Tai lisäät suosiolla painetta.
Printable View
Tai lisäät suosiolla painetta.
No, onhan se toisaalta kaikin puolin parempi :).
Mun 2014 Muklukissa on ollu tämän vuoden Colossus eessä ja nyt takana. Mää kyllä tykkään siitä koko ajan enemmän, tai varsinkin siitä lähtien kun laitto tubelekseksi. Toki nuo eellä mainitut kulkee astetta kevyemmin mutta jos tahtoo rämpiä isommalla tai muuten vaan fiiliksen vuoksi.
...takana Muklukissa joutu ottaan sivunappulaa irti ja ainakin tuolla 42 pakalla ottaa ketju vähän kiinni, jos alkaa haittaan niin leikkaan lisää niitä nappuloita kun ei se ketju kylkeen ota.
Ostin minäkin lopulta fätin ja mietin, että litkituksen voisi gorillan sijaan yrittää tehdä säkkivirityksellä. Nyt enää (tässä vaiheessa) ongelma, että mistä noita sopivia säkkejä (hirvi/riistaa, onko muita käytetty?) täällä etelässä tähän aikaan vuodesta saa?
Tilaamalla vaikka tuolta:
http://www.nerivalgroup.fi/tuotteet_...iat.php?cat=45
Tosin postit maksaa melkein saman kuin tuo rulla, josta kuitenkin tarvitset vain yhden säkin vaikka hieman harjoittelisitkin[emoji6]
Tosin onpahan vannenauhaa pitkäksi aikaa ja aika nauttii tuonkin: itse vaihdan tuon aina renkaan vaihdon yhteydessä
Laitetaan toinenkin pussisuositus. Olen nyt neljästi laittanut tuolla ja on toiminut. Pituusuuntaan kun leikaa riittävän palan voi pussin halkaista ja palasta riittää kahteen renkaaseen. Kiinnisaumauksen olen tehnyt silitysraudalla (sillä harrasteraudalla) muutaman sentin kaistalla ja tämä "vahvistettu" kohta venttiilin alle. Haaste on löytää raudasta sopiva lämpötila/aika -kombinaatio jolla muovi laminoituu hyvin kiinni mutta ei kuitenkaan sula pilalle. Siksi kannattaakin ensin tehdä pikku paloilla koelaminointeja.
http://www.kuitulinja.fi/verkkokaupp...kalaletku-p-87
Jumbo jim 4.8 snakeskineistä tehny semmosen havainnon että pompottavat takana enemmän ku muut renkaat mitä kokeillu. Bulldozer ja surly lou. Persus tuntuu pomppivan penkillä kokoajan ku esim mettätiellä ajaa. 6psi ollu nyt paineena. 5 pompotti enemmän ja 7 liian kova. Litkuilla on
Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla
Minäkin olen vähän kaiken Jumbo Jimien kehumisen jälkeen yllättynyt omista kokemuksista. Asfaltilla kulkevat kyllä älyttömän hyvin kunhan painetta on riittävästi, mutta 2x Bud on mielestäni maastossa mukavampi. Budit kulkee matalilla paineilla mielestäni pehmeämmin. Asfaltillakin self steeringiä on vähemmän jos paineet 0,3 - 0,5 bar.
Töihin ajaessa pyöräteitä Jimit kyllä loistaa, mutta paluumatkalla (7 km pikitie, 7 km metsäpolkua / puistoa jne.) on kyllä Budeilla nautinnollisempaa kun niihin saa paremman kompromissipaineen säädettyä.
Sekä Budit että Jimit litkuilla, Jimit mullakin 4,8" snakeskin.
Kiitos säkkivinkeistä, kuitulinjan kalaletku olisi halpa ratkaisu postissa himaan. Voitelurautoja piisaa, jotta voisi ns. Laminointia harjoitella.
Mulla oli Jumbo Jimit sisureilla ja n1,3-1,5bar paineilla Levin kisassa (+150kg ukko). Erinomaisesti rullasivat kovemmalla alustalla, jousto ja ajettavuus kivikossa ja juurakoissa lähinnä surkeaa. Siltikin tyytyväinen keskimäärin ja ei uskaltanut kauheasti kesken kisan säädellä, varmastikin olisi ollut kevyemmillä paineilla parempi mutta kun ei halunnut ottaa mitään riskiä niin noilla mentiin. Pari kertaa kuraikossa silmälleen kun etukumi alta mutta taisi olla väsymyksen piikkiin enemmän.
Julmat paineet metsään Jumbojimeille ^, itse ajelin tänään 1,1 baarilla asvaltilla 50 kilsaa, ja ei kummosesti erilaiselta tuntunu rullaus 29" renegadeihin (toki olin pikku pöhnässä ja vauhti oli Vaimon kanssa ajellessa aika maltillinen) verrattuna.
Itselläkin JJ 4.8" paineet 0.45-0.65 riippuen vähän missä ajelee ja kuinka viitsii säätää, ja ihan hyvät ne on ollut. Kummoinen liejupaikka ei tarvi olla niin etupää omaa altalähtötaipumuksen. Aika tyypillinen pieninappulaisen kumin ominaisuus minusta.
Bud.han on huippu rengas, jos ei sen reilu paino ahista JJ verrattuna.
Joo vois olla 2x budi seuraava kesäsetti. Ajella tuolla JJ:llä niin kauan ku tulee hyvä tarjous vastaan tai kuluu loppuun.
Omissa JJ ei edes tuo paino tee merkittävää eroa: Budit jotain 1550 g/kpl, JJ:t taasen on ~1450 g/kpl. Tuntuvin ero tulee siitä kuviosta. Aattelin etukäteen että JJ olis poluilla kotonaan, ja kyllähän se kepeästi meneekin. Mutta Budeilla mennään rennommin pehmeyden ansiosta.
Heikkeneeköhän rullaus pahasti jos laittaisi Budin eteen ja 4.8 JJ olisi takana?
^Tuohan on paras allround läskirengastus mitä on. Rullaa riittävästi ja keulilla pitoa tautisesti. Olen ajellut tuolla setupilla tyytyväisenä kesällä ja talvella.
Juuh, yhdistelmä lähtee kokeiluun jahka posti tuo. Itseasiassa tulossa on myös Lou.😃
Mulla on Beargreasessa Jumbot ja Muklukissa Maxxista, molemmat litkuilla, niin oon kyllä myös ihmetellyt miksi tuo Muklukki on aika paljon mukavampi ajaa juurakoissa.
On siinä kyllä Brooksi ja geo hinpun rennompi, vaan vissiin nuo renkaat tekee isoimman osan. Aiemmin en eroon kiinnittynyt huomiota kun molemmissa oli Surlyn kumeja ympäriinsä ja Muklukki vielä sisureilla.
^Mikä Maxxis käytössä?
Joko joku on tilannut ja saanut JJ:stä uutta Addix -versiota? Kokemuksia Pace Star -kumiseen verrattuna?
^Muklukissa on FBF edessä ja Colossus takana. Beargreasessa 4.8" Jumbo edessä ja 4.4" takana. Jotenki kyllä kiinnostas ymmärtää mitä fysikaalisteknistä tommosessa renkaassa voi olla että toinen tuntus kovemmalta kuin toinen, vai tuleeko tuo taas korvien välistä. Voisko Jumbon olat olla jotenkin terävämmät että kun se käyttää profiilin pyöreyden niin progressiivisuus jyrkkenee heti paljon. No hyvin ne pyörii niin pienen epämukavuuden kestää!
Olisiko jotain tekemistä renkaiden seinämien kanssa?
Jäykkärunkoinen rengas toimii pienemmällä paineella, tulee vähäisempi pomppu ja toisaalta renkaan runko syö osan energiasta.
Löysä rengas vaatii kovemman paineen, pomppaa enemmän ja runko ei vastusta niin paljoa.
^ Jäykkärunkoinen ei toimi pienellä paineella, ei rullaa ja selfsteeraa. Löysä rengas toimii, painetta sen verran että ei lyö läpi, ei pomppaa löysemmän runkonsa vuoksi mihinkään.
Fatboy voisi vähitellen kaivata rullaavampaa rengasta. Alla on pyörinyt talvesta asti orkkis Ground Controllit, ne ovat sinänsä ihan ok renkaat, mutta kesäksi menisivät nopeammatkin. Jumbo Jimit taitavat olla varmin valinta ja kun minulla on painoa 100kg, niin varmaan 4.8" SnakeSkin on järkevin vaihtoehto? Tuo uusi Addix olisi mielenkiintoinen seos, mutta kun hintaa on 50€/rengas enemmän kuin SS:llä, niin en näe siinä järkeä.
4.8" on oivallinen valinta, kun Fatboyssa kehä on kumminki yli 80 mm leveä. LiteSkin on vähän heppoinen kyljistään mihinkään missä on edes orastava riski osua kiveen.
Juhannuksena kävi näin. Aika lailla kuluneet nuo kyljet aiemmista kivikkoajeluista. Onneksi oli sisuri sisällä, niin ei loppunut ajaminen. Huomasin repeämän vasta seuraavana päivänä, sisäpuolelle paikaksi Gorillaa ja ulkopuolelle kaksi perinteistä pyöränkumipaikkaa.
https://lh3.googleusercontent.com/Ky...=w1410-h940-no