Jäin miettimään mitä eroa on sähköpyörän keulalla ja esim enduro keulalla.
Printable View
Jäin miettimään mitä eroa on sähköpyörän keulalla ja esim enduro keulalla.
Mites noi nyt pitäis tulkita? Google kääntäjää käytin.. Eikös toi olis ihan passeli keula tavalliseen fillariinkin?
Jos oikein fox sin sivuilta ymmärsin niin materiaali vahvuutta on lisätty paikka paikoin. Liekö paljon sit painavempi ku muut.. Pittää tutkia
Onkohan noi kuinka vanhoja ku halvalla myyvät?
Käsittääkseni tuossa ebike 36:ssa on normaalin 34-mallin sisuskalut koska putkissa on enemmän materiaalia. Esim tuolla mainittu: https://flowmountainbike.com/tests/f...mised-34-fork/
Foxin e-bike-keuloissa on tosiaan enemmän materiaalia, jotta keula olisi jäykempi painavemman sähköpyörän alla. Tottakai sitä voi käyttää normaalissakin pyörässä, mutta kuten yllä mainitaan ero on "huomattava" eli useampi sata gramma.
Mitä vaimentimiin tulee, niin uusin ei ole GRIP-vaimennin, vaan FIT GRIP2-vaimennin. GRIP-vaimennin on hyvä ja se käy varmasti suurimmalle osalle harrastajista mainiosti. Jostain jenkkien jutusta muistan lukeneeni, että heidän mielestä GRIP-vaimennin on 95 % ajotuntumaltaan FIT4-vaimentimen veroinen. Yleisesti Foxin e-bike-keulat ovat saaneet sähköpyörätesteissä kehuja jämäkkyydestä, johon Rokkari ei ole vielä pystynyt vastaamaan.
Mulla on sähköpyörässä Fox 36 GRIP-vaimentimella ja enskapyörässä Fox 36 FIT4-vaimentimella. Huomaanko eroa? Njaa... ...molemmat on hyviä, itseasiassa tosi hyviä. Sanotaan asia niin päin, että tuo GRIP-vaimennin on hintaansa nähden pirun hyvä. Aivan eri luokkaa kuin Rokkarin vastaavan hintaluokan "Motion Control"-kapistukset, toki tulee silläkin toimeen. Varsinkin, kun meillä Suomessa ajetaan hissukseen.
https://reviews.mtbr.com/inside-look...it-grip-damper
Mitenköhän tähänkin pitäisi suhtautua.
Eikös keula ole kovimmalla rasituksella alamäissä tai hyppyjen alastuloissa?
Sähköpyörä painaa sen 10-15kg enemmän kuin vastaava luomu.
Edelleen luomun haarukka on kovemman rasituksen alaisena 100kg ajajan alla verrattuna sähköön 60kg kuskilla.
Jos joskus uskallan opetella hyppimään pitäisikö 100kg pläskinä panostaa tuollaiseen vahvistettuun haarukkaan?
Vai onko tässä mietitty sitä, kun pyörä pomppii itsekseen kärrynpyöriä mäkeä alas, kuskin tipahdettua kyydistä?
Mutta voi sitä sähkistäkin ajaa yli 100kilonen. Ite olen myös reilu satakilonen, mulla oli nykysessä pyörässä fox 34 rhythm, vaihoin sen rokkarin yariin, mikä on kyllä huomattavasti jämäkämpi. Vedän jonkilaisia hyppyjä ja droppeja, keula toimii hyvin, en koe kaipaavani lisävahvistuksia. En kyllä foxissakaan huomannut ongelmia, muutakun että pohjas helposti. Eron jämäkkyydessä totesin kyllä aika äkkiä silti. Kyllä ne keulat runtua kestää painavemmallakin, jos on keula mikä tarkoitettu siihen.
^jep, Rhythm on trailihaarukka ja Yari tarkoitettu enduroon ja tehty ylipäätään pidemmille joustomatkoille. Luokassaan Rhythm on mielestäni varsin hyvä laitos, helppo säätää, helppo vaihtaa öljyt, helppo muuttaa joustomatkaa ja toimii ylipäätään loogisesti eikä tarvitse jatkuvaa säätämistä. Volume spacereilla voi vaikuttaa pohjaamiseen. Mutta varmaan pidempää joustoa haettaessa Yari on stydimpi, 36 foxi lienee sitten rinnastettavissa.
Juu mukava keulahan sekin oli, mutta helppo säätää pituutta? Oisin pitänyt sen keulan jos pituutta olisi saanut kohtuullisesti muutettua, samalla ois spaceria lisänny, mutta halvemmaks tuli ostaa toinen keula, eikä ollut varmuutta olisko sitä voinut edes pidentää. Ei siis onnistu pituuden muutos niin kuin esim float keuloissa.
29” rhytmiä ei saa muutettua 130mm pidemmäksi.. ainakaan jos internettiin on uskomista. ”Confirmed by Fox directly via phone conversation today,
The 2017 29er (or 27.5) Rhythm can have the travel changed by changing air shaft assemblies.
The highest the 29er will go is 130mm.”
Noh joka tapauksessa meni jo ja ei kyllä kaduta vaihto :)
Ois luullu että 34 pitenee enemmän kuin 130 mm. Minun muistini mukaan tuo Rhythm tarkoittaa kettukeuloissa painavempia ylä- ja alajalkoja. Ja lienee saatavilla ainoastaan Grip-vaimentimella. Tampereen foorumivahvistus pistänee faktat tiskiin jos sattuu huomaamaan tämän ketjun ;)
Rtechistä voi olla montaa mieltä mutta soittamalla Foxhuoltoon selviää kyllä mitkä muutokset onnistuu ja mitkä ei.
Sama vastaus mulle. Vaimentajana on kuulemma käytetty eri pituuksia (tätä mittaa ei saa selville keulan koodeilla), ja todellisuuden näkee vasta kun avaa ja katsoo miten pitkä se vaimentajan ruoto on.
Pitäisi olla vähintään 10mm pidempi kuin jousipuoli. Omassa on 20mm pidempi, voi siis asentaa 10mm nykyistä pidemmän ilmamännän.
Onko kukaan sovittanut Foxin 34 performance 27.5 boost keulaan 29 kiekkoa? Ja minkälevysellä vanne + rengas kombolla?
Törmäsin tällaiseen videoon: https://www.youtube.com/watch?v=X1XlVmng_hg mutta oma keulani ei ainakaan mallimerkintöjen mukaan ole mikään 27.5+ keula vaan 27.5 boost - tarkemmin 2019 float performance 34 27.5 boost.
Tuossa omassa keulassa pyörii siis tällä hetkellä 27.5" WTB i35 vanteella 2,8" high rolleri
Ainiin, keulan offset on 37mm. Miten tuo lyhyt offsetti mahdollisesti vaikuttaa? Minun täytyy kotiin mennessä katsoa tuo nykytilanne. Mielestäni tilaa kyllä on, mutta lähinnä jos jollain olisi nyt jo antaa valmiiksi testattu rengas + vanne yhdistelmä, jonka pohjalta lähteä itse tekemään hankintoja.
https://pic.useful.fi/blSh-X36M.jpg
Itse itselleni vastaten ei tuossa Fox 34 performance 27.5" boost keulassa mahdu pyörimään 29 kiekko. Ainakaan sun ringle duroc 30 2.25" ISP:llä varustettuna.
Pitäisi saada tuollainen 29” Fox Factory 36 160mm Fit Grip2 51mm offsetillä oleva keula jostain järkihintaan.
Hirveästi ei taida olla 2019 ja 2020 malleilla eroja käsittääkseni, mutta mistä porukka noita oikein tilailee vai saako noita Suomesta ”järkihintaan”?
Jenkeistä näyttäisi lähtevän 800e 2019 malleja, mutta tuohon tulee sitten vielä postit ja tullit päälle :o
Voiko tuon etälukituksen ottaa pois. Keula on Rockshox judy silver. Eli voiko kaapelin vain ottaa pois ja keula joustaa edelleen. En tarvitse lukitusta.
Tuli nyt väärään ketjuun, sorry yritän etsiä oikean.
Poistettu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kun nyt on ilmakeula, niin tarttee pumpun, keula Fox onko pumppukin Fox?
https://www.bike-discount.de/en/buy/...on-pump-777082
Yritin eilen lisätä Fox 34 Rhythm keulaan paineita mutta pumpun kierteet ei kai riittäneet loppuun asti jonkin takia ja ilma jäi letkuun? Kavereitten keuloihin mennyt heittämällä ilman sisälle. Ensimmäinen Foxin keula kyseessä niin onko näissä jotain kikka kolmosta olemassa?
Tätä pumppua käytän https://www.motonet.fi/fi/tuote/3808...imennin-pumppu
Keulana Fox 34 kashima 2016 Pivotin trailissa. Ongelmana on ettei meinaa saada millään säätöihin. Jos keulan säätää oikein pintaherkäksi niin keskialue ei kanna yhtään ja meno tökkii. Lisää painetta ja slowspeed compressiota niin pomppii eikä poimi juurakkkoa yhtään. Reboundin kanssa on pelattu laidasta laitaan. Onkohan kyseessä paska yksilö vai onko ominaisuus? Edellinen Pike 429 Pivotissa oli todella hyvä. Pintaherkkä ja kantava, tuo kettu on aivan kuraa siihen verrattuna.
Tuossa keulan venttiilissä saattaa olla semmoinen ; se venttiilin neula jota, pumppu/täyttölaite , painaa alas avatakseen ilmatien ,on liian lyhyt.
Vaihda se venttiilin sielu siihen,niissä on eroja.
^Tämä, joskus joutunu noita vaihtelemaan että saa pumpun skulaamaan.
Spessun evosta löytyy fox 36 rhythm 150 jyystöllä. Ajattelin pidentää 160mm. Millainen homma käytännössä vai vienkö ammattilaisille ja samalla täyshuolto?
Lähetetty minun SM-G970F laitteesta Tapatalkilla
tarvit pidemmän air shaft assemblyn.
alajalat irti, paineet pois, alapäästä air shaftia pitävä sokka irti ja vanha air shaft pois. kokoaminen päinvastaisessa järjestyksessä.
Uudesta pyörästä löytyy Foxin Float 34 SC Performance keula sekä Float DPS Evol iskari. Saako noihin 3-asentoisen etälukituksen? Molemmista löytyy siis 3 asentoa muuten. Foxilla itsellään on osat 2-asentoista lukitusta varten, mutta esimerkiksi Scottin Sparkeissa on 3-asentoinen lukitus. Onkohan heillä iskarit jo tehtaalta erilaiset ja saako vastaavia muunnossarjoja muualta?
Alkaa oleen jo vanha asia, mutta itse törmännyt samaan Rhythm + Rockshoxin pumppu. Aikani pähkäilin onko vikaa pumpussa vai keulassa kun molemmat oli uusia, mutta kyllä se sitten kun vähän ylikiristi niin aukesi, ei mitenkään hampaat irvessä mutt voimakkaammin kuin aiemmin ollut tarpeen. ...vai olikos mulla tämä vielä selvemmin foxin takaiskarissa, kuitenkin olen pitänyt sitä rockshoxin pumppua syyllisenä tähän asti.