Kiitän. Jotenkin mennyt täysin ohi ja hakua ei tule käytettyä :)
Printable View
Kiitän. Jotenkin mennyt täysin ohi ja hakua ei tule käytettyä :)
Titaanirungot on kyllä pop. Oispa joskus rahoja ostaa Moots. Ne on aika viimeisen päälle hitsattuja, mutta ei mitään ihan ilmaisia. Ehkä joskus vielä ostan pyöreillä vuosilla itselleni tuollaisen synttärilahjaksi.
Vuosihan itsessään on pyöreä ;)
No eipä tuo Ribblen ketju ainakaan ehdotonta no-no:ta aiheuttanut. Paremminkin päinvastoin. Ja itsekin olen saanut jotenkin päähän pinttymän että vaikka muut mun pyörät on kuitua jotenkin graveli henkeen sopii teräs titaanista puhumattakaan. Rovesta käytännössä kävisi melkein kaikki heittämällä Ribblen runkoon ja todennäköisesti Roven rungosta hiilikuitu keulalla saa siitäkin muutaman lantin. Joten varsin edukkaaksi jäisi muutos (edullisuus on tietysti suhteellisen käsite ja ennen niitä kaikkia hipo palikoiden päivitystä, mutta kuitenkin...)
Get a life or Getaway.
(Tuli vaan mieleen...jostain. :))
#fixedgravel on nyt varmaan virallista, kun Gravelcyclistkin on sen noteerannut... Uusi voimansiirto fiksissä on ehkä yksi parhaista speksaamiseen liittyvistä fiiliksistä pyörän päällä. Se bliss ja totaalinen äänettömyys.
https://live.staticflickr.com/65535/...de5d649b_k.jpg
Sotanorsu, onko suurikin salaisuus mitä vihreälle rungolle tapahtui?
Ei ole, mutta se mitä sille tapahtui on itsellenikin arvoitus, koska se varastettiin. Jätin sen 2 viikkoa sitten maanantaina pyöräkellariin, kun valui kuraa solkenaan, niin ajattelin sotkea mielummin kellarin kuin olohuoneen lattian ja olen näin toiminut ennenkin. Pyörä oli u-lukko etukiekosta viistoputkeen ja u-lukosta meni paksu teräskaapeli takakiekon ja seinäpatterin putken ympäri. Vaihtajissa ei ollut akkuja kiinni. Keskiviikkona olisi ollut aikaa pestä pyörä ja menin sitä hakemaan kellarista, niin ei ollutkaan pyörä enää kellarissa. Ei murtojälkiä, joten joltain jäänyt ovi auki tai sitten menty avaimilla sisään. Huoltoyhtiöstä kyselin onko jäänyt avaimia kadoksiin muuttajilta, niin sieltä vastasivat niitä aina jäävän ja sarjoittavat näissä tapauksissa vain asunnon lukot uudestaan, mutta kadonneilla avaimilla pääsee rappuihin ja yleisiin tiloihin. Onneksi vakuutusyhtiön(fennia) kanssa asiat hoituivat ripeästi ja puolentoista viikon päästä pyörän katoamisesta olin jo matkalla hakemassa uutta pyörää liikkeestä. Jos olisin vaatinut vastaavan pyörän, eli sramin osilla ja vihreän värisenä, niin olisin saanut sellaisen syyskuussa, ehkä. Nyt totutellaan silmää uuteen väriin. Shimanon leiriin siirtyminen ei haittaa, koska osasarja vaikuttaa erittäin pätevältä. Pitää vain yrittää ajella varovasti tuon uuden kanssa, koska jos tuosta menee vaikka kahva rikki, niin uuden saa tämän hetkisen arvion mukaan vuoden päästä.
Jos brifterit menee rikki, niin bar end-vipstaaki on oikein pätevä korvike, ja niitä on suht hyvin vielä saatavilla.
Tuossa oheisessa jutussa on cyclingtipsin ajatuksia gravel-maastojen "luokituksista" ja ajatuksia niihin sopivista rengaskoosta.
Jokaiselle on tietenkin oma näkemys siitä mikä on hyvä mihinkin ja mm. omasta ajokokemuksesta, taitotasosta ja mieltymyksistä riippuen rajanvedot varsinkin maastopyöräilyn puolelle ovat häilyvät.
Ehkä tuo voisi kuitenkin olla tällaisen keskimääräisen pyöräilijän rengaskoko-opas.
https://cyclingtips.com/2021/03/grad...road-surfaces/
lisäys: itselläni on tapana valita vähän järeämpi kalusto kun todennäköinen käyttö on
^Tämä artikkeli täydentää tuota hyvin: https://cyclingtips.com/2019/05/the-...e-right-tires/
Jos on taustaa maantien ja maaston ajamisesta yhtään pitemmältä ajalta, vielä bonuksena cx tuubeilla, niin huomannee omaavansa sellaisen pohjan että se riittää useimmiten perusteltujen valintojen tekemiseen. Lienee haastavampaa jos tulee yhden lajin taustalla. Mielenkiintoista ovat nämä sähköfillareiden kautta maastopyöräilyyn tullut porukka, josta osa on päätynyt sitten kokeilemaan muutakin esim. gravelia - ajatukset renkaista ovat muokanneet raskaat sarjan enduro- / dh-gummit mitä noihin mtb-sähkiksiin pultataan vakioina kiinni ja sähkö on hukannut ymmärryksen renkaiden rullausominaisuuksista.
Kansasissa on taas sorapyöräilty. Sää suosi polkijoita ja miesten kisa ratkaistiin loppukirissä. Keskari näyttää olevan foorumipyöräilijöiden leppoisaa lenkkivauhtia. :rolleyes:
https://www.athlinks.com/event/17419...067688/Results
https://youtu.be/iYOX5SC46lI
^ Spessu-tiimin "Rock Combo" on hieno. Voisivat tehdä tuotantoversion - tosta ylemmästä siis.. :)
https://racefietsblog.nl/wp-content/...ombo-retro.jpg
https://cdn.mos.cms.futurecdn.net/VB...VSh9jGPxfE.jpg
(Kukahan tuli sinisellä Openilla tänään puolen päivän paikkeilla joenrannassa vastaan, kun oltiin polkemassa vaimon kanssa Jädelinoon. Kuskilla oli suu viivana ja kauhee vääntö päällä. Ei ehtinyt edes moikkaamaan. Vakavaa touhua gravelointi.)
Minä se olin ja moikkasin kyllä vasemmalla kädellä kahvoilta kaikki vastaantulijat ja myös teidät. Eikä ollut vakavaa tekemistä ja ei kyllä pahemmin vääntöäkään(parin tunnin lenkin keskisyke 118), mutta harvemmin mikään kestohymy on kasvoilla yksin lenkillä. Olisi kyllä voinut jäädä eilisen kuuden tunnin gravel-lenkin jälkeen kotiinkin viettämään välipäivää, mutta uusi pyörä tykkää kun sillä ajetaan ja ei se nyt kuskinkaan osalta mitään kärsimystä ollut, vaikka tuosta stenun viestistä saattaa semmoisen kuvan saadakin :)
Aa se olikin tuo yllä esitelty pyörä. Moi vaan siis! Jotenkin olin kuvitellut Mr. Sotanorsun enemmän keski-ikäiseksi kaveriksi. Tai jos olet kuitenkin, niin ota tuo kohteliaisuutena :)
Ja juu en kyllä pahoittanut mieltäni yhtään.
Itse vaihdoin loppusyksystä juurikin Rove ST:stä CGR Ti:in ja olen kyllä tykännyt. Huolimatta siitä, että noiden runkogeometriat on hyvin lähelle identtiset, tuntuu CGR Ti ohjausta myöten ketterämmältä ja näppärämmältä kuin Rove. Jos tykkäät Roven ajoasennosta ja haluat titaanirungon, niin ei ainakaan tuossa hintaluokassa tule parempia vaihtoehtoja heti mieleen.
Joo ja tuohan on totta, että hiilikuituiset fillarit kulkee kovempaa. Se vauhti voi sinkulalla ajavaa äkkiä hirvittää :)
^ Vaihteet on yliarvostettuja. Mutta juu pitää varmaan alkaa ajamaan enemmän vaihdepyörällä, kun meidän rouvakin ajaa nykyään sen verran vauhdikkaasti, että en meinaa pysyä sinkulalla perässä :)
Hieno myös tämä custom-Grizl Unboundista, mutta aika vähän taitaa enää jenkkilän gravelkisojen podiumeilla näkyä omakustanteisia pyöriä. Sillä tapaa ainakin gravel muuttunut pioneerien pelikentästä ammattilaisareenaksi.
https://cdn-ctstaging.pressidium.com...9-1340x893.jpg
Wilcox ajo joustokeulan kanssa ja tuli freesin näköisenä maaliin 350 maililta. Kuvien perusteella juomareppu näytti olevan aika yleinen varuste tempputankojen lisäksi.
https://www.cxmagazine.com/wp-conten...xm-400nc_1.jpg
Hyvä ja perusteltu kirjoitus. Minuun taasen vetoaa ne pyöreät putket ja tämä moderni estetiikka lähinnä inhottaa, jos niin voi sanoa. Ja ehkä yksi syy on kun olen joutunut työskentelemään osittain myös myynnin parissa. Ja nähnyt kuinka se "kehitys ja innovaatiot" on suureksi osaksi vain teennäistä markkinointi-kikkailua, eikä oikeata teknistä kehitystä. Ja välillä hirvittää katsoa sivusta kuinka sitä asiakasta puhutaan suohon, ja sille liki pakkomyydään sellaisia järjestelmiä mitä hän ei tule tarvitsemaan. Ja sitten vuoden-parin päästä asiakkaalle selviää kuinka monimutkainen ja kallis ylläpidettävä hökötys tuli ostettua. Ja ehkä siitä syystä yritän pitää kaikki sähköt ja automaatiot mahdollisimman kaukana omista harrastuslaitteista. Mutta ymmärrän kyllä jos toiset niistä tykkää, mutta itselleni en niitä ostaisi. :)
Minä olen töissä tuotekehityksessä, ja silti mielipiteet on enemmän Ohiampujan kuin MASin kanssa yhtenevät. Mekaanista pyörää on mukavampi räplätä, ja pyöreitä putkia mukavampi katsella :)
Saisivat opetella pistämään moita kiinnitysruuveja parempiin paikkoihin. Etuhaarukan jalkoihin epäaerodynaamisesti lastaaminen on 1900-lukua. Sen sijaan päärunkokolmion sisä- ja ulkopuolellekin saisi laittaa kiinnityspisteitä reilusti sekä seatstay putkiin joku kiinnitys, jolla satulaukun voisi tukea sinne.
Kiitos. Tämä heittää lisää vettä kiukaalle. Juurikin Roven (ST minullakin) geometriassa minulla ei ole mitään valittamista, ehkä aavistuksen matalampi ja numeroa pienempi saisi runko olla (joka on tietysti oma vika). Täytyy varmaan seuraavaksi ottaa mittaa käteen...
Pari kuukautta ajoa nyt Revolt Advanced nollaversiolla ja todella erittäin tyytyväinen valintaan. D-shape satulatolpan korkeuden kiristysmekanismi ja tolpan (mahdollinen) liika taipuisuus vähän oli ennakkohuolena, mutta ei ongelmia tullut esiin toistaiseksi.
Ohjaustanko oli pakko vaihtaa, orkkis oli mulle niin vieras, korvaavalla Ritcheyllä tuli heti lisää oikeaa otetta ja tuntumaa.
Vaihtoehtoja haarukoin Canyon Inflite, Pivot Vault, 3T Exploro Race. On sellainen vahva mutu, että onneksi ostin tämän enkä mitään muuta, no pohjat on heikot kun ei ole ajanut kuin yhdellä Rosen alukrossarilla kesät-talvet niin tie oli vain ylöspäin..
Soratiellä on kyllä niin sujuva raketti, joissain arvosteluissa on sanottu hitaasti kääntyväksi aliohjaavaksi, tuossahan on aika loiva keula. Mutta ei mielestäni ole ongelma, kääntyy nätisti ainakin mun vastaohjaustyylillä, jos päättäväisesti vaan vie. Maastossakin pikkupoluilla 100 stemillä nopea käännellä, vaikka en kyllä suuremmin aio harrastaa tuota. Ja voisihan tuohon laittaa pikkukiekotkin tietty.
Mutu on että runko-haarukkasetti on selvästi jäykempi kuin oma Canyon Ultimate SL, mutta satulatolppa on erinomainen toteutus tärinänvaimennukseen, enkä näe mitään tehonhukkaongelmaa, no meikäläisen tehot on aika pliisut.
Kiekkosetti on ainakin tämän aikaa ollut oikein hyvä.Levyt vaihdoin 160>140 molemmissa kun en tuota isompaa oikein täällä Suomessa ole omassa käytössä tarvinnut.
Tässä myös paljon lokari- yms. inserttikiinnikkeitä jos haluaa reissata lenkkeilyn sijaan.
^ Onnittelut hyvästä valinnasta. Kolmas kesä lähtee täällä Revoltilla myös, eikä mitään syytä katsella aidan toiselle puolelle.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...588c44d11b.jpg
^No eiköhän nuo kiinnikkeet ja paketit ole tarkoitettu sellaiseen ajoon, jossa ei tarvii tuijottaa keskareita ja watteja.
^Jep, pitäis rakentaa niin ettei tarvi erikseen laiskalle/reippaalle kuskille...
Niin siis miten ne pitäisi teidän mielestä toteuttaa? Päärunkokolmion saa täyteen ihan runkolaukulla ja taakse vaikka Tailfin tai muu ratkaisu. Ohjaustankolaukku myös käytössä. Mihis lisää tavaraa? Ja jos vähemmällä pärjää niin mikä haitta niistä haarukkakiinnikkeistä on jos niitä ei käytä? Alumiinisessa gt gradessa taitaa olla seatstayssakin kiinnityspaikat, joten jotain sellaistako pitäisi olla kaikissa?