hyvin toimi ilman teippauksia, kiitos avusta kaikille :)
Printable View
hyvin toimi ilman teippauksia, kiitos avusta kaikille :)
Olen osallistumassa ensimmäistä kertaa (Finlandia) MTB-kisaan ja kyselisin, että minkä tyyppisiä rengaspaineita (JJ 4.0") suosittelisitte, kun rata on tekninen?
Säännöllisesti ajelen finlandia polkuja paineilla: edessä 0,45-0,5 ja takana 0,55-0,6. Renkaat tubeless ja kuski 75kg ajokamoineen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
kuinka monella täälä on oikee kunnon digitaalinen rengaspaine mittari?
Kunnon mittarista en tiedä mutta Schwalben Airmax Pro on itsellä ja ihan hyvin sillä on pärjännyt. Topeakin läskipyöräpumppu mittarilla on mainio kun ennen lenkkiä tarkastaa paineita.
Mulla on joku sininen schwalben perusdigimittari ja sen suunnittelija ei ole kyllä miettinyt mitään oikeaa käyttötilannetta. Laite ehtii juuri sammuttaa itsensä siinä ajassa, mikä menee sen ottamiseen irti venttiilistä, pumpun vaihtamisessa tilalle ja pumpatessa vähän. Aina saa pistää uudestaan päälle. Hankkisin jonkun toisen jos ei olisi pyörätarvikkeiden ostoslista muutenkin niin pitkä.
On sinänsä tarpeen, en tunnista läskistä jonkun 0,5 ja 0,8 välistä eroa sormella ollenkaan.
Mulla on ihan kunnollinen analoginäyttöinen mittari. Siinä ei sammu näyttö kesken säätöjen. Patteriakaan ei ole kertaakaan vielä tarvinnut vaihtaa.
Oikeasti. Ei se digitaalinäyttö tee mittarista kunnollista. Joskus päinvastoin. Toki esitetty luku on tarkka, mutta hyvässä analogimittarissa on myös hyvin luettava näyttö. Ja näytöstä riippumatta mittaustapahtuma on analoginen. Näytön tyyppi ei anna osviittaa mittarin mittaustarkkuudesta.
Oli se Schwalben mittari kunnes pääsi kastumaan ja lopetti toimintansa. Hankin tilalle tällasen enkä ole katunut:
http://www.foxcomp.fi/meiser-pv-gauge-w-pressure-15-psi
http://www.foxcomp.fi/assets/shop/im...01f38b8980.jpg
Ei mitään.
Onko kukaan jo ehtinyt kokeilemaan JJ Addix versiona?
Niitä näkyisi olevan XXL:ssä ja nyt näyttäisi olevan viikonlopun ajan -20% kaikista tuotteista.
Mulla oli jonkun aikaa addix edessä, mutta myin pois kun ei mahtunut taakse sama leveys. En erota sinänsä eroa, enemmän vaikuttaa leveyden ero.
En pidä hintaa alennettunakaan erityisen edullisena.
Onkos kukkaan vertaillu Lou:ta Dunderbeistiin?
Lähinnä onko rullauksessa eroa?
Lou:lla ei oikeen taho viihtyä muualla ku pehmeillä poluilla ja Jumbo jim ei pidä pehmeillä poluilla. Pitäs keksii jotai sieltä väliltä talvelksi :)
Yhden nettikaupan sivua katselin ja vähän jäi hämäräksi että onko uutta Addix-seoksesta tehtyä saatavana Liteskininä?Mittausten mukaan Liteskin rullaa vähän paremmin kuin Snakeskin. Tosin ei iso ero ollut.
Enpä minäkään XXL:n hinnalla ryntää ostamaan, ei ole kovin kilpailukykyinen.
XXL:ssä oli vain 4.4 Snake Skin Ardix
Lähetetty minun TA-1021 laitteesta Tapatalkilla
^aika monta XXL:ää Suomessa, kiersitkö kaikki :)
Lähi-XXLssä näyttäisi netin mukaan 4.8 versiota "muutama jäljellä".
En kiertänyt kaikkia, netistä kattelin että vain 4.4". Tilasin sellaiset.
Eikö, en näköjään osaa. Suodatin 26" renkaista ja vain 4.4" tarjoaa vaihtoehdoksi... Onhan tuolla tosiaan myös 4.8"
https://r2-bike.com/navi.php?jtl_tok...tierung=6&af=0
9,5€ näytti postikuluiksi...
Terve,
olen hankkimassa ensimmäistä läskiä ja malleiksi ovat speksien puolesta valikoituneet Kona WoZo vs Canyon Dude. Renkaat näissä siis 27.5x3.8 vs 26x4.8. Järki sanoisi, että tuo 4,8" leveä menee paremmin lumessa ja mudassa, mutta onko näin? Kumman itse valitsist jos toinen rengaskoko pitäisi ottaa? Pyörä tulee talviajoon ja kevään/syksyn pehmeille keleille.
Dudeen pistin jo ennakkovarauksen, mutta kun uusi WoZo julkaistiin, aloin epäröidä. Vielä kerkeäisi perua...
26" vanne tarkoittaa jonkinlaista valikoimaa renkaissa. 27,5" vannekoolle rengasvalikoima on hyvinkin vähäinen.
Tuohon käyttöön ottaisin ehdottomasti mielummin 26x4,8".
Kiitokset kommenteista. Pidetään siis kanjonin tilaus voimassa ja odotellaan maltilla. :)
Kylläpäs kannatti peesata ketjun yleistä mielipidettä ja vaihtaa Dudeen eturenkaaksi Surly Bud (26/4.8). Ero Jumboon on kyllä todella selkeä. Mulla meinas tuon JJ:n kanssa käydä ärsyttämään tuo itseohjaus alle 0,5 barin paineilla. Näillä kesäkeleillä tuntuu, että jotain 0,4 tuntumassa olis se hyvä kompromissi mulle, mutta JJ hakee suuntaa jo aika pahasti noilla lukemilla. Mutta Bud menee täysin suoraan ja pitoa kivillä on kyllä huomattavasti paremmin. No, onhan tuo ehkä hiukan raskaampi etenemään, mutta Bud ottaa kyllä juuret ja kivet huomattavasti paremmin vastaan. Sen minkä vierintävastuksessa ehkä menettää, saa takaisin "jousitusominaisuuksien" myötä. Ääni siis täältäkin Budin puolesta eturenkaaksi. Ainakin näin täysjäykällä tuntuu tuolla etusella olevan todella suuri merkitys ajo-ominaisuuksiin. JJ jää vielä taakse.
Jos ne samat jousitusominaisuudet kiinnostaa takana, niin suosittelen Knardia sinne.
Mukavin kumi, millä olen ajanut. JJ4.8 ainakin snakeskininä on selkeästi kovempi pienissä töyssyissä.
Rullauksessa ei ole minusta mitään eroa ainakaan polulla.
No toisaalta erot on kuitenkin taas kerran aika pieniä, mutta jos haluaa hifistellä, niin kokeile ihmeessä.