Se, että sisäpyöräily maistuu edelleen huonosti. No katellaan, jos edes muutaman kevyen treenin sais pahimpien pakkasten aikaan ajettua sisällä.
Printable View
Se, että sisäpyöräily maistuu edelleen huonosti. No katellaan, jos edes muutaman kevyen treenin sais pahimpien pakkasten aikaan ajettua sisällä.
Teini-ikäisen jälkikasvun "syysloman" viettoaikeet.
Ei voi nousta ennen klo 12, vaikka eläimistöäkin
pitäisi hoitaa. Näitä on 2 ja vielä molempia sukupuolia
Onneksi niitä perussairauden vuoksi joutuu "neulomaan"
jo klo 6:30 (eihän ne siihen edes herää). Jäsen JTK tietää
ainakin 1-tyypin diabeetikkojen ongelmat. Poika pyöräilee
ja tytär potkii palloa, kuten äitinsäkin aikoinaan.
Just juu, varsinainen Kuningasidea ( naurua) vai vielä tähän foorumiin liittyen.
Juuri tein tuossa isompaa inventaariota vanhoista tavaroista, ja pahus menin lukeen vuosien ja vuosikymmenten takaisia päiväkirjoja ja sairaskertomuksia sun muita lausuntoja.
Tuumasin että nämä on nyt paree jättää lopullisesti taakse, ja heitin kaikki pskat roskiin. Siellä meni asioita joista en ikinä kerro, mutta olen ottanu virheistä opikseni. Mietin myös kaverini kanssa että kaikki ikävätkin kokemukset, ne on kasvattanu ja ilman niitä olisin eri ihminen enkä varmasti ymmärtäisi tiettyjä asioita jos niistä ei olisi omakohtaista kokemusta.
Näin sen pitikin mennä, vaikka silloin ei sitä ymmärtänyt.
Kaurapuuro on tarkemmin katsottuna jotenkin aika limaista tavaraa.
Toivottavasti ei harmita sitten joskus myöhemmin... Ja toivottavasti teit muutakin kuin konkreettisesti HEITIT ne vain roskiin. Joku huomaa kirjat roskiksesta ja saa kivaa(?) iltaluettavaa? Suosittelen useaan suuntaan silppuavaa silppuria. Pelkkää pitkää silppua tekevää kamaa on helpompi niputtaa vielä kasaan mutta XXX muotoon leikattua jo huomattavasti vaikeampaa. :)
Vesa, tietyt asiat joita nyt suuresti kadun, seuraa mun mukanani ja tarvittais hieman hankalammin toteutettava heitto-operaatio että saisi poisheitettyä.
Valokuva-albumeja meni kyllä sellaisenaan, jos sitten joku alkaa selailla niin sittenhän selailee, tuskin kovin moni on innostunut anoreksia-aikaisista kuvistani, meni sinne luontokuvia ja oravakuviakin sun muuta, mutta ei samasta aiheesta tarvi olla 25 kuvaa. Päiväkirjojen hieroglyfeistä en saa aina itekään selvää, tai ymmärrä mistä asista olikaan kyse kun lähinnä tunnepurkauksia kirjasin - eikä missään ole että mitä oli tapahtunut? Jos joku on ne napannut luettavaksi niin siinähän ihmettelee.
Sairaskertomukset yms. on poltettu saunan pesässä.
Jotain muistoja lapsuudesta ja nuoruudesta voi ja saa olla, mutta jos tiettyihin aikoihin ja muistoihin palaaminen alkaa ahdistaa suuresti, niin hyvä ne ahdistusasiat on tuhota.
Rouva vähän meinasi närkästyä Ailsa Bayn ja miellyttävien äänien parissa pitkäksi vierähtänyttä iltaa...
Tuli sitten siirreltyä "syntikiviä" pihalla & haettua kukkia lepyttelyyn. Josko tuo nyt vähän laantuisi.
Avotulella (leivinuunin ylösajoa) paistetun kalan seuraksi hankittu valkoviini sai jo
hymyilyäkin aikaiseksi. Eiköhän tämä taas tästä:) Lomallahan tässä ollaan.
^ kukkia, ruokaa ja juomaa.... anteeksi, mutta mulla tulee mieleen Ismo Laitelan ( Salatuista Elämistä) lepyttelykonstit. Riittääkö se, siis vaimollesi?
Niin parempiahan olisi melkein vaan antaa olla. Jos ei lepy itsestään, niin lähteehän se menemään siitä. Jää sekin aika johonkin turhanpäiväsempään. Eiku...
Kyllä meillä ainakin sillä saa toisen hyvälle mielelle jos tuommoista harrastaa. Kunhan ei ota tavaksi.
Juurikin näin, ei se mihinkään enään lähde, eikä ole tarviskaan.
Hyvän mielen tuottaminen on parasta anteeksipyyntöä. Molemmin
puolin, tuleepahan sivussa puhuttua "mikä meni väärin?":rolleyes:
Ehkä kukat voi olla jonkun mielestä klisee, mutta itse kyllä tykkään. Ikinä en ole niin pettynyt kuten ylppäreissä kun sain vain kahdelta vieraalta ruusuja ja olin odottanut, että kerrankin sitä saa paljon kukkia... Joten miehet - älkää koskaan luopuko kukkien viemisestä. Ja vaikka ei pitäisikään kukista niin ele itsessään on jo hieno ja sitä tulee arvostaa.
Ilmora; juuri näin. Rouva tosin kasvibiologina arvostaa enemmän eläviä,
mutta ajatus ja sen toteutus ovat tärkeimmät.
P.S. leppyi se, nuo eteläpohojalaaset kun ei pahemmin puhu, piti vähän kuupailla.
Se ettei aurinkoa tietenkään näkynyt koko päivänä vaikka sellaisen kuva esiintyi niissä sääennusteissa joita viimeksi tiirailin.
Se että kun en tullut vilkaisseeksikaan Porvoon sääennustetta, niin säätila siellä tietenkin poikkesi merkittävästi huonomman ajokelin suuntaan
Se että kun Porvoon suunnalla satoi tuntitolkulla, kaikilla muilla lenkkisuunnilla olisi ollut poutaa.
Eikä sekään yllättänyt että löytyi se yksi autoilija jonka mielestä oli hauskaa tai muuten vain paikallaan tehdä pieni koukaus suoralla tiellä, jotta kuraveden sai roiskumaan komeasti vastaantulevan pyöräilijän päälle.
PS Onneksi sekään ei ollut yllätys että kun olosuhteet ovat sopivasti pikkaisen vastaiset (mutta ajovarusteet oikeat) niin ajofiilis voi olla jopa tavallista parempi.
Kukkasista.
Sain ylioppilas"lahjaksi" kylpyammeellisen ruusuja. Kyllä itketti, kun mietti että meni monta sataa markkaa täysin hukkaan ja kirjaimellisesti kuihtui pois.
Ehkä tää on taas tätä mun miehisyyttä. Kukkapuskat on turhuutta, mutta lahjana hyvä vasara oli erittäin tervetullut.
Ideaparkkiin oli joskus suunnitteilla "miesparkki" jossa saisi kokeilla virvelöintiä ja muuta "miehistä". Vaikka ilmakivääriammuntaa - no olisin menny heti sinne.
Mä olen sitten erilainen, tiedetään. Vitsit, tuo vaikka kaffepaketin tai muuta tarpeellista sillä risupuskarahalla. Tai oikeasti se juttu on tietää mistä se saaja ilahtuu. Jos ei tiedä, kannattaa jotenkin ottaa selvää.
Me Miehet.:rolleyes:
http://www.mtv.fi/lifestyle/hyvinvoi...vuotta/6143030
Sä oot tosi hempeä ja romanttinen ihminen. Noiden "risupuskien" idea on tuoda iloa sen saajalle ja sit saaja sanoo hurhur ja silleen ja sit kaikilla on kiva mieli. Ja sit anoppikin voi kysyä kylässä käydessään että onkos nyt joku merkkipäivä kun kukkia on pöydässä ja siihen voi vastata ettei oo ja vävypojan pisteet nousee taas anopin silmissä ku hää on niin herttanen että ostaa kukkia ihan extemporee.
Eli noilla "risupuskilla" on paljon suurempi merkitys kuin pelkkinä risuina olla!
^ nämä on nyt mielipideasioita. Oon käytännöllinen, ja jokusen kerran kun olen "kukkapuskan" ( olkoot sitten) saanut niin heti on ajatus että voivitsit mitä meni tämmöseen rahansta tuhlaamaan. Minne nää rehut nyt laittaa ( kun ei ole tyhjää pöytätilaakaan), annan olla päivän maljakossa ja heitän pois.
Ostaa vaikka kaffepaketin ( tavallista juomakaffetta) se tulee käyttöön ja ilahduttaa sitä kautta. Suklaarasiat menee sitten isälle, mutta edes johonkin hyvään tarkoitukseen.
heh. ainiin, EI yllätä että ootte kaikki eri mieltä mun kanssani. Sehän tässä on se juttu, mitään tulisi jos kaikki oltais samaa mieltä asioita. Yksi känkkäränkkä tarvii olla.
^Joo, jokainen palsta tarvii oman "tempokisunsa". Muuten hyvä, mutta jätä se ylenpalttinen omakehu ja muiden dissaus vähemmälle niin hyvä tulee! Jos itte tietää kuinka hyvä on ja oli omasta mielestään ja kuinka huonoja kenties muut on, ei sitä tarvii kokoaikaa sepostaa. Nauttii omasta erinomaisuudestaan ihan ittekseen myhäillen ja antaa muiden olla iloisia omista jutuistaan.
Kuten näkyy, vielä en ole sitä hylkylistaakaan ottanut käyttöön, toivottavasti ei tarviikaan. :)
^ minä en ole erinomainen ollut ikinä missään! Ehkä jotain hyviä - suomalaismittapuulla mitattuna, jos siitä kerran Suomen Mestaruuden voitti - tuloksia, mutta en mä ole erinomainen missään asiassa. Siis vaikka nytkin - kerro hyvä ystävä, missä olen erinomainen? tulee mieleen vain yksi asia jossa olen aika hyvä ja sekin on nukkekuvat ulko-olosuhteissa.
En todellakaan "nauti omasta erinomaisuudestani" yritän vaan selvitä. Ja todella annan muiten olla omista jutuista iloinen - ja vastavuoroisesti voitte tekin antaa mun olla iloinen jos sellainen tilanne tulee. Niitä ilonaiheita kun itellä on aika vähissä, niin kansii ne hyödyntää.
Ihan rehellisesti, olen ihan epäonnistunut ihminen ja elämä meni ihan toisin kun joskus kuvitteli, yritän vaan olla itkemättä sitä asiaa ja miettiä että mitkä asiat on hyvin - se on ainoa keino jos meinaa pysyä kiinni elämässä - kas kun tällä hetkellä haluaisi vielä tehdä projekteja ja olla täällä. Jos olisin joku erinomainen, niin en ehkä olisi 51-vuotiaana ollut puolipäivätöissä 12 vuotta, ja siinä on se mun koko työkokemus. Tai iloitsisi kun on saanut säästettyä muutaman tuhannen euroa. Kun noita verotietoja väistämättä tulee eteen, niin sitä kyllä tuntee itsensä todella epäonnistuneeksi ja köyhäksikin vielä.
Tosi ikävää Vesa että olet saanut tuollaisen kuvan. Mitään perusteita ei ole.
Ja nyt tämä sitten on valittamista, ikinä en sano mitään "oikein". Omasta mielestäni olen vain rehellinen, ja tässä iässä osaa jo tunnistaa ja tunnustaa omat virheensä. Onneksi olen niistä myös ottanut opikseni - tietysti tähän pitää nyt lisätä että "omasta mielestäni".
Varmaankin mun rehellisyyteni ja sen että sanon asiat suoraan, on myös mun heikkouteni. Jos on hiljainen joojoo-tyyppi, siittä ei kukaan suutu tai edes huomaa. Mutta se taas ei ole mun tyyliäni, sulautua joukkoon samanlaisena.
Lisäys: Vesa, aloin miettiin noita sun sanojasi ja - itkuhan siittä tuli. Miten voi olla, että täällä minä itken kun olen niin surkea ja epäonnistunut elämässäni, ja sitten joku on jostain kumman syystä saanut käsityksen että pidän itseäni jotenkin erinomaisena.
Milloin mä semmoista olen sanonut, en ikinä.
Julkinen liikenne. Kylläpä maksaa. Siis ajallisesti sekä rahallisesti. Ja ääliönä pitää seisoskella vaihtopysäkillä kun ainut järkevä (eli suora) yhteys Laru-Otaniemi on deletoitu.
Piti tänään tulla varmuuden vuoksi bussilla kun autossa on vielä suvikumit. Toivottavasti myös tulee se luvattu myräkkä.
Ettei nyt aivan
turhaan nähnyt vaivan.
^Eikös tosta polkase hetkessä fillarilla ilman mitään bussien venailuja ja voi vielä vaikka poiketa matkalla polunpätkälle
Ei yllättäny sääennusteen epätarkkuus eikä sekään että taas mökille sadetutkaennuste ei lupaa lumisadetta eikä normiennustekkaan mutta sadetutka beta lupaa ja se on yleensä ollu oikeessa :rolleyes: .. no tuli viikonloppuna maastolenkin loppupuolella 10% sadekkin
Meteorologithan vetävät ennustuksensa nykyään aina överiksi, kun on vähänkin uhkaavalta näyttävä säärintama tulossa Suomen suuntaan. "Lunta saattaa tulla jopa 20 senttiä" kutistuu liki poikkeuksetta viideksi sentiksi, jotta kukaan autollaan ulos tieltä pasauttanut kansalainen ei pääse sanomaan, ettei taaskaan varoitettu.
Minuakaan ei siis yllättänyt, että syksyn ensimmäinen raju lumimyräkkä onkin kolmen millin kerros onnetonta suhjua.
Joo melkoinen antikliimaksi on tämäkin "myräkkä". Olisin ihan hyvin voinut tulla suvikumiautolla töihin.
Eipä yllättänyt tälläkään viikolla se, että postin kuljetuksessa olevalle paketille sattui joku "poikkeama" eikä sitä saatu toimitettua aikataulun mukaan. Paketti on maannut aamusta lähtien tuossa lyhyen ajomatkan päässä, joten eiköhän se poikkeama ole taas ihan vaan sitä, ettei nyt tänäänkään huvita sitä tuoda.
Näitä poikkeamia on nykyään jatkuvasti, viime aikoina suunnilleen jokaisella postin kautta tulevalla paketilla.
^^ se että sitä sepeliä leviteltiin niin älyttömästi...ensin ehdin jo ajatella etteihän tätä nyt niin ....kyllä sitä on. Erityisesti Tampereella ja meidän piha on ihan supersepelöity grrr.
^ kerran tänä vuonna ollut tuommoinen "poikkeama" ja niitä paketteja on tullut "aika paljon", ihme on ollut jos jollain viikolla EI ole tullut yhtään pakettia...
Terveyskeskuksen näytteenoton tehokkuus.
Olen paikalla ennen ovien avaamista ja saan vuoronumeron 5.
Asiakkaita otetaan vastaan kolmessa eri kopissa.
Jonotan omaa vuoroani 25 minuuttia.
Oma asiointi on ohi 2 minuutissa.
Siis kolmelta terveydenhoitajalta menee neljän asiakkaan käsittelyyn 25 minuuttia. Ristus.
Tekniikan Maailman kannen yläkulmaan on oikein painettu ilmestymispäivä. Taannoin kävi niin, että virallinen ilmestymispäivä taisi olla tiistai ja postilaatikkoon lehti kolahti seuraavan viikon maanantaina. En mene ihan takuuseen noista päivistä, mutta joka tapauksessa väliä ilmestymispäivän ja lehden saapumisen välillä oli 5-7 päivää.
Muutenkin vaikuttaa siltä, että ainakin meille jaetaan postia jo nyt kolmena päivänä viikossa. Välillä on päiviä, ettei lodjussa ole mitään, sitten jonain päivänä iso nivaska. Ei yllätä minua.
Saattaa olla, että noudettavien pakettien "poikkeamissa" yksi syyllinen voi olla paikallisen postin siirtyminen cittariin. Saattaa olla, että paketit ovat siinä poikkeama-tilassa siinä vaiheessa, kun käsittelevät (?) sitä siellä uudessa postissa, ennen kuin se on noudettavissa. Automaattiin tulleiden pakettien kanssa ei ole mielestäni noita poikkeamia ole ollut.
Taas joutui hamsterivahtiin; syödään sitten äijäporukalla pinjansiemeniä:)
Tuolla jyrsijällä on kyllä kadehdittavan isot cojones kokoonsa nähden.
Ressukka raahaa perässään:
http://i45.tinypic.com/34taofq.jpg
Hohhoijaa. Eilen Irja Lehtinen, ja tänään - Sirpa Jyske. Nämä tyypit on kuviensa kanssa vähintään kerran viikossa Aamulehden Lukijan Kuvan ottajana. Mun mielestä ei mitään ihmeellisiä kuvia, jotain hedelmiä lautasella tai kaupan ikkunatonttuja. Eikö siellä parempia kuvia ole, lähettäkää palstalaiset te Aamulehteen kuvia, teillä on upeita otoksia.
Aiemmin oli mielenkiintoista mikä kuva on päivän kuvana, nyt lähinnä että taas noitten samojen samantyyppisiä kuvia.
Ja Holvastin Papan papatusta.
Sopivan pyörän löytäminen käytettynä ei ole helppoa. Olen ehkä vähän väärään vuodenaikaan liikkeellä. No, kävin varaamassa kivijalasta uuden varmuuden vuoksi, kk aikaa löytää muualta.
Assari jne. jatkumon seuraavan nickin ongelmat.
Gävlen olkipukin poltto. Kun mitään ei tehdä sen estämiseksi niin saadaan Gävle maailmankartalle kerran vuodessa. Markkinointikikkahan tuo on.
Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
Voisi sanoa, että 100% maailman ihmisistä ei tietäisi gävlestä ja sen olkipukista mitään, jos sitä ei koskaan onnistuttaisi polttamaan. Poliisi etsii tekijää, luultavasti antaakseen pienen korvauksen polttoaineen hankinnasta..
nih..
...Aamulehden Lukijan Kuva. - jälleen kuvaajana Sirpa Jyske. Eikös....siis oli viimeksi edellispäivänä.