Minulla toimi tippa kuloon ja nasta perään. Ei sotke oikeastaan yhtään
Lähetetty puhelimesta Tapatalkilla
Printable View
Mä porasin ensin kaikki reiät, sen jälkeen putsaus ja liimaa useampaan reikään kerrallaan, sitten vaan nastoja paikalleen.
Tässä pari videoo. (ja ihan vaan tiedoksi, että mä olen mcarbon-yrittäjä, joten noi on myös meidän mainoksia)
https://www.youtube.com/watch?v=T-stl7-K18g
Ja vähän perusteellisempi
https://www.youtube.com/watch?v=iNSr0sHheG0
Etsinnässä takarengas muklukkiin syksyn ja talven mutaliejuloskapuuterilumi -keleille, eteen tulee Bud. Olisiko Nate, Vanhelga vai jotain muuta? Surlyn Edna kiinnostaisi, mutta milloinkohan mahtaa saada jostain?
Koville pinnoille on omat renkaat jo olemassa.
Nate on hyvä gummi jos Lou ei sovi haarukkaan. Muuten ehdottomasti Lou.
Jos puhutaan klassisesta 170mm peräsestä muklukista, niin Maxxiksen FBF täyttää takajalkovälin just hyvin jos sillä väliä, FRB googlefaktoituksella saman kokoinen. Nyt mulla ollu puoli vuotta Colossus takana varsin rankasti ketjun puolelta sheivattuna ja mää kyllä tykkään siitä. FBF meni eteen samalla, harmi ettei sitä tullut kokeiltua tubeleksena jos rullaavuus olisi herkistyny, 13J:llä ei ollu häävi kulkeen vaan ei sillä ollu väliä kun näytti niin makialta.
Sanoisin että Maxxis ja rullavuus ei kuulu samaan lauseeseen. Kun katselee testituloksia Bicyclerollingresistancesta, voi tehdä johtopäätöksiä Maxxiksen rengasosaamisesta fillariosastolla. Ikon, jota mainostavat XC renkaana, rullaa heikommin kuin esimerkiksi Schwalben Hans Dampf. Läskirenkaissa Mammoth on olemattomasta kuviostaan huolimattam todella raskas rengas ajaa. Eikä plussapyörässäkään ensiasennuskumeina olevat Recon+ rullavuudellaan hurmaa; läski kulkee keveemmin.
^mullakihan on toinen läski kuituilla ja jumboilla. Jostain syystä tuo maxxis laite kuitenkin ähtee alle vähintään yhtä usein ja mitä kehnommat polut sen pienemmät erot. Asvaltilla ero aika huomattava, mutta itselle se oli silti pienempi kuin olisin olettanut, ja toki kiihtyy hitaammin. Asvaltti ja sisurit maxxikseissa oli jo ihan oikeasti kelvoton yhdistelmä.
Höh. Just hommasin pojalle 8v 24x2,5" Maxxix Hirollerit ja meinasin ne nastoittaa. Minkähän laiset ankkurit tuli pojalle ostettua. :)
Kyllähän tuo lou taas tuntu ankkurilta Jumbojimin jälkeen. Pakko ajaa melekeen penkalla ku sielä rullaa paremmin ku asfaltilla.
Mutta tuntu kyllä samalla paljon pehmeämmältäki. Piti tarkistella kokoajan paineita ku tuntu että se on tyhjentyny. Seuraavalle lenkille taidan laittaa vähä normaalia enemmän painetta
Joskus oli 33tpi ensiasennusnatet alla, etenemiskyky huonossa maastossa kyllä vakuutti, mutta muuten ei ollut kehuttavaa. Shocktherapyn Toikka joskus vakuutti, että 120tpi Nate on ihan eri planeetalta, että kannattaisi kokeilla ...ei tullut sitten kokeiltua, mutta nyt kiinnostusta olisi.
170mm perällä oleva Mukluk, 65mm kehä ja 1x11 voimansiirto. Onko tosiaan Maxxiksen renkaissa eroja noin paljon, että Colossusta joutuu parturoida, eikö kuitenkin kaikki mainitsemasi ole 4,8" renkaita? Miten kommentoisit tuota FBF:n takarenkaana käyttämistä, toimiiko ihan ok vaikka suunniteltu "eturenkaaksi"?
Muistelen, että joskus kun kyseinen rengas tuli, moitittiin toimintaa märällä kelillä, vastaavasti lumella sai kehuja. Onko tästä kokemusta? Laittelen mahdollisesti viestiä sinulle renkaasta, kiinnostaisi.
Oliko jollain vielä Vanhelgasta kokemusta? Ei tarvitse olla mikään 4,8" rengas, hyvin pärjännyt tällainen 70kg kuivan kesän orava tähänkin asti(viimeiset kolme talvea) 4" renkailla, nyt ajattelin eteen leveämpää jos herättäisi vähän enemmän luottoa.
^saattaapa niissä rungot olla samaa kokoa, mutta colossuksen nappulat työntyy sivulle. Mun Muklukissa 80mm vanteet ja 1x10, saattaa se joskus rapsia ketjuun parturoitunatikin pienimmällä, vaan eipä ole haitannu.
FBF tuli mulle taakse kun jollain ulkomaanfoorumilla jotku kehu sitä takarenkaana ja sitä oli halavalla Alltricksillä. Ei mulla itellä oiekin ole mielipidettä kun se pari viikkoa ehti pyöriä tuolla perässä, omaan makuun jo tarpeettoman karkia, ihme jos ei pito riitä takanakin mutta se on vähän liikaa vauhista pois. Tosiaan en tubeleksena FBF:ää käyttänyt, Colossus muuttui todella paljon paremmaksi sen myötä. Jos mun pitäs toinen läski hävittää niin luultavasti Mukluk jäisi ja siihen ne 65mm kuitukehät tolla Colossus + FBF renkailla...ainaki näin talveksi.
Nyt on verkkokaupan kiinalaiset alla, kokemukset vielä vähissä
http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...07#post2720007
—
Itellä kokemusta Vanhelgasta, on kyllä lumella todella hyvä rengas ja syysmaastossakin etenee mukavasti. Asfaltille se on ehkä overkill ja aika tahmea tai sitten joutuu pitämään kunnolla paineita. Jossain arvioitu fatbikerenkaiden MVP:ksi, eikä välttämättä turhaan.[emoji2]
Paljonko pitää olla teipin leveys että riittää peittämään DT Swiss BR2300 vanteiden kevennysreiät? Koristeluun tulee eli riittänee kun menee vähänkin yli.
Rei'än koko tuollainee.https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...572457c814.jpg
Edit: mulla vanteena BR 2250, mutta lienee sama leveys.
Jees tänks, min. 5cm teipillä siis mennään.
Ja sitten jos poistaa heijastinteipistä suojanauhan ja vetää leveän Gorilla-teipin päälle, kannattaa olla huolellinen koska kun on kaksi liimapintaa vastakkain niin niitä ei paljon irroitella eikä korjailla. Mutta voi kai sen suojanauhan jättää paikoilleenkin.
Fattystripper oli ajatuksena itse tupeltamiseen vaan tuskin sitäkään kannattaa liimapintaa vasten vetästä.
Ei ole sattunut mulla missä eteen. Onko joku nastoittanut Colossusta? Nappulat ovat aika pienet pinta-alaltaan, mutta niinhän ne ovat Jumbo Jimissäkin, jota ilmeisesti on onnistuneesti nastoitettukin.
Eilen porasin puhki Jumbo Jimin. Reunanappuloissa riittää korkeus, mutta keskinappuloissa ei. Erittäin pienestä näköjään kiinni kun muutaman reijän kerkesin poraamaan mitkä ei mennyt läpi.
Osaisikohan kokeneemmat kertoa kokemuksia ja vinkkejä läskirenkaista jos joutuu ajelemaan hiekoitussepelillä? Miten kestää? Kannattaako pistää kovemmat paineet? Pärjäänkö litkuttamatta?
Ei ole tainnut kukaan saada minkään merkkistä läskirengasta puhki sepelin takia. Niin että anna palaa.
Farley 6:sta alkuperäiset 26x3.8 Hodagit aivan loppu. Paikallainen myy eioota tuolle koolle. Mistä päin pk:ta saattaisi saada? Vai saako? Tuon vanhan perään kun ei mahdu isoa rengasta.
Vaihtoehtona voisi olla Jumbo Jim 4.0. Onko jollain ollut jimi vanhan farleyn persiissä, mahtuuko? Tai Gnarwhal? Talviajoon myös tulossa, tietysti.
Netistä kun löytyy kohtuullisen huonosti juttua nastarenkaista, niin kertokaas nyt omat kokemuksenne minkä valmistajan renkailla ajatte jne...