Moi!
Pari vuotta sitten putosin retropyöräilyyn ja oon vielä todella nöösi näissä asioissa.
Tässä ajassa tullu hankittua muutama 2000-luvun vaihteen mtb Tunska, ku ihastuin tuon vanhemman Equn ajo-oninaisuuksiin. Se tuntuu kevyeltä ja nopeakulkuiselta.
Equ ja Kayapo toimivat kesäpyörinä ja Matra on mun talvipyörä. Sen takavaihtajan tyyppi kiinnostaa. Vaihtaja näyttää ulospäin hiukan samalta ku Equn XT, mutt siin ei ole päällä pinnoitetta tai päällä mitään merkintää.
Equ500:sesta en tiedä oikein mitään. Se ilmeisesti myös alurunkoinen, niinku tuo Matrakin.
Sen tiedän, että nuo teräsrunkoiset mallit ainaski on plasmahitsattuja ja että nuo xt ja lx vaihteet ihan hyviä vaihdeosia. Hyvin ainakin pelanneet vanhoiksi osiksi.
Kaikki pyörät on toimintakuntoisia, mutta eivät mintissä. Rungoissa on pieniä kolhuja ja elämän jälkiä jne. Jonkun noista vois entisöidäkin, mutta toisaalta pidän siitä, että niissä näkyy käytön jälki ja ajan patina. Toimivuus on mulle prioriteetti.
Equ500:n ohjainlaakerointi pitäis uusia. Mistähän kannattais kysellä?
Kuulisin teiltä tietävämmiltä tarinaa erityisesti noiden Equjen ja Kayapon historiasta ja tunnistatteko valmistusvuosia yms muuta mielenkiintoista juttua.
t.Piit
https://drive.google.com/drive/folde...ZK?usp=sharing