Pyörä on siis 1kk päästä myynnissä.
Printable View
Maantiepyörä olis täälläkin hakusessa. Markkinat kuitenkin ovat mitä ovat, niin olen katsellut vain käytettyjen valikoimaa tässä, koska niitä löytyy edes välttävästi.
Ainoa ongelma mihinkä olen törmännyt on se, että en tiedä mitkä ovat hyviä vaihtoehtoja ja mitkä surkeita. Osalistat ovat käytännössä hepreaa ja en yhtään tiedä mistä hinnat muodostuu ja kuinka paljon niissä on ilmaa.
Onko näihin jotain pohjaa, että missä kohtaa menee hyvän diilin ja huonon diilin ero?
Onko esim. https://m.tori.fi/vi/82186454.htm tämä ylihinnoiteltu ja jos on, niin mistä se johtuu? Pyöristä on jotenkin niin hirmu vaikea ottaa selkoa. Uuttakaan ei taida enään oikein mistään tän kesän puolella saada, vai?
Hintahaitari seikkailee 1000-2000e välillä
Ei pyöristä pysty sanomaan suorilta mitkä ovat hyviä ja mitkä surkeita. Isot nimekkäät brändit melko turvallisia ostoja kunhan hinta täsmää, mutta senkään puolesta ei voi sanoa mitään yksittäistä ohjetta, kun osasarjojen lisäksi rungot, osasarjat, kiekot ja putkiosat vaikuttaa lopulliseen hintaan.
Ei tässä oikeen muuta voi sanoa, että lisää kotitöitä ja tutkimaan mitä eroa osasarjoilla on ja mihin hintaan käytetyt pyörät asettuu. Osasarjoista tuolla budjetilla Shimanolta 105, Ultegra ja ehkä Dura ace hintahaarukan yläpäässä. Sähkövaihteinen di2 ultegra tuo varmaankin 500 € lisää hintaa. Fillaritori.com aika hyvä paikka katsoa millä hintaa pyörät menneet kaupaksi.
Ja mitä tuohon tori.fi pyörään. Tuon verran saattanut valmistajan suositushinta aikoinaan... Perus kuiturunko + edellisen gen ultegra + hinnat alkaen kiekot max tonni, vaikka olisi uudenveroinen.
Laitetaanpa tänne, ketjuja oli monia.
Haussa "uusi" maantiepyörä jossa olisi hyvä olla mahdollisuus vähintään 32mm renkaille. Tuo rengaskoko tarkoittaa levy jarruja ja omat vaatimukset ovat kuiturunko ja maantiepyörämäinen geo. Mitä vaihtoehtoja noin 2000€ hinta luokassa on joka olis saatavilla tälle kesälle?
https://www.canyon.com/en-fi/road-bi...n-product-grid
Endurancen uudet mallit tulleet ja tilattavissa, nopeat syövät hitaat. Melkein kaikkia kokoja vielä varastossa.
Osta M-kokoinen, jos nimenomaan rennompi ajoasento hakusessa.
Ultimatea saisi elokuussa vasta. Jos endurace on liian endurance. :)
https://www.canyon.com/en-fi/road-bi...nfarbe=BK%2FBK
Olisi elämäni ensimmäinen maantiepyörä hakusessa max 1000€ budjetilla. Käytettyjä pyöriä lähinnä torista nyt katsellut. Runkokoko myös vielä mietityttää (olen 170 cm). Olisikohan tää sopiva itselle?
https://www.tori.fi/vi/83638127.htm
Mielummin liian pieni kuin iso... Olis mukava tietää tosiaan geometrian joka kertoisi enemmän kuin pelkkä koko.
Itse 180cm normiraajainen ja 54senttinen useasta mallista aika passeli...
Bianchi Via Nirone 7 on kyllä ihan kelvollinen ensimmäiseksi maantiepyöräksi ja kyllä sillä viitsii ajaa senkin jälkeen kun on paremmalla pyörällä ajanut tai uuden pyörän hankkinut.
Ilmoituksen kuvat nyt ovat mitä ovat ja tiedot kovin vajavaiset (ja vähän oudotkin: en ihan heti saa mieleen pyörää jossa uutena olisi sekä Shimanon että Campagnolon osia).
Itse en osaa kahvojen ulkonäöstä tms päätellä onko fillari Sora vai vähän vanhempi Tiagra.
Hyvänä asiana pitäisin että pyörässä on vannejarrut; tämän hintaluokan pyörissä levyjarrut eivät välttämättä ole sen paremmat ja tarkoittavat ainoastaan ikävällä tavalla painavampaa pyörää.
Hinnasta on vaikea sanoa mitään; uutena pyörä on tuskin maksanut kovin paljon enempää, mutta jos pyörä tosiaan on kuin uusi ja kaupoissa myydään vain ei-oota tai odota-puoli-vuottaa, niin pyyntö kenties on korkea mutta kuitenkin jollain tapaa perusteltu. Ja jos pyörä osoittautuu tarpeita vastaavaksi, ei sillä pitemmän päälle ole merkitystä maksoiko se satasen enemmän tai vähemmän.
Koko on siinä ja siinä: pienempää kokoa olisi helpompi suositella, mutta ei tuokaan välttämättä liian iso ole. Geometria eli tarkat mitat varmaankin löytyvät netistä, kunhan selviää tarkemmin mistä vuosimallista ja mistä Bianchin ilmoittamasta koosta on kyse.
Kahvathan on Campan joten mitähän tuossa Shimanoa, jarrut Bianchille brändätyt halpikset ja kammetkin kai samaa settiä. Uusi tai ei niin tuo hinta vanhasta mitään klassikon statusta edes saa muuta kuin värin, ei kannattaisi tuota hintaa maksaa...
Mutta kyllä tuolla ajelee aivan hyvin JOS kokoa pitää sopivana...
Kuvan mukaisesti säädettynä kuskilleen, satulan korkeus ja stemmin pituus, on hurjasti liian iso, joten myyjän sanat ovat totta.
Jos tuo on rungoltaan 53, niin voisi sopia 170 cm kuskille jollain 8...9 cm stemmillä, mutta näyttää kuvasta päätellen, että voi olla jopa 55 ja se olisi liian iso. Kun jos on noin ajamaton, niin ei tuo hintakaan mahdoton ole.
Ps. Nironen geometria on osasarjoista ja rungon pienistä eroista riippumatta ollut hyvin sama, nuo mitat kulmineen löytyy helposi, jos haluaa noita katsella. Nirone on mainettaan parempi ja on todella hyvä ajaa pitkiäkin taipaleita.
Kiitoksia kaikille vastauksista. Jätän kyseisen pyörän väliin ja odottelen sopivampaa pyörää.
Tyhmä kysymys, esittäjänä tietenkin Shimano-kuski:
Onko Campagnololla ollut enää vuosiin 2x9 -vaihteista osasarjaa? Xenonin tiedän, mutta sehän muuttui kymppisarjaksi samoihin aikoihin tai jo ennen kuin Shimano nosti Tiagran?
Toisin sanoen, minkä vuoden malli ilmoituksen Bianchi voi korkeintaan olla?
(Ei sillä etteikö se silti voisi olla käytännössä ajamaton, jos se on aikanaan hetken pyöräilyhuumassa hankittu ja yhtä nopeasti laitettu varastoon odottamaan sitä kesää kun äkkiä hiipunut kiinnostus syttyisi uudelleen.)
PS En taaskaan epäile TERUn silmän tarkkuutta, mutta itse en olisi osannut arvioida enkä arvata suuntaan enkä toiseen kun ei tiedetä sen ihmisen mittoja joka Bianchilla joskus jonkin verran ajoi.
PPS nurelle tehtäväksi: hae samaan hintaan saatava, mutta parempi pyörä! Eli sellainen josta kannattaisi maksaa se 800 euroa.
SRAM kuski vaan ihmettelee jos kahvat ovat Campan ysit niin ei se välttämättä kerro mitään pyörän iästä, firma voinut hankkia vaikka jonkin loppuerän ja koota niistä edullisia pyöriä omille "ylijäämä" rungoille... Vastavuoroisesti Firlelle tehtäväksi selvittää vuosiluku...
Jos kuvan pyörä on myyjän mitoilla niin on kyllä hankkinut aivan liian suuren ja se voinut olla syy ajamattomuuteen. Toisaaltaan kun ei tiedä kuskin mittaa...
Eikös noita Claris pyöriä suht samaan hintaan saa ja toisaaltaan en kieltänyt ostamasta vaan huomautin kannattavuudesta...
Silkasta uteliaisuudesta kysymys nurelle: tunnetko tosiaan tapauksia missä jokin "firma" on kasannut kuvaamallasi tavalla Biancheja? Minä en muista nähneeni sellaisia, mutta syynä siihen voi olla vain etten ole liikkunut kaupoilla tai tutkinut nettikauppojen tarjontaa.
Kuitenkin minulla on jostain syystä semmoinen käsitys ettei Cycleurope myy eikä ole myynyt pyöräliikkeille kuin kompliitteja fillareita. Ei edes tyhjentääkseen edellisvuoden mallit varastoistaan.
Noin on, nämä massatuontantotavarat kulkevat massiivisesti koko ketjun läpi, nämä eivät ole näpertelytuotteita. Ja tämä ei ole mitään mutua, eikä pienintäkään halveksuntaa tätä ruotsalasgruuppia kohtaan!
Moi kaikille. Niinkuin otsikko sanoo, niin maantiepyörä olisi haussa aloittelijalle. Olen ajatellut, että sellainen rennommalla geometrialla ja levyjarruilla varustettu voisi olla minulle hyvä. Maantiajoon lähinnä tulisi. Saatavuus on mitä on, mutta muutamia olen löytänyt. Koko vain tuottaa päänvaivaa, kun aikaisempaa kokemusta ei ole. Itse olen 179cm ja inseam on noin 85 cm.
https://www.bike24.com/p2398114.html
Tuo olisi hintansa puolesta kiinnostava, mutta onkohan liian pieni. Pitäisikö olla ML?
https://www.bike24.com/p2396656.html
Tässä toinen joka taulukon mukaan olisi sopiva.
https://velosport.fi/verkkokauppa/fi...ora-p-103470-0
Samoin tämä sopisi taulukon mukaan, mutta hinta alkaa jo sattua sieluun, tuon yli ei oikein enää viittis mennä. Jos on hyviä ideoita muista malleista/ merkeistä, niin otetaan mielellään vastaan
Tehtaan geometrian mukaan tuo eka on just sopiva.
Katsoin tuon mitoituksen ja samaa mieltä olen. Koon puolesta uskaltaa panna tuulemaan.