GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 26 / 70 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 2071

Aihe: Hissitolppaa

Tuossa kuvallista selitystä ja näkymä ICE:n sisälle. Tuo alapään lisäholkki on hitsaamalla kiinni, mutta saa sen liimallakin siihen.
    Ohjurikuvassa näkyvä musta muovilipare tulee tolpassa olevaan reikään, yksi molemmin puolin. Niitä tulee varapari tolpan mukana, mutta niitä sain kolme rikottua vuodessa. Neliön muotoinen alumiinipala työnnetään tuosta reiästä läpi ja se korvaa molempien puolien muoviohjurit. Alumiini on periaatteessa turhan kovaa, se luultavasti kuluttaa tolpan ohjainurat väljiksi jollain aikavälillä. Korvaan sen varmaan muovista tehdyllä kunhan ehdin. Testipalaan vaan sattui olemaan sopivaa alsaa yöpöydän laatikossa.
    skuikka muokkasi tätä : 03.04.2014 at 11.32

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Noita ICEä ja Gravitydropperia kun ei kaiketi oikein suositella jäykkiksiin?
    Mulla oli Gravity Dropper nimenomaan jäykkiksessä. Kesti hyvin noin kolme vuotta 75kg kuskia. Eikä se rikki ole vieläkään, jäi vaan eläkkeelle pidemmän LEVin tieltä. En oikein tiedä pitäisikö se pitää varatolppana jos/kun LEV alkaa reistaamaan, vai myydä pois...

Kannattaa pitää varalla, veikkaisin.

Itellä painoa se 70kg, eli jäykkikseenkin voisi tuollaista harkita.
    Gravity Dropperia ei taida saada kuin yhdellä paksuudella? Shimmejä kai löytyy?

Thomson on hifi ja nätti ja ainakin mun läskiperässä läskiperän alla toiminut koko talven ja kevään moitteetta. Vaijerin pituudesta on alkuun luonnollisesti tarkka, mutta muuten ei ole pahaa sanaa. Portaaton säätö on silkkaa ihanuutta. Täpärissä kolmiasentoinen doss ja näistä suosin ehdottomasti Thomsonia.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Moro. Tietääkö kukaan löytyykö KS:n supernaturalin ilmaventtiili satulakiinnityksen alta ja onko se samanlainen autonventtiili kun LEV:ssäkin? Ilmeisesti naturalissa on toi satulankiinnityspalikka kierteellä kiinni liukuputkessa...?

Mites tuo Spessun Command Post? Siitä ei näytä olevan täällä kovinkaan paljon puhetta, mutta mulla toiminut nyt vuoden moitteetta.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    Moro. Tietääkö kukaan löytyykö KS:n supernaturalin ilmaventtiili satulakiinnityksen alta ja onko se samanlainen autonventtiili kun LEV:ssäkin? Ilmeisesti naturalissa on toi satulankiinnityspalikka kierteellä kiinni liukuputkessa...?
    Supernatural on aikaslailla todennäköisesti sama ku i950 Eli ilma pusketaan sisään seuraavan kuvan tavalla. Yksi näistä reikämutterin reistä sisältää ventiilin pään

ilmaukseen tarvitaan esim.palloventiilin pää ja sit pikkasen kierrettä että saa pysymään reiässä kiinni

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Thomson on hifi ja nätti ja ainakin mun läskiperässä läskiperän alla toiminut koko talven ja kevään moitteetta. Vaijerin pituudesta on alkuun luonnollisesti tarkka, mutta muuten ei ole pahaa sanaa. Portaaton säätö on silkkaa ihanuutta. Täpärissä kolmiasentoinen doss ja näistä suosin ehdottomasti Thomsonia.
    No noilla hinnoilla on parasta toimiakkin.

Muuta hinnan perustettahan noille on vaikea keksiä. Jos ovat pomminvarmoja, niin omien tähänastisten kokemusten perusteella voisin hinnan hyväksyäkin.
    Ei silti tosin varallisuutta moisiin ole.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti apa Katso viesti
    Supernatural on aikaslailla todennäköisesti sama ku i950 Eli ilma pusketaan sisään seuraavan kuvan tavalla. Yksi näistä reikämutterin reistä sisältää ventiilin pään
    ilmaukseen tarvitaan esim.palloventiilin pää ja sit pikkasen kierrettä että saa pysymään reiässä kiinni
    Voi helv...
    Tämä vielä, onpa helpoksi tehty tuokin. Juuri mietin että jos omasta tarkastaisi paineet iskaripumpulla autoventtiilistä..

Yksi syy lisää luopua näistä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tank Driver Katso viesti
    Thomson on hifi ja nätti ja ainakin mun läskiperässä läskiperän alla toiminut koko talven ja kevään moitteetta.
    Kustako se Diver Thomsonin osti?

En minä kusta ostanut. Isä osti joskus naapurista siankusta. Hyvin kasvoi vehnä.

Bike Componentsilta tuo tuli. Enkä minä pomminvarmasta mitään tiiä, mutta hankala haukkua kun kerran toimii.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    tarkastaisi paineet iskaripumpulla autoventtiilistä..

Yksi syy lisää luopua näistä.
    No... LEVissä onnistuu punppailla autonventtiilistä =)tarvi kikkailla

Kuritin vielä tuota Supernaturalia. Kyllä siin niin kävi, että siitä tuli ny 90-100mm liikkuva hissi.

Nousee sen n. -25 tai -30mm täydestä mitasta ja istuu siinä tukevasti. Muutoin pelaa niinkuin kuuluukin.
    Käytämme sitä siis noin koska liike mulle piisaa.

Fillariosa ehtii tuohon paneutua kuulemma vasta syksyllä. Onneksi uusi satsi ICEä on tulossa kuulemma piakkoin.

Ice v8 keskimmäinen versio eli vaijeri 90° kulmassa tolppaan nähden.
    Herkistelyä suoritettu eli vaijerin rasvaus ja Vulkanointi teippiä vaijerinkuoreen kun alkanut pärsääntymään. Huoleton laite.

Onko tämä nyt se uusin versio?

Taitaa olla. Edellisissä pinkki? puikula liipasin

Nyt oli uutta mallia Fillariosalle saapunut. Tilaus lähti samantien. Laitellaan käyttökokemuksia tänne kun niitä kertyy.

Ei tässä voi kuin hekottaa: Uusi ICE V8 DeLuxe tolppa saapui. Ajattelin sen pamauttaa paikalleen niin katsos kummaa: huomasin että supernatural oli noussut normikorkeuteen. Ja useasti kokeillessa toimii taas täysin.

No, onpa nyt sitten jäykkäperäänkin hissitolppa!
    Toki noissa ei ole kummassakaan setbackia, nähtäväksi jää riittääkö satulan kiskot säätöön.
    Jäykkäperän nykyjäykkätolpassa kun on setbackiä 25mm...
    brilleaux muokkasi tätä : 09.04.2014 at 19.40

brilleaux: testaileppa ICEa kiitos, kiinnostaisi hommata tuo tolppa. Onko klappia? Vaijerin kulmaa ilmeisesti parannettu ja täytyykö penkkiä painaa, jotta tolppa nousee ylös?
    Tilasit siis tämän: http://www.fillariosa.fi/epages/fill...s/ICEV8-27%2C2 ja versio on uusinta uutta?

Juu tuo sieltä putkahti. Viimeisin versio pitäisi olla.
    Laittelen kokemuksia kunhan nyt saan tuon kiinni pyörään ja ehdin vielä kokeillakin.

Aivan jämäkältä ja laadukkaalta tuo vaikuttaa näin jo hypistellessä.

Edit: Laitoin tuon ICEn nyt paikalleen ja testailin pikaiseen tuossa pihassa.
    Pikku klappi satulaa vääntäessä sivuttain, ajossa ei huomaa laisinkaan.
    Toiminta jämäkkää ja nopeaa, vipu hiukka kankeahko/tunteeton välillä jos verrataan Supernaturaliin. Mutta muistetaan se hinta...ja toimintaperiaate.

Tuohon pitää tosiaan hiukka "istahtaa", että nousee ylös.
    Ja portaallisuus vaatii näemmä totuttelua Supernaturalin jälkeen; pientä "hakemista" oli havaittavissa. :P

Mutta jos tuo nyt kestoltaan osoittautuu hyväksi, väittäisin että ei mene eurot hukkaan.
    Onhan tuo rakenne kai perus pomminvarma. Varsinkin pakkasella, mitä esim. Reverb ei siedä lainkaan.
    brilleaux muokkasi tätä : 10.04.2014 at 22.09

Menin ja heräteostin Reverbin. En nyt äkkiä haulla löytänyt vastausta varmaan sata kertaa käsiteltyyn asiaan, eli miten noilla hissitolpilla hissipyöräillään.

Ankkuri menee vissiin perseen tai alaselän taakse satulassa istuen, mutta miten sompahissi? Pitääkö sompaa puristaa jalkojen välissä? Vai laitanko tavallisen tolpan hissipyöräilyn ajaksi?

Reverbista en osaa sanoa kun siinä on se ylös menevä letku varmaan tiellä, mutta Gravity Dropperin ja LEVin kanssa olen hissipyöräillyt aivan kuten normitolpan kanssakin: ankkurihissi tolpan taakse (penkki alhaalla niin ettei liukuputki naarmuunnu, ja muutenkin hississä leppoisampaa penkki alhaalla), kun taas sompa on mun mielestä helpoin jalkojen välissä, polkimilla seisoen.

Ankkurihissi toki kuluttaa tolpan takaa värit pois, mutta ei haittaa kunhan liukuputki ei kärsi.

brilleaux: kiitos lyhyiden kokemusten jakamisesta. Nyt alkoi tuo K.Viston omistama TMARS kiinnostamaan myös, hintaerohan on suht. merkittävä, mutta onko kellään aavistusta ICE V8:n ja TMARSin eroista (ilmeiset ovat nuo vaijerin viennin ja kaukosäädön erot)? Itse en googlailemalla tullut hullua hurskaammaksi asian suhteen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ben Katso viesti
    brilleaux: kiitos lyhyiden kokemusten jakamisesta.
    Kävin tänään ihan oikealla lenkillä tolpan kanssa. Kyllä tuolla rahalle vastinetta saa.
    Toiminta alkoi tulla tutuksi KS:n jälkeen ja toimiihan se!

Ja kyllä jäykkikselläkin pukkaa alamäkeen ihan eri varmuudella kun saa tolpan alas.

Ehkä yhden reiän poraamista voisi harkita; toi eka 45mm tiputus on paikoin ehkä liikaa juurakkojumpassa. Joku 20-25mm voisi olla lisänä kiva.
    Hiukan kaipaa KS:n portaattomuutta, mutta kyllä tämä toimiva laite on näinkin. Kun huomioidaan vielä toimintavarmuus talvipakkasilla.

Ja tuo mukana tullut adapteri 31,6mm satulaputkelle pitänee vielä karhentaa sisäpuolelta ja käsitellä rasvanpoistoaineella tms.
    Tuppasi tolppa hiukan liukumaan alas kovimmissa iskuissa. Vaikka kiristin mielestäni liiankin kireälle.

Mutta tyytyväinen olen hankintaan.
    Väittäisin hinta/laatu/luottetavuuden kohtaavan tässä melko hyvin.

ICE V8:lla yksi lenkki takana. Minun ensimmäinen hissitolppa joten en osaa vertailla muihin. Klappia on mutta ajaessa sitä ei huomaa. 31,6 tolppa on oikeasti 27,6 adapterilla ja siksi entistäkin rennompi. Vipu on kohtuu jäykkä ja vaijeri lähtee ikävästi yläkulmaan. Pienen opettelun jälkeen säätäminen alkaa onnistua. Ala-asento on trail/endurossa turha mutta 45mm toimii. Tuohonhan pystyy poraamaan itse uusia reikiä mutta silloin voi olla vaikea saada lukittumaan juuri siihen haluttuun asentoon. Hintaansa nähden vaikuttaa toimivalta peliltä ja toi kyllä ajamiseen uutta iloa Totuus paljastuu sitten kilometrien myötä.

Minä en tahdo saada ICE-tolppaani toimimaan, ajoittain lukittuu ok, mutta kohta taas ei - olen vaijerin kireyden käynyt kymmeniä kertoja päästä päähän lävitse ilman sen suurempia tuloksia. Eikö vaijerin ollessa maksimaalisessa löysyydessään tolpan pitäisi pysyä lukittuna ja taas max. kireydessään ei lukittua ollenkaan?

Hetken se Supernatural toimi, tuntuu olevan ihan oma elämä tuolla tolpalla. Mulle riitti.

Fillaritorilla voi käydä heittämässä tarjousta kehiin, jos haluaa itselleen askarreltavaa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ben Katso viesti
    Minä en tahdo saada ICE-tolppaani toimimaan, ajoittain lukittuu ok, mutta kohta taas ei - olen vaijerin kireyden käynyt kymmeniä kertoja päästä päähän lävitse ilman sen suurempia tuloksia. Eikö vaijerin ollessa maksimaalisessa löysyydessään tolpan pitäisi pysyä lukittuna ja taas max. kireydessään ei lukittua ollenkaan?
    Mulla korjaantui kun käänsi vaijerin alakiinnitys -systeemiä, ei ollut linjassa reikien kanssa

Kannattaa myös mekaanisissa tolpissa purkaa ja rasvata liikkuvat osat ennen käyttöä. Myös jouseen kannattaa laittaa vassukerros niin ei sitten ruostu kun kuitenkin jostain sitä kosteutta menee rungon sisään aina.

^Suosituksia toimivaksi havaituista mönjistä?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •