Alkujaan tämän lähetti
moukari
Tein Sufferfestin Full Frontal -testin. En ollut kovin palautunut, tosin vähän tarkoituksellakin, jotta virhemarginaalit jäänee pienemmiksi.
5 sekunnin tehot olivat 1190 W. Jonkun verran tuntui jäävän varastoon, kun olen Zwiftissä saanut 5 sekunnin ajaksi lukemia 1250-1300 W. Tosin en usko saavani ikinä maantieolosuhteissa sellaisia ulos. 5 minuutin tehot olivat mielestäni melko huonot, 399 W. Tuossa näkyy se, kun siirtyy voimalajista kestävyyslajiin eikä elimistö siedä happoja kovin hyvin - viimeiset 2 minuutia vedin pohkeet krampissa. 20 minuutin testi oli tuskaa, mutta pääsin siinä ihan ok lukemiin, 334 W. Lenkkeihin verrattuna tuo lienee melko edustava kuva FTP:stä, joutui runttaamaan aika kovaa, varsinkin kun 5 minuutin testistä jalat olivat aika hajalla. Minuutin testistä tuli sitten 638 W. W/kg -lukemat ovat minulla melko huonot, kun kehonpaino on siinä 95-96 kg tällä hetkellä. Olen onneksi saanut lähtötasoon nähden jo n. 6-7 kg pois, mutta aika hitaasti tuo paino tuntuu lähtevän rasvan muodossa ruokavaliosta huolimatta. Tavoitepaino vuoden loppupuolella olisi alle 90 kg ja ensi vuonna mielellään sinne 86-87 kg. Sitten luulisi kulkevan jo vähän kovempaa.
Sufferfestin mukaan olisin aika-ajaja, mikä oli hieman yllättävää. Ehkä W/kg -lukemat vaikuttavat, luulin olevani sprintteri, koska jaloista lähtee hetkellisesti aika paljon watteja. Vo2-puoli oli heikkous, "Sustained Efforts" sen sijaan vahvuus. Pitänee tehdä lisää kevyitä lenkkejä PK1-alueella ja intervalleja. Aika paljon olen tehnyt sweet spot -lenkkejä näin pyöräilyharjoittelun alkupuolella, jonka avulla olen ilmeisesti saanut FTP:tä ylös, mutta nyt wattimittarin kanssa on ollut helpompi pitää tehot ja sykkeet oikealla tasolla.