Tarkkaan ottaen lähtijöitä oli 8 (1 tamma 7 oria). Kaukana on ne ajat (2v.) jolloin sain jakaa ajamisen iloa yksin 3 tamman kanssa:). Minne kaikki on kadonnneet?
Yksi ensikertalainen valitettavasti putosi jo alkuvaiheessa, mutta Pekka Sirkiähän on tainnut sanoa kaikkien putoavan joskus. Seuraavalla kerralla pääsee jo varmaan pitemmälle ja eiköhän se vauhtikin ole hiukan rauhallisempi vakituisen vetäjän ilmestyttyä paikalle.
Itse olin muuten tyytyväinen lenkkiin. Matkaa tuli hiukan vaille 60km ja paluumatkan myötätuulen ansiosta keskari taisi lopulta nousta aiotun 26km:n sijasta jo tuonne 28km/n tienoille. Kaikille mukana pysyneille seitsemälle vauhti tuntui sopivan, joten tuosta ei sen suurempaa numeroa tarvitse tehdä. Kyllä "Tammaraveissa" vastaisuudessakin ajetaan varmaankin speksin mukaista 23-26km:n vauhtia, kunhan ajajiakin sille vauhdille tulee. Kiitos vain erityisesti vetäjälle ja muutamalle muulle eturivin tuulenhalkojalle.
Lopuksi Tipsulle paranemisia.
On jäänyt hiukan vaivaamaan tuo Tipsun viime viikon keskeyttäminen. Ehditkö sanoa alkupään ajajille keskeyttäväsi vai olisiko porukan sittenkin pitänyt pysähtyä katsomaan mikä on tilanne? Itse olin häntäpäässä ja jäätyäsi sivuun ei oikein tiennyt pitäisikö alkupäälle huutaa pysähtymistä vai ei? Yleensähän esim. teknisissä ongelmatilanteissa tietää heti mistä on kyse huutojen perusteella, mutta nyt en itse kuullut mitään. Voihan sitä lentää vaikka ampiainen suuhun ja ei saa mitään huudetuksi jarruttaessa tien sivuun ja silloin ei olisi kovinkaan korrektia muiden vain jatkavan menoaan. Vetäjän jättäminen tien sivuun tuntuu vielä pahemmalta, mutta ehkäpä alkupää tiesi keskeyttämisen tapahtuvan vai?