Mokka taitaa olla, ite toivoisin myös koeajoa Syöte-wintterissä.. Onkohan kyseisessä Polessa minkälaiset polkimet, jos moinen mahdollisuus tarjoutuis? :)
Printable View
Mokka taitaa olla, ite toivoisin myös koeajoa Syöte-wintterissä.. Onkohan kyseisessä Polessa minkälaiset polkimet, jos moinen mahdollisuus tarjoutuis? :)
4.1 näyttäis olevan Jyväskylässä Polella Taigan koeajopäivä jos joku kiinnostunut ei ole huomannut. Saa varmaan tulla kauempaakin paikalle 😆
Raahessa saa käydä kokeileen kans, jos pyörä kiinnostaa.👍
Tänään taas kumpikin jarru ulahteli kun kävin lenkuralla. Pitää tieten alkaa tutustumaan tuohon palojen keskittämiseen...
Renkaat on kyllä tosiaan paineille reagoivat. Laittelin lähtiessä noin 1barin verran painetta ja kyllähän kelvillä ja kovalla polulla meno oli helpompaa. Mutta sitten mistä ite tykkää enemmän, eli möyrimisestä, niin eteneminen oli hankalampaa ja joutui jopa tunkkaamaan🙈 Loppu lenkistä päästin ilmaa renkaista poies ja taas pääsi menemään umpiseasakin hyvin😀👍
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
No siellä naamakirjassa sanotaan noin:"Taiga Snowpyörien koeajotilaisuus ensi keskiviikkona 4.1. Klo 14-18 Vaajakoskella!
Kaikki koot eli S,M ja L koko koeajettavissa, 2-3 km mittainen helppopolkureitti lähtee suoraan Konttisentieltä. Pyörissä avopolkimet, mutta voitottaa myös omat lukkopolkimet ja ajovalon halutessasi mukaan. Muista myöskypärä!
PS. Toimitaan non stop periaatteella eli varaudu odottamaan 15-20 min joshaluamaasi koko on juuri ehtinyt lähteä maastoon ku saavut paikalle."
Kiitos paljon, Volvospede.
Täytyypä käydä testaamassa!
Joo, minulla on oulussa L kokoinen Pole taiga ja siinä on 2xl renkaat kiinni. Siinä on myös hissitolppa niin rajoittaa vähän pitkien ihmisten käyttöä, eli voi jäädä lyhyeksi jos jalan pituus on yli 90cm. Itse olen 182cm ja varmaan saa tolpan nostettua johonkin 185cm tyypille. Laita privalla viestii niin lähetään lenkille, voin ajella omalla farleylla niin tarvitse olla edes omaa pyörää. Yleensä kiinni shimanon lukkopolkimet, mutta voi flatteihin vaihtaa myös, pitää ottaa winteriin mukaan flatit ja työkalut.
Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla
Kyselin Polelta pyörän saatavuutta ja meinas että ens viikolla vois saada ku ny painaa tilausnappia. Meinasivat että mun koko olis M. Mittaa 174. Oonko juur joku rajatapaus ku tompula ja brille ajaa S kokosella?
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Ootko päässy koeajaa minkään kokoista taigaa? Mä oon 178 ja mulla on M koko. Toi 4cm pituuseroa jos on koivissa tai otsassa tietysti vaikuttaa, enkä mä tiedä minkä pituisia tompula ja brille on, mut mä suosittelisin 174 pitkälle M kokoa. Vantaalla voi koeajaa M kokoisen jos haluaapi.
Mullaki on Meedio koko ja oon skaalan ulkopuolella 181,5 pitkänä.. Proto oli tuotanto S:ää vastaavilla mitoilla ja silläkin onnistu hyvin ajot 60mm stemmillä..
Ja tätäkin saa koeajaa, jos Tampere natsaa..
Olen 172,5cm lyhyt, jalan sisämitta 82-83cm, ottaisin koe-ajon perusteella s-kokoisen. (oma ajokki m-kokoinen Dude)
Pituus 175, jalan sisämitta 84. M-koko. Toimii!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Iltaa taas. Mittailin tota jalan sisämittaa taas uudestaan. 80-81 riippuen kuinka tarkasti survoo pähkinöitten taakse. Ja pituus siis 174. Ajelen tällä hetkellä whiten 3 proolla M koko. Kemiztin pyörää voisin kyllä tulla koittaan. Tompulan ajokki vois olla toinen vertailukohde jos omistajalle sopii. Nokian perällä Siurossa asustelen...
Passaa tulla kokeileen, oikeastaan väliin tulee melko läheltäkin ajeltua, Tupsuvuoren kulmilla tulee joskus pyörähdeltyä. Tosin Melostahan ei pääse vissiin vieläkään läpi.
Itse otin s-koon, pituutta siinä 170-171 cm riippuu kuka mittaa ja melko lyhyt jalkainen...
Muutama stemmikin tossa hyllyssä on jos alkaa hifisteleen.
Muuten yksi "ominaisuus" huomattu POLEsta, vaikka ajan 35/45 mm stemmillä ( sarvista riippuen ) pyörä on melko taipuvainen heittään OTB:tä jos hanuria ei heitä penkin taa, esim. ojissa johon etufillari hiukankin pysähtyy. Eli etupainoisuuden huomaa. Tarttisko koittaa tolppaa jossa olis hiukka setbäkkiä...
Onko muut huomannut moista.
Mul ei oo oikeen mikään läski tuntunu otb herkältä (spessu, trekki ja pole) ja pole ehkä kaikkein vähiten. Mielestäni se on noista vakaimman tuntunen ja vähän edempänä oleva eturengas tuntuu kiipeevään esteiden yli helposti. (14cm pidempi akseliväli kuin M koon spessussa) Voi olla ajotyylistä ja tekniikastakin kiinni. Satula on aika keskellä niitä kiskojaan, mutta itseasiassa mietin tuossa hiljattain jos sitä siirtäis vähän eteenpäin. Mutta ilman muuta kannattaa kokeilla eri säätöjä, sikshän ne on olemassa.
Kerran oon OTB:n onnistunu Polella heittään ja sekin oli tuolla "jyrkkäkulmasella" protolla pikku ajovirheen seurauksena..
https://m.youtube.com/watch?v=i4JLEZjTDu0
En kyllä allekirjoita itse tuota OTB ominaisuutta, päinvastoin. Joskaan ajomäärä ei vielä ole tuolla pyörällä kummoinen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Jos tuota volvospeden polen geota katsoo, niin OTB on käytännössä mahdoton.
Kaikkee ei voi saada, mut näillä mennään..! :-)
Toi yks etuviistokuva näyttää itestäkin aika hurjalta, mut se vääristää ehkä jotenkin. Mittasin äsken niin ehkä neljä-viis senttiä on stonga korkemmalla kuin penkki. Ja ainakin se toimii mun ajossa, tänään tuli 39km tossa lumisateessa kelviä ja mettää. Siirsin penkkiä 5mm eteenpäin, saa nähä tuntuuko feng shuissa kun pääsee ajaa.
Mulla 182cm ja 87cm sisämitta ja L koko. Kerran OTB kun jäi poljin juurakkoon. Ei kyl oo huomannu että helposti tökkäisi. Mutta aktiivinen pitää kyllä pyörän päällä olla :D
Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla
Mondraker on polea lyhykäisempi, mutta pitkä. Ja itse yllätyin, kun pilku tötöilyn päätteeksi ajoin keula edeltä vasta kaivettuun ojaan. Olin täysin vakuuttunut otb:stä jo mennessäni (tai oikeammin siinä kun keulan kevennys ei onnistunutkaan) vaan siihen se vain töksähti. Ei edes perä noussut. Giantilla olisi tuossa mennyt nurin satavarmasti. Ei tommonen runko voi olla otb herkkä.
nih..
Saako tota mustaa polea tilata valmiina pyöränä vai onko vain runkosettinä?
Jännä kokemus tompulalla, ei tosiaan ole OTB herkkä tämä pyörä. Onko sulla kuvaa pyörästä, millaisella setupilla ajat? Mulla on L kokoinen runko 50mm stemmillä ja ajan aika korkealla satulalla sekä kohtuu matalalla tangolla eikä ole kertaakaan ollut lähelläkään vaikka olen töpeksinyt. Tämän kyllä uskaltaa tyrkätä melkein mihin vaan ihan vaan kokeillakseen, koska tietää ettei se kippaa. 66 asteen keula ja 124cm akseliväli pitää pyörän maassa tehokkaasti.
https://msuomal.files.wordpress.com/...eg?w=800&h=463
M kokoa saa molemmissa väreissä. Näin tulkitsen saamani sähköpostin Polelta.
Hyvin on kiinanhaarukka palvellu. Oli kiinni jo edellisessä Panzerissa ja nyt tässä, ajettu talvella ja kesällä yhtään säästelemättä :).
Kävin Polen koeajotilaisuudessa. Firmalla on hienot ja näyttävät uudet tilat! Vastaanotto oli ystävällistä ja asiakaslähtöistä. Testilenkki oli ohjattu ja aikatauluuni sopivan pituinen. Polen edustajan kanssa oli ajon aikana mukava jutella Polesta ja pyöristä. Polut olivat hyvin tasaisia, muutama teknisempi paikka oli ja jonkun verran korkeuseroja. Paikoitellen oli aika liukasta.
Sain tietääkseni ajettavakseni L-kokoisen Taigan jäykällä etuhaarukalla. Tuntuma ohjaamossa oli hyvin kotoisa verrattuna omaan Surly Wednesdayhin. Satulan ja ohjaustangon välinen etäisyys oli jälkeenpäin tarkistettuna lähes identtinen. Osoittautui, että Polessa oli 10mm pidempi effektiivinen vaakaputki ja 15-20mm lyhempi ohjainkannatin. Kaiken nettikirjoittelun jälkeen odotin jotain hyvin erilaista, ja siinä mielessä yllätyin. Taiga tuntui aika tavalliselta, tasapainoiselta ja miellyttävältä pyörältä. Leveän keskiön panin merkille heti ensi polkaisulla mutta se ei ainakaan lyhyellä lenkillä vaivannut minua. Loiva ohjauskulma oli selkeästi havaittavissa hitaassa ajossa, jossa etupyörä alkoi yliohjautumaan tietyn pisteen jälkeen käännöksissä. Tämä ei ollut häiritsevää mutta selkeä ero nykyiseen pyörääni. Ajamalla ja totuttelemalla Taigaan tähän tuskin kiinnittäisi hetken jälkeen huomiota. Toisaalta pohdin, onko näin loiva ohjauskulma tarpeen läskipyörässä, jolla kuitenkin kai enimmäkseen ajetaan aika hitaasti? Kankeaksi en pyörää kokenut missään vaiheessa. Kapeaa ja mutkittelevaakin polkua se kulki nätisti. Polku oli paikoitellen aika liukas ja huomasin siirtäväni painoa taaemmaksi satulassa saadakseni sutivalle takarenkaalle pitoa ylämäessä. Rengaspaineet olivat selkeästi liian suuret ja sitä nyt vähän jälkeen päin harmittelen, että olisi pitänyt vaan rohkeasti laskea niitä lenkin aikana. Sen huomasin, että jo lyhyen 15 minuutin lenkin aikana joutui yläreidet koville. Lenkki tuntuu yläreisissä vielä tätä kirjoittaessa, kolme tuntia koeajon jälkeen. Sitä pidän huomion arvoisena. Kävin vielä heti kotiin tullessani ajamassa omalla pyörälläni pienen lenkin verratakseni tätä ja mielestäni Wednesdaylla polkeminen ei ota yläreisiin ollenkaan samalla tavalla.
Sramin DB5 ensiasennusjarrut on selkeästi pyörän heikoin lenkki. Ne ovat rehellisesti sanottuna huonot. Tehottomat ja vinkuvat. Muuten pyörän komponentit ovat hyvät tai erinomaiset. Tykkäsin jo nettikuvien perusteella kovasti keltaisesta väristä ja Polen designista muutenkin. Livenä pyörä näyttää vähintäänkin yhtä hienolta.
Koska nykyinen läskini on ollut ajossa vasta reilun kuukauden, on sillä nyt ajettava ainakin vuoden tai pari. Mutta voin hyvin ajatella, että seuraava läski olisi Pole.
Kiitokset Polen väelle mukavasta juttutuokiosta ja koeajosta!
Kiitos kaunis koeajoraportista!
Mikähän tuo yläreisien rasitusjuttu on? Onko siitä haittaa voimantuotolle? Tottuvatko jalat siihen? Tuleeko rasitusvammoja, jos 10 tuntia polkee reissupäivän toisensa perään? Mistä se johtuu?