Jos ei lähempää löydy, niin täällä Taskilassa on ainakin yks L-kokoinen, jota saa koeponnistaa halutessaan.
Printable View
Jos ei lähempää löydy, niin täällä Taskilassa on ainakin yks L-kokoinen, jota saa koeponnistaa halutessaan.
Jotain pehmeetä patarautaa on se chosen navan vaparaattaan runko,eikä mitään alumiinia(testattu magneetilla).
Ihan samanlaiset kolot oli syöny omaanikin ,kun sen avasin n.100km ajettuna.On xxl:n syytä alkaa tilailemaan varaosana tätä vapaaratasta kun jengi alkaa kiikkuttamaan niitä sinne takuuseen.
Materiaali/suunnitteluvirhe aivan selkeesti.
Samanlaiset urat oli mullakin vapaarattaan rungossa.
Samanlaiset urat löytyy mulla DT240 ja DT190 navoista.
Itselläni ollut viimeiset +10v. Hopen napoja, niiden eri versioissa vuosien varrella ei muut kuin xc -mallin titaaninen ja nykyisten Pro mallien teräksiset ole kestäneet , nykyisten Pro2 ja Pro2 Evojen alumiiniset ovat kanssa aika pehmoisia tavaraa . Joku väitti että liian löysälle kiristetty pakka olisi syynä , mutta itse kyllä syytän materiaalia .
Voi olla kieltämättä viimeistään keväällä aika monta takanapaa takuuhuollossa XXL:ssä.
Mitä pakkoja twentynineri on käyttäny Hopen navoissa?
xt pakalla ja riittävällä kiristyksellä en minä ainakaan tuollasia saa aikaseksi. Vai onko mulla sitten heikot jalat ja hyvät vapaarattaat.
Pääsin tänään testaamaan kevytvalkoa. Ei lainkaan hullumpi ajettava, vaikka itseohjausta onkin jonkin verran tarjolla.
Jos laakerit kestävät niin hinta-laatusuhde ainakin tarjouksesta poistettuna on varmasti vähintäänkin kohdallaan.
Itsekin tuli tänään kokeiltua liteä, geometria oli muklukkiin verrattuna ehkä hieman XC:mäisempi ja suorahko tanko tuntui hieman oudolta verrattuna omaan 20asteen backsweeppiin.
Vuosien varrella on ollut XT, Sramin paremman pään pakkoja sekä huokeampiakin. Minulla on ollut yleensä titaani vapaaratas tai teräksinen vaihdettuna tilalle. Nyt on rossarissa 10v. 105 ja Evo2 normi aluvapaaratas , kyllä se ainakin pikkuisen pykälää syö, mutta sehän onkin halvemman pään tavaraa. Toisaalta eihän nuo mitään haittaa, pois ottaessa joutuu hiukan napauttamalla ja vaparihan lähtee aina rattaan mukana irti.
Tuon valko läskin vaparin suurempi ongelma taitaa olla nuo pehmeät kynnet? Itse on ole vielä jaksanut katsoa omiani , pitänee kurkata joku päivä ja voidella ne kunnolla.
Joo kynnet oli mulla kamalassa kunnossa kuten aiemmin kuvia esitin. Johtuneekohan niistä todella outo ääni. Ennen vapaalla rulletessa kuului tuttu tiktiktiktiktii nyt ääni on tiktikrunkstiktiktiktikrunks?
Whiten vapaarattaissa on kait tapauskohtaista toleranssia aikalailla. Vaatinee avauksen ja puhdistuksen ehkäpä kuukausittain, onhan tuo simppeli avata. Oma ratas oli paskanen mutta täysin siisti ja kulumaton. Laitoin sinne kokeeksi vaihdelaatikkoöljyä ja samalla viilasin rattaan tekemät jälet pois. Laitan XT:n rataksen kun on sen aika.
Eteen laitoin N/W 30 ja jätin pikkupikkusen rattaan paikalleen. Ompahan soma potkasta ryömintävaihde päälle jos vaikka tulee hengenahdistusmäki.
Muutenhan toi 'YönTimo' on pelittänyt täydellisesti ja täyttänyt kaikki ne odotukset jotka jo nuorena asetin maastopyörälleni.
Nytpähän se Lite myrkyn lykkäsi... :( Alkoi vapaaratas paukkumaan tänään lenkillä. Oletettavasti kynsissä vikaa eli kun polkee, niin tuntuu kuin ketju hyppisi piikkien yli (semmonen pätkäisy "voimansiirrossa" ja kamala pauke). En kuitenkaan pidä kovin todennäköisenä, että noin 200km ajetun pyörän rattaat olisivat niin loppu. Pakkohan se oli pyörä ajaa kotiin asti, mutta kyllä *tutti ja rankasti!
Onko muilla ollut vastaavaa ongelmaa?
Tänään lenkillä paukahti pro mallin vapaaratas, oli se rutissut hiukan aiemmin mutta tänään loppui veto kokonaan, polkimet pyörivät tyhjää.
Huomenna lähtee soitto XXL: ään ja kysellään takuun perään.
Helepommalla pääsee kun ottaa ketjuruoskan pakka-avaimen ja kaksi littu 15mm ja kahtoo- ihanite- mitäse vapaaratas on syöny.
Laitapa mvu kuva tilanteesta, jos auot napaa. Täällä on vielä toistaiseksi ehjänä napa.
Mieli tekisi availla jo nyt mutta soitetaan kauppaan ensin, takuuhan tuollaisen kuuluu korvata, ajettu alle 300km.
Pakkohan näissä joku heikko kohta oli olla tuohon rahaan.
Täällä ei onneksi mitään ongelmaa. walkoinen pelaa kun junan vessa... noin 700km takana. Meillä Pohojanmaalla nää kyltitkin reittien varrella on vähän "häjympiä", tästä paikalsta pari kilsaa mäkiä alas nii löytyy tappokrooppi :D
http://i1293.photobucket.com/albums/...psa5f022de.jpg
Vaihtelin lite-ladaan floarerit vee8:ien tilalle ja samalla putsasin vapaarattaan. Kynnet oli ihan kunnossa. Oliskohan tolla joku 300-400km ajettu.
onko kynnenkilauttajat käyttäny painepesuria ajosessioiden jälkeen:mad: se on pahinta myrkkyä se.
Kynnet on multa rikki, painepesuria ei ole nähnytkään.
Nyt odotellaan xxl:n vastausta takuu kysymykseen.
mitäköhän ne kynnet mahtaa maksaa?
Semmoinen määrä noita läskejä on.myyty, että luulisi varaosia löytyvän ihan kaupallisista syistä jo. Niistä saa rahaa.
Samaa itsekkin ihmetellyt. Helposti tarttuisi XXL stä muutakin kamaa tilaukselle kun jonkun muutaman euron varaosanippelin tilaisi. Pakko kehua kyllä XXL:n toimintaa, viime viikolla kysyin sähköpostilla vaihtajankorvakkeiden saatavuutta niin asiakspalvelun tyttö kysyi vain osoitteen ja laittoi 2kpl korvakkeita veloituksetta kirjeessä tulemaan. Tänä päivänä aika harvoin törmää vastaavaan toimintaan.
Itsellä nuo kynnet on vielä ihan priimat, johtuneeko siitä että laitoin heti uutena notkeampaa rasvaa sisälle. Edellispäivän ajojen jälkeen kun kurkkasin kynsiä niin vettä oli päässyt vähän sisälle yhden vähän syvemmän lammikon "ylityksen" seurauksena. :D
Vapaarattaan huolto kuuluu vasta xxl täyshuoltoon. Pyörönhintaan sisältyy ensihuolto ja kaksiperushuoltoa 1/v. Joten 3v huoltamaton vapaaratas on tod.näk sökö. Ja menee normaali kulumisen piikkiin.
Niimpäti tai näinpäti niin kannattaa opetella nämä perushuollot itse, helepommalla piäsöö. Ainakin jos asuu täällä missä karhuja on 12kpl/neliökilometri.
En ole mäkään vielä edes pyörää pessyt ja kynnet on jo syöty. XXL vastasi spostiin kun pyysin uutta vapaaratasta että pahoittelevat sekä selvittelevät miten toimitaan.. Älkää ihmiset omaan piikkiin ostako uusia osia kyllä noiden pitää mennä takuuseen
Vähän niin ja näin. Tottakai pyörän pitää kestää ja takuun korvata viat, mutta itse pidän mieluummin pyörän ajokunnossa kuin odotan että pääsen vaatimaan XXL stä 5€ varaosia. En mitenkään usko että takuut raukeavat jos oma aloitteisesti rasvailet polkupyörääsi.