailukykyiseen hintaan 59,99e.
Ei, en ostanut itse noita kun kaapista löytyi käyttämätön Contin Comp ja kiekoissa kiinni olevissa olikin vielä pintaa hienosti jäljellä => noilla mennään ensi kesä.
Sen sijaan ajattelin kokeilla jotain erilaista avokiekkoihin ja Alltricksin halpuutuksessa oli Challenge Strada 700x25 eli näitä "open tubular" tyypin avoja. Nuo ovat ilmeisen pehmeät kyljistään ja levenevät jonnekin 27mm tasoille, joten kokeillaan miltä Varsinais-Suomen röpö asfaltit tuntuvat noilla
Mulla on yksissä kiekoissa Roubaixit ja toisissa Vlaanderenit, ja jos ajo on pääasiassa asfalttia niin ajan kyllä ennemmin Roubaixeilla.
Jotta Vlaandereneista saa täyden mukavuuden irti, pitää paineiden olla sen verran matalat että sen huomaa putkelta ajaessa eturenkaan pehmeytenä. Se taas syö fiilistä asfaltilla ainakin minulla.
Jos niissä pitää kovia paineita, sama sit vaikka ajaisi 25mm tuubeilla. Vlaanderenit on loistotuubit hyväpintaisille sorateille, mutta en lähtisi noilla korkeiden kuitukiekkojen hyvää ja kevyttä fiilistä liikaa pehmentämään. Makuasioita...
Onko kellään kokemuskia näistä tuubeista? https://www.google.fi/url?sa=t&rct=j...xM29_Gg1bXmDMg
Tekisi mieli kokeilla välillä jotain muuta kuin Continentalia ja Vittoriaa.
^Mä kattelin samoja. Ehkä ovat vain päivitysversio perus-oneista?
Tuolla jorinaa aikaisemmista http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...8-Schwalbe-one
Nuo pitäisi tulla tällä vkolla ja testiin saadaan hiihtoloman aikaan espanjassa. Voin laittaa sitten käyttökokemuksia jos kiinnostaa. Meinasin samalla litkuttaa ensimmäistä kertaa myös maantietuubit. Mariposan vaahtoutuvaa pieni liraus molempiin renkaisiin kaiken varalta.
Mulla ei oo caffelatex toiminut kovinkaan hyvin. Stani on vuorossa seuraavaksi ja sen pitäisi toimia lateksi sisurin kanssa hyvin.
Myös tuo orange sealant ja bontragerin tlr aine pärjäsivät hyvin tuollaisessa puolitieteellisessä kokeessa. Stani ja caffe eivät toimi tuon testin mukaan kovin hyvin butyylisisurilla.
http://www.slowtwitch.com/Products/T...rt_2_4155.html