Osaako joku täällä vastata, mahtuuko Jumbo Jim 4.8" pyörimään On One Fattyn takahaarukassa? Vastaus varmaan löytyy tästä ketjusta, mutten jaksa alkaa selata kymmeniä sivuja...
Printable View
Osaako joku täällä vastata, mahtuuko Jumbo Jim 4.8" pyörimään On One Fattyn takahaarukassa? Vastaus varmaan löytyy tästä ketjusta, mutten jaksa alkaa selata kymmeniä sivuja...
Musta ilmastointiteippi ulospäin ja sisällä kierros leveää gorillaa. Edellisellä metsälenkillä meni joku tikku läpi vanteen sisäreunan reiästä lävistäen molemmat teipit ja ilmat karkaa. Nyt sais sit taas tehdä tubelessit uudestaan. Onko mitään vinkkejä mitä kannattaisi kokeilla seuraavaksi ? Joku kestävä teippi ulospäin ja gorillaa 2 kierrosta vai vannenauha ja gorilla ? Alkaa vähän vituttamaan jo, kun joka lenkin jälkeen pitää tehdä uudestaan :D
Mitenkähän tämä mahtas toimia http://www.agrimarket.fi/Maatalous_j...-75-mm-x-33-m/
Näyttää samalta, kuin itselläni käytössä oleva "kasvihuoneteippi" ..sopivan elastista, helppo laittaa kehälle ja liima on _todella tarttuvaa_
Dodii. Iso knardi asettui äsken takarenkaaksi ja bud jatkaa tutusti eturenkaana 😊
Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
http://www.keravanmuovijalelu.fi/ker...=&shopnavi=472
Onko kukaan kokeillut tuollaista tubelesointiin ? Jos tuota ulospäin ja leveellä gorillalla viimeistely, niin ei varmaan tule kepit kevennysreikien läpi. Vannenauhoja mietin vielä, mutta ei oikein mistään pk-seudulta löydy mitään järkevää. Vannenauhaa pitäisi kavennella varmaan vähän, että gorillalle jää liimapintaa enemmän. Toisaalta kiinnostaisi joku väri ulospäin, mutta mikä sopii tuohon mun mustaan jätskiautoon missä on oranssit navat ja stemmi. Vaikeeta hommaa tää speksailu..
Oranssi heijastinteippi ja sisäpuolelle lasikuituvahvisteinen teippi. Kesti ainakin mulla ilman mitään ongelmia
Sent from my iPhone using Tapatalk
Heijastinteippi on minusta sellainen aika neutraali ja sopii monen värin kanssa yhteen. Itse ostin Motonetista 50mm leveää ja sitä DT:n läskikiekkoihin laitoin. Hyvin on toiminut. Suht tiukasti sain vedettyä vanteelle ja otin liimasuojanauhan pois niin liimaantui kunnolla kiinni Gorillaan. Kun on kaksi teippiä liimapuoli vastakkain niin pitää kerralla onnistua. Irti niitä ei enää saa kun ovat koskettaneet jotenka aika huolellinen kannattaa olla.
ps. Toi Mutanaaman ehdottama oranssi heijastinteippi on tietty paremmin väreihin sopiva kun on muitakin oransseja osia. En tiennyt että heijastinteippiä on muissakin väreissä.
Heijastinteippiähän saa myös mustana, sopii mustiin kehiin kuin m**a p*****n ja valossa heijastaa kivasti ;)
Oranssia heijastinteippiä:
Kuvatus
Löysinkin töistä noi dt swissin vannenauhat. Kavensin vähän reunoista niitä ja päälle vetelen leveät gorillat. Monta kierrosta tuohon kannattaa laittaa nauhan päälle, että saisi ne nyt pitämään ja kannattaako vetää vielä kapeammalla teipin siivulla ihan reunaan asti ja leveän päälle vähän vai riittääkö toi 73mm gorilla pelkästään ? Vanteina siis dt:n br710.
No mulla pelaa hyvin pelkällä vannenauhan kavennuksella ja kevyellä karhennushionnalla. 73 Gorilla siis teippinä (yks kiekka) ja Stanin litku.
Karhennus ja pyyhkiminen jollain liuottimella on hyvä niin ottaa teipit paremmin kiinni. Yhden kierroksen minäkin vaan vedin ja venttiilin kohdalle jatko ja reilusti limittäin.
Neuvojen mukaan laitoin renkaan päälle sisärenkaan kanssa ja pari tuntia jollain vajaalla kahdella barilla painoin teippejä kiinni.
Onko mitään oikotietä poistella noita vanhoja gorillateippien liimoja kehän sisäpuolelta vai mennäänkö vain paljan sormin todella hitaasti eteen päin ?
Jotain puhdistussprayta vois koittaa. Välillä auttaa välillä ei.
Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
^^Gorillalla nyppimällä lähtee aika hyvin.
Jos ei tottele niin asetoni.
Bräkleenillä sai jotenkuten irroitettua,kun jokunen päivä ite saman operaation tein vannenauhoja uusiessa. Gorillat oli 1,5 vuoden käytön jälkeen edelleen hyvin kiinni :-)
Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Ksyleenillä puhdistelin omat vanteeni ja samalla pyhästi lupasin etten kiekkoihini enää gorillaa liimaile.
ite olen joskus jostain poistanut wd-40:llä maalarinteippijämiä, kun oli unohtunut teipit viikoksi. Lähti tosi helposti. Luulis lähtevän gorillateippi jämätkin.
Youtubesta löytyy vastaavia videoita, kuinka monikäyttöistä tuo aine on.
Tuota WD-40 tai asetoonia voisi kokeilla, kun kerkiää hakemaan. Jompaa kumpaa. Noiden käsittelyjen jälkeen kannattaa varmaan pestä vielä kiekot uudemman kerran ja antaa kuivahtaa ihan rauhassa. Jos saisi tällä kertaa vähän pysyvämmät ja kestävämmät tubelessit tehtyä.
No jos WD-40 kokeilet, saat kokeilla sitten molempia. ;)
Asetonin jälkeen ei tartte kuin uudet teipit. :)
Ammattiteippaajat käyttävät sitrusöljypohjaisia aineita liiman poistoon. Ovat tehokkaita, ekologisia ja alustalle turvallisia.
https://www.siivous.fi/yellowservice...r-387g-lcitrus
Mä olen nähnyt ammattiteippaajan käyttävän tenua. Liimanpoistoonkin.
No nyt on kiekot putsattu, teipattu yms.. Ajattelin laittaa teipit tiivistymään hetkeksi sisureilla. No takakiekko tuolla hautuu. Etukiekko jäi myös hautumaan, mutta hetken päsätä kävin siellä missä kiekot oli, niin etusesta sisuri riekaleina ja kumi pudonnut päältä pois. Ei ollut jäänyt mihinkään väliin ja painettakin oli "vain 1bar". No yritin sitten uudella sisurilla tuota jumbojimiä laittaa vanteelle, niin ei nouse enää hyllylle, vaan sisuri pulpahtaa välistä ulos. Taitaa olla uuden renkaan osto edessä ? Jos jättäis on ehjän jumbon eturenkaaksi rullausominaisuuksien takia ja katsoisi taakse jonkun toisen. Onko ehdotuksia ?
Edit: Vanteessa ei näy mitään vaurioita, joten vika varmaan on renkaassa.
Edit2: Vaihdoin "ehjän" jumbo jimin etukiekolle ja se meni heti, joten uutta takarengasta jostain vain alle.
Siitä on nauha/wire kyljestä poikki... Laitoitko runsaasti teippiä hyllyille ? Koita reklamoida, että napsahti heti poikki... Valmistus vika.
Ostin eteen ja taakse testiin Maxxis Minionit. Hetken ajelen sisureilla nyt ja sitten lyön litkut sisään. Ehjäksi jäänyt 4.8" snakeskin jumbo jim myynnissä torin puolella, jos jollain käyttöä.