Olen havainnut tämän taktiikan kaikin puolin parhaaksi. Poikkeuksena isot tavarat, joita on hankala kuskata fillarilla kotiin.
Printable View
17.8. maksettu tilaus, toimitettu 1.9.
uus tilaus sisään 3.9. (aina sitä jotain tartttee mitä ei kerralla muista) :rolleyes:
- - paketista puuttui yksi sisuri, josta emaililla kysely ja hyvitys seuraavaan tilaukseen.
Nut kun asia tuli kerran puheeksi, niin tilasin samantein. Rouvalle työmatkapyörään nastarenkaat (tai oikeestaa ittelle uudet ja vanhat menee kiertoon ;) ) ja muutamat sisäkumit. Toivottavasti tulee taas ± viikossa.
Tilasin nastarenkaat tiistai-iltana 15.9., seuraavana päivänä tuli tilinumero ja viite, taisin maksaa saman päivän aikana. Nyt iltapäivällä oli paketti tullut työpaikalle. Alle viikossa siis, aika nopeaa toimintaa.
Viimeksi muistaakseni yritin kotiosoitteeseen ja se oli hankalaa, kun ei siellä kukaan päivystä virka-aikaan ja dhl ei vie postikonttoriin. On vaan sen verran iso pakkaus näissäkin, että aika viritys tulee kotiin mennessä tavaratelineelle.
Kun en ensimmäisen kerran ollut paikalla tavaraa vastaanottamassa, niin laitoin tänään www.dhl.fi -sivun kautta toivomuksen toimituspäivästä ja puhelinnumeroni, katsotaan osaavatko toimia sen mukaan.
No näistähän ei etukäteen ota hevillä selvää, joten nyt tilasin suoraan työpaikan osoitteeseen ja homma toimi hyvin. Paketti oli hiukan leveä kuljettaa, mutta keveänä pysyi yhdellä mustekalalla kiinni tavaratelineellä.
Siitä kun viimeksi tilasin tästä puljusta on puolitoista vuotta aikaa, ja silloin kuten nytkin oli lopputoimittajana DHL. Olivat ilmeisesti käyneet kotiosoitteessani tai alaovella turhaan jonain arkipäivänä ja sitten vieneet paketin DHL-terminaalille johonkin lentokentän lähelle. Toimitus lähimpään postikonttoriin ei onnistunut, "olemmehan kilpailijoita". Onneksi silloin onnistui maksuton toimitusosoitteen muutos työpaikalle, jostain täältä olen lukenut, että voi olla myös lisämaksu tällaisesta nykyään.
Ennen tilausta selasin viimeisimpiä viestejä täällä ja päädyin tähän ratkaisuun, mitä suosittelen muillekin.
Lisäys: Toki kun katsoo Sunnuntaipyöräilijän kokemuksia tuolla aikaisemmin, niin ei se työpaikalle tilaaminenkaan niin varmaa ole...
3.9. tilaus sisään ja viime torstaina 17.9 tuli postia, jotta ->
" Deine Bestellung xb666666666x ging heute in den Versand. "
Paketti lienee tälläviikolla perillä, jos menee niinkuin tähänkin asti. Lisäviive artikkelista, joka väliaikaisesti loppu. Tosin tästä tuli kyllä postia, jossa kerrottiin viiveestä. Eipä nyt ollut mitään kiireellistä tässä tilauksessa niin ei haittaa. Ei oo kauppa ollut mikään hirmunopea viime tilauksissa, mutta toimitusvarma ja varsin edukas.
Eilen illalla tutkiskelin tilaamiani nastarenkaita ja kyljestä löytyi teksti "Made in Indonesia 0701" - eli onko nuo sitten jo melkein kolme vuotta vanhat? Jotenkin kuulostaa pitkältä varastointiajalta.
Nonni, taas yksi tilaus perillä. Tilasin jo elokuun puolella, viikko sitten kyselin että mikä on tilanne kun ei edes vahvistusta kuulu. Ilmeisesti Eurobike piti liikettä kiireisenä. Noin puolet kamasta oli tilatessa in stock ja puolet 2-7 päivää. Sähköpostikyselyn jälkeen heti seuraavana päivänä tuli maksuohjeet sekä ilmoitus että kamat valmiina lähtöön.
Tänä aamuna sitten DHL:n kuriiri soitti etukäteen tulostaan, ja kun olin kotona niin toimitus hoitui kätevästi. Kaikki kamat oli sitä mitä pitikin.
Tilasin kaksi viikkoa sitten. Sain maksuohjeet samantien, koska kaikissa oli "In stock". Maksun jälkeen kamat tuli Koti-Owelle viikossa. Ihan jees toimintaa tuntui olevan.
Mulle tuli tänään sähköpostia, että heillä ois hieno runko mua varten.
Minulla on kohtalaisen negatiivisia kokemuksia b-c.de:stä. Tavaran saaminen kesti aivan liian pitkään ja sitten kun se saapui perille, niin osa tuotteista oli rikki. Muitakin ongelmia oli:
Tilaamistani tuotteista suuri osa oli in stock, mutta osan kohdalla saatavuusajaksi oli laitettu '2-7 days'.
Sain helposti haluami tavarat ostoskoriin. Sen jälkeen yritin checkouttia, jota ennen rekisteröidyin sivuille. Maksoin tuotteet luottokortilla (jolla maksaminen maksoi 5 euroa lisää), mutta harmikseni maksutapahtuma jäi siihen vaiheeseen, että luottokorttiani veloitettiin, mutta jäin siihen uskoon että tieto ei välittynyt kauppiaalle (kolmannen osapuolen maksusivusto käytössä, josta piti maksun jälkeen siirtyä takaisin b-c.de-sivuille. Jostain kumman syystä continue-nappi ei minulla toiminut. Johtuisiko käyttämästäni Opera-selaimesta?). En tässä vaiheessa vielä saanut minkäänlaista vahvistusta tilaukselleni.No tämän tapauksen jälkeen laitoin välittömästi sähköpostia ko. firmaan. Kun seuraavana päivänä ei vastausta kuulunut sähköpostiin, niin soitin kyseiseen lafkaan. Puhelimitse sain varmistuksen, että tilaukseni on mennyt perille ja myyjä lupasi lähettää myöhemmin vahvistuksen, kuten hän myös hetken päästä lähettikin.
Kun mitään ei firmasta kuulunut pariin viikkoon, niin tiedustelin tilaukseni statusta. Parissa päivässä sain vastausken, että kiekkoja edelleen odotellaan. Sama juttu toistui taas parin viikon päästä.
Vihdoin reilu kk tilaukseni tekemisestä sain vahvistuksen, että tuotteet ovat lähteneet kohti Suomea. Lähetyksen saapuminen kesti vielä viikon ja tavarat otin vastaan töissä, koska toimitus tapahtui keskellä päivää.
Vihdoin kun olin saanut paketin ja tutkin sisältöä, niin huomasin, että osa (2/4) takapakan välikappaleista (muovisia 'spacereita') oli rikkinäisiä. Otin samantien kuvat koko takapakasta ja rikkinäisistä osista. Laitoin postia taas b-c.de:hen (mukaan linkki, jossa kuvat rikkinäisistä osista). Vastaus seurasi taas parin vuorokauden viiveellä. Lupasivat lähettää korvaavat osat kunhan saavat ne maahantuojalta/toimittajalta. Pari viikkoa tästä niin osat lähtivät postiin; noin viikko tästä eteenpäin ja osat olivat minulla.
Koska ensi vaiheessa tilaukseni ei mennyt normaalia reittiä perille, en missään vaiheessa päässyt tarkistamaan tilaukseni statusta. Vielä tänäkään päivänä en näe b-c.de-sivuilla tekemääni tilausta, vaikka olen loggautuneena tunnuksellani sisälle.
Yhteenvetona: Maksu tökki. Lähetys tökki. Palvelu kohtalaista - parin päivän viiveellä sähköpostiin vastattiin. Puhelimessa palvelu oli englanniksi ystävällistä ja asiallista.
En voi suositella. Tuskin enää tulee tilattua tavaraa tuolta.
Toissaviikon sunnuntaina pistin tilaukseen in stock-roinaa, viimeviikon perjantaina oli rahtari-rane käynyt oven taakse lappusen jättämässä jotta huono toimittaa ku ei olla kotona. Tiistaina sain sitte paketin. :)
Viikko sitten keskiviikkona tilasin muutamat nastarenkaat sekä lukon kyseisestä puljusta. Kaikki tuotteet olivat varastossa. Maanantaina olikin sitten jo lähetti käynyt ovella. En itse ollut paikalla ennen perjantaita, mutta uusi toimitusaika olikin helppo järjestää perjantaiksi. Tavarat olivat oikeat ja hyvässä kunnossa. Kaikenkaikkiaan siis nopeaa toimintaa ja hyvin pelaa :)
Vähän myös ihmetyttää että varsin suurenkin paketin saa Saksasta asti kotiovelle kympillä, toimituskulut jostain suomalaisesta puljusta tilattuna olisivat olleet enemmän.
Jos jotain miinusta pitäisi keksiä, niin mailissa tulleet ohjeet pankkisiirron suorittamiseksi olivat saksaksi eivätkä täten kovinkaan havainnollisia saksaa puhumattomalle.
Saapas nähdä missä mun tavarat on menossa. Tuli mailia 18.9. että ovat lähettäneet tavarat. Mailissa oli mukana seuranta koodi, mikä ei tähän päivään mennessä ole toiminut. Laitoin perjantaina 25.9. maililla kysymystä, että missäköhän mun tavarat on menossa. Normaalisti tavarat tulleet viikossa, vaikka koodi ei aina ole toiminutkaan. Nyt ei voi odotella kuin maanantaita, että vastaavat tuolta. Jospa tulis jotain selvyyttä tilaukseen.
Tilasin ensimmäistä kertaa tavaraa tuolta 24.9 luottokortilla. 25.9 päivä tuli tilausvahvistus ja viesti, että paketti on lähetty ja mukana oli seurantakoodi, joka toimiikin DHL:n sivuilla. Sää nähdä milloin on paketti perillä. Odottavan aika on pitkä...
Lokarit tilasin 24.09, samana päivänä tilausvahvistus ja tänään kävi DHL:n setä tuomassa laatikon eli ihan hienosti. Toinen lokari oli pikkuisen vääntynyt laatikon mittasuhteissa, mutta lämmöllä suoristui helposti.
Tilasin paketin to 17.9 iltapäivällä, pe 18.9 tuli maksuohjeet. Makselin samantien toisesta kotimaisesta pankista. Ma 21.9 tuli sähköposti ettei maksu ole vielä tullut, ti 22.9 kuittaus siitä että kaikki ok, paketti lähtee, ja romut oli ovella 25.9.
Ei mitään moitittavaa.
Seurannan mukaan oma paketti on nyt ollut DHL:llä 25.9 saakka, eikä ole sen jälkeen liikkunut mihinkään. Ihme seuranta, kun ei päivity, tai sitten se paketti todellakin on edelleen jossain logistiikkakeskuksessa. No, jos se sieltä tulis tällä viikolla. Pääsisi asentamaan uuden keulan :)
Laita seurantakoodi Suomen DHL:n sivulle niin löytyy enemmän tietoa. Jostain syystä Saksan sivuilla seuranta päättyy, kun paketti lähtee maasta.
No pitää ensi kerralla kokeilla tuota, kun paketti tuli tänään UPS:n kyydillä 16:30 kotipihalle :)
Tilaus sisään 15.9, 29.9 tuli kamat perille. Ei mikään maailman nopein toimitus kun kaikkien kamojen piti olla "in stock", mutta en mää ton nopeampaa kyllä odottanutkaan. Itse asiassa olen positiivisesti yllättynyt että kaikki pikkutilpehööri lopulta löytyi (mm. varaosia Sigman lamppuihin).
Tasan kaksi viikkoa meni tilauksesta paketin tuloon, ja paketissa oli kuitenkin vanteet ja parikymmentä yksikköä muuta tilpehööriä. Osaa tuotteista ei edes ollut varastossa, joten olen varsin positiivisesti yllättynyt toimituksen nopeudesta.
Olin jo valmistautunut perumaan osan tuotteista, jos toimitus olisi pahasti alkanut roikkumaan, mutta enpäs kerinnyt =)
Olin tällä kertaa iloisesti yllättynyt siitä, että „2–7 Tage“ ei ollut pahasti väärässä. Muutamaa edellistä tilausta olen joutunut odottelemaan parikin kuukautta, mutta tämänkertainen tilaus toimitettiin noin kolmessa viikossa, vaikka suurta osaa tavarasta ei ollut varastossa. Tosin tällä kertaa tilauksen arvo oli vain parinsadan euron luokkaa, kun aiemmin se on ollut yli viisisataa.