En minä kusta ostanut. Isä osti joskus naapurista siankusta. Hyvin kasvoi vehnä.
Bike Componentsilta tuo tuli. Enkä minä pomminvarmasta mitään tiiä, mutta hankala haukkua kun kerran toimii.
Printable View
En minä kusta ostanut. Isä osti joskus naapurista siankusta. Hyvin kasvoi vehnä.
Bike Componentsilta tuo tuli. Enkä minä pomminvarmasta mitään tiiä, mutta hankala haukkua kun kerran toimii.
Kuritin vielä tuota Supernaturalia. Kyllä siin niin kävi, että siitä tuli ny 90-100mm liikkuva hissi.
Nousee sen n. -25 tai -30mm täydestä mitasta ja istuu siinä tukevasti. Muutoin pelaa niinkuin kuuluukin.
Käytämme sitä siis noin koska liike mulle piisaa. :D
Fillariosa ehtii tuohon paneutua kuulemma vasta syksyllä. Onneksi uusi satsi ICEä on tulossa kuulemma piakkoin. :)
Ice v8 keskimmäinen versio eli vaijeri 90° kulmassa tolppaan nähden.
Herkistelyä suoritettu eli vaijerin rasvaus ja Vulkanointi teippiä vaijerinkuoreen kun alkanut pärsääntymään. Huoleton laite.
Onko tämä nyt se uusin versio?
https://encrypted-tbn3.gstatic.com/i...8U9CTffQ49ugrA
Taitaa olla. Edellisissä pinkki? puikula liipasin
Nyt oli uutta mallia Fillariosalle saapunut. Tilaus lähti samantien. Laitellaan käyttökokemuksia tänne kun niitä kertyy.
:D Ei tässä voi kuin hekottaa: Uusi ICE V8 DeLuxe tolppa saapui. Ajattelin sen pamauttaa paikalleen niin katsos kummaa: huomasin että supernatural oli noussut normikorkeuteen. Ja useasti kokeillessa toimii taas täysin.
No, onpa nyt sitten jäykkäperäänkin hissitolppa! :D
Toki noissa ei ole kummassakaan setbackia, nähtäväksi jää riittääkö satulan kiskot säätöön. :seko:
Jäykkäperän nykyjäykkätolpassa kun on setbackiä 25mm...
brilleaux: testaileppa ICEa kiitos, kiinnostaisi hommata tuo tolppa. Onko klappia? Vaijerin kulmaa ilmeisesti parannettu ja täytyykö penkkiä painaa, jotta tolppa nousee ylös?
Tilasit siis tämän: http://www.fillariosa.fi/epages/fill...s/ICEV8-27%2C2 ja versio on uusinta uutta?
Juu tuo sieltä putkahti. Viimeisin versio pitäisi olla.
Laittelen kokemuksia kunhan nyt saan tuon kiinni pyörään ja ehdin vielä kokeillakin. :)
Aivan jämäkältä ja laadukkaalta tuo vaikuttaa näin jo hypistellessä.
Edit: Laitoin tuon ICEn nyt paikalleen ja testailin pikaiseen tuossa pihassa.
Pikku klappi satulaa vääntäessä sivuttain, ajossa ei huomaa laisinkaan.
Toiminta jämäkkää ja nopeaa, vipu hiukka kankeahko/tunteeton välillä jos verrataan Supernaturaliin. Mutta muistetaan se hinta...ja toimintaperiaate. :)
Tuohon pitää tosiaan hiukka "istahtaa", että nousee ylös.
Ja portaallisuus vaatii näemmä totuttelua Supernaturalin jälkeen; pientä "hakemista" oli havaittavissa. :P
Mutta jos tuo nyt kestoltaan osoittautuu hyväksi, väittäisin että ei mene eurot hukkaan.
Onhan tuo rakenne kai perus pomminvarma. Varsinkin pakkasella, mitä esim. Reverb ei siedä lainkaan.
Menin ja heräteostin Reverbin. En nyt äkkiä haulla löytänyt vastausta varmaan sata kertaa käsiteltyyn asiaan, eli miten noilla hissitolpilla hissipyöräillään.
Ankkuri menee vissiin perseen tai alaselän taakse satulassa istuen, mutta miten sompahissi? Pitääkö sompaa puristaa jalkojen välissä? Vai laitanko tavallisen tolpan hissipyöräilyn ajaksi?
Reverbista en osaa sanoa kun siinä on se ylös menevä letku varmaan tiellä, mutta Gravity Dropperin ja LEVin kanssa olen hissipyöräillyt aivan kuten normitolpan kanssakin: ankkurihissi tolpan taakse (penkki alhaalla niin ettei liukuputki naarmuunnu, ja muutenkin hississä leppoisampaa penkki alhaalla), kun taas sompa on mun mielestä helpoin jalkojen välissä, polkimilla seisoen.
Ankkurihissi toki kuluttaa tolpan takaa värit pois, mutta ei haittaa kunhan liukuputki ei kärsi.
brilleaux: kiitos lyhyiden kokemusten jakamisesta. Nyt alkoi tuo K.Viston omistama TMARS kiinnostamaan myös, hintaerohan on suht. merkittävä, mutta onko kellään aavistusta ICE V8:n ja TMARSin eroista (ilmeiset ovat nuo vaijerin viennin ja kaukosäädön erot)? Itse en googlailemalla tullut hullua hurskaammaksi asian suhteen.
Kävin tänään ihan oikealla lenkillä tolpan kanssa. Kyllä tuolla rahalle vastinetta saa. :)
Toiminta alkoi tulla tutuksi KS:n jälkeen ja toimiihan se!
Ja kyllä jäykkikselläkin pukkaa alamäkeen ihan eri varmuudella kun saa tolpan alas.
Ehkä yhden reiän poraamista voisi harkita; toi eka 45mm tiputus on paikoin ehkä liikaa juurakkojumpassa. Joku 20-25mm voisi olla lisänä kiva.
Hiukan kaipaa KS:n portaattomuutta, mutta kyllä tämä toimiva laite on näinkin. Kun huomioidaan vielä toimintavarmuus talvipakkasilla.
Ja tuo mukana tullut adapteri 31,6mm satulaputkelle pitänee vielä karhentaa sisäpuolelta ja käsitellä rasvanpoistoaineella tms.
Tuppasi tolppa hiukan liukumaan alas kovimmissa iskuissa. Vaikka kiristin mielestäni liiankin kireälle.
Mutta tyytyväinen olen hankintaan.
Väittäisin hinta/laatu/luottetavuuden kohtaavan tässä melko hyvin. :)
ICE V8:lla yksi lenkki takana. Minun ensimmäinen hissitolppa joten en osaa vertailla muihin. Klappia on mutta ajaessa sitä ei huomaa. 31,6 tolppa on oikeasti 27,6 adapterilla ja siksi entistäkin rennompi. Vipu on kohtuu jäykkä ja vaijeri lähtee ikävästi yläkulmaan. Pienen opettelun jälkeen säätäminen alkaa onnistua. Ala-asento on trail/endurossa turha mutta 45mm toimii. Tuohonhan pystyy poraamaan itse uusia reikiä mutta silloin voi olla vaikea saada lukittumaan juuri siihen haluttuun asentoon. Hintaansa nähden vaikuttaa toimivalta peliltä ja toi kyllä ajamiseen uutta iloa:) Totuus paljastuu sitten kilometrien myötä.
Minä en tahdo saada ICE-tolppaani toimimaan, ajoittain lukittuu ok, mutta kohta taas ei - olen vaijerin kireyden käynyt kymmeniä kertoja päästä päähän lävitse ilman sen suurempia tuloksia. Eikö vaijerin ollessa maksimaalisessa löysyydessään tolpan pitäisi pysyä lukittuna ja taas max. kireydessään ei lukittua ollenkaan?
Hetken se Supernatural toimi, tuntuu olevan ihan oma elämä tuolla tolpalla. Mulle riitti. :D
Fillaritorilla voi käydä heittämässä tarjousta kehiin, jos haluaa itselleen askarreltavaa. ;)
Kannattaa myös mekaanisissa tolpissa purkaa ja rasvata liikkuvat osat ennen käyttöä. Myös jouseen kannattaa laittaa vassukerros niin ei sitten ruostu kun kuitenkin jostain sitä kosteutta menee rungon sisään aina.
^Suosituksia toimivaksi havaituista mönjistä?
Omassa reiät ovat kyllä keskellä, ylin tosin millin tai pari liian alhaalla.
http://www.youtube.com/watch?v=alSZ-prAHUI tässä video kytkimen toiminnasta. Liike ei ole suoraa, vääntämällä ja kääntämällä sen saa tuosta videolla näkyvästä hieman paremmaksi, mutta ei ilmeisesti tarpeeksi.. miltä näyttää toimivien tolppien omistajat?
Useaan otteeseen on jo tullut onnistumisen tunteita, kunnes satula pamahtaa munille :rolleyes:
Tuo on uudempi versio mutta eihän se vaijeri sieltä suorassa tule kun siinä on kulma.
Mud off ketjurasvaa panin vaijeriin ja ihan perus vassua mikä kestää pakkasta laitoin jousee ja liukuputkeen.
KS Lev 125 meni tänään lenkillä sitten rikki. Se naru irtosi siitä yläkiinnikkeestään johon vaijerikin tulee. Oletteko mitä käyttänyt tuossa naruna? Mulla tuli mieleen joku todella kestävä siima siihen laittaa. Millä sen narun saa ujutettua paikalleen? Tartteeko purkaa isomminkin vai riittääkö vain pohjan irroitus ja sieltä pujottaminen?
No niinpäs löytykin hyvät ohjeet ja varsin simppeliltä tuo näytti. https://www.youtube.com/watch?v=SOYjhtPFZ4I. Kattelin tuossa Hong Kongin fisustus osastolta, et johan on siimoilla hintaa. :o Siitä kyllä narun tai kaksi vääntää leviin kelasta. :D
Eikös tuo vois toimia aika hyvin KSLevin sisällä menevänä naruna: http://varuste.net/Twinline+K49+Poly...B%29?_tu=54938. Vai meneeköhän liian paksuksi?
edit. Sehän toimi paremmim kuin hyvin tuohon tarkoitukseen. Nyt on Lev takasin nipussa ja tuntuis toimivanki. Saa nähdä vaan kuinka kauan..
Olen hankkimassa RS reverb stealth -tolppaa. Vaihtoehdot on laittaa kaukosäätö vasemmalle tai oikealle. Oikealla on XX1-vaihtaja ja tuonhan saisi ilmeisesti kiinni samaan kiinnitykseen kun ovat saman konsernin tuotteita. Mutta osaako joku kommentoida tuleeko liian ahdasta, kun samalla puolella on myös suht kookas Foxin taka- ja etuiskarin säätövipu? vasemmalla puolella on toki tyhjempää, mutta niitä tolppia ei nyt näyttänyt olevan tarjolla ja mielellään sen laittaisi tuohon jo olemassaolevaan kiinnitykseen jos siihen vain nätisti sopii.
Mainittu tolppa ei muuten varmaankaan ole yhteensopiva Tunen speedneedle marathonin kanssa?
^ Osta oikeanpuoleisella liipasimella ja asenna se vasemmalle puolelle tangon alapuolelle. Varsinkin kun siellä vasemmalla ei ole ruuhkaa. On hyvin suojassa eikä haittaa vaikka kääntää pyörän maastossa katolleen. Vaikkapa kenttähuoltoa varten.
Kuinkas monta asentoa tuossa Tmars:ssa on? Joissain käyttäjien räpsimissä räjäytyskuvissa liukuputkessa näyttäisi olevan 3 reikää, kun taas jossain olin lukevinani, että tolpassa on vain 2 asentoa vakiona. Tuommoinen mekaaninen ja halpa hissitolppa kiinnostaisi aikalailla.
Olisko Jan52:sella tai hissitolpalla laittaa kuvaa miltä tuo käytännössä näyttää, jos asentaa väärinpäin? Jos ei isoa vaivaa...
En nyt pääse pariin viikkoon parempia kuvia ottamaan, mutta koneellta löysin pari vanhaa kuvaa josta nyt vähän näkee tankoa. Kuvakulma ehkä hieman vääristää tuota asentoa.
https://lh5.googleusercontent.com/-h...no/reverb2.jpg
https://lh6.googleusercontent.com/-Z...no/reverb1.jpg
Googlella on muutama vaihtoehto näyttää: https://www.google.fi/search?q=rocks...Q&ved=0CCwQsAQ
Avidin joihinkin jarrukahvoihin onnistuu noinkin siisti asennus:
http://factoryjackson.com/wp-content...18-620x419.jpg
Tässä tapauksessa väärinpäin on oikeinpäin...
Tuleeko reverbin mukana ilmaus kittiä?
Onko kukaan porannut lisäreikää ICEn tolppaan?
Ajattelin lähiaikoina purkaa ja töyhäistä yhden reiän lisää, tuo 45mm tiputus on liikaa.
Joku 20-25mm voisi olla optimi?