Kuntoilijan hiihtämisestä ylipäätänsä
On minusta hyvä asia, että fillaripalstalla saa näin monipuolista tietoa hiihtämisestä. Uskonkin, että monet kesän kuntofillaristit kuitenkin harrastavat talvella hiihtoa, kuten minäkin. Sain tosi hyvää ja varsin korkealentoista tietoutta tällä palstalla, kun kerroin, että minulle sopii luiston puolesta paremmin Fischer RCS perinteinen suksi, jolla hiihdän tasatyöntöä ja mäet luistelua verrattuna ostamiini aktiivihiihtäjän käytetyttyihin Madhusit luistelusuksiin..
Luettuani tällä palstalla siteeratut Johan Lindin ohjeet luistovoitelusta tein neuvon mukaan eli laitoin Fischerien pohjiin sinistä luistovoidetta. Ymmärrätte varmaan, että minä olin varsin tyytyväinen, kun pitkässä alamäessa minua parempien näköisille hiihtäjille jouduin vähän anteeksi pyydellen esittämään, että voisitteko työntää sauvoilla, etten aja heidän päälleen. Olenkin sitä mieltä, että jos on omasta mielestään luistavat sukset erityisesti, kun vertaa sitä muiden ns. tavallisten kuntohiihtäjien suksien luistiin, niin se jotenkin lisää hiihtämisen nautintoa. En tiedä olenko vähän itsekäs, mutta näin minä koen.