Surly Bud ei vetele. Yhtään. ;)
Printable View
^Tämä tiedossa, silti se on melko raskas ja maksaa lähes kaksi kertaa yhtä paljon kuin JJ.
Hyvästä saa maksaa, mut nyt haussa hyvä/paras yleisrengas ympärivuotiseen ajoon. Ei bud/bud kombo huono ole missään nimessä.
Voihan sitä ajatella, ettei läskillä tarvitse edes yrittää päästä kovaa, kunhan pitoa löytyy möyrimiseen. Kaikki tyylillään, vaikka väärin ajetaan kuitenkin ;)
Meinasin alkaa päivittelemään kesäkumeja, mutta taidan vetästä kesänkin kahdella takarenkaalla Lou+Dunderbeist. Ei niistä juuri ole pahaa sanottavaa ja rullaakin ihan kohtuullisesti.
Muklukissaki on nyt eessä ja takana 4.8 Junbo, harmi vaan että ajamaan päässee vasta sunnuntaina. Pari havaintoa:
-Muklukkiin sopii tosiaan just ja just taakse ilman että hankaa kuivana pyöritellessä.
-Toisessa renkaassa toisella puolen schwalbe teksti aivan vinossa, kymppi hyvitystä Bike24:stä kun varsin laitoin tiedoksi.
-Snakeskinejä, kalavaaka 1340g molemmille. Eipä tuokaan kalassa koskaan yli kilon lukemia ole näyttäny...
-Aivan sama kuin hyvät nuo on, mutta just soitin jo suvalaan että vieläkö niitä 4.8 knardeja on. Ei ollu, jos olis ollu, niin oisin laittanu myyntiin toisen ja etu Knard/taku JJ.
...se talvella ja kesällä taakse BFL takas. Surlyissä on mancave fiilistä enemmän.
^saa lainata ja sen toisen jumbo jimin vois joku ostaa. Näyttäs Knardi järjestyvän alle.
Mistähän noita isoKnardeja kannattais katella, en oo oikein löytäny paikkaa josta järkihintaan sais...
Vähiten kallis joka omaan silmään on sattunut on: fatbike24.de mutta sielläkin näkyy olevan Unnbekant eli ei just nyt saatavissa. Kysy maililla koska saavat niitä. Hinta taisi olla 119€ 4.8" 120tpin versiolle.[/QUOTE]
3.12 kysyin itse ko kumia ja vastasivat että 1.viikkko/2016 eikä näy vieläkään joten taitaa olla Knardit vähissä ja kannattaa ostaa jos vaan jostain saa.
No 120€ näyttää Knard olevan tuolla Oulunjullin linkissä, ja varastossa vieläpä... Osais ny päättää vaan, ostaako 4.8 Jumbo Jimit vai Knardit....
Makuasioitahan noi rengasasiat on aika pitkälle.
Mutta jos itse noita kahta vertaan niin Jumbojimit on enemmän kesärenkaat ja isotKnardeilla voi ajaa vähän paremmin kevään kurakelit ja samoin syksyn sateiset ja märät ajat. Lumipoluillakin varmaan vähän paremmat.
Mutta Knardit on vähän raskaammat ja minun mielestäni rullaavat pikkuisen heikommin, joten vähän isomman monikäyttöisyyden hintana on hivenen vähemmän vauhti-ilottelua kesäpoluilla. Kumpikaan ei ole huono valinta.
Tämä on sitten vain minun ajatus. Muilla on varmaan omansa.
Laitoin Schwalben sinisen digimittarin ja mittailin eturenkaasta 0.45bar ja takaa 0.65bar (2xLou). Minkäslaisilla paineilla muut ajelee kevliä? Kuulosti sen verran matalilta noi että himottais kokeilla isompia.. polkupaineet vielä mittaamatta. :)
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Jos on puhdasta siirtymää edessä kilometritolkulla, niin paineet (lou/bud) on kyllä mielellään 0.8-1.0 tai käsikopelolla niin, ettei painumaa pahemmin ole.
Kylläpä on aikamoista säätämistä tuo vakuumipussi-tubeless. Sain kuin sainkin vanteille ihan kelvollisen näköiset nauhat, mutta kumpikaan Bud ei edes yrittänyt nousta vanteelle huoltoaseman kompuralla. Aiemmin olen käyttänyt gorillaa eikä tuollaisia ongelmia ole ollut.
Videoltani näkee kuinka helposti rengas nousee paikoilleen, kunhan toinen reuna on paineltu ensin paikoilleen. Napsauttimella. Bud lienee löysempi rengas.
Nostin toisen puolen sisurilla niin toinen puoli nousikin sitten jalkapumpulla. Juuri kun pääsi sanomaan. Aika pihinää piti, mutta rauhottui sitten. Toinen jää huomiselle. Ei vielä täysin vakuuta tämä menetelmä, mutta voi olla että työmenetelmissäkin on vielä parantamisen varaa.
Kumpi kesäkumiksi 65mm Nextielle, 2x Bud vai 2x BFL? Rullaavuus, paino jne ero kiinnostaa.
Pidän isoista renkaista, ja jompi kumpi noista comboista tulee.
Eihän BFL ole edes kovin iso, noin 4" todellisuudessa. Kesäkumiksi laittaisin isoa haluavalle 4.8 JJ tai 4.7 Barbegazi.
Mulla nousi Mammoth bilteman pikkukompuralla hyvin vanteelle. Hetken pihisi saumakohdasta ja tiivistyi sitten. Toistaiseksi olen vakuuttunut tekniikan toimivuudesta. Se nyt tietty mietityttää, että miten tuo kalvo kestää kevennysreikien kohdalla oksia tms. No varasisuri pitää kuitenkin olla mukana.
Löysillä renkailla ja/tai vanteilla voi vaatia täytettä kalvon ja vanteen väliin jotta pysyy tiiviinä myös ajossa matalilla paineilla. Sivun 208 puolivälissä yksi esimerkki joka toimi omassa BUD LOU kombossa.
Milläs gorillatapen leveydellä 80mm mulefutit getotaan? 50mm vai esim tää 73mm?
http://www.motonet.fi/fi/tuote/60629...hWide-73mm-27m
Pohjalle olis tulossa 50mm heijastinnauha jota joutuis tietty kaventamaan jos käyttäis 50mm gorillaa. Onko 73mm liian leveä? Munkkeina JJ 4.4:set.
Kyllä isossa Knardissa jonkun verran tota ns selfsteeringiä on. Mulla on 80mm vanne ja alle 0.5barin paineilla sen kyllä huomaa. Lähinnä siirtymillä, kun on vähän isommat vauhdit. Maastossa en vastaavaa havainnut. Vähenee kun nostaa painetta yli 0.5bar.
4.8"JJ:ssä en juurikaan havainnut vastaavaa ominaisuutta. Tämä on yksi syy että käytän isoa Knardia lähinnä kevään ja syksyn kurakeleissä. Kesällä kun vauhtiakin voi saada enemmän, on mukavampi ajella JJ:llä.
^ Eli päätös on helppo tehdä, ainakin omassa tapauksessa.
Kiitos varmistuksesta.
Eipä tullut vakuumi-tubeleksesta oikein mitään. Toinen Budi ei suostu pysymään vanteella. Muovi estää kumin oikeaoppisen liukumisen uraan.
Ei tätä menetelmää voi helpoksi sanoa. Jo nauhan saaminen ehjänä vanteelle on hankalaa. Pari nauhaa meni hukkaan kun katkesivat.
En ymmärrä. Tein uuden nauhan. Mittasin 190cm ja sitten 8cm saumaa niin löysäksi jäi.
Rengasostovinkki: XXL:n ystävänpäiväalennuksella D5:set 159,20 € kpl. Ostin kaksi.
Ajaako tän mittarin käyttäjät/kehujat muualla kuin kevlillä vai onkohan mulla viallinen yksilö? Kävin iltasella pienen mutkan polulla, nyt mittasin paineet.. takarenkaasta sain 0.25bar, mutta eturenkaasta 0.00bar. Mittasin kummankin 3 kertaa ja sama tulos joka kerta.. :/
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Olin tehnyt eilen pienen laskuvirheen. Tänään uusiksi ja nyt on homma ns. valmis. Tosin jostain syystä venttiilin juuresta vähän puhalteli. Toivottavasti tämä nyt toimii, oli kuitenkin aikamoisen vaivan takana. Youtuben videolla oli harmillisesti saumanteko jätetty kuvailematta niin joutui vähän soveltamaan ja luulen, että siinä kohtaa se virhe aluksi tuli.
Höh. Ei kymmentä päivää mennyt kaikkien rengas keskustelun viestien lukemiseen.
Rossano cross/Kona WO