Miltä tilanne näyttää sun nykyisellä renkaalla. 29x2.35" on ~sentin korkeampi ja leveyttä toki vähän vähemmän kuin nyt.
Printable View
Ainiin, keulan offset on 37mm. Miten tuo lyhyt offsetti mahdollisesti vaikuttaa? Minun täytyy kotiin mennessä katsoa tuo nykytilanne. Mielestäni tilaa kyllä on, mutta lähinnä jos jollain olisi nyt jo antaa valmiiksi testattu rengas + vanne yhdistelmä, jonka pohjalta lähteä itse tekemään hankintoja.
https://pic.useful.fi/blSh-X36M.jpg
Itse itselleni vastaten ei tuossa Fox 34 performance 27.5" boost keulassa mahdu pyörimään 29 kiekko. Ainakaan sun ringle duroc 30 2.25" ISP:llä varustettuna.
Pitäisi saada tuollainen 29” Fox Factory 36 160mm Fit Grip2 51mm offsetillä oleva keula jostain järkihintaan.
Hirveästi ei taida olla 2019 ja 2020 malleilla eroja käsittääkseni, mutta mistä porukka noita oikein tilailee vai saako noita Suomesta ”järkihintaan”?
Jenkeistä näyttäisi lähtevän 800e 2019 malleja, mutta tuohon tulee sitten vielä postit ja tullit päälle :o
Voiko tuon etälukituksen ottaa pois. Keula on Rockshox judy silver. Eli voiko kaapelin vain ottaa pois ja keula joustaa edelleen. En tarvitse lukitusta.
Tuli nyt väärään ketjuun, sorry yritän etsiä oikean.
Poistettu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kun nyt on ilmakeula, niin tarttee pumpun, keula Fox onko pumppukin Fox?
https://www.bike-discount.de/en/buy/...on-pump-777082
Yritin eilen lisätä Fox 34 Rhythm keulaan paineita mutta pumpun kierteet ei kai riittäneet loppuun asti jonkin takia ja ilma jäi letkuun? Kavereitten keuloihin mennyt heittämällä ilman sisälle. Ensimmäinen Foxin keula kyseessä niin onko näissä jotain kikka kolmosta olemassa?
Tätä pumppua käytän https://www.motonet.fi/fi/tuote/3808...imennin-pumppu
Keulana Fox 34 kashima 2016 Pivotin trailissa. Ongelmana on ettei meinaa saada millään säätöihin. Jos keulan säätää oikein pintaherkäksi niin keskialue ei kanna yhtään ja meno tökkii. Lisää painetta ja slowspeed compressiota niin pomppii eikä poimi juurakkkoa yhtään. Reboundin kanssa on pelattu laidasta laitaan. Onkohan kyseessä paska yksilö vai onko ominaisuus? Edellinen Pike 429 Pivotissa oli todella hyvä. Pintaherkkä ja kantava, tuo kettu on aivan kuraa siihen verrattuna.
Tuossa keulan venttiilissä saattaa olla semmoinen ; se venttiilin neula jota, pumppu/täyttölaite , painaa alas avatakseen ilmatien ,on liian lyhyt.
Vaihda se venttiilin sielu siihen,niissä on eroja.
^Tämä, joskus joutunu noita vaihtelemaan että saa pumpun skulaamaan.
Spessun evosta löytyy fox 36 rhythm 150 jyystöllä. Ajattelin pidentää 160mm. Millainen homma käytännössä vai vienkö ammattilaisille ja samalla täyshuolto?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
tarvit pidemmän air shaft assemblyn.
alajalat irti, paineet pois, alapäästä air shaftia pitävä sokka irti ja vanha air shaft pois. kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Uudesta pyörästä löytyy Foxin Float 34 SC Performance keula sekä Float DPS Evol iskari. Saako noihin 3-asentoisen etälukituksen? Molemmista löytyy siis 3 asentoa muuten. Foxilla itsellään on osat 2-asentoista lukitusta varten, mutta esimerkiksi Scottin Sparkeissa on 3-asentoinen lukitus. Onkohan heillä iskarit jo tehtaalta erilaiset ja saako vastaavia muunnossarjoja muualta?
Alkaa oleen jo vanha asia, mutta itse törmännyt samaan Rhythm + Rockshoxin pumppu. Aikani pähkäilin onko vikaa pumpussa vai keulassa kun molemmat oli uusia, mutta kyllä se sitten kun vähän ylikiristi niin aukesi, ei mitenkään hampaat irvessä mutt voimakkaammin kuin aiemmin ollut tarpeen. ...vai olikos mulla tämä vielä selvemmin foxin takaiskarissa, kuitenkin olen pitänyt sitä rockshoxin pumppua syyllisenä tähän asti.
Mulla taas bontragerin pumppu, joka kuulema yltää kaikkeen, mut ei yltäny mun rokkarin iskarissa tarpeeka syvälle mihin taas rokkarin pumppu ylsi. No siihe vaihettii sielu niin ylsi omakin pumppu. Eli uskoisin, että rokkarin pumppu yltää suht syvälle mut sielu voi olla lyhyt tai vähän jumissa tms.
Mahtaako olla takuunalainen asia, fox 36 rhythm 2019 vuoden keula kolisee. Jonkinlainen klappi tuntuu liukuholkeissa luultavasti. Keulan painaa vähän kasaan niin klappi häviää
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
Ensimmäiset Foxin iskarit taloudessa, uuden Canyonin Luxin myötä. Mitenkäs näiden kanssa nyt tulisi toimia huoltojen suhteen kun ilmeisesti Rtech on se ainut liike joka näitä saa virallisesti huoltaa niin että takuu säilyy. Tämähän lienee hiukan kiistanalainen asia muutenkin. Ja toinen kysymys huolloista. Kuinka usein ja minkälaisia huoltojen olisi syytä teettää jotta ei huoltoliikkeissä vedetä ihan höplästä jos heidän mukaan aina pitää tehdä vaikka joku täyshuolto joka maksaa 200€ per iskari. Tuohon takuu asiaan liittyen vielä niin kaiketi kai se ei voi edes mennä niin että muiden kuin nimetyn huoltoliikkeen kautta tehdyt huollot mitätöivät takuun.
Foxin virallinen ohje on ilmakannu / alajalkahuolto 125h välein. Mun kokemukset iskareiden takuista ovat muutenkin sen suuntaisia, että joko aikaa menee niin kauan ettei kannata tai vika todetaan olevan asiakkaan aiheuttama ja joudut kuitenkin maksumieheksi.
Mitäs tuossa Fox 36 Float joustohaarukan täyshuollossa tehdään sellaista mitä itse ei perus öljynvaihtohuollossa tule tehtyä? Onko tuolle tosiaan tarvetta 125h välein? Onko tuolla haarukassa jokin typpisäiliö kanssa kuten takaiskarissa? Ja mitä haittoja jos takaiskarissa (Fox Float DPS) vaihtoväli venähtää vaikka 200+ tuntiin?
Alkaa olla tunnit täynnä ja ajattelin toisen kerran tuon öljynvaihtohuollon itse tehdä. Ei malttais lähettää osia huoltoon, kun tulee ajoon taukoa :)
Multa meni 100h ajetusta DPS Factory -iskarista vaimentimen varsi poikki ja Foxin kanta on se, että ei ole takuuasia. IMO melkoinen keskisormenosoitus, kun olisin ollut aivan tyytyväinen maksamaan Fillariosan työn osuuden jos Fox (R-Tech) olisi toimittanut osat, vaan ei. Alkaa vahvasti tuntua siltä, että jos ostan iskareita erikseen niin valinta osuu Rokkariin.
Näihin Foxin, vaikka miksei moniin muihinkin joustovimpaimiin antaa mainioita vinkkejä
https://thelostco.com/ ja varmasti paremminkin heidän Yuotuben syövereissä sijaitseva vinkkivideo kirjasto https://www.youtube.com/channel/UCEb...3uIUKUGjkOr0rA
Oman Foxin Performance Elite Fit4 muuttelin GRIP2 versioon ja samalla "venytin" joustoa 170 mm -> 180 mm. Jos (paremminkin KUN) kaikki kuitenkin osaavat hommat jo mua
paljon paremmin, niin eipä tartte huolta kantaa, kun näitten perusteellisten vinkkien ja ohjeiden kera (kädestä pitäen tasoa) hommat tekee, niin säästää jos ei aikaa, niin
ainakin rahaa.
No ainakin sellainen "fiilis" itselle jäi. Ei muuta kuin virittelemään.
Viime syksynä ostetusta Scott Sparkista hajosi FOX 34 Float P. Elite 130mm joustohaarukka. Huollossa sanoivat että jousitussäätö on jumittunut lukitusasentoon. Ei palautunut normiasentoon vaikka vaijeri irrotettiin eli ei siis johdu vaijerin jumittamisesta tai TwinLockista. Pyörällä ei ole ajettu pariin kuukauteen. Olen säilyttänyt sitä lämpimässä autotallissa ja pessyt vain letkulla ja harjalla. Onko muilla kokemuksia vastaavasta ongelmasta?