Siis noihan kuuluu maantiepyöriin ja muutenkin tuossa on liikaa johtoja. Vaatiko tuo Di2 vielä rungolta jotain erityistä?
Printable View
Siis noihan kuuluu maantiepyöriin ja muutenkin tuossa on liikaa johtoja. Vaatiko tuo Di2 vielä rungolta jotain erityistä?
Ai juu... jotain johdonpätkiä vaikka "wireless", WTF?
Juuri näin. Tähän tyyliin:
https://s3.amazonaws.com/www.bikerum...n-position.jpg
https://bikerumor.com/2021/08/31/shi...-speed-groups/
Täytyy myöntää että lievä pettymys jos nyt näin voi sanoa. Tämä Sramin systeemi on mielestäni järkevämpi.
Itse olen vähän eri mieltä. Sramin vaihtajat ovat kauheita mölkeröitä. Varsinkin nämä uudet 12sp shimanot ovat tosi siroja ja nättejä.
En oikein nää mitään hyötyä tuosta langattomuudesta. No ehkä hima-asentajalla on helpompaa. Tietysti asennus ei vie aikaa myöskään fillarikauppiailta, mutta eipä taida säästynyt aika näkyä fillareiden hinnoissa.
Olisikohan Sramilla ollut patentit näihin täyslangattomiin niin ihan pätevä peruste piuhoihin.
Uusi Shimano ketju avattu. Siirrytään sinne.
https://www.fillarifoorumi.fi/forum/...a-Ultegra-8100
Siis ei Virvelitehtaan tosiaan kannattaisi puhua langattomuudesta... Sirous ei muuta tilannetta.
Tilasin eilen Canonyolita Grail CF SL 7 ja Grail (AL) 7 1by.
Toinen jää minulle ns työmatka-ajoon. Tykkään vaihtaa pyörää aika ajoin, joten pyörän jälleenmyyntiarvo kiinnostaa.
1) Mitä luulette, kumpi menee paremmin kaupaksi, kun hinta laitetaan kohilleen?
2) MIten tulisi suhtautua 1by kampeen vs. miten Hover bar kiinnostaa ostajia?
Myin vaimon Grail 6.sen alle tunnissa, joten ainakin ostajan kannalta osaan hinnoitella tuotteet oikein, vai oliko tuote vaan niin myyvä.
Käytän hyödyksi Canyonin 30 päviän palautusoikeutta, joten suurin painoarvo tulee kuitenkin pyörän käyttöarvolle. Saa nähdä miten 1by riittää työmatkakiihdytyksiin suoralla..
Niin ja minulla on ollut Grail AL6 josta tykkäsin, mutta se meni lunastukseen. Ostin Domanen tilalle, mutta sillä tykkään - siis todella tykkään - ajaa ainoastaan pikiteitä.
^
1) al koska se tulee olemaan halvempi torilla
2) 1x:ään voi suhtautua normaalisti, kelpaa hyvin ostajalle. Henkaritanko voi olla hankalampi, muttei sekään myyntiä estä.
Mitä olen muutaman kuukauden seurannut käytettyjen markkinoita, niin minusta nyt on myyjän markkinat, kun uusia ei saa tai saa tosi nihkeesti.
Itse en ostaisi 2-3v vuotta vanhaa pyörää pari tai kolmesataa uutta halvemmalla, on uudella saatavuutta tai ei. Kuitenkin tällä tavalla hinnoitellut pyörät katoavat fillaritorilta hetkessä, varsinkin Canyonin kaltaiset suositut merkit. Toki lopullista kauppahintaa ei tiedetä mutta en usko, että ne paljoa poikkeaa pyynnistä.
Canyoni on tosiaan hyvä merkki ostaa uutena ja vähän käytettynä. Uudesta saa hyvän hinnan vähän käytettynä, ainakin ajokauden aikana ja nykymarkkinoilla. Tuurilla käytettynä ostetusta voi saada omat pois, kun sopivasti ajoittaa oston ja myynnin.
Myyjän markkinat mutta monella myyjällä täysin epärealistiset kuvitelmat hinnoista, pari vuotta vanhasta parin tonnin perus pyörästä huudellaan 1500€ niin ollaan pahati hakoteillä...
Ei kai siinä hakoteillä ole oltu, jos pyörä käy kaupaksi. Jos ei käy, on laskettava hintaa mikäli haluaa myydä. Yksinkertaista se on. Itse möin ensin vajaat 1500 pyydettyäni (oli liikaa, koska ei mennyt) pyörän 1200:lla (oli sopiva, koska meni), kun pidin pääni kylmänä. Olisi sen parikin kiinnostunutta jo tullut hakemaan 900:lla tai 950:llä, mutta en myynyt. 1000:lla olin jo yhdelle luvannut, mutta hän suostui vain 950:een, jolla en myynyt. Lopulta 1200 oli hyvä minulle ja ostajalle.
Enpä oikein osannut olla naureskelematta tota tota ylläolevaa legendaarisen Mustion Muonituksen lounaaksi tarjoilemaa kaalipataa eilen nautiskellessani. Lukeekohan omistajarouva salaa fillarifoorumia..?
https://live.staticflickr.com/65535/...dc6e24b1_z.jpg
Sitten sen jälkeen fillari kulkikin niin, että vetäisin ihan kunnon pannut yhteen mutkaan, kun lähti etupyörä alta täysin yllättäen. Syyttäisin ehkäpä Stiggyn lyhyempää ja korkeampaa ajoasentoa yhdistettynä vähän vanhaa pyörää loivempaan keulaan isommalla rakella, joiden ansiosta etupyörälle tulee vähemmän painoa kuin mihin olen tottunut. Säärestä reiteen ihan kunnon gravel-ihottumat, reikä toisessa käsivarressa ja pari kylkiluuta kipeinä nyt..
Hinta on kohdallaan jos kaupat syntyy. Nyt on tosiaan myyjän markkinat kun pyöriä on niin vähän saatavilla. Itsekin myin juuri pari kesää ajetun Canyonin maantiefillarin 75 prosentilla uuden hinnasta kun vaihdoin graveliin. Tyhmäähän se on liian halvalla myydä, ja jos taas hinta on liian korkea, niin sen näkee siitä ettei löydy ostajia.
edit. Vielä vastaus Hiekkahentuselle: todennäköisesti alumiininen Grail on helpompi myydä ihan vain siksi, että se on edullisempi. Mitä kalliimpi pyörä, sitä pienempi on potentiaalisten ostajien joukko.
^Joskus ostokiima hämärtää järkeä, ei kannata kuitenkaan tutulle myydä että pysyy puheväleissä...
Jack, tarkoitin lähinnä jos huomaa jälkeen maksaneensa "ylihintaa"...
^^ No ei juurikaan, onneksi. Tankonauhaa vähän rullalle ja toiseen kahvaan jotain vähän. Kun kaatuu, niin kannattaa pitää huolta, että ei kaadu vetopuolelle… :)
Pelagolta uus Stavanger. Hinta tuntuu melko suolaiselta, vaikka onhan tossa vähän paremmat osat kuin aiemmissa versioissa.
^Katselin kanssa, runko halvinta perusputkea ja pyörän paino +12kg, jollekin ruutupaita hipsterille sopinee parhaiten...
Minusta Pelago on aina erittäin kiinnostava, kunnes pääsee spekseissä painon kohdalle. Nättihän tuo on.
^Samalla mielellä katselin, olisi panostettu ja tehty vaikka Reynoldsin putkesta niin pankin saatu kuriin... Tyylikäs retro silti...
Kerros Nure paljon olisi muuten samoilla specseillä raynoldsin painoero cromoon? En puhu siis mistään tälläisen retkipyörän käyttötarkoitukseen epäsopivasta folion paksuisesta seinästä niin turha verrata teräsmaantiekilpureiden painoihin.
Taitaa olla tuolla massalla ja geolla kunnon juna.
Sinänsä Pelago kai painaa suunnilleen samat, mitä muutkin luokassaan, mutta on ankkuri silti.
- Pelago Stavanger 12,1 kg
- Genesis Croix de Fer 11,9 kg
- Kona Rove LTD 11,1 kg (Reynolds 725 ja hiilikuituhaarukka)
- Colnago Master X-light maantiepyörä 8.1 kg (ihan heittona vain, kyllähän paksut renkaat, kuormauskyky, levyjarrut ja varmaan levyjarrujen takia vahvempi etuhaarukka tuovat paljon lisäpainoa).
^Vanhan liiton "Retkipyörä", tuollainen modernimpi pappapyörä ja varmasti tuollekin löytyy käyttäjäkuntaa... Taitaa olla runkokin niin painava että kuitukeulan ja kiekkojen vaihdolla kovasti kevene...
Paljonko se mielestäsi painaa? Kuinka paljon kevyempi olisi Reynoldsilla?
Keula lienee kilon luokkaa, tilalle Ritsin 400+ -grammainen seikkailukeula ja kiekoista puolisen kiloa. Deoren ankkuripakka johonkin kevyempään sekä ovh-alkaen putkiosat vaihtoon niin lähellä kymppiä jo olisi.Lainaus:
...että kuitukeulan ja kiekkojen vaihdolla kovasti kevene...