No johan on, luulin että ihan perushommia. Yksi syy kellon hankintaan oli ettei pyöräillessä tarvisi tuota sykevyötä vaan olisi aina kello valmiina kädessä. Pitää selvitellä saako muihin sovelluksiin...
Printable View
No johan on, luulin että ihan perushommia. Yksi syy kellon hankintaan oli ettei pyöräillessä tarvisi tuota sykevyötä vaan olisi aina kello valmiina kädessä. Pitää selvitellä saako muihin sovelluksiin...
Garmin Adds Bluetooth Heart Rate & Running Data Broadcasting for FR245/FR945
"Garmin has quietly begun offering the ability for users to start re-broadcasting their heart rate over Bluetooth Smart with certain wearables, via an open beta program. While virtually all Garmin wearables made in the last…ever…support re-broadcasting of heart rate over ANT+, none have supported re-broadcasting over Bluetooth Smart. In fact, almost nobody in the industry supports re-broadcasting over Bluetooth Smart (using the standard BLE HR profile). Whoop started semi-recently doing so with their latest band, and years ago Polar kinda introduced it on certain wearables (but it was fraught with odd compatibility issues that mostly made it useless).However, today’s update is a reasonably big deal. It lets you pair your wearable up to apps like Zwift or TrainerRoad, for those training indoors. Same goes for even devices like treadmills. The way it works is Garmin will now broadcast both your current heart rate but also your current pace (speed) and cadence over the standard Bluetooth Smart device protocols/standards. This is currently available in beta for the FR245 & FR945 watches. No word on whether it’ll hit other watches, though my guess would be we’ll soon see it on the Fenix 6 units. I wouldn’t expect other older watches to get it. Again, just my hunch."
https://www.dcrainmaker.com/2020/01/...245-fr945.html
Eli ANT+ yhteensopivaan laitteeseen (Edge, Virb, ANT+-USB-tikku, tietyt Android-puhelimet) tuo on onnistunut vanhoillakin laitteilla. Näköjään ihan uusimpiin ollaan tuomassa myös vastaavaa BT LE-toimintoa. Komppaan DCRainmakeria ja Garminin tuntien tuskin tulee mihinkään aikaisempaan malliin.
=)juha
Samsung S9 on puhelin, tuo taitaa olla ANT+ yhteensopiva? Ihmettelen kun tuo Garmin Connectihan näyttää jo sykkeen reaaliajassa ja puhelimen ohjelmisto voisi hakea GPS:llä vauhdin.
Riittää perus arkipyöräilyyn esim. työmatkoille hyvin minulle. Käytän tuota Polarin laitetta sitten kuntolenkeillä tai pitää pari lenkkiä mennä rinnakkain kummatkin ja katsoa tuleeko niin suuria eroja että itselle merkitystä. Ymmärtääkseni tuossa on henkilöiden välillä myös suuria eroja.
Garmin käyttää ANT+:aa sykkeen lähettämiseksi eteenpäin, tuki BT LE broadcastille taitaa olla vielä huhujen asteella...Eli Edge sarjan pyöräilytietokoneet ainakin 520/530/820/830 näyttää suoraan sykkeen.
En tiedä onko tämä mitä haet, mutta ainakin sinnepäin:
Play kaupasta kokeilin varmaan kymmentä eri ohjelmaa ja yksi näytti toimivan kunnolla Samsung 10 / Android 10 kanssa: a Training Tracker (ANT+ BTLE)
(Tän Android 10 kanssa muuten aika moni vanhempi softa kaatuilee, myös uusin Sports Tracker)
https://play.google.com/store/apps/d...gtracker&hl=fi
Ohjelma vaati ainakin sampassa seuraavat lisäosat Play kaupasta että toimii: (Ohjelman oikean yläreunan : valikosta "Check ANT installation" niin kertoo mitkä pitää asentaa
ANT+ Plugins Service
ANT Radio Service
ANT USB Service
Mikään graafisen ilottelun riemuvoitto tuo ohjelma ei ole, mutta nyttää perustiedot: ajan, nopeuden, matkan, korkeuden ja HR:n
Vanhemmassa Sony Z3:ssa toimi tämäkin yhdistelmä, tosin on todella karun näköinen käyttöliittymä:
https://play.google.com/store/apps/d...ipantman&hl=fi
https://play.google.com/store/apps/d...d.ipbike&hl=fi
Eli vaatii tuon IpAntMan "ajurin" pohjalle ja sitten IpBike softa löytää ANT+ (ja ilmeisesti BT LE) laitteet
Tuolla voi muuten testata, onko luurissa ANT+ tuki ja tarvittavat kikkareet asennettuna: https://play.google.com/store/apps/d...nttester&hl=fi
Tääkin toimi hetken, näyttää pelkän sykkeen, mutta sitten alkoi kaatuilla joten otin pois https://play.google.com/store/apps/d...eartrate&hl=fi
TrainerRoad pitäisi tukea myös ANT+ sykettä, mutta en viittinyt pakkorekisteröityä ja näytti olevan $189 / vuosi.
https://play.google.com/store/apps/d...oduction&hl=fi
Testattu Fenix 6x Pro:lla
Haluaisin pullauttaa Garmin Connectista ulos harjoitusdataa siten, että datasta olisi nähtävissä, millä toimintoprofiililla kyseinen harjoitus on suoritettu... mahtaakohan tämä olla mahdollista? Olen nyt tovin koittanut penkoa tuota Garmin Connectia, mutta en ole löytänyt mitään viitteitä siitä, että tätä tietoa tuonne palveluun vietäisiin.
Mittari (Garmin Edge 820) itsessään osaa näyttää tilastoinnit sille, miten monta kilometriä milläkin profiililla on ajettu, mutta onko kenelläkään tietoa, pääseekö tähän tietoon mitenkään täsmällisemmin käsiksi tietokoneella?
^En osaa vastata, mutta olen ihmetellyt aina sitä, että ei Suunto eikä näköjään Garminkaan hyödynnä niitä profiileja mitenkään. Esimerkiksi että profiiliin voisi määritellä myös pyörän, jolloin se olisi aina oikein. Voisi tehdä joka fillarille omat profiilit, jne.
^Tämä oli se mun kysymyksen pihvi. Mulla on seitsemän pyörää ja tällä hetkellä vain kaksi profiilia, "MTB" ja "Gravel", mutta ei niihin saa oletusfillaria määriteltyä mitenkään.
^Varuste ajattelu on ainoa ymmärtääkseni joka on sieltä syvyydestä.
Tämähän alkoi nyt hyvin tämä minun elämäni Garmin 830:n kanssa. Jostain syystä en saa ensimmäistäkään "companion app":ia toimimaan. Joka ikinen (Strava, Komoot, Trailforks) antaa Connectissa virheen eikä anna viedä yhdistämistä loppuun. Jos katsoo sieltä itse sovelluksen, kuten Komoot, puolelta, on yhteys Garminin ja sovelluksen välillä ok. Jostain syystä vain kuittaus ei kulkeudu koskaan Connect IQ:lle. Puhelimena omppu.
Fenix 6X:ssä esimerkiksi Komoot toimii ihan ok, saan ladattua sieltä reitit ihan suoraan, niin kuin se pitäisi olla.
Joopa,
vika on Garminin päässä. Jonka jo arvasinkin, kun myöskään Strava-autentikointi Edge 830:stä ei toiminut.
Lainaus:
Hi,
Thanks for getting in touch!
We are sorry to hear you had problems with the Garmin komoot app. A bug was introduced in the latest update to the Garmin Connect app that seems to have broken the ability to log in. Unfortunately, we cannot do anything on the komoot side here. This issue affects other apps as well.
We’re in contact with Garmin to help figure out the fastest solution so they can resolve it as soon as possible. Until then you can try to download the GPX file of your Tours from the komoot website and transfer the Tour by connecting your Garmin via cable to your computer. Our apologies for the inconvenience!
If you have further questions, just get back to us.
Best,
Annika
Moi!
Saako IOS puhelimeen Garmin connectiin tuohon etusivulle näkymään ajetut minuutit/tunnit? Tuossa "viimeiset 7 päivää" kohdassa näkyy mulla harjoituskerrat ja ajetut kilometrit...haluaisin siihen samaan hässäkkään näkymään myös ajetun ajan.
Tietokoneversiossa nuo näkyvät.
Eilen oli etu osallistua tempo-kisaan ja talletin matkan Edge 520 plussalla. Suoritus tallentui kyllä G.Connectiin, mutta Stravaan ei tällä kertaa! Harmittaa kun en saanut uutta ennätystä Stravan segmenttiin. Miten se voi tehdä tuon juuri kauden tärkeimmällä matkalla!!
Onko mitään mahiksia saada sitä siirrettyä manuaalisti Stravaan, niin että se tallentuu segmentteihin?
Connect oikea ylälaita rattaan kuva. Siitä "vie alkuperäinen" ja sitten Stravassa oikealla ylhäällä plussasta valitset "upload activities".
Onkos tuo mahdollista toisinpäin?
On toki. Stravasta export original ja garminista import.
Tuhersin äsken komootissa reittiä jota ajattelin tallentaa laitteeseen vakioreitiksi. Eli siinä on reitti vastapäivään. Onnistuin tallentamaan gpx juttuna connectiin. Miten onnistuisi vaihtamaan reitin alku ja loppupäätä keskenään? Eli vois valita, ajaako reitti myötä tai vastapäivään? Vai pitääkö komootissa piirtää erikseen reitti toiseen suuntaan?
^Komootissa voi vaihtaa sen kiertosuunnan ja tallentaa sitten erikseen uutena reittinä. Komootista ei ole tarvetta välpätä gpx-filujen kanssa, vaan Komootissa suunnitellut reitit saa automaagisesti Garmin-laitteeseen. Stravassa sama juttu: ei tarvitse mitään gpx-filuja siirrellä.
Tuota olen pyytänyt Garminin tuotekehitykseltä. Lisäksi Connectista puuttuu minulle helekutin tärkeä ominaisuus, se että raporttiosiossa (edes PC versiossa) näkisi, viikon / kuukauden / vapaastivalitun ajanjakson ajalta syke ja tehoalueilla vietetyt ajat tunteina ja prosentteina. Minusta tämä on merkittävä puute ison kuvan hallinnoinnissa.
Eikun tuohon osoitteeseen lisää inputtia, josko alkaisi tapahtua:
https://www.garmin.com/en-US/forms/ideas/
Okei kiitos tiedosta , etsin komootista tuon vaihtoklikkaus toiminnon. Mä käytän gpx fileitä sen takia ettei garminin laitteissa tarvi pitää komoot/strava sovelluksia.. en osaa englantia ja komootia käytän vain tietokoneella reittien suunnittelemiseen. Eli mua häiritsee turhat komootin ilmoitukset lenkkien päätyttyä ku en muuten käytä sitä.
Garmin connectissa voi myös vaihtaa reitin suunnanvaihto päinvastaiseksi.
En muista mistä sain vaihdettua lenkin automaattisen nimeämisen. Eli ennen kun synkkasi lenkin connectiin niin nimenä oli "nimetön" ja nyt tulee "paikkakunnannimi ja maantiepyöräily". Mistä ton sai vaihtaa, oon luurista katellu ja pc:ltä sekä edgestä, en vain enää löydä.
Ensimmäiset ajot Garminilla takana. Edge 1030 tehty emtb profiili jossa ride type on eMountain.
Garmin connect ei näytä missään että olisi ajettu sähköavusteisella, mutta yllätti että stravaan synkattuna se oli e-bike ride, ihan noin vaan?
Miten tässä toimii, jos hankkii jonkun noista edgeistä pyöräilytietokoneeksi ja mukana tulee tuo sykevyö. Voiko tuota sykevyötä käyttää sitten esim. kuntosaliharjoittelussa ja se yhdistää nuo harjoitus,syke ja palautumislaskurit yms pyöräilyn kanssa? Vai pitääkö ottaa koko laite mukaan sinne kuntosalille että se osaa laskea palautumisajat jne. Tuohan kuitenkin käyttää harjoittelun historia tietoja noihin kaikkeen laskentaan. Vai saako nuo kaikki analytiikat käyttöön jo pelkällä sykevyöllä?