Ei ole ikävä kosketusnäyttöä, omistin aiemmin Apple Watchin, hukkasin pois, vaikka aika vannoutunut iKäyttäjä olenkin. Juurikin nappikäyttö oli kriteerinä uutta lelua hankkiessa, ja siis Fenix HR Sapphire keikkuu ranteessa, tykkään kovasti.
Printable View
Ei ole ikävä kosketusnäyttöä, omistin aiemmin Apple Watchin, hukkasin pois, vaikka aika vannoutunut iKäyttäjä olenkin. Juurikin nappikäyttö oli kriteerinä uutta lelua hankkiessa, ja siis Fenix HR Sapphire keikkuu ranteessa, tykkään kovasti.
Infoluontoisena pläjäyksenä vain että F3HR _ON_, painotan sanaa ON, pysynyt nyt jo viikon oikeassa ajassa! Jihuu! :)
Ja ei todellakaan kaipaisi näin pieneen laitokseen mitään kosketusnäyttöä. Tämmösillä nakkisormilla jonkun Edge 1000:senkin käyttäminen on välillä mitä sattuu varsinkin ajaessa. Napit on vallan mainio keksintö rannekelloissa.
Olen jopa joskus harkinnut Edge1000:seen sen kaukosäätimen hankintaa missä olis kunnon napit mistä vaihdella näyttöjä jne mutta en ole vielä ainakaan saanut aikaiseksi moisen kikkareen hankintaa.
Minulla ollut fenix3 hr toukokuusta asti ja ei ole ollut kertaakaan ongelmia ajassa pysymisen kanssa.
Tai sitten en vaan ole huomannut. mutta samoja aikoja näyttänyt mitä iluurikin..
Vaihdoin ikellon tähän koska sen akkukesto oli aika perberistä..:p
Mites uuden päivityksen jälkeen muilla on käynyt HR:n akkukestolle? Itselläni se on lyhentynyt selvästi. Arviolta yhden päivän vähemmän kestää vs. aiempi versio.
Myös värinähälytys älykellotoiminnoissa tuntuu putoavan välillä pois.
Noustujen kerrosten laskenta toimii nyt päivityksen jälkeen minulla oikein. Aiemmin se ei rekisteröinyt mm. kotona tapahtuvaa portaiden nousua.
Yleisesti ottaen toimii paremmin poislukien nuo viestin alussa mainitut ongelmat.
Kertokaapa miten tiukasti HR-version pitää olla kiinni ranteessa saadakseen sykelukeman? Itse en tykkää, jos kello puristaa rannetta ja siksipä kellot on pikkasen löysästi ranteessa, mutta miten on tämän kellon kanssa? Entäs rannekarvat, haittaako lukemia?
Kiitos ja kumarrus.
Eipä tuon erityisen kireällä tarvi olla, eikä karvatkaan tunnu haittaavan ;) tatuoinnit sensijaan aiheuttaa hämmennystä jos sellaisia sattuu valon alla olemaan..
Moi. Xxl verkkokaupassa tämmöinen: Pulse Garmin Fenix 3 Sapphire HRM Bundle, GPS-kello ja sykevyö. Tiedättekö ottaako tämä malli sykkeen myös ranteesta? Hinta näytti olevan 539€
Tuo malli ei mittaa sykettä ranteesta vaan sisältää perus hrm sykevyön.
Poistatteko kellon muistista harjoitukset jotka on tallennettu esim Stravaan? Onko siitä haittaa vaikka ne jättää poistamatta, eikös ne poistu automaattisesti vanhimmasta lähtien kun muisti täyttyy?
Ja voiko / tartteeko widgettejä tai ladattuja kellotauluja poistaa?
ps. Älkää nyt minua ihan tyhmänä pitäkö..
^Nyt toimii:-)
^no mitä teit?
Sent from my iPhone using Tapatalk
^en tehny muuta kuin tarkistin, että Ilmoitukset on päällä ja sen jälkeen on toiminu!?!
Nyt on kyllä HR.ssä sykkeet ihan hukassa!
Ohjelmistoversio 3.60
Näyttää siltä että mtb.ssä ei onnistun sykkeen mittaaminen ranteesta. Max sykkeet jääneet joka kerta ilmoittamatta.
Eilen maantielenkillä 127km sykkeet puolestaan aikakin järkevissä lukemissa...
Mulla onnistuu maastossakin. Maastoon kiristän hihnaa yhden pykälän lisää ja varmistan, että kello on ranneluun takana. Ei sitten käden erikoisemmat asennot vaivaa mittausta.
Yleisesti ottaen sykkeen mittaus ko. kellolla on onnistunut aina. Ainoastaan ekalla softaversiolla tuli ihmeellistä seilaamista.
Pari kertaa olen mitannut Fenixillä ranteesta ja samaan aikaan sykevyöllä toisella laitteella. Keski- ja maksimisykkeessä ainoastaan yhden lyönnin ero.
Sent from my iPad using Tapatalk
Minkähän takia mun Fenix 3 ei enää piirrä karttaa kun harjoituksen lataa Connectiin ja stravaan? Tallentaa kyllä nopeuden, matkan ja korkeuden. Onkohan joku asetus pielessä ?
Täältähän löytyikin informatiivinen viestiketju Fenix 3 (HR) -sykemittariin liittyen. Hankinnassa on miehelle mahdollisimman täydellinen sykemittari joululahjaksi ja tämä Fenix 3 HR kuulostaa parhaalta vaihtoehdolta ominaisuuksiltaan (sopii moneen lajiin, sykkeenmittaus ranteesta yms). Ahkeralla googlettamisella en kuitenkaan ole oikein päässyt selvyyteen, että mikä ero tuolla Silver-versiolla on? Onko se uusin versio? Halvempi hinta näyttäisi olevan ja kellon lasi eri materiaalia, mutta tietääkö joku onko muita eroja "sisällössä"? Onko jollakulla käyttökokemuksiin perustuvaa mielipidettä tuohon kellon lasiin liittyen? Onko suuri ero mitä sapphire kestää enemmän? Onko pian tulossa jokin uusi supermalli, ettei sitten harmita että on mennytkin tämän ostamaan...
Tietysti jälleenmyyjiltä vastauksia kysymyksiin löytyisi, mutta toivoisin enemmän käyttäjän kuin myyjän kokemuksia. Kyseessä juoksija/lumilautailija/pyöräilijä/vaeltajatyyppi. Saa toki vinkata, jos tulee mieleen markkinoilta jokin muu kello. Itse en ole expertti ja haluaisin kuitenkin yllätyksenä hankkia kellon. Kiitos mahdollisista vastauksista.
Hintaero on niin pieni, että ottaisin kyllä safiirilasilla. Muuta eroa ei taida olla kuin safiiri ja kehän väri(?). Suunto on luvannut jouluksi spartanista ranteesta mittaavan mallin, itse odottelen sitä. Mielelläni ostaisin made in Finland kellon.
Itsellä on kokemuksia vain tästä Fenix 3 HR -kellosta ja sen safiirilasista. Tämä safiiriversion on kyllä uskomattoman kestävä, tämä on nyt ollut mulla ranteessa 8kk ja yhtään naarmua ei lasissa ole vaikka tämä on ollut mulla lähes aina kädessä myös remonttia tehdessä sekä fillaria ja autoa fiksaillessa. Ennen kellon ostoa luin käyttökokemuksia ja monet ainakin suosittelivat jotain suojakalvoa tuon perus lasin päälle, joten luulisin, että tuo normi lasi ei ole ainakaan yhtä kestävä kuin tämä. Mielestäni tällaisessa aktiivi kellossa pitää olla sellainen lasi joka kestää ongelmitta ilman mitään suojakalvoja, joten olen ollut tähän tyytyväinen (valinta oli mulle toisin helppo, kun julkaisu hetkellä tätä ei saanut kuin safiirilasilla).
Olen tähänkin ketjuun jo usempaan kertaan kommentoinut tuota ranteesta tapahtuvaa sykeen mittausta. Se on monessa hommassa ihan mukava/riittävä, mutta ei se kuitenkaan korvaa perinteistä sykevyötä. Mielestäni tällaisessa premium hintaisessa kellossa on tuo rannemittaus kuitenkin oltava, koska se nyt vaan on niin cool ja oikeasti toimiva lisä. Mukavasti tällä näkee ainakin jos on nukkunut huonosti tai on pikkuisen krapulaa, kun leposykkeet tuppaavat olemaan tuolloin hieman koholla :rolleyes: Myös rankempien treenipäivien jälkeen elimistö on joskus hieman kierroksilla ja sen tällä näkee hyvin.
Sykevyötä käytän edelleen:
*Maastolenkeillä (rannemittaus ei toimi kunnolla, kun ranne on jännityksessä)
*Maantiepyöräillessä (rannemittaus ei toimi kunnolla, kun ranne on jännityksessä)
*Punttisalitreeni (rannemittaus ei toimi kunnolla, kun ranne on jännityksessä)
*Reippaamilla juoksulenkeillä (rannemittaus ei toimi kunnolla jos kello heulii paljon)
*Aina kun on takki päällä ja haluan seurata sykkeitä (rannemittaus ei luonnollisesti toimi takin/paidan läpi)
Rannemittaus on kiva/toimiva
*Leposykkeet
*Kevelyä/hölkkäys/vaellus
*Työmatkafillarointi (syke on ihan kiva saada talteen ja pääosin ainakin keskiverkosyke on ihan kohdallaan)
Jossain vaiheessa tulee varmaan "Fenix 4", mutta meneeköhän tuon juolkaisu 2017 vuoteen vai pidemmälle?
Suunnon Sparta on kyllä ihan mielenkiintoinen, mutta tämän foorumin ja DC Rainmakerin arvostelujen valossa se on kyllä niin p*aska, että en sellaista ostaisi. Oon tuota Suunnon touhua seurannut sivusta ja olen päättänyt, että siihen softakehitys beta-testaaja touhuun en lähde mukaan.
Kyllähän Garminillakin on tiestysti joku "paha omena" sattunut noissa softapäivityksissä, mutta hyvää kamaa sieltä pääosin tulee ja tämäkin kello on kyllä saanut uusia ominaisuuksia. Olen nyt träkännyt tällä yli 300 treeniä ja mulla on tasan kerran käynyt niin, että kello on jäänyt jumiin treenin aikana. Muutenkin kello toimii kyllä erittäin luotettavasti, mikä on nykyipäivänä aina harvinaista näiden elektronisten vehkeiden kanssa.
Tämä Fenix 3 HR on kyllä hiton hyvä, jos seuraavan malliin saisi vielä pikkusen ohuemman muotoilun ja vähän kirkkaamman "HD-näytön" niin olisi kyllä ihan 5/5 vehje, nytkin kyllä annan tälle helpposti 4,5/5.
Resetointi auttoi. Nyt pelaa taas normaalisti.
Onkos foorumilla useitakin Fenix 3 HR laitteen käyttäjiä, joilla korkeusmittari toimii ongelmitta? Itse ostin pari viikkoa sitten k.o. laitteen ja vajaan vuorokauden käytön jälkeen korkeusmittari/ilmanpaineanturi sekosi siten että välillä olin sen mukaan 20 000 m korkeudessa ja muutamaa tuntia myöhemmin 10 000 m maanpinnan alapuolella. Näin hullut lukemat ei tietenkään mene huonon kalibraation piikkiin... Ohjelmistoversio oli uusin virallinen eli 3.60. Soitin Garminille ja käskivät lähettää laitteen heille ja varsin nopeasti olivatkin postittaneet uuden takaisin minulle. No, ilo uudesta laitteesta jäi lyhyeksi kun vajaan kahden vuorokauden käytön jälkeen myös tämän laitteen korkeusanturi sekosi ja muutamassa tunnissa nousin yli 5 km korkeuteen... Välillä korkeus saattaa laskeakin kilometrin verran ja hetken kuluttua taas nousta. Myös lämpötilalukemissa on häikkää eli sisätiloissa lämpömittari näytti esim. +13 C kun laite oli ollut puolisen tuntia pois ranteesta. Molemmat laitteet kyllä toimivat uutena ongelmitta eli korkeusanturit olivat erittäin tarkkoja, minkä huomasi vaikka portaita ylös/alas kävellessä. En ole vielä ehtinyt soitella Garminille, mutta varmaan tämäkin laite vaihtoon menee. Mietityttään vaan että onko kyseisestä laitteesta edes olemassa toimivia kappaleita kun itsellä kumpikaan ei ole toiminut edes kahta vuorokautta...
Hui. Rannesykkeeseen tuli uusi firmisversio aamulla. Mitähän ne nyt hajotti siitä. :rolleyes:
Täh, nyt mullakin näyttää korkeudeksi tasan 20 000 kello? Onko toi metrejä? Käsittääkseni tämä toimisto ei sijaitse niin korkealla mitä kello näyttää. Meneekö tääkin kello nyt vaihtoon? Ei millään jaksas taas sitä perinteistä Garminin tuen viiden sivun mittaista kysymyslistaa ootko tehnyt sitä ja tätä ja tee tehdasresetti jne :/
Aamulla kelloon tuli rannesykkeen uusi firmis ja nyt sit 5min sitten koko laitteen uusi firmis (v4.00).
Edit: No voihan vee kun alkaa vituttaa tääkin laite nyt taas. Jos kerta taas on jotain häikkää niin haloo. Voisko tää nyt joskus toimia sen pari kuukautta ees kunnolla!? Vieläkö tään voi palauttaa jonnekin minne aurinko ei paista... Ja saada rahat takaisin. :mad:
Täytyy tehdä kotona taas hard resetit ja firmiksen uudelleen asennukset ja kaikki. Saapahan sit sanoa tuelle että joo joo, on tehty jo perkele.