Aattelin vaan huomenna mennä Nokian suuntaan eikä varsinainen lenkki vaan koiraa käyttään kusella metsässä:p Sunnuntaina ehkä jonnekkin kallio poluille länteen
Printable View
Mihin aikaan meette 1400?
Koitetaanko löytää Sotkialta Kylmäkoskelle mettiä pitkin? Tehtäsi sellainen 3h haahuilu retki?
Minkälainen se se sähkölinjan/ mäen alla oleva polku oli loppuiko se tuohon mihin träkkisi näytti vai onko toivoa jatkaa?
Noo se latu/polku päätyy metsähakualueen ja en o löytänyt missä se oikeasti jatku, mutta siellä kun katso tuota jälki siellä on ne tienpäät jo aika lähelle ja metsässä on papanapolku mikä ainakin voi taluta :D Xisorille toi klo 1400 on varma ihan sopiva :seko: Ajattelit klo 1400 lähtö Viialasta, sahurilta ???
Katselin just vähän kansalaisten karttapaikka ja aika suo painoteinen tuo alue on, mahtako varpaat kastu???
No kyllä mulle 14.00 passaa, ajattelin ehdottaa jotain tyyliin 12.30 - 13.00 :) Tarkoitin tosiaan aikaisella että joku 10.00 lähtö on meikäläisen nykyisellä univelalla täysin mahdoton. :D
Mutta voishan sitä jonnekin Sotkian ja Kylmäkosken väliin mennä pyörimään.
Toinen vaihtoehto olis mennä Kärjenniemen nurkille katsomaan se yksi polkusetti mitä ehdottelin loppusyksystä, mutta sinne on jo sen verran siirtymää, että ehkä sen vois ottaa sitten joskus kun kelit lämpenee...
No on kelit jo aika hyvin lämmennyt, kun ajattelin talvella kerran lähdin -14 ast. ja lenkinaikana ihmetelin miksi varpaat oli jäähtynyt jo puolen tunnin jälkeen ??? Kotona selvisi kun katsoin mittari oli yhtäkkiä -23 ast., oli raikasta ilma :eek:
No katsotaan kenelle on suunnitelma taskussa, minä olen siellä päin aika hukassa, mutta aina joku on jonnekin osannut. Hiloran halua varma aamulla laitta mukulakivet järjestyksen ja oli hänelle aika epävarma onko hän ylipäätä tulossa??? Kiva että pääse tulemaan :)
Minä käyn vähän aamulenkille ja nähdään sitten siihen aikana.
ei nuo kivet asettelemalla lopu kuljettaja toi kaksinkertaisen kuorman mitä olin ajatellut....
Jos passaa niin mennään joskus 1400 aikaan (lähtö viialasta 1330) ei paina krapula niin pahasti :D
:eek:jos oikein innostuu niin vois mennä Lempäälään Hukariin autoilla :eek:
Maistelkaan ja imeskelkääs näitä kummassa ois huomiselle polun eineksiä?
Sotkian Plääni:
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=586205
Patavuoren Plääni
http://www.everytrail.com/view_trip.php?trip_id=448864
Toi Patavuoren suunnitelma kokonaisuudessa näytä jo aika kivalta :) Ja sotkian silpu-polku systeemi ei kauheasti houkutelle mutta voidan sitten katsoa kylmiksen puolelle vielä lisää esm. Kirkon takana :seko: Otan ainakin oksasakset mukaan jos tule tiukka paikka :D klo 1330 sahurista, jess :-)
Mä voin ens viikolla tai seuraavana viikonloppuna lähteä näyttämään Sotkialta muutamat polut. Kirjoitettiin sitten Atzen kanssa samaan lehteen. Hyvä meininki, kiitos vaan nollaysille!
Hiloranin kanssa kierrettiin Jalaninjärven ympäri ja sotkian puolelle katsottiin vähän polkuja mutta ei mitä kummalista löytynyt :seko: Ihan kiva lenkki oli vaikka tuulenpuuskia kylmiksen puolelle olivat aika kova ja polkemista oli riitavästi :)
minun jälki neljä tunti ja vähän päälle, 3800kcal, kilsa 52
----> voisin nyt jo imuroida tämän patavuorenlenkki :D ensi kerta varten :)
Ilta lenkki tänään ???
Noooo niiiiin Irinalla ja pieni osaa Birgitasta tuli tänään ratsastettu, sää oli tämä ja luja mentiin :) pyöräilyvaateet oli päälle kun oli niin lämmin :D
Tuosta saa vielä aika hyvin jalostettu kun polkuja mene siellä valkeakoskenpuolelle ristin rastin ja joku tamperelainen osa varmasti ne hyvät pätkät Birgitasta kun heidän kanssa joskus käydään ???
Rasalantien ja Miemolantien välille pääse hyvin, alku on vaan maantilan takana, mutta ensi kerran kun avustetaan lehmien iltalypsyistä maanvilja avaa meille lehmänportti suunta metsään :D Toinen vaihtoehto etsi polku jossain siellä lähelle :)
hjälki kilometristä ei puhutaan :eek:
Mie voisiin lähteä, koha ajast sovitaa. Enkä mie kauhia pitkäst varmaanka jaksa. Mut jos työ välil vähä vartootta.
mulla taitaa jatkua mamman kanssa nuo kivi talkoot :(
Varttia vajaa seiska kuulostaa ihanalta.
Onnistu, ja voin olla teille 1845 Toijalan vesitornille ... kun ei taita olla tältä päin muita tulossa :mad: http://vesitorni????? en muistanut missä se oikein on mutta jossain siellä
Ihan hyvin olette saanut kiviä maisemiin aseteltu :)
Tervetuloa mukaan ;)
Olen kuitenkin Sahurin päiväkodin pihassa 1815 piiiiipamassa jos joku eksy :)
Onko TD ja Xizor jotain reitti ehdotuksia, sotkiaan ei ehkä aika riitä :seko:
Morjens!
Kankee koittaa aktivoitua ja lähteä huomenna lenkille mukaan, kevät on mennyt Espanjan kisareissuissa, kodin remontissa ja muussa ei touhussa jossa kunto on suorastaan romahtanut. Työt loppuu huomenna 17:00 plus siihen motskarikaupan kevätkiireiden aiheuttamat lisät päälle. Tiukkaa siis tekee ehtiä mukaan mutta parhaani yritän. Pistän Atzelle sms:ää ehdinkö.:)
Kivaaaaaa, tosiaan laita minulle viesti mä voin sitten Xizorille soitelle jos tule joku aikataulu muutos. Toijalalaiset voi aja meidät vastan sitä iso pääpolku/tie siellä junkkarissa ja tavataan siellä metsässä, http://kansalaisen. jos aikataulu menne tiukaksi :rolleyes:
Kettu kuittaa.
Moi...vähän myöhäinen vastaus ja Atze tuossa aiemmin sanoikin puolet olennaisesta. :rolleyes:
Joo, eli minä ajan suurimmaksi osaksi muulla alustalla kuin poluilla tai umpimetsässä. Tosin, :rolleyes: kun katsoo tuota kalustoasi...vähän luulen, että en ole aivan oikeaa lenkkiseuraa. :D Ensinnäkin tälläinen karvahattu-cycloilija voisi olla suorastaan hävettävää matkaseuraa ja toiseksi, liikun yleensä sellaisella mummovauhdilla, että sinusta varmaan tuntuisi kuin olisit invalidiauton kanssa ferrarilla liikkeellä. :D
Asiasta toiseen, ei kenelläkään sattuisi olemaan myydä halvalla jotain vähän käytettyjä, helposti vanheille meneviä ja suht rullaavia maastonakkeja? On konassa vielä talvinakit alla enkä tosi karvaiden kokemusten takia aio laittaa enää noita viime vuotisia, ihan hyviä, nbx:ä alle. Niiden vanteelle saaminen ja pois ottaminen osoittautui liki mahdottomaksi tehtäväksi minun voimillani ja taidoilla, joten kesän maasturikausi saa odottaa joko sitä hetkeä, kun on rahaa uusiin tai löytää jostain ok käytetyt. Kohta ei ole varmaan varaa enää edes niihin käytettyihin...:rolleyes: Penkkikin pitäisi uusia...:(
Mulla olis lähes ylimääräiset Contin Slashit, ne vaan ei mitkään rakettirenkaat ole. Rälläkkää ja hiomalaikkaa niin jo alkaa rullaamaan. Ylimääräinen satulakin vois olla. Laita Tomppa privaa jos natsaa.
Menee töissä sen verran pitkään etten ole varma ehdinkö mukaan, älkää jääkö odottamaan. Saatanan saatana.
Ihmisellä on aikaa siihen mihin haluaa....:o
Näytä taas niin että aika lyhyt juna on lähdössä kun ehkä vaan yksi vaunu roiku perässä :rolleyes:
Joka tapauksessa 1815 sahurista ja 1845 Toijalan vesitornista......
Ainoita matkaseuralaisia olivat 3kpl isoa Hirveä, jotka juoksivat tien yli ja 10-15kpl valkohäntäpeuroja. Heidän kanssaan ajoin (he juoksivat :D) kilpaa metsäautoteitä pitkin. Lenkki oli kiva kun ajoin nyt sellaisen lenkin Viialan ympäri mitä jo pitkään ajattelin että olis kiva saada aikaiseksi :) Toi yksi metsähakupaikka (harmaa laatiko jälkiin päälle) on siivotu ja on nyt ajettava :-) Unohdin myös toi hieno pätkä Soiluntien ja Mustilammi välille on raivattu kun joku kävi siellä motoriveitsen kanssa siivomaan. Kiitos
Loppuviikko näytä aikalailla työn ja juhlien merkeissä ja lenkille en tässä vaiheessa päässe ;-(
Sepäs onkin mukavaa, että joku kävi heti sen metsänpätkän siivoamassa. :)
Harmi kun en ite päässyt mukaan. Alkaa ottaa hieman päähän tää VR:än hölmöily kun junat on koko ajan myöhässä/peruttu. :(
Viikonloppuna kyllä pakko päästä ajamaan, joten toivottavasti sää suosii...olisko kukaan halukas lähtemään esim. lauantai iltapäivällä?
Riippuu kelistä, jos on märkää niin saatan ehtiäkin. Täytyy katsella lähempänä.
Toi metsä siivous homma sotki vähän keskari kun näytti aika pitkälti 20 mutta on se vaan kiva aja polkua pitkin ilman mitä talutus pätkiä.... :)
VR.-lle menne kyllä alkuvuoden ja koko talven aikana aika huonosti, auton kanssa on ehkä varmempi päästä kotiin ajoissa :D
Lauantai iltapäivä kuulosta aika houkutteleva ja ehkä pieni valon pilkahdus näkee tunnelin päässä jo. Vaimon kanssa taas jotain neuvottelemista :D
http://www.foreca.fi
http://www.fmi.fi
ei näytä tässä vaiheessa vielä kauhean houkutevalta, mutta ehkä keli ennuste muutu vielä (toivottavasti :-)
menikö tuossa mustilammin ja ahveniston välissä polku sinne kivikkoiseen mäkeen?