Tarkistin eTubesta, niin itsekään en löydä mitään valoasetusta sieltä. STunlocker:sta löytyy.
Printable View
Tarkistin eTubesta, niin itsekään en löydä mitään valoasetusta sieltä. STunlocker:sta löytyy.
Muistaakseni se oli ennenkin siinä PC/kaapeliversiossa…
Gimbaali valolle:
https://www.bumm.de/en/products/kurv...kt/365cla.html
Jess, vähän odotin että Lupine olisi ekana ehtinyt tuollaista valoa elektroonisella vakaajalla. Näissä valoissa on vielä paljon keksittävää ja parannettavaa.
Missäs Vantaalla tai Nurmijärvellä saisi ohjelmoitua valoulostulon käyttöön Bosch gen 4:ssa? Pyörä on ostettu ulkomailta. Ja mitähän tuosta minuutin hommasta pyytävät?
Jossain välissä se poistui eTubesta ja piti käyttää StUnlockeria jotta sai valot käyttöön. En tiedä onko sittemmin tullut taas mahdolliseksi, kun kerran sain sen rouvan pyörässä enabloitua tuolla jälkimmäisellä. En minä sitä ole kertaakaan säätänyt sen jälkeen kun valot asensin (Lezynen StVZO versio).
Aiemmin ei muita ollut olemassakaan. Nyt on.
Katso viesti osastolta varusteet: Syksy tulee valoa!
Ei ihan aiheen ytimestä, mutta mitä tuo keskustelussa vilahteleva termi ”kelvillä” tarkoittaa?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kiitos täsmennyksestä. Työmatkahommissa laitan usein hanskan lampun eteen vastaan tuleville. Valaistuilla väylillä ihan maksimilumeneilla harvoin on tarvettakaan. Pimeimpään aikaan toki kun asvaltti on mustaa ja märkää.
Jonkinlainen valo alkaa olla tarpeen arki-iltojen maastolenkkeihin. Täytyy ehkä kokeilla tuota Valostoren lamppua. Siinä on ainakin erinomainen oivallus tuo pikaliitin moottorilta tulevan johdon ja valaisimen välissä.
Aamulla taas huomasi että ei ihmiset vaan ymmärrä miten se pienitehoinenkin tuikku häikäisee vastaantulijaa kun keila on laaja.
Saati nämä valostoren "suurtehovalot".
Mutta plussat siitä että vain yksi tuli vastaan ilman valoa.
Hieno asia että teilläpäin pyöräilijät käyttävät ajovaloja. Täällä Avaruuden pääkaupungissa on harvinaisempaa jos joku käyttää pimeänä vuodenaikana illalla tai yöllä ajovaloja. Joten häikäisyongelmia ei ole koska ei käytetä valojakaan. Kuitenkin pimeänä pyöräilevät kasvattavat hätä väistämistaitojani.
Pimeitä pyöriä singahtelee toisinaan sieltä täältä ja minua asia harmittaa heidän oman turvallisuutensa vuoksi.
Ovat alaikäisiä poikia ja tyttöjä eikä niillä taida olla rahoja 600 eeron valaisimiin. Toki prismasta, tokmannilta tai muista liikkeistä saisi vitosella tai kympillä valon muttei vissiin kelpaa? koska on halpa.
Tuossa mukamas STVZO 310 lm LEZYNE Ebike Power. Kyllä tuolla metsästä pääsee pois, mutta heti kun kääntää rattia on kyllä pihalla siitä mikä on edessä. Taidanpa sittenkin ostaa toisen SL SF:än.
https://i.ibb.co/whWSwX7/20210915-195600.jpg
Varmaan soveltuu maantienlaitaan, mutta normi sekakäyttäjä ei tuosta kuviosta juuri saa turvaa ajamiseen.
Siinä alkaa olemaan itsellään elämä mallillaan kun vituttaa toisten "väärät"(halvat) valot...:D
Ymmärsitkö nyt ihan oikein? Mä myyn myös täsmälleen samalla valokuviolla olevaa valaisinta, ja kommensin vain sen soveltuvuutta sekakäyttöön.
Mie tarkoitin noita häikäiseviä halpisvaloja, mitkä häiritsee joitain "väline harrastajia"... :rolleyes:
Mua ainakin häiritsee kaikki häikäisevät valot, hinnasta huolimatta.
Ja se, ettei osata käyttää aivojaan kanssaliikkujien huomioimiseen.
Jos mulle pottuilit. Tosin en kyllä sanallakaan maininnut ”halpisvaloja”.
Pahoittelut jos pahoitit mielesi mun kirjoituksesta.
Kyllä se alkaa olla taas se aika vuodesta, että pitää viritellä valot sähkikseen. En viitsi noita tuikkuja kesällä pitää asennettuna turhanpäiten.
Mielellään saman voisi tehdä kyllä kaikki polkijat...
Eilen vähältä piti tilanne iltahämärissä vähän Vaasan alapuolella, kun lähdin traktoria ohittamaan niin enpä huomannut että vastaan tulee tien reunaa täysin valoton täysin mustiin/tummiin kypärään ja vaatteisiin pukeutunut pyöräilijä. Sulautui kyllä hyvin tummaan taustaan. Jäi se 1,5 metrin varoväli aika pienestä kiinni.
Lähetetty jonkun tutun Tapatalkilla
Tänään pitäisi asentaa tuo valostoren 5light. Jos ihmettelette, että mistä tulee häiritsevää hajavaloa niin voi olla se sitten [emoji16].
Itse ihmettelen miksi ne pitää kesäksi pois ottaa. Muutenkin Lupine kannattaa pitää aina virroissa, ja käyttää niitä päiväajovaloja. Myös keskellä kesää. Itsellä aina valot päällä niin edessä (ne päiväajovalot) ja takana takavalo + jarruvalo ja tietenkin vilkut. Nuo auttaa ihan kesälläkin siihen, että muut havaitsee fillarin paremin.
Tämäkin on kyllä totta, oli mielessä myös.
Kai se hajoaa enskapoluilla yhtälailla syyspimeilläkin jos on hajotakseen. :)
Maantiepyörässä oli takavalo päällä kesälläkin, Levossa en ole pitänyt. Jos C14 olis niin sitten kyllä.
Mutta päädyin akkukäyttöiseen valoon taakse.
SL:n johto on niin koppura, että itselläni kerran irtosi lamppupäästä johto piirilevyltä. Ei siis ihan täysin onnistunut toteutus. Toki ongelma voi tulla, kun lennän pyöräni kanssa päistikkaa, ka stoga pyörähtää yhden kierroksen ja narut on siinä kohtaa pinkeällä. Onneksi tuo korjattiin ilmattesksi, vaikka valmistajalla ei enää ollut mitään velvoitetta korjata vikaa ilmatteeksi.