Kait se foorumi-ura on aloitettava törttöilytunnustuksella. Toukokuun lopulla aloitin työmatkapyöräilyn ja reilun kuukauden sitä jaksoin ajella 7 vaihteisella Inseralla (17 km/suunta). Kesälomalla sitten piti räväyttää ja ostaa ensimmäinen kunnon pyörä.
Nyt olen tässä ehtinyt muutaman viikon ajella uudella pyörällä ja huomenna olen viemässä pyörän ensihuoltoon, kun on n. 300 km mittarissa.
Tänään sitten piti mennä kokeilemaan uutta ennätystä kotoa töihin ja sehän johti heti kahteen törttöilyyn.
Ensimmäinen suojatie kotoa on sellainen, jossa on autoilla etuajo-oikeus ja yleensä siinä ei paljon autoja kulje. Pitihän sitten tänä aamuna autot tulla molemmista suunnista. Katsoin, että ajavat 40 km/h nopeusrajoitus-alueella hippasen ylinopeutta, mutta hyvin ehdin silti puikahtaa ennen heitä suojatien yli. Ajoin tyhmänrohkeasti suojatien yli ja varmasti nämä kaksi autolijaa hieman puistelivat päätään, että olipas hölmö pyöräilijä, kun oli pakko tuohon väliin pujahtaa. Eivät sentään joutuneet kovaa jarrutusta kumpikaan tekemään, mutta pyöräiljöiden maine huononi.
Loppumatkasta sattui sitten perusvirhe Ilmalan suunnasta, kun laskettelin alamäkeä radanvierustaa kohti Pasilaa ja alamäen lopuksi tulee jyrkkä mutka vasemmalle. Samassa kohtaa tie risteytyy ja minun pitäisi katso oikealta tulevia jalankulkijoita ja pyöräilijöitä. Vasemmalta puolelta oli Pasilan suunnasta tulossa VR:n huoltopakettiauto VR:n huoltoväylältä KLV:lle ja keskityin katsomaan liikaa vasemmalle tuleeko auto siihen eteen vai ei. Siinä oikealla puolella, jota pitäisi oikeasti seurata enemmän on vain lyhyt pätkä tietä, jonka näkee puiden ja pensaiden takia. Sieltähän putkahti alamäkeä kohtuullisella vauhdilla pyöräilijä ja jouduin tekemään kunnon lukkojarrutuksen törmäyksen välttämiseksi, niin kuin toinenkin pyöräilijä. Onneksi hän onnistui väistämään minut ja matka jatkui vain häntä koipien välissä.
Isot pahoitelut väistön tekemään joutuneelle naispyöräilijälle.
Oli pikkasen noloa ja nyt hävettää aika lailla, että n. kuukauden foorumia aktiivisesti lukeneena oli luotava tunnukset tänne ja tehdä tämä tunnustus.
PS. Ei tullut edes ennätystä ei... ...ansaitusti.