Nyt on pakko kommentoida: fillarifoorumilla ei saa myydä mitään (säännöt kieltävät) ja missään en ole nähnyt Edge 500:sta noin kalliilla...
Printable View
Tarkoitetaan tietenkin fillaritori. com
No, tuossa oli typo - tarkoitin tietenkin Edge 800 vehjettä samoin kuin Fillaritoria.
Uuden stemmin pituus on 80 mm. Mahtuuko Garmin 800 kuitenkin tuohon stemmmin hyvin? Ilmeisesti mount -osa nostaa jonkin verran tasoa ylöspäin..
Ok. Kiitos infosta!
Hmm, Mä harkitsen parhaillaan garmin 800:sta kun eurooppaan pitäs lähteä yksinään sekoileen pyörän kanssa. Käyttäisin sitä pelkästään navigointiin joten palvelee lähinnä eksymistä ehkäisevänä apuvälineenä. Yritin katsella josko jostain olisi löytynyt laite vuokralle mutta hiljaista on. Sitten välkähti mieleeni että voisin omaa laitettani vuokrailla. Laitteen omistajat voisivat varmaan soveltuuko ko. laite vuokraamiseen?
Varmaan tieto löytyisi täältä ketjusta mutta miten pitkään reaalimaailmassa kestikään noin vuoden vanhan G800:sen akku noin +5 - +15 kelissä? Minulla oli nyt lauantaina Belkinin 1000mAh lisäakku mukana niin se antoi virtaa noin reiluksi 7 tunniksi. Sen jälkeen laitos siirtyi oman akkunsa varaan. Montako tuntia olisi odotettavissa vielä käyttöaikaa tuon jälkeen laitteen omilla akuilla?
Mulla olisi Belkinin 4000mAh akkukin, mutta sen olin ainakin lauantaisella lenkillä pyhittänyt puhelimelle. Nokian E71:nen ei ollut vielä kellon ympäriajonkaan jälkeen siirtynyt oman akun varaansa vaikka tuli aika monta tuntia höpistyä ajaessa puhelimella ja kuunneltua loppu aika musiikkia. :)
Noin muuten, noi vara-akut oli pirun käteviä. Suosittelen jos on tarvetta!!
Hyvät kokemukset Garminin huoltopalveluiden toiminnasta. Garmin 800 parina ollut pehmeä sykevyö (ostettu vuodenvaihteessa muistaakseni Wiggleltä) ei muodostanut enää yhteyttä laitteeseen. Patterin vaihtokaan ei auttanut, joten lähetin vyön Garminin huoltoon Lohjalle. About viikon verran odoteltuani postilaatikossa oli uusi sykevyö, ei ilmeisesti kannattanut/voinut vanhaa korjata.
Hinta on ihan älytön (275 euroa!!), mutta kun ohjaamo on jo valmiiksi 3T:tä, niin kyllähän tällainen himottaisi:
http://brimages.bikeboardmedia.netdn...t1-600x273.jpg
http://www.bikerumor.com/2012/05/03/...rracuda-bikes/
Tuota samaa katselin, mutta onneksi ei ole saatavana ±17° versiota ja on ainoastaan LTD-sarjaa.
Muutaman teline vaihtoehdon välillä mietintä käynnissä viissatkulle, alkaa kohta olla ylitarjontaa. Barfly olisi yksi vaihtoehto, mutta jättää mittarin turhan ylös.
Tillquistin versio olisi ainakin 3T kuskeille hyvä kunhan vaan joskus saa tuotantoon.
http://i1270.photobucket.com/albums/...otype3-003.jpg
Hmm. Tilasin Garmin 800:n ilman karttaa ja menin maksamaan Europe City Navigator NT:n verkkokaupasta ladattavaksi. Painan "Lisää laitteeseen" -nappia, niin tulee ilmoitus "Tila ei riitä" (kartta näyttäisi vievän 2569 MB, kun laitteessa on tilaa 78 MB). Mikä neuvoksi?
Muistikortti
Tarvitsee muistikortin tämän lisäksi? Onnetonta!
Hankit sopivan kokoisen microSD muistikortin mihin laitat kartan ja se laitteeseen.
Yleensä noissa laitteissa ei kovin suurta omaa muistikapasiteettia ole.
ok, kiitos tiedosta. On näissä ihmettelemistä... eikä varmaan tähän lopu...
ostin edge 800, enkä löydä ohjeen mainitsemaa Documents-kansiota mistää, onko tärkeä kansio?
kahden tunnin asennuksen jälkeen vuorossa kysymys, miten kartan saa auki Macillä. Oletan että Base Camp -ohjelmalla, joka löytyy ilmaisena Garminin sivuilta. Asensin Base Campin tietokoneelle, mutta se ei tottele ao. ohjeita, ei avaudu tuplaklikkaamalla eikä avaa-komennolla, ilmoittaa tarvitsevansa jonkun ohjelman tuon ohjelman avaamiseen... Ei tätä ainakaan helpoksi ole tehty. Kiitos jos jaksatte neuvoa.
Installation Instructions
- Click on 'Download' and choose to save the file to your computer.
- Double-click the file to open it.
- A new Finder window will open. Locate and double-click on the 'Garmin BaseCamp' icon.
- Follow the installer program's prompts to install Garmin BaseCamp.
no niin, selvitinkin ongelman itse. Piti ladata Apple Storesta, Garminin sivuilta ei latautunut kunnolla.
Mitä ohjelmaa olette käyttäneet Macissä reittien piirtämiseen ja niiden Garminiin tallentamiseen?
Reitit Google Mapsilla, talletus omiin karttoihin ja sieltä KML-tiedostona koneelle. KML-tiedosto GPSBabelilla GPX:ksi, jonka voi kopioida laitteen Garmin/New Files hakemistoon. Muitakin vaihtoehtoja varmaan on.
Pasi
Minä piirrän reitit connect.garmin.com:issa. Linuxilla tai windowsilla kylläkin, mutta eikös se tarvittava plugin löydy myös macille. Reittien piirtäminen sujuu samalla tyylillä kuin google mapsissa, tekee reittejä joissa toimii käännöopastus ja reitin saa pudotettua suoraan Garminiin.