Jousituksen pienet kysymykset
Se Marsun alkuperäinen titaanijousi on helv..in hyvä, mutta suunniteltu about 75 kiloselle. Jousen "jäykistäminen" hoidetaan ilmalla. Nyt en siis puhu esijännityksesrä. Tolla ilmalla pelaaminen on aika "herran haltuun" hommaa. Marsu ei siis tee tuota titskujousta kuin yhtä jäykkyyttä. Tämän takia päätin kokeilla hieman modattua rautajousta. Ainahan voi vaihtaa takaisin jos ei miellytä...
Huollatin muuten samalla oman klappaavan ja vähän takaa-ajetun 170 senttimetrisen Devillen Fillariosassa. Lyhyt ja ytimekäs kommentti oli että; " The loosest bushings ever ". No siitä saa kivan jakkaran.
Juu ei oo. Surkuhupaisaa, mutta laatu muistuttaa lähinnä GAZ-konsernin vastaavaa. Voihan se olla, että mulla on vaan käynyt paska tsägä. Olen sen verran laiska etten jaksanut edes takuunalaisesta keulasta vääntää, koska oikean kontaktin saaminen vaati vähintäänkin meedion taitoja. Kävihän keula kerran takuuhuollosta jossain gallialaisessa navetassa, josta palas sitten ilman alajalkojen oljyjä. Eli homma meni vähän niinku Maginot-linjan tarina...
Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti
PaH
MPI took a step to the dark side. So did I.
Ajellu viimeiset vuodet 160mm BOS Deville TRC:llä ja 160mm Fox VAN RC2 FIT kashima tms:llä. Kumpikin snadisti muokattu ja toiminnallisesti "riittävän hyvä".
Ostin taannoin vähän käytetyn 170mm vieteri-Lyrikin ja ton MPIn mainitseman Avalanchen patruunan ja risteytin ne - 170mm Lyrik tolla patruunalla tasan 2200g ja vähillä talvitestauksilla toimiva combo. Plus-asteet, sula maa ja kova ajo kertoo vasta totuuden, mut sou far uskon et tota paremmalla jousikeulalla tuskin oo ajanu. Vanilla löys jo uuden omistajan, tosta BOSista en luovu ennenku se laukee. Ja sit hommaan toisen samanlaisen, sen verta hyvä se on.
Noi Avalanchen patruunat on hintansa väärtejä mun mielestä. Niiden iskarit kans. Ajossa on ollu Woodie, craig_seekinsin spekiaali-tunena ja täytyy se sanoa et paremmin futaavaa iskaria on vaikea kuvitella. Verrokkeja on ollu ajossa / hyllyssä ihan tarpeeks.
Tuliko toi patruuna sulle meren yli, vai saako lähempääkin?