No siis tarkoitin tyyliin 3" olevaa tms. Menee mun mielessä "plussakategoriaan"[emoji1]
Printable View
No siis tarkoitin tyyliin 3" olevaa tms. Menee mun mielessä "plussakategoriaan"[emoji1]
^^^Kevyillä sisureilla pääsee aika samoihin, kuin tubeleksella, mutta tuntuu tuolla läski porukka lenkeillä kummasti kaikki rengastyöt sattuvan sisurimiehille:seko:. Kaketi se ulkokumi on eläväisempi ilman, kun ei sisäkumi vie tuntoa;).
Tuli tuossa alkukesästä Tourte Tampereella letkassa ajellessa seurattua, että aika monen ajolinjat kulki kiviä kietäen, niin että takarenkaan kyljet hiro kiven reuonoja, kun olisi voinut ihan hyvin ajella suoraan yli. Ajolinjoilla on aika iso merkitys kylkien kestossa.
Tuossa on varmasti perää. Kapearenkaisilla moni on varmasti oppinut "kiertämisen" ja eihän ne opitut tavat mihinkään katoa kun vaihtaa toiseen fillariin.
Itselläkin usein tapana kierrellä vaikka aiempaa enemmän tuleekin ajettua yli.
Mutta tosiaan yllättävän hyvinhän noi Liteskinit kestää hieromistakin joten ei sinänsä mikään merkittävä juttu.
Edellä olevien kirjotusten innoittamana tilasin äsken 4.8 liteskinit talvipyörään. Tuun sitte itkemään tänne suurta vääryyttä jos kumit hajoo ;)
Tervehdys arvon foorumilaiset. Pitkään sivusta seuranneena päätin tulla mukaan joukkoon kun tuota kysyttävääkin olisi ja täällä kaiketi löytyy enemmän asiaan vihkiintyneitä. Ostin keväällä ensimmäisen läskin mallia white 3fat pro ja nyt kiinnostaisi talveksi laittaa leveämpää kumia alle. Minkälaista rengasta suosittelette nimenomaan talvikäyttöön ? Koko siis 4,8 " koska ainakin pyörän specsien mukaan tämmöiset mahtuisi. Voiko ne laittaa valmiina oleviin 80mm vanteille vai pitäisikö nekin päivittää leveämmäksi? Noita JJ litejä olen katellu mutta vähän ristiriitaista tietoa näyttää olevan liikenteessä renkaiden pätevyydestä :D
JJ:n sivuttaispito on talvella melko huono, ainkakin eteen laittaisin jonkun muun. Mulle tulee Surly Bud, vaikka se painaakin tonnin.
Itse mietin että laittas noihin ylimääräsiin 4" JJ LS:n nastat nii onko kellään semmosesta kokemusta? Tai nastottamisesta yleensäkin?
Jos jaksat selata tätä keskustelua, niin on paljon asiaa nastoittamisesta. Oikein hyviä opetusvideoitakin tehty, ja vinkkejä miten ottaa nastoja halpanastarenkaasta. Tai mistä tilata halvemmalla.
Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
^JJ:t toimii kuulemma hyvin nastoitettuna, nappulat harvassa ja nastoille tulee tämän myötä hyvin painetta. Itsellä kokemusta vaan Spessun GC:n nastoituksesta ja se oli kyllä kannattava homma.
Oisko joku voinu laittaa linkkiä asiaan? En oo oikeen löytänyt ku oon koittanu täältä ja netistä kattoa. En siis halua mitään ruuveja ruuvata renkaista läpi ja haluaisin pitää tubelessina.
Edit: löysin paljon puhetta nuista Tikan nastoista. Pitänee ettiä vielä vähän lisää
Asiasta on kyllä ollut foorumilla juttua, mutta enpä jaksa kaivaa.
Tikan nastoja ei taida enää saada.
Schwalben varanastoja on paljon käytetty
http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_vara...auppa/p750106/
Halpa ratkaisu on ottaa jostain normi 26" kumista nastat.
Dremelin jyrsinterä toimi hyvin kumin kanssa ja liimalla tai ilman kiinni tuolla nastoitustyökalulla.
Itse laitoin GC:hen liimalla, kun nappulat oli aika matalat.
Tuossa toiselta foorumilta yksi JJ:n kuvakin nastoitettuna http://www.fillarikeskustelu.com/top...iden-muokkaus/
Aika värkkäämistä, mutta yhden illan puuhailun jälkeen luulisi ainakin se yksi kumi olevan nastoilla varustettu.
Nyt sai IsoKnardi väistyä takasena. Kokeillaan 4.8 JJ SS.
IsoKnardi on kyllä helkkarin hyvä allrounderi, kuten jo monasti todettu. Mutta se muta.
Pikkuasioita, mutta just niitä mitkä mulle renkaassa ratkaisee. Messilän mutaränni Knardin kanssa ei oikein kulkenu. ;)
Mielenkiinnolla odotan kun pääseen JJ:n testaamaan, ehkäpä huomenissa. Limaakin taitaa sademetsissä olla jo ihan kohtuudella. :p
Läskinapsautin tuli myös koeponnistettua, suosittelen varauksetta jokaiselle tubelessin kanssa hääräilevälle.
JJ nousi vanteelle suoraan ilman sisuria. (y)
Mä tilasin tuolta.
https://www.bike24.com/1.php?content...85,188;page=20
Yks pussi työkalulla ja loput ilman.
Dremel on tosiaan paras laite tähän hommaan.
Ja liimaa kannattaa käyttää liukasteenakin jo. Nasta istuu helpommin/paremmin reikäänsä.
Nastoitin siis Budin ja Loun, kyllä kannatti. Ei ole iso työ, saavutettuun etuun nähden. :)
^^ IsoKnardia en ole takana kokeillut, mutta ei ole JJ:kään oikein mikään mutarengas. Vetopito loppuu hyvinkin nopeasti. Tietty vauhdilla menee jonkun pätkän mutta minkäänlaiseen möyrimiseen ei pito riitä vaan alkaa sutia. Muuten minusta mainio kesäkumi. Omissa ajoissa mutapätkät niin lyhyitä että on toiminut.
Eikö sulla ollut aiemmin Lou takana? En usko että näistä pieninappulaisista löydät sen veroista, mitä mudassa etenemiseen tulee.
Itsellä on muutaman lenkin kokemus nuista 4,8" JJ SS ja oon kyllä ollu tosi tyytyväinen. Pito ei oo loppunut ja suollaki loppu meno vasta ku pyörä upposi napoja myöten mällikköön.
Pitänee ennen talvea alkaa nastottaan nuo toiset kumet. Kiitos linkeistä!
On ollu juu. Selviöhän tuo on, en sellaista haekaan. :)
Bud/Bud on ehken paras tähänastisista, jokapaikan rengastuksena.
Syksylle Lou olis takana hyvä. Kyllä sillä työmatkatkin ajaa, on ajettu ennenkin.
Nää nyt on näitä mun härö kokeiluja, kaikilla renkailla pääsee.
Kuskista se eteneminen on kiinni.
Mut Lou on melko varma kuokka, eikä se nyt järjettömän huonosti rullaa sekään.
Annetaan nyt JJ:lle mahdollisuus, katsotaan kuinka toimii. :)
Viime talvi 80mm vanteella a100kg Bud edessä ja 4.8" JJ takana ja toimii. JJ isot reunanappulat antavat varsin riittävän vetopidon, kun pudottelee paineet sopivaksi. Tuli paljon avattua umpi polkujakin. Jatkoon.
Budin tai Loun voisin laittaa, jos tarvitsen nastat taaksekkin (BestGrip) muuten en tarvitse näin järeää kumia.
Tässä ohje (taas kerran) jos ei ole ennestään nastoitettu rengas.
https://www.youtube.com/watch?v=T-stl7-K18g
Tuo onki hyvä video. Tilaan nastat ja työkalun ja alan iltojen hämärtyessä värkkäileen.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Yritin etsiä, mutten löytänyt.. Osaako joku vertailla Bud & Loun ja Colossuksen eroja märällä ja lumella? Tubelessointi taitaa onnistua molemmilla suhtellisen helposti? Erot pidossa ja rullaavuudessa lähinnä kiinnostaa. Onko B & L hintansa väärtti?
Tubelessihan riippuu myös vanteesta. White 3 fat proon omistajana voin sanoa, että vaikeeta on...
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
Kiitoksia mielipiteistä ja vastauksista koskien rengas valintaa :) Pienen pähkäilyn jälkeen pyörään tulee nyt Bud ja Lou. Eköhän noilla tulevan talven pärjäile.
Mahtaakohan tuo surlyn oma sisuri olla kevyin mitä on saatavilla https://www.bike24.com/p2113488.html ? Tubeless hommat ei ainakaan tässä vaiheessa vielä kiinnosta ja taitaa tohon 3 fat pron alkup. vanteille olla muutenkin vähän hankalampi homma.
Onkos kellään kokemuksia näistä: Maxxis - Minion FBR EXO TR 26x4.8 120tpi, Tuollaisia olin ajatellut omaan Scooppiini. Onko kuinka hyvä allround rengas? Tubeleksenä ajattelin asentaa... Itse harrastanut Offroadia jonkin verran autolla ja aina ollut Maxxiksen renkaat alla ja niihin ollut tyytyväinen! Mites nämä toimivat fätin alla? Scoopin ensiasennusrenkaat eivät oikein miellyttäneet Tahkon maisemissa... Tulin aika pulkkana alas loppulaskua, varsinkin kun piti sivurinnettä mennä...
Ensimmäinen parituntinen takana 4.8 JumboJimillä takarenkaana. Tykkäsin.
Kyllä IsoKnardi saa väistyä.
Itseasiassa en oikein keksi renkaasta moitittavaa. Ainakaan näin ensimmäisen kokeilun jälkeen.
Alusta oli laidasta laitaan. Märkää enimmäkseen.
EDIT: Kuvio pysyy mudassa auki siinä missä Budinkin. Vetopito kertaluokkaa parempi kuin IsoKnardilla.
Niin kivillä, juurella kuin mudassakin. Samoin sivupito.
Rullaavuus kelvisiirtymillä oli vähintään Knardin luokkaa.
Ainut pieni miinus vs. Knardi tulee ehkä jäykemmästä sivusta, ei ole niin supermukava kuin Knard. Johtunee SS-renkulasta.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/...014.29.45.jpeg
Itse asiassa omastakin mielestä 4.8 JJ:t varsin hyvät edessä ja takana nyt kun tubeloitu, vaikka aiemmin olin toista mieltä. Pito ja rullaavuus tuntui paranevan, tai sitten se on placeboa ja ajotaito on parantunut.😁
^Juu tuli itselläkin mieleen että saattaisi toimia jopa edessäkin.
En mä kyllä taida osata Budista luopua. :)
Siinä kun ei niitä huonoja puolia juuri ole, omaan makuun.