Omalla työmatkallakin on tämmöinen hauska risteys:
http://maps.google.fi/?ie=UTF8&ll=60...326.38,,0,9.01
Kuvan tulosuunnassa oikealla olevaa klv:ää kun haluaa mennä suoraan yli Pohjoisen Lintuvaarantien, on melko mielenkiintoinen ylitys. Etenkin bussit pitävät tuota nykyään ehdottomasti suojatienä, kun siihen on tullut tuon kuvan ottamisen jälkeen jalkakäytävän merkki tuon jälkimmäisen, Lintuparventiehen nähden poikittaisen suojatien jälkeen. Mä taas vähän luulen, että varsinkin nyt se on hyvinkin selkeä tapaus, eli pyörätien jatke. Ja päättyishän se Lintuparventien oikeaa laitaa kulkeva pyörätie vähän tökerösti, jos sitä ei olisi noin tarkoitettu kuljettavan. Eli nyt pitää vaihtaa puolta sitä takimmaista suojatietä pitkin ja ilmeisesti sen siis voi tehdä ihan satulassa istuen.
Tosin mä en kyllä enää aikoihin ole tuosta jaksanut tietäni taistella, vaan käytän muita reittejä, ellen sitten väkisin ajaudu tuohon. Mutta ärsyttävä esimerkki sellaisesta risteyksestä, jossa valveutunut pyöräilijä tietää (todennäköisesti) oikeutensa, mutta autoilijat osin ihan ymmärrettävästi ovat väärässä luullen olevansa täysin oikeassa.