Tuli litkutettua nyt 4,8 Jumbo Jim eturengas. Yllättävän helppo operaatio oli eikä kompuraakaan tarvittu. Litkua vaan tuli laitettua todennäköisesti liikaa, 1,4-1,5dl, vaikka saahan ylimääräisen tietty pois. Takarenkaaseen koitan 1,2-1,3dl.
Printable View
Tuli litkutettua nyt 4,8 Jumbo Jim eturengas. Yllättävän helppo operaatio oli eikä kompuraakaan tarvittu. Litkua vaan tuli laitettua todennäköisesti liikaa, 1,4-1,5dl, vaikka saahan ylimääräisen tietty pois. Takarenkaaseen koitan 1,2-1,3dl.
^ desi riittää
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Ok, voi olla että kaadan venttiilin kautta ylimääräisen pois huomenna, jos ilmat pysyneet sisällä.
Tai kaadan ja kaadan😄, koitan saada valutettua vähäsen pois.
Bräkleeniä ilmatilaan ja tulta perään, ni nousee vähän raskaampikin kumi. Saattaa olla toimimatta, jos kevennysreikien peittona on vaan ohut muovi. :D
https://www.youtube.com/watch?v=LADnwQ3g9KY
Nyt on litkut molemmissa päissä n. 1dl. Molemmat JJ:t nousi ilman kompuraa😃 Katotaan pysyykö ilmat sisällä.
Yllättäen mielenkiintoista materiaalia-> google kuvahaku-> fatty stripper
Mutta muuten tosiaan hankinnan arvoinen tuo fatty stripper.
Onko kokemuksia minipumpuista, kuinka täyttelee lihavaa rengasta? Onko pumpuissa isoja eroja?
^erinomainen värkki. Minunkin repussani kulkee mukana.
Ja läskikumeja nimenomaan sillä pumppailen.
Minä en laittanut liimaspraytä, enkä rasvannut vanteita. Toinen nousi jalkapumpulla vaivattomasti, toiseen tarvitsin kompuraa. Vanteina on spessun orkkisvanteet.
Minä liimasin fattystripperin sprayliimalla ohjeen mukaisesti vanteelle, mutta rengasta irrottaessa stripperi irtosi silti. Notubesin litku nimittäin liimaa renkaan reunan stripperiin kiinni voimakkaammalla sidoksella kuin mitä stripperi on vanteessa kiinni... Stripperi on kumia/lateksia, joten lateksipohjainen litku liimaantuu siihen aika tiukasti.
Liiman tarkoitus kai olisi, että se pysyisi vanteessa kiinni, kun renkaan vaihtaa ja olisi uudestaan käytettävissä? Jossain videossa näkyy kuitenkin, miten nauha jää renkaaseen kiinni, kun sen ottaa vanteelta, ja litkut ilmeisesti edelleen siellä renkaassa.
Kiitti vinkistä, pärjääköhän noilla huokeamman hintasilla, varmaan tuommonen letkulla oleva paras vaihtoehto presta venttiileille.
Minulla on tämän keskustelun lukeminen vasta puolivälissä, joten pahoitteluni jos asia on jossain kohtaa säiettä jo käsitelty. Googlella en tosin löytänyt. Mutta mutta... tuli tuossa vastaan Veen Snowshoe XL -nastarenkaat 280 euron hintaan 2 kpl. Tämä siis postikuluineen. Mielestäni tuo 140 e/kpl ei ihan pahalta kuulosta kun tosiaan on jo nastat mukana, mutta onko nuo renkaat edes tuon hintansa arvoiset?
^ on
(ja ne tarpeelliset lisämerkit)
Ja laita yv jos tarviit vain yhden. Mie en kahta tarvii.
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
Löytyykö surly bud jostain halvemmalla kuin 109e posteineen? Siis pelkkä bud.
Postit 11.79e. Budi 88,41e
https://www.westbrookcycles.co.uk/su...i-tyre-p213963
Näyttää olevan Lou samanhintainen. Tuskin halvemmalla löytyy.
Nyt on tovi ajeltu Maxxis Colossus renkailla. Maxxis mammotheihin nähden pito parani ja rullaus hiukka huononi. Keskiö nousi mukavasti niin, että kammet ei enää kolise kiviin. Renkaissa tuntuma on hiukka epätarkempi kuin pienellä ilmatilalla varustetuissa Mammotheissa. Selfsteeringiä en ole havainnut. Ajotyyliä joutui muuttamaan renkaiden vaihdon myötä. Mammotheilla perää pystyi kääntämään kevyesti luistattamalla, mutta Colossuksen pehmeä kumiseos ja harvassa olevat korkeahkot nappulat pitää niin että pitää ajaa vaan pitoon luottaen, jota sitten riittää.
Luulen että kuivaan kesäsäähän on parempiakin renkaita, mutta märässä ja kylmässä ja etenkin talvella Colossus toiminee. Nappulat näyttää sen verran korkeilta, että nastankin siihen ehkä saisi.
Joko tämä on noterattu: http://www.bicyclerollingresistance....t-bike-reviews ?
Aika erilainen on todellisuus ulkonäköön perustuvaan mielikuvaan verrattuna. :)
Kyllä. Tosin, kuten joku kokenut harrastaja totesi, niin noi mittaukset on tehty pyörittämällä rengasta jotain tietyllä tavalla karhennettua rumpua tai pyörää vasten ja se ei välttämättä ole sama kuin todellinen tilanne eri pinnoilla.
Mutta mielenkiintoisia mittauksia ja varmasti suuntaa antavana hyvä lähtökohta jos rullaamista arvostaa.
Ostin vähän käytetyn Mongoosen. Ajellessa kummatkin renkaat pitävät melko kovaa narinaa. Mistä tämä voisi johtua ? Sen mitä olen fatbikejen ohipyyhältessä kuullut niin ei tuollaista kuivakkaa narinaa ole ollut kuultavissa. Renkaat ovat ihan uudenveroiset eikä halkeamiakaan tai värivaihtelua tms näy. Ääni on jotakuinkin ärsyttävä. Eipä tullut numeron poistoa ennen soiteltua alkuperäiselle omistajallekaan että oliko ääni jo uudesta pitäen renkaissa.
Siä varmaan sisuri hankaa ulkorenkaaseen, talkkia tai tubeless.. Jos on jo tubeless, niin sit ei osaa sanoo..
Samaan ääneen kiinnitin huomiota kaverin Mongoosessa. Myös oma panos kemiztin arvelulle.
Joo talkkia sinne. .mulla kyl pitää välillä vaikka on talkkia reilusti. .☺No ei se pidä kun polulla. .
Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla
Kukahan Oulussa tekisi tubeles asennuksia ? Renkaat JJ 4.4" ja kiekot MF80sl ? Jos jollakin ylimääräistä aikaa ja tietoa niin viestiä tulemaan. Toki maksan menetetystä vapaa-ajasta