Moro.
Minä olen tilannut Magicshineen ja Lupineen akkuni täältä.
Laatukamaa ja virtaa riittää.
Kolmen vuoden käyttötestin perusteella uskallan suositella vaativaankin käyttöön Armytekin Wizard valaisinta.
Printable View
Moro.
Minä olen tilannut Magicshineen ja Lupineen akkuni täältä.
Laatukamaa ja virtaa riittää.
Kolmen vuoden käyttötestin perusteella uskallan suositella vaativaankin käyttöön Armytekin Wizard valaisinta.
Jiipeen linkkaama Akkula.fi on mulle eka kun virtaa kaipaan, tai ny terkkari tokana.
Akkulasta tilasin myös omani. Viestissä #11187, 30.12.2018 purin akun ja myöhemmin laitoin uudet à3500mAh akut kiinni. Loistavasti toimii edelleen. Tämän kokoinen akun mielestäni pitääkin olla sekä fyysisesti, että milliamppeereissa.
Tämä oli pieni näpertelyprojekti, mutta ei todellakaan vaikea.
Tämmöinen on myös varsin hyvä, jos ei aamu tunnu lähtevän käyntiin... :D
Olisko kellään jäänyt nurkkiin pölyttymään vanhaan Nitefighter BT40S (tai Revtronic) sopivaa spot-linssiä (tai koko valoa sillä?)? Noita on myyty kahdella linssillä, mutta mulla on kaikissa vain yhtä ja sitä leveempää.
https://i.ibb.co/4WnxYcL/70296724-50...41733120-n.jpg
Meneekö tämä kysymys väärään ketkuun(?) mut kysyisin vinkkiä tenavien pyöriin koulumatkoille. Olisko jollakin hyvälamppu mitä kannattaisi harkita?
Noissa tenavien (kolmas luokka aina lukioon asti) lampuissa tuopa olemaan sellainen ongelma että jättävät stongaan päiväksi jonka takia niitä aina silloin tällöin häviää mystisesti notta ei viittis hirveen kallista lamppua aina ostaa. Toisaalta halvalla ei saa kuin rimpuloita joilla ei näe eikä ne pysy kunnolla kiinni ja sit akun/pariston kesto on onneton.
Jotenkin haluaisin löytää sellaisen valon missä olis noin 150lm ja kohtuillinen keila ja paloaikaa sais olla vähintään 6 tuntia että ei tarttis joka päivä ladata. Niin ja sais maksaa alle 50€ - mieluummin 30€ luokkaa.
Onko mahdoton yhtälö?
Itse olen päätynyt Motonetin tms n. 10-15€ patterilamppuihin jotka varmistetaan Gorillateipillä. Patterit pitää vaihtaa pari kertaa syyskaudella jos ei unohdu päälle liian usein.
Oisko otsalamppu oikea vaihtoehto ohjaustankoon kiinnitettävälle, ei hävie ainakaan niin helpolla vääriin käsiin ja toimii pyöräilyvalona loistavasti muutenkin.
Edellen suosittelen tätä valoa jolla vaativampikin pyöräiliä pärjää maastoajossa todella hyvin ja hinta ei ole paha:https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...m-6000mah-akku
Sama lamppu Halpa-Hallista: https://www.halpahalli.fi/roadway-1600lm-pyoravalo.html
Yhden talven perusteella ei minkäänlaista ongelmaa pakkasenkestossa, kiinnitys on ainakin röykkyisesä maastossa kelvoton mutta sen saa helposti modattua kun laittaa lampussa alkulkuperäisen ruuvilla kiinni olevan kiinnityksen tilalle gopro kameran kiinnitysjalan jolla sen saa sitten todella tukevasti kiinni vastaavaan gopron ohjaustanko kiinnittimeen jota myydään edullisesti monessakin paikassa, omani tilasin kiinasta ja se on alumiinia.
Siis tuo akun kesto on ihan oikeasti hyvä kun myös valaisuteho samoin kun valokeilan muoto ja jos jonkun huonon asian pitää sanoa niin se on se että lamppu painaa melko paljon joten juuri tuo kiinnitys on muutettava, mutta se on helppo ja halpa tehdä.
Täältä kans ääni tuolle Roadwaylle. Toki pakkanen heikentää mutta parin tunnin lenkin ajaa aina kun tarkenee ajaa.
kiinnike on kans hyvä ja kestävä, saa hienosti kiinni 35mm tankoon ilman välikumia. Lampun ja kiinnikeen välissä on Gopro yhteensopiva liitos.
USB-ulosotto vaikka kännylle
Lamppua voi ladata sähköpyörän usb liittimestä ajon aikana jos oikein pitkille lenkeille innostuu.
Hinta-laatu suhde 11/10
Siis miten tuo on kelvoton? En kyllä äkkiä keksi miten se voisi olla parempi..
https://uploads.tapatalk-cdn.com/201...0c2e48f7b5.jpg
Ei ole sama.
Edustan Handshake Finland-nimistä yritystä. Pyöritämme myös Valostore.fi-nimistä verkkokauppaa.
Valostore oli ensimmäinen toimija, joka myi Armytekin tuotteita suomessa. Olisikohan ollut 2013, kun aloitimme niitä maahantuomaan. Suosituin tuotteemme siihen aikaan oli Armytek Wizard PRO-otsalamppu, jonka suurin ongelma kuitenkin oli, että siinä oli mahdottomasti erilaisia erikoistoimintoja, jotka olivat yksinkertaisesti liian monimutkaisia peruskäyttäjille, joita suurin osa valostoren asiakkaista ovat. Pyysimme sitten valmistajaa tekemään tuotteestaan meille yksinkertaisemman ja näin syntyi todella paljon simppelimpi rinnakkaismalli Wizard (direct-drive), josta halusimme vieläkin ykinkertaisemman, mutta tämä ei valmistajalle enää sopinut.
Näin sovimme, että alamme myymään kyseistä tarpeisiimme räätälöityä otsalamppua omalla merkillä (lumonite). Toimittajaksi siis valikoitui luontevasti Armytek, koska olimme myyneet heidän tuotteitaan jonkun aikaa Suomessa ja yhteistyö sujui hyvin.
Noin 10000 lamppua myytyämme jouduimme toteamaan, että liian suuri osa (jopa 10%) lampuista oli yksinkertaisesti erittäin huonoa laatua. Paljon DOA-vikoja ja moni lamppu hajosi ensimmäisen käyttökuukautensa aikana. Armytek kyllä hoiti meille uudet lamput viallisten tilalle mutta tuolloin tajusimme, että jos haluamme kehittää omaa tuotemerkkinä niin emme voi myydä kovasti vaihtelevan laatuista tuotetta ja aloimme selvittelemään olisiko asialle jotain tehtävissä.
Viimeisten vuosien aikana onkin sitten tapahtunut paljon ja nykyään Lumonitella on oma tuotekehitystiimi suomessa ja tuotteet suunnitellaan alusta pitäen itse. Valmistus on edelleen aasiassa, josta onnistuimme löytämään erittäin korkeaan ja tasaiseen laatuun kykenevän - joskaan ei halvan - tehtaan Armytekin tilalle.
Terv. Henry / Valostore.fi
Ps. En osaa sanoa Armytekin tuotteiden nykylaadusta mitään. En ollenkaan epäile etteikö heidänkin tuotteiden laatu olisi vuosien varrella parantunut.
Mulla on tää Lumonite Compass ollut siitä asti kun niitä sai niin yleiskäytössä otsalamppuna kuin kypärässä jotta jonkinlaisella kokemuksella voin sanoa, hyvä ja kestävä valo!
Toi Roadway on kyllä tosiaan aika isokokoinen ja vähön turhan tehokas kaupunkiajoon koulukkaille. Fenixin BC25 vois olla ehkä sopivampi siihen mitä haen muuten mutta on vähän hintava sekin ns. yhden talven valoksi. :-(
Roadwaystahan löytyy pienempi malli 30e:
https://www.prisma.fi/fi/prisma/vist...m-takavalo-5lm
Takavalo tulee kaupan päälle.
500 lm on vähemmän kuin 1600 lm, mutta onko lamppu pienempi kooltaan? (Minä olen vain hypistellyt pakkauksia ja avaamatta ne vaikuttivat hyvin samankokoisilta.)
hakpasin kuvassa "Garmin-jalusta" näyttäisi olevan asennettu "ylösalaisin" eli normaalisti Garmin olisi yläpuolella (mistä sen näyttöä olisi varmasti helpompi katsoa ja sitä muutenkin käyttää) ja Roadway "GoPro-kiinnikkeellä" alapuolella. Mutta tuohan voi olla käyttäjälle ja nimenomaan hänen käyttöönsä sopivampi juuri noin.
SBIANin kokemus siitä ettei jalusta pysy röykyissä paikallaan - vaan nähtävästi kiertyy niin että valokeila laskee ja laskee? - on minusta aika yllättävä. Olisin uskonut että kun alla on oikeankokoinen "tiivisterengas" tuommoinen ruuvikiinnitys olisi riittävän tiukka. (Muoviset kierteet eivät ehkä kestäisi toistuvaa irrotusta ja kiinnitystä, mutta se on jo toinen juttu.)
Mutta on mulla kysymyskin: onnistuisiko sellainen että toisessa pyörässä olisi se lenkkikiinnitys ja toisessa tuo jalusta ja lamppua vaihtelisi sujuvasti ja kätevästi pyörästä toiseen? Vai pitäisikö hankkia samantien kaksi lamppua?
Hienoa, että saatiin lamppukaupan edustaja paikalla. Täältä yleisön joukosta kysyisin kaverin puolesta, että onko teidän edustamissanne valoissa langaton kaukosäätömahdollisuus teholle? Aika must-ominaisuus, kun ajaa metsässä ja kadulla saman lenkin aikana. Jos sitä lamppua alkaa kypärästä sormin tökkimään, on suuntaus kohta päin jotakin muuta kuin sitä ajateltua.
Planetilta tuli pyörän ohella tilattua halpiskypärä joka sattumoisin istuu mun päähän oikein hyvin. Tähän ei Compassin teräsclipsiä tai erisuuntaisvelcrotarrakiinnikettä saa millään ilveellä kiinni mutta Valostorelta löytyy kypäränlippakiinnite, panin tilaten.
Enpä ole samaa mieltä, ihan hyvin olen mielestäni Lumoniten otsalampun valotehoa kypärässä saanut säädeltyä. Ja sitäpaitsi ollen edelleen sitä mieltä jotta turhan paljon touhotetaan pyöränvalojen häikäisemisestä. Ei se idea ole suoraan päin vastaantulijan lamppua tuijottaa.
Mitä enemmän asiat muuttuu, sitä samanlaisempina ne jatkuvat. Huonosti muistettua ja kehnosti käännettyä ranskankieltä. Mutta yhtä totta kuin se että arctic biker on tässä asiassa arctic biker ja kuovipolku/Firlefanz on kuovipolku/Firlefanz eivätkä he koskaan tässä "touhottamis- ja tuijottamisasiassa" kohtaa.
Miten <joku sopiva viisikirjaiminen sana> ihmisen pitääkään olla että se ilmeisen tosissaan uskoo ja kuvittelee että häikäisevistä pyöränvaloista, häikäistymisen ja yhtä lailla häikäisyn välttämisen vaaroista avoimesti valittavat ovat vain niin tyhmiä, yksinkertaisia etteivät älyä, ymmärrä ja osaa olla tuijottamatta sitä saamarin lamppua!
Joskus tulee jopa pohtineeksi sellaista mahdollisuutta että ainoa selitys on ettei se joka antaa mielestään oivallisen neuvon katsoa sivuun ole koskaan itse joutunut kohtamaan ylivoimakasta, valokeilaltaan rajoittamatonta ja usein vielä väärinsuunnattua lamppua tarpeettoman suurella teholla käyttävää pyöräilijää.
Ja ne halvatun otsalamput! Jos niiden käyttäjät pysyisivät niillä maastopoluillaan tai ymmärtäisivät sammuttaa lamppunsa tullessaan sinne missä niitä toisin kuin siellä singletrackillä ei todellakaan tarvita ja missä he kohtaavat muitakin pyöräilijöitä, maailma olisi pieneltä nurkaltaan paljon parempi paikka.
Tässä vahva komps Firlefanzille! Jos seudun ainoa häikäisevä valo on kiinni omassa kypärässä, ei kerta kaikkiaan ymmärrä sitä, että niitä *tun häikäiseviä ja sokaisevia valoja tulee vastaan vähän väliä ihmisten ilmoilla/reiteillä. AB:n kannattaisi kiinnittää se oma valonsa satulaan ylöspäin osoittaen, niin muut voisivat havaita hänet valaistuneena ilman häikäisyn vaaraa!
Kyllä ne otsalamput kypärässä pitäisi kelveillä ja muuten ihmisten ilmoilla kieltää jollain direktiivillä. Toivottavasti tännekin saataisiin samanlainen StVZO systeemi pakolliseksi liikenteessä kuin Saksassa.
Jengi ei varmasti edes tajua miten paljon nuo häikäisee. Ihmettelin tuossa lauantaina kuvarastilta myöhempään illemmalla palatessani jo kaukaa, että mikä hirveä lyysi tuolta vastaan tulee, mutta kohdalle tullessa pyörässä olikin vain tangossa aika pieni tuikku joka sojotti suoraan eteen eikä yhtään alas. Kuski vaikutti pitävän sitä vain huomiovalona, en usko että oli tietoisesti suunnattu.
Eihän ne käyttäjäänsä häikäise.
Mun teoria on että ne ovat nimenomaan tarkoituksella suoraan eteen suunnattuja. Ihmisillehän on luonnollista että halutaan nähdä vastaantulijan kasvot. Ja toisekseen etenkin nämä meidän urbaanit kelvit ovat jo niin hyvin tai ainakin kohtalaisen valaistuja joten erityisen suurta tarvetta tienpinnan valaisemiseen ei tällainen peruskuski välttämättä koe. Kolmanneksi saatetaan ajatella että jos valo ei pikemminkin sojota ylös kuin osoita alas niin se ei muka toimi tarpeeksi tehokkaana huomiovalona.
PS Sitten on vielä sekin että loppujen lopuksi äärettömän harva vastaantulija viitsii, jaksaa tai kehtaa tai uskaltaa huomauttaa valourpoa siitä että hänen lamppunsa on väärin suunnattu ja häikäisee vastaantulijoita. Seuraa anekdootti: mulla on se ainoa oikea eli StVZO-säädösten mukainen etuvalo, mutta olin jotenkin epähuomiossa jättänyt tarkistamatta sen asennon. Pimeälenkiltä kotiintullessa tuttu koiranulkoiluttaja sanoi hei ja siinä jutellessa mainitsi että valoni osui hänen silmiinsä. Kuitenkin olin ajanut kelvillä pari-kolmekymmentä kilometriä ja kohdannut lukuisan joukon ihmisiä...
Tämä koiranulkoiluttaja oli varmaan tällainen valoontuijottaja.
Ei ole ei. Mutta kuitenkin ajosuuntaan pitäisi katsoa on sitten liikenteessä autolla tai pyörällä. Eli miksi sen (viattoman) vastaantulijan tulee tehdä jotain mutta se tohottaja saa vaan ajaa onnellisena.
Edelleen sitä mieltä, että kypärälampun kanssa kauko-ohjain on, jos ei välttämätön, niin erittäin suositeltava. Eikä se yleensä ole myöskään pois keneltäkään. Jos ei sellaista halua, ei sitten käytä. Itse olen joka tapauksessa pudottanut Lumonitet - muuten kyllä varsin houkuttelevina - listalta pois, koska ei ole kauko-ohjainta. Ja langatonta. Langallista ei kypärälampun kanssa voi järkevästi käyttää.
Ei ole Lumoniten valaisimissa tuollaista ominaisuutta, vaikka on sitä välillä mietitty mutta sitten on pitäydytty tuotesarjan alkuperäisessä ideassa (suorituskyky-käytettävyys-luotettavuus). Kaukosäätöisiä valoja taitaa löytyä ainakin Magicshinelta ja Lupinelta, näin uskoisin.
^Harmi, sillä Lumonitet kiinnostaisivat muuten. Kypärässä tällä hetkellä MS ja se on toiminut yllättävänkin luotettavasti pari talvea, mutta ainahan sitä uutta haluaa... Lupine taas... on Lupine ja Lupinen hinnat.
Minäpä poistun takavasemmalle häpeämään täältä viisaampiani riesaamasta, tietysti otsalamppu päässä liiteristä halkoja hakemaan.
Ai niin ,ei missään tapauksessa Lumonite Compassiin mitään kaukosäädintä. Yks vikaantuva patteria kaipaava riesa lisää. Ja kun ainakin kolmella pyörällä pimeään vuodenaikaan liikun niin rahanmenoa lisää. Compassin yksi ihanuus mulle typerälle on yksinkertaisuus. Tarvii joka syksy opiskella kuinka tuota käyttää.
Katselin tuollaista magicshinea tänään. Siinä on paketissa bluetooth-logo. Kaukosäädinta ei kuitenkaan xxlssä ole. Googlella löytää sellaisen napin jonka voi laittaa stongaan, onko kellään vihiä mistä sellaisen saisi?
Älä turhaan poistu minnekään äläkä rupea pelleilemään! Ei täällä kukaan viisaammuuttaan ole sinulle esittänyt vaan ainoastaan omia, voimakkaan subjektiivisia mutta siksi juuri vastaansanomattomia kokemuksiaan - jotka vain nyt sattuvat olemaan kovasti ristiriidassa sen kanssa mitä esitit. Olisit edes vaivautunut kertomaan meille muille millaisiin ja miten laajoihin kokemuksiin oman käsityksesi perustat ja miksi arvelit sen olevan niin todistusvoimaisen että saatoit tulla kertomaan meille että me emme vain osaa olla tuijottamatta suoraan päin vastaantulijan valoa!
PS Mitään en vihaa kuin muka anteeksipyytämistä tai pahoittelua ja itsensä tyhmäksi ja osaamattomaksi alentamista silloin kun tosiasiassa ja syvällä sisimmissään ei tee mitään sinnepäinkään...
PPS Sattuneesta syystä käytin kolmekymppiä siihen että hankin itselleni ketjussa mainitun Visto Roadwayn kakkos- ja huomiovalokäyttöön - siis sen 500 lm mallin - ja ihan vain nähdäkseni millainen peli se on (ja olisihan sillä virtapankkina varmasti myös käyttöä). Totean seuraavaa: Garmin-jalustan ruuvikiinnitys osoittautui tosiaan kelvottomaksi, katsotaan onnistuisinko tuunaamaan sen jollain mutterilla riittävän tiukaksi. (Itse jalusta on kaikkea muuta kuin grammanviilaajien mieleinen, mutta sehän on pikkujuttu.) Lenkkikiinnitys on parempi ja siihen kiinnitetyn valon voi suhtkätevästi vaihtaa pyörästä toiseen, mutta Garmin-jalustaanhan se kiinnitetään myös ruuvilla eikä jalustaa puolestaan halua irrotella, joten sillä kiinnityksellä Roadway on one lamp - one bike -ratkaisu. Valokeilasta ja ajokokemuksesta en sano vielä mitään.
Hankinpa Moon Meteor Pro lampun tuolta https://www.merlincycles.com/. Illalla testasin ja hyvä on valo niin maantiellä kuin maastossa. 1:40 oli ajoaika ja virtaa jäi jäljelle lampussa vielä 30 %, vaikka ajelin suurimman osan 30 km matkasta boost moodissa. Lamppua täydensi Greencyclestä aikaisemmn ostettu USB-liittimestä suoraan virtansa ottava lamppu, jonka kirkas spotti sopii valaisemaan ”kaukovalona” ja Moon valaisee Wide Boost asennossa kaiken muun leveästi. Vielä olisi kiva, jos saisi jostakin vara-akut tuohon Moonin lamppuun, niin voisi tehdä jopa 4 tunnin lenkin täysvalaistuksessa. Tosin pimeässä maastossa ei välttämättä tarvitse boost-moodia varsinkaan talven tullen. Mukava päästellä pimeässä sähköfättärillä pitkin metsäpolkuja ja -ratoja.
MS:n kake toimii jollain ihan omalla proprietary-protokollalla. Eli joku geneerinen bt-kake ei varmaankaan toimi. Eikä tuo MS:n oma kake toimi siinä bt-vehkeessä, vaan pitää olla sellainen MS, missä kake tulee mukana.
Ja epätietoisille, kake ei ole se naapurin hampaaton peräkammarin poika, vaan kaukosäädin.