Tänään kampin matkahuollossa oli yx pole.http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...4e3dc75945.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Printable View
Tänään kampin matkahuollossa oli yx pole.http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...4e3dc75945.jpg
Sent from my iPhone using Tapatalk
Et uskalla punnita?
Vähän kyllä toivoisi parempaa suojausta pyörille, jotka annetaan näiden suomalaisten tuholaisten kuljetettavaksi.
Uunituore S-koon Taiga painaa vakiovarustein ja ilman polkimia 15,8 kg. Sisurit pitäisi riipaista hittoon, mutta kun on kiire polkemaan.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...221729a1db.jpg
Bluto ja foxin hissitolppa ja jumbojim 4.8" hyvä oli ajella.
No lopulta Kaaduin asvaltilla ja vaihtajan korvake katki. En tiedä pitäisikö sen mennä näin, mutta toivottavasti saa nopeasti uuden. http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...20e85f6c9a.jpg
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...6955ef94a0.jpg
Noita kannattaa kai olla pussillinen repussa.
Lähetetty minun SM-N915FY laitteesta Tapatalkilla
Oulussa olen. No tilaa ens viikolla. Mutta voin kyl yhtyä muihin että pyörä on törkeän hyvä. Ja ajoasento tuli luonnollisesti heti. Bluto tuolla 20km toimi kyl hyvin. Ei mitään kauhean kovaa tykitystä.
Itselläkin napsahti tänään aamulla kaatuessa korvake katki. Mistä ja minkälaista uutta korvaketta kannattaisi lähteä tilaamaan?
Kannattaa soittaa niin saavat varmaan vielä tänään korvakeen postiiin. S-postit ja muut nykyaikaiset menetelmät voi aiheuttaa viivettä. Ja mä tilaisin kaks. Uus paikalleen ja varakorvake mukaan ajeluille. Ei se sit hajoo enää kun on varautunut.
Joo, ainoastaan polen korvake toimii. Hyvin rivakkaan lähettivät uusia. Kannattaa soittaa niin voi olla jo tänään postissa ja huomenna jo kovaa ajoa.
No pitää nyt tännekin kertoa Fiiliksiä pyörästä, kun ajeltu jo pari viikkoa. Käytin blutoa keulalla ja ajelin sillä jonkin aikaa, mutta blutossa perus häikkää niin otin pois ja pistin jäykän takaisin ja samalla 2xl renkaat.
Pyörä kyl toimii hyvin, ajoasento on hyvä ja tarpeeksi hyökkäävä omaan makuun (182cm ja l koko). Pyörä on ollut hyvin luonteva kaikkineen paitsi kiipeämään. Ongelma varmaan on kun edellinen pyörä oli 17.5 " farley jonka kiipeäminen toimi niin että kaikki paino keulaan ettei se nouse, liian pieni runko ja paino pitkästi takarenkaan päällä varmisti ettei pito häviä. No nyt sit taigalla ajoasento on sit menee samanlain: paino keulaan ja mahdollisimman lähelle vaakaputkee, niin eikö perä kevene niin että alkaa sutimaan. No nyt tietoisesti yrittäny pitää painoa takana ja homma alkaa luonnistua.
2xl renkaat on aika oma juttu. Ei kovin rullaa mutta niillä saa helposti hyvän flown päälle. Aluksi oli hauska rengas, sit tuntu että aivan kauhea, nyt sit on taas aika hauska. Aika tarkka paineista tuntuu olevan.
Foxin transfer hissitolppaa voisi kehua myös, toiminut kaikissa säässä tosi hyvin (0 - - 25 astetta).
Pyörä on kyl lunastanut kaikki odotukset. Seuraavaksi tulee runkolaukku ja muut retkeilyhärvelit, valmistautuen syöte mtb winteriin.
Saa tulla koeajolle Ouluun jos kiinnostaa. Hissitolpan takia satulaa ei ihan hirveän korkealle saa pingotettua.
Oma alkaa olemaan kaiketi lopullisessa kuosissaan, Clown Shoet tulee vielä painoiksi. Kun vaaka ei heilahda kuin 16,3 kiloon. [emoji6]
Mitään moitittavaa en edelleenkään keksi pyörästä. Luulen ajavani tällä hyvinkin pitkään.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...4d4865a359.jpg
Lissää vaan kokemuksia tänne. Pole Taiga 2XL renkailla ja tarakalla molemmissa päissä on alkanut kiinnostamaan. Nykyiseen ei mahdu kuin 4.0 renkaat. Pole Taigaan olen ajatellut kesäksi toista kiekkosettiä 29+ tai 27,5+ renkailla, mahtaakohan onnistua?
Täytyy jossain vaiheessa kysellä suoraan Polen porukoilta, mutta täksi talveksi en poliittisista syistä voi toista läskiä hankkia, kun on vielä nykyisestäkin puolet maksamatta.
Tottakai onnistuu, kapeampia ja matalampia kuin 2xl, joten mahtuuhan ne. Ja ainakin on sit tilaa haarukoissa jos ajaa mudassa.:-)
Keskiön korkeushan tuossa madaltuu, että polkimet saattaa kolista hieman herkemmin kiviin kuin isoilla renkailla.
Mitään varsinaista uutta ei oo ajofiilis puolelta, edelleen tykkään kuin hullu puurosta ja pyörä pelaa kuin unelma. Tosi hyvin etenee maastossa. Enemmän pitäis ehtiä vaan ajamaan.
Mä oon jonkin verran ajanukin, edellisellä viikolla yli 8h (näissähän ei kilometreistä kannata puhua) ja käsitys vaan vahvistuu, että tämän geometrian ratkaisut sopii läskiin todella hyvin. Tämä pyörä on yksinkertaisesti helppo ajaa eikä vaadi kuskilta yliluonnollisia asentoja tai taitoja, että eteenpäin pääsee myös ylämäkeen vaikka pito olisikin hiukan kehnompi. Läskillä paljon tarvittava tasapainoilu on helppoa ja keula pysyy linjassa paljon edellistä läskiä (Panzer) paremmin. Negatiivisena näin jossain vaiheessa tuon loivan keulakulman tuoman ominaisuuden, jonka takia hitaassa vauhdissa jyrkästi kääntäessä pyörä pyrkii kaatumaan sisäkurvin puolelle, mutta nyt siihenkin on tuttunut ja hieman eri tavalla painottamalla tuo sujuu loistavasti. Ennemmin näin kuin jyrkän keulan puskeva ominaisuus.
Ainut vieläkin hieman ristiriitaisia fiiliä aiheuttava tekijä on tuo satulatolpan kulma. Nyt ajoin pitkästä aikaa (Halloween Hikessa viimeksi) XC pyörällä hiekkatielenkin ja tämä vain vahvisti tunnetta, että tolpan kulmalla on todellakin merkitystä polkemiseen sekä tekniikan että lihaksiston näkökulmasta. Tässä Polessa meinaa helposti tulla semmoinen fiilis, että voimakkaampi polkeminen keventää takapuolta satulasta. Lisäksi olen pannut merkille, että jotenkin erikoisesti tuntuisi etureidet kuormittuvan Taigassa enemmän. Näihin on tässä kuukauden päivät ajaessa tottunut ja tuo keventelyn fiilis on vähentynyt. Nyt kuitenkin XC pyörällä ajaessa huomasti selkeästi, että ei tullut tuota kevennysfiilistä lainkaan vaikka runttasi satulasta niin kovaa kuin jaloista lähti. Samoin takareisien yläosa ja pakaroiden alaosa kuormittui enemmän. Tuo 77 astetta on tosiaan sama kuin TT-pyörissä, mutta niissä taas keula on niin alhaalla, että asento on muutenkin aivan erilainen. Toisaalta tuo pysty tolppa luo hyvin tasapainoisen ajoasennon renkaiden väliin, joten useimmissa tilanteissa näin läskivinkkelistä se on tärkeämpää.
Alkaa viestit tässä topicissa vaikuttaa siltä, että oma on aina paras ja meidän iskä on vahvempi kuin teidän iskä. Niinhän se onkin ja siksi jatkan tyytyväisenä omalla ict:llä ajoa, koska se on tällä hetkellä paras läski millä olen ajanut. Sitten ostan polen läskin, kun sen saa hiilikuituisena. Alumiini kuuluu markettipyöriin vuonna 2016. Ja toi polen keula on kyllä järkyttävän näköinen, kun vertaa rungon hienoja linjoja. Kivahan tuota silti olisi kokeilla, kun tuli laitettua poleen yrityksenä vähän rahaakin kiinni.
Toivottavasti pääsee Mokan Polea testaan Syöte Wintterissä. Mielenkiintoista nähä/kokea kuin paljon parempi se on mitä toi oma Salsan hansikas.. :)
Oma ict on siksi paras läski, koska on muokattu itselle sopivaksi. Varmasti sama kävisi myös polelle, jos semmoisen ostaisin ja sitten taas polen seuraajalle. Siksi juuri epäilenkin, että ei tuossa polen läskissä ole kuitenkaan läskipyörää uudestaan keksitty. On-onen fattykin tuntui hyvältä, kun sellaisen omistin. Samat polut ajanut kaikilla kolmella läskillä mitä on ollut ja kaikki kyllä menee sinne minne jalka riittää, jos renkaassa on pitoa.
Silti olisin valmis polen ostamaan, jos saisi kuituisena ja järkevään hintaan, mutta taitaa olla toiveajattelua, kun eikös tuo alumiininen runkosettikin ole pitkälle yli tonnin ?
Oma ict on siksi paras läski, koska on muokattu itselle sopivaksi. Varmasti sama kävisi myös polelle, jos semmoisen ostaisin ja sitten taas polen seuraajalle. Siksi juuri epäilenkin, että ei tuossa polen läskissä ole kuitenkaan läskipyörää uudestaan keksitty. On-onen fattykin tuntui hyvältä, kun sellaisen omistin. Samat polut ajanut kaikilla kolmella läskillä mitä on ollut ja kaikki kyllä menee sinne minne jalka riittää, jos renkaassa on pitoa.
Silti olisin valmis polen tulevaisuudessa ostamaan, jos saisi kuituisena ja järkevään hintaan, mutta taitaa olla toiveajattelua, kun eikös tuo alumiininen runkosettikin ole pitkälle yli tonnin ?
No kunhan piikittelin. ;)
Kaikki läskit joilla ajetaan ovat hyviä. Vievät omistajansa ulos luontoon.
1199e on runkosetti. Ei siis pitkälle yli, ja mielestäni varsin kohtuullinen hinta.
Tämäkin on totta. Kuskin taidot sen menemisen määrää.
Toki hyvä läski auttaa etenemisessä tämmöistä ajotaidoiltaan vajavaista kuskia paljonkin.
Niinhän se on, että sitten kun omat jalat ja taidot ei riitä, niin homma muuttuu välineurheiluksi. On niitä tyyppejä, jotka ajaa läskillä Syötteen 120km 7h ja sitten niitä, jotka saman XC pyörällä 9h. Jossain vaiheessa taidot ja kokemus peittää alleen niitä pyörän ominaisuuksia, mutta kyllä tämmöselle sunnuntaikuskille niillä on vielä selkeä merkitys oman suorituksen onnistumisessa. Se yksi metri, ennen tunkattu ylämäki, muutama minuutti 60km kisassa.
Mulla olis iso lista asioita muutettavana mun XC pyörässä, johon en ole alkuunkaan tyytyväinen. Valitettavasti semmoista runkoa ei vielä valmisteta, josta omien vaatimusteni mukaisen XC-tykin kasaisi.
Pikkasen täytyy antaa "premium-tuotteelle" moitetta:
-Tarakka(100e) ei siis käynyt omilla palikoillaan suoraan kiinni S-kokoiseen pyörään. Oli hankittava Salsalta osaa(40e) jotta sai tarakan edes vaateriin.
-Tarakan mukana tulleet ruuvit on laadultaan täysin ala-arvoisia. Kannat meltoa paskaa+toisen tangon kiristimen ruuvin sain korkkaamaan kai alle 5Nm.
Pitää vielä tarkastaa korkkasko ruuvi vai vastakappale.
-Ja mustaan tarakkaan mustat ruuvit, kiitos. :cool:
Tarttee ottaa kai ottaa kestäviä osia tuohon Bilteman tarakasta. Sehän maksaa 16,99e...:rolleyes:
Tämä on tätä korkean katteen kauppaa, kun 5e tarakka myydään 100 eurolla. :rolleyes:
Kestäviä ruuveja saat todennäköisesti Etrasta muutamalla eurolla. Otat sieltä rosterina tai happosena niin pysyvät kauniina pitkään. Veikkaan että Bilteman mustat ruuvit ruostuvat pian.
Mä mietin kans noita ruuveja kun on noita tyhjiä reikiä rungossa ja varsinkin keulassa, niin tulppaisko ne jollain hienoilla ruuveilla ettei mee vettä tai muuta mujua sisään niistä. Olis ehkä viimeistellymmän näköinen joillain hienoilla ruuveilla. Onks ne 5mm vai 6mm jengoja jos kotimatkalla hakis niihin jotain jännää?
^Kyllä noi vahvasti M5 näyttää.
Joo M5 oli. Melkoinen piikkisika toi keula kun laitto siihen rosteriset korkeakantaiset 6-kolo pultit. 6kpl/puoli... Grammanviilaaja ei tykkäis.
6kpl? Kuvia? :o
Mä olen käyttänyt tälläsiä nylonruuveja kun alkoi pahasti nyppimään jossain vaiheessa turhat telineinsertit .Taitaa olla vieläkin about 80kpl pakin pohjalla.
Vielkö sipasee kuusiokannan veks ja snadi lovi rautasahalla talttapääruuvaria varten niin tulee suht OK näköinen.Nylonruuveja kaiketi voisi värjätä sopivaan sävyyn?
http://thumbs4.ebaystatic.com/d/l225...ar_mIzwPtQ.jpg
Nättiä! Riittävästi vissiin valoaki keulalla :)
Korkeakantaisia 6-koloja tuli myös laitettua. Mustana. [emoji109]
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...a989ee8703.jpg
Tuolta vähän kevyempää bling-pulttia noihin. Hintaakin tietty hieman.
http://www.dragrace.fi/Koristesarjat...eenlasinpultit
Näyttäs olevan yhtä paljon ruuvipaikkoja ku Salsan Fargon keulassa.
yrittäjä itse
fillari10.blogspot.fi