Alkujaan tämän lähetti
Hyötypolkija
Saattoi se silti olla puhdas vahinkokin (tai rattijuoppo/huumekuski). Noita vahinkojakin sattuu yllättävän helposti. Olin itse viime viikolla suht tuoreen kuskin kyydissä, kuitenkin ikäisekseen paljon ajaneen ja mielestäni ihan huolellisen sellaisen. Niin se vaan vetäisi täysin päin punaisia, jonka itsekin huomasi, mutta vasta valojen jälkeen. Olen itsekin ekoina korttivuosina ajanut samalla tavalla punaisista läpi. Tai no huomasin vähän ennen opastinta, mitä oli tapahtumassa, mutta paljon ei enää ehtinyt vauhti edes hidastua. Ei ole kovin kaukana ollut vastaava myöhemminkään. Joskus vaan valojen sijainti/rytmi on "epänormaali" ja "nollat taulussa" ajaen noin voi sattua. Ajaminen on kuitenkin osittain automaattista toimintaa ja siellä automaatiotasolla tulee helposti ajeltua, jos mitään erityistä ei ole näköpiirissä. Uskon kuitenkin, että jos risteävää liikennettä olisi olemassa, tuollaista vahinkoa ei pääse syntymään. Toki sitten on ne eri syistä ei enää niin täysillä käyvät kuskit, joille tuollainen varmasti tapahtuu vielä helpommin.
Mutta valppaana kannattaa olla. Varsinkin kun sellaisiakin on, jonka näin tässä joku kesä Rajatorpantietä ylittämässä Vihdintien. Meille Vihdintien kulkijoille oli vihreä palanut jo pitkään ja liikenne soljui silloista 70 rajoitusta risteyksen yli. Oikealta Myrtsin suunnalta tuli joku ilmeestä päätellen narkkari, joka ei sivuilleen katsonut ja ajoi suoraan Vihdintien yli hidastamatta vanhalla Mazdallaan. Jossain komedialeffassa olen nähnyt lähinnä vastaavaa, kun se käsittämättömällä tuurilla ei osunut yhteenkään autoon, vaan meni juuri sopivasti väleistä kaikilla viidellä kaistallisella, joille paloi silloin vihreät. Yksi autoilija joutui vähän polkaisemaan jarrua ja väistämään, tai siis se oli ainoa, minkä se ehti tekemään. Narkkiautossa oli ainakin kolme nuorta ihmistä. Darwin-awardsit oli lähellä.