Ja säästyneillä polttoainerahoilla voisi vetää lonkkaa 10 viikkoa, vai miten se meni. Ei ole ihan yksioikoisia nämä.
Mutta kovasti liikennevirran nopeudesta poikkeava ajotapa on kyllä rasittavaa, oli se poikkeus kumpaan suuntaan tahansa. Sitä mä en kyllä ymmärrä yhtään, kun täällä on pariinkin kertaan väitetty, että hidastelijat aiheuttaa vaaraa, koska keräävät tiiviin letkan, jossa muka peräänajot lisääntyy tms. Ja paskat. Siihen ovat täysin syyllisiä vain ne aivovammat, jotka kerääntyvät tiiviiseen possujunaan. Ei se ainakaan mun taidoilla vaikuta yhtään turvavälin jättämiseen, millä nopeudella se edellä ajava ajaa. Kun jättää sopivan välin, ohittaminenkin on paljon helpompaa.
Ei mua hitaammin ajavat juuri häiritse. Sen sijaan jotkut omasta mielestään varmaan hyvät ja sujuvat kuskit ovat ohitusyritelmillään aiheuttaneet todella vaarallisiakin tilanteita. Toki joskus, kun on paljon liikkunut osaavampien seassa työmatkaliikenteessä ja järjestää itselleen kiireen sunnuntaiautoilijoiden sekaan, ärräpäitä joskus pääsee. Niillä on kuitenkin syynsä ajaa hiljaa ja jos tuon muutamaa kirosanaa pahemmaksi ongelmaksi kokee, niin hyvinpä on asiat noin muuten. 😀