Jep ajoin nämä tänään treenin lopuks
149,4W 88,6rpm 39x17
201,4W 93,6rpm 39x15
251,1W 95,5rpm 53x19
301,4W 92,1rpm 53x17
349,0W 92,2rpm 53x16
401,8W 91,4rpm 53x15
Printable View
kiitos palataan astialle, keotan ehtiä viikonloppuna
Minulla on Eliten Realtour-harjoitusvastus. Irrotin pyörän trainerista ja kävin ajamassa ulkona maantielenkin. Kadenssimittarin magneetti jäi polkimeen kiinni ja ilmeisesti putosi jonnekin maantielle. Onko se ihan sama minkälainen magneetti siinä on vai pitääkö hommata samanlainen tilalle? Käykö esim pyörän mittareissa käytettävä magneetti?
Mitäs käytännön eroa on nestemmäisellä ja magneettisella trainerilla? Onko toinen hiljaisempi?
Magneettisen vastusta saa säädettyä, mutta onko sille tarvetta?
Kyseinen merkki voisi olla ok ja sitä saa ihan kohtuullisesti Chainreactionista. Siellä oli aiemmin Kurttiakin, mutta ny ei oo. Onko tästä Cycleopsista kokemuksia?
Pitää varautua jo tulevaan talveen ja kun perhe rajoittaa pyöräilyä, niin treenataan sitten niiden kanssa.
Kysymykseen saa edelleen vastailla, mutta tilaukseen lähti tämä. ;)
Ei sitä kauempaa jahkailla.
Onko juku keksinyt jonkun edullisen alustaratkaisun trainerille? Ei viitsisi maksaa yli 50€ jostain tuohon tarkoitukseen tehdystä alustasta.
Toimisikohan joku paksu makuualusta?
Minä hain viimme talvena rullien alle halpakaupasta semmoisen ison nukkapintaisen "eteismaton" jossa on kumipohja. Se sitten ylösalaisin rullien alle niin että on kumipinta ylöspäin. Helppo puhdistaa hiestä kumipinta ja vaimentaa kivasti ääntäkin kun on nukat alaspäin.
Nyt varmaan olisi hyvä aika ostaa tuommoinen niin saisi passelit alet? Mitäs suositellaan tuossa alle 300e kategoriassa. Onko tuommoinen Tacx Flow T1680 passeli, 266e ja 269e löysin tuolle hintoja.
Edit: onko sinkulan kiinnittämisessä jotain ropleemaa, kun ei ole takalinkkua vaan mutterit takana.
Hankkikaa työtilamattoa tms. paksumpaa kamaa trainerin alle. Hiljenee ääni ja pyörä pääsee pikkuisen liikkumaan.
Tuohon menee helposti enemmän rahaa kuin oikeaan trainerimattoon. Mulla on Tacxin matto, se on ainakin hyvä.
Meillä on eteisessä koirien takia sellaiset kumipohjaiset matot, hieman samanlaiset kuin julkisten tilojen vaihtomatot. Ainakin tekniikkarullien alla tuntuvat pelaavan hyvin. Eteinen on lisäksi ainoa paikka jossa kädet yltävät molempiin seiniin, joten se on hyvä paikka ajella. Ostopaikka oli muistaakseni IKEA, jos en väärin muista.
Bike-discountilta irtoaisi cycleopsin fluid 2 199e tai super magneto pro 249e. Mitäköhän eroa näillä on noin käytännössä? Tarkoituksena ajella PK:ta jahka kelit huononevat.
Ei tota paksua kumia tarvitse kuin trainerin jalkojen alle palaset. Joku kynnysmaton kokoinen riittää yhdelle trainerille tai sitten kimppaostosta kehiin. Sitten vaikka joku vinyylimatto blokkaamaan hikeä ja räkää.
Etralla näyttää olevan Etra Sport kumimattoa 12 mm paksuna 1250 mm leveä ja 15500 mm pitkä rulla. Tosta piisaa vähän reilun 2 metrin pätkiä seitsemälle kuskille, eli per nenä ei paljon jää hintaa, mutta pieksää trainerimatot 6-0 muuten paitsi varastoimisen suhteen. Kai tota saa Etolasta ostaa jos oikein nätisti pyytää.
Toinen "nestepäällä" ja toinen magneettinen. No siis itse pähkäilin noiden kahden välillä ja päädyin magneettiseen.
Tuon magneettiratkaisu on erilainen perinteiseen verrattuna. Siinä vastus kasvaa vauhdin mukana ja sitä kasvun määrää saa säädettyä. Toki nestepäisessä se tekee samalla tavalla, mutta sen kasvukäyrää ei saa säädettyä.
Magneettiset on kuulemma olleet kovaäänisempiä kun nämä nesteversiot, mutta tämä malli on hiljainen. Muistaakseni jossain väitettiin olevan hiljaisempi kuin nestepäinen. Niin ja ei ole sitä pelkoa, että magneettisessa nesteet valuisivat ulos. Tosin en usko, että tuon laatuisessa näin kävisi.
Nämä oli mun havaintoja ja saatan olla väärässäkin, mutta itse olen tyytyväinen.
Super Magneto Pro on helppokäyttöinen, hyvä, säädettävä ja rullailee aidomman tuntuisesti vanhoihin Tacxin trainereihin verrattuna (hajonneeseen Satoriin, jossa riittää vastusta vaikka mihin voimavääntöön niin kauan kuin kestää ja Bushidoon, joka ylikuumeni vedoissa). Voimavääntö hitaalla kadenssillakin onnistuu, kunhan välitys on raskaimmasta päästä (esim 55/11), normipyöritysnopeuksilla löytyy tehoja riittävästi vaikka ammattimiehille, mutta vastaavasti pyörii nätisti vaikka kuinka kevyessä rullailussa. Tosin pidempään PK-harjoitteluun ei kyllä mielestäni sovi mikään traineri, kovempitehoisissa vedoissa aika kuluu nopeammin keskittyessä tehoihin ja aikoihin eikä trainerin päällä tartte olla niin kauan eikä usein.
Fluidista ei ole kokemusta.
Tjoo, tuo cycleops super magneto pro tilattu, oli näköjään bike-discountin viimeinen. 249e, ja pari trainerirengasta a 19,90e tilailin sekä 3kpl sisureita, koko sati 300e ja 0e postikulut. Universumin Parhaassa Pyöräkaupassa näytti maksavan pelkkä traineri 380e, olisikohan ihan noin paljon ollut tinkivaraa ;)
^Olette kyllä väärässä. Aika harvan pää kestää jatkuvasti PK-ajoa treinerila, mutta talvella ja syksyllä huonoilla keleillä, kun muut lajit ovat vaikeita harrastaa traineri toimii mainiosti. Missään muussa lajissa kuormitusta ei oikein ei voi säädellä niin että ollaan koko ajan PK-alueella. Myös pitkiin harjoituksiin trainerilla totuu ja pitkänkn treeriin jaksaa ajaa, samalla voi katsella televisiota tms.
Jari
Minulla on haussa hiljaisempi traineri ensi talvea varten ja pikaisen googlettelun tuloksena cycleops fluid 2 olisi tähän tarkoitukseen mitä mainioin. Chainreactioncyclesissa 280e ja evansissa 250e joten hintakaan ei päätä huimaa.
Onko jollain vielä hiljaisempaa tai muuten parempaa tuotetta tiedossa vai poistanko tuon jonkun liikkeen hyllystä sitten joskus?
Parin Tacx-kokeilun jälkeen kotiin päätyi CycleOpsin alumiiniset rullat vastuksella. Enää ei tarvitse alakerran naapurin ihmetellä mikä meidän pesukonetta vaivaa. :rolleyes:
Vastukseen satsaaminen taisi kannattaa, saa rullilla tehtyä vielä vähän monipuolisemmin treeniä tarvittaessa. Aika näyttää tuleeko traineria vielä kaiveltua esiin sängyn alta... Kovin nopeasti ei ainakaan tule ikävä.
OT. Oma pää kestää talvellakin rullilla ajelun varsin hyvin, on huomattavasti houkuttelevampi vaihtoehto kuin "ulkoliikunta." Sormet ristissä kyllä toivon, ettei talvessa tarvitse ensi talvena kärvistellä.
[QUOTE=equilibrium;1655382]Parin Tacx-kokeilun jälkeen kotiin päätyi CycleOpsin alumiiniset rullat vastuksella. Enää ei tarvitse alakerran naapurin ihmetellä mikä meidän pesukonetta vaivaa. :rolleyes:
Kuinka paljon olet ajellut kyseisellä laitteella? Vastus toimiija on ilo ajella? Mahtaako muilla vamistajilla olla vastuksellisia rullia?
Kuulostaa siltä, että vastusrullissa yhdistyisi oikeasti molempien laitteiden hyvät puolet. Oletko törmännyt mihinkään, mikä puoltaisi edelleen traineria? Tehotreeni taitaa olla sellainen, mutta riittävätkö rullat edes auttavasti, jos jalat eivät tuota kauhean montaa gigawattia. Olen täysin noviisi noiden trainereiden kanssa.