Alkujaan tämän lähetti
paaton
Nyt oli muuten kaverilla vakavia tubeless ongelmia lenkillä :) Minä vielä nauraa hihittelin vieressä ja pahensin noita potensisin kymmenen apua tarjotessani.
Terra speedi valui tyhjäksi ja alettiin pumppaamaan kumiin painetta. Kettuilin tietysti vieressä, jotta stanin litkulla saat pumpata useamman kerran. Neuvoin vielä kirimään venttiilin kunnolla, jos et ole noihin hienoihin oransseihin tubelesbubelessvenoihin aiemmin lezynen kierrettävää päätä sovitellut.
No ei auttanut kirimiset. Venttiili sielu tuli iloisesti pois lezynen päätä irrotettaessa. Mä sitten siihen väliin, että mulla on vähän isompi lezyne. Kiritään sielu nyt oikeasti kiinni ja pumpataat tällä pumpulla, kun se on parempi. Niin se minun lezyne SÖI SEN SAAKELIN SIELUN! Lezynen putki ei oikesti irronnut enää millään venttiilistä. pyörittelin ja vedin jo tosi kovaakin alaspäin. Ei vaan lähde.
Ainoa vaihtoehto oli vääntää sielu rikki. Tietty tuossa kohtaa se 30e uber tubelesbubelesventtiili otti myös hittiä kierteen reunaan ja oli entinen. Se mikä siinä oli vielä hienompaa, niin venttiilin mutteri ei enää lähtenyt rikottujen kierteiden vuoksi pois. Eikä sisuria saanut vaihdettua. Ainoa vaihtoehto oli vääntää se vena katki pumpu varrella. Onneksi vanne ei hajonnut samalla :)
No tuon jälkeen contin sisuri sisään ja tiesin jo etukäteen miten conteille käy lezynen kanssa :) Nätisti nousi taas sielu irti. Eikä mikään kiriminen auttanut. Tuossa kohtaa kaivoin paikkapullon taskusta ja sanoin, että ruutataan tämä sisurin sisään ja jatketaan lenkkiä.
Ihan sillai vähän pyöritteli frendi päätään. Että olisiko kannattanut antaa se vaahtopullo heti alkuun, niin nyt ei olisi tuhottuna yhtä venttiiliä ja pumpun letkua, johon siis se sielu jumi sisään.
No, saatiin lenkki ajettua ja kivaa oli. Mutta oikeasti. Kaikki jotka käyttää lezynen pumppuja, tarkistakaa niiden sopivuus sisureiden ja tubeless venttiilien kanssa. Ne kierrettävät päät eivät vaan toimi kaikkien kanssa. Niin ja se paikkavaahto on ihan must juttu gravell lenkeillä. Lähes aina selviää tuolla. Nyt vaan ajattelin, että säästetään 5e ja annetaan kaverin pumpata, kun se näyttää niin hauskalta :)