Mä vihaan sua.
Printable View
Uskaltaakohan tänne vielä nöösi kirjoittaa..
parin päivän aikana saamien oppien perusteella yhteenvetona voisin todeta, että pidemmän päälle olisi kai paras ratkaisu ajaa tubeleksilla jöötituubi runkolaukussa...:)
Viimeisen 5000km aikana mulla on mennyt noin viisi sisuria, onzaa ja fr sekasin. Omista tubeleksista en ole vielä päässy tarpeeksi nauttimaan, kun kaiken maailman rökäleet niitä lainailee.
Mutta aina kulkee repussa vähintään yksi sisuri mukana.
Miks tällästä sisurikeskustelua nyt?
Mä tulin tubelessuskovaiseksi kun onnistuin kertaheitolla RollingDarryl+Gorilla+Bud kombinatsioonit saamaan iskuun. 0.35bar ja pitänyt loistavasti.
Rullaavuus parani +6.7% ja kai se yhdistelmä 0.0385% kevenikin.
Kolttoistäffien kanssa sai pitää joka toisella reissulla vaihtosession. Täpärissäkään ikänä niinpaljoa rengasrikkoja ollut mitä tuon kanssa.
Nii, 2x paikkasin sisuria ja kerran vaihdoin koko suolen mun lyhyen ja vähälumisen läskipyörätalven aikana, keväästä/alkukesästä sitten tubeleksena, ei yhtään rengasrikkoa/burppailua/muutakaan onkelmaa, enkä roudaa edes sisuria matkassa mukana, joten luotto on kova bfl:iin, joista toisen kylkikin on sisurinpalalla kasaan liimattu sisärengasrikkojen seurauksena..
Minkälaisilla painella Kemizti vetää Messilän videolla? Entä Ski Syötteellä?
^meillä on Kemiztin kanssa samanlaiset rengas-/vanneyhdistelmät. Parilla lenkillä on jonkun verran ilmennyt "kevyttä" vanteille lyömistä, joten mitattiin sitten paineet. No, edessä 0,28 ja takana 0,31. Eli ihan hyvät. Itse asiassa hiljaisessa kiven kierrossa noi on just hyvät paineet mulle - en siis yleistä tätä muille :) Mutta en lähtis ns. tykittämään kivikkomäkeä noilla paineilla, joskaan muutenkaan tulee läskillä sellaisiin hullutuksiin harvoin lähdettyä.
^sä nyt ajatkin _oikeesti löysin kumein_ ihan sama keneltä kysyy ja mihin vertaa.. ;) Mutta renkaan ominaispainuman ja kuskien maassaeron suhteuttaen, toi mun oma painearvaus saatto hyvinki pitää paikkansa.. pitäs varmaan ostaa se mittari.
^Hyvä pointti! Ei ole yhtä oikeaa rengaspainetta läskeilyyn, vaan jokaisen tulee hakemalla hakea se itselleen / pyörälleen / ajotyylilleen / maastolle sopiva kokonaisuus.
Mittarilla on kiva silloin tällöin katsoa paineet, mutta aika pitkälle pääsee näppi-/perstuntumalla.
Ei ole yhtä kaikille oikeaa rengaspainetta, mutta paineet vaikuttavat hyvin paljon ajotuntumaan. Siksi kannattaa kokeilla eri paineita eri ajo-olosuhteissa ja ajotavoilla, ja löytää se itselle sopiva paine, ja löytää zen.
Minkä sisurin ootte halkaissut, kun Clownshoe:lle on tehty ghettotubles? Ja mistä nettikaupasta niitä sais...?? :) Jossain vaiheessa kun saan CS:t ni vois vääntää ghettot...
Paksu retkipyöränä-rullautuvuutta. Molemmissa päissä BFL, mukavuusalueella ja kahdella puskavedenheitolla, kuskina keski-ikääntyvänössötamppahoususemikuntoilija joka viikonloppuisin syö lastensakkin ruuat ja jonka kaapeissa on enemmän tyhjiä tölkkejä kuin täysiä. Siis tässä ei ole muuta sanomaa kuin että ajaa näilläkin siirtymää kun pistää puoltoista kiloa renkaisiin. 2.25" renkaisiin ero jäänee aika kohtuulliseksi (max.15min) mutta enpä sitä pienemmillä tuota väliä vielä koskaan ole ajanutkaan.
http://www.sports-tracker.com/#/work...rapbhkl1regvvg
Anna hyvä mies paineiden pudota sinne .7-.9 tuntumaan ja koe zen. :)
Zen. Nythän opetat vesilintua uimaan :o
Wiki:"Tärkein zen-harjoitus onkin istumameditaatio" - check.
"Toisaalta voidaan myös ajatella ettei zenissä pyritä mihinkään tiettyyn päämäärään.." No nyt kyllä piti päästä kotia. Tiettävästi karpalomehulla voi vaikuttaa pidemmällä ajanjaksolla niin, ettei tapauksessani aivan niin kiire olisi ollut kotia.
En minä mitään opeta. tarkemmin harkiten 0.6 -0.9 paineilla istuessasi Zen kertoo sen, mitä tulit hakemaan. Maastosta riippumatta. Noi sun mainitsemat paineet sopii vaikka bmx-kisaan, josta Se on kaukana. Vaikka ihan kivaa onkin.
Viime maaliskuussa kuulin sen, minulle näytettiin polku, tunsin sen ja olin yhtä sen kanssa. Ajattelin kuin polku. Nautin. Olin. Ajoin.
Ääni sanoi, kesällä sinun tulee punpata, ja niin löydät kotiin. Joulukuussa lasket paineesi naapurin nähden hänen tähden, on sinun tähteä kohden mentävä.
Maantiepyörään maantiepyörän paineet.
Älkääs ny. Kun niin syvällisen runolliseksi ja "Zen ja läskipyörällä ajo" tyyppistä viesteilyä ollaan vihdoinkin saatu palstoille ;)
Schwalbe AV10D. Schrader-venttiileillä, joista tykkään kovasti tässä käytössä. On raskas, mutta ainakin leveys riittää helposti, reunat näkyy noin sentin verran renkaan ja vanteen välistä molemmin puolin. Ajattelin kyllä tilata jotain vähän ohuempaa ja kapeampaa painonsäästö mielessäni, mutta saapa sitten nähdä kuinka käy.
Palataksemme takaisin renkaisiin, niin GC:llä on kyllä ihan oma mieli, missä pitää, missä ei. Sileää kuivaa kalliota noustessakin piti koko ajan sellaista ääntä, kuin että kohta lähtee pito. Peloitteli perkele.
^Se on siis feminiini.
Onko jollain tietoa missä olisi myynnissä 45NRTH:n nastoja?
Bike24:sta ostin edelliset, nyt ovat myyneet viimeiset yhdeksän kuukautta eioota ja renkaassa on ikävä 30 sentin pätkä ilman nastoja...
Motonetistä vois löytyä
^^Tai sitte Ice Spiker Pron nastoja ne ainakin pitää, kun tauti jäässä. https://www.bike-components.de/advan...s=ice%20spiker
Halvin kappale hinta tulee, kun ostaa koko kumin ja nyppäsee nastat, jos enempi tarvesta.
hups tässäpä kesti että sain vastattua eli mää ajelen aika kovilla renkailla, varmaan 0,8-0,9. Ei oo mittaria ku jalakapumpulla laitan ensin niin paljon että napsahtaa vanteelle ja sitten lasken silleen että peukalolla ku painaa niin se uppoa suurinpiirtein renkaan pintaan. SyöteMTBssä täräytin yhteen vastapattijuureen niin että puhkasin 13Ffän ja kerran Ellinmaan iltaxcossa ajoin täysillä alamäessä kiveen niin silloin meni edellinen. Muuten on kyllä kestäny 13Ffät hyvin. Kaks ONZAa oon käyttäny mutta en muista mitä mulla ny on ajossa ku ne sisurit jää aina sinne toisten renkaiden sisään. Mulla on siis BFL eessä ja Knardi takana. BFL ja GC mahtuu pyöriin TREK Farleyssä niin laitan sitten taakse leviämmän ku tulee syksy ja talvi. Tubelessiä en oo RDlle vielä ees kokeillu. Jotenkin se läträäminen ei innosta mutta voipi se olla että kokkeilen tässä joskus.
Pitihän tuo kellottaa, kauan kestää BFL:n asennus. Vaikka pitikin remmillä kiristää, niin ei siinä kolmea minuuttia pidempään vierähtänyt, ja siinäkin ehti kokeilla ensin kahdella kompuralla ilman remmiä.
Sitten takaisin julmiin eläinkokeisiin.
Yhdistelmä Larry ja Black Floyd rullas tänään tehdyb testin mukaan noin 15% paremmin kuin GC ja Mammoth, Mammoth Mammoth combo rullas noin 5% huonommin. Se mikä pisti silmään, oli kun lähdettiin rullaamaan, niin tuo Larry/BF lähti kuin rusakko makuulta, vapaassa rullauksessa jo noin 20m matkalla oli tullut 6-7 metriä eroa.
Toki ne oli myös hiilarikehillä, joten pyörivää massaa oli jonkun verran vähemmän, ja sitä kautta kiihtyvyys varmasti parempi.
Julmien, mutta ihmiskunnalle välttämättömien, mäkikokeiden rinnalla voisitte siellä päin ajella TdH kisasimulaatioita kaikilla mahdollisilla rengaskombinaatioilla, nyt kun toveri HC oli vetänyt Black Floydeilla pohjat kunnon keskareilla.
Kiitos jo näin etukäteen! For the sake of fat science&statistics!
[ot] Minä en aja asphaltilla pidempiä matkoja kuin maksusta :mad:
Nyt nää tuli :) Alkaa painokin olemaan jo kohdillaan. Saas vaan nähdä kuinka kestävät rääkkäämistä :)
https://lh4.googleusercontent.com/--...-no/Nextie.jpg
Miten nää eros niistä jo sulla olleista ? Ja ku ei nää niin paljonko tuossa vaakassa lukkee ?
Nyt kun pylleröä odotellaan saapuvaksi ja on aikaa speksata, niin heitänkin kysymyksen: Nate vai Ground Control? Olisi tarkoitus ainakin yrittää edetä vauhdikkaasti, eli rullaavuus on tärkeämpi kuin pito. Keveyttä arvostan myös kovasti. Jonkinlaista pitoa pitäisi olla kuitenkin, joten BFL ja Knard ovat turhan mietoja kuvioinniltaan etenkin talvipolulle. 45 Nortti kiinnostaisi myös...
Eli pois turhat faktat ja kehu oma valintasi. Mutulla tätä projektia tehdään muutenkin.