Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
lauri_lr
Vartiokylän Pyörän E/FAT vai Tunturi eMax jäykällä keulalla? Vaikea valinta... E/FATia olen päivän ajanut metsässä ja tykkäsin
Olen ajanut E/FAT:lla yli 2kk/500 km ja ollut tyytyväinen. Määräaikaishuolto sujui sopimuksen mukaan ja samalla hoitui iskarin säätö mieleiseksi.
Pyörä rullaa virta päällä ilman sähkömoottorin jarrutusta, kun ei polje tai painaa kevyesti jarrukahvaa. (olen suurentanut jarrukahvojen vapaaliikettä). Kun polkee yli 25 km/h, moottori kytkeytyy pois ja se ei jarruta. Moottori ei jarruta ajamista myöskään kun sähkö on poiskytketty.
Akku on riittoisa, reipasvauhtisen Paloski MTB:n 25 km:n aikana akusta tyhjeni noin neljännes ja viime lauantain porukkalenkillä (n35 km) vajaa puolet.
Mittarin näyttö on monipuolinen ja tarvittaessa valaistu.
Moottori on takanavassa, se ei rasita ketjuja eikä ketjupyöriä. Moottorin ylikuumenemisen oppii välttämään käyttämällä(maksimi)tehoa vain vähän aikaa kerrallaan ja polkemalla tarpeeksi.
Kaasukahva auttaa mm liikkeellelähdössä. Ajaminen on perinteiseen pyörään verrattuna hiukan erilaista, mutta hauskaa...
odotan lumikelejä...:):):D