No kai nyt jokainen tajuaa, että tämä se ongelma onkin. Et voi yhtään mitenkään tietää onko juuri tämä väärennetty bontragerin stemmi kusetusta vai ei.
Printable View
Ei tunnu menevän ymmärrykseen et se hiilikuitutuote sisältää jotakin muutakin kuin sitä samaa hiilikuitumattoa oli kyseessä piraattituote tai aito.
JA sun ainut argumentointi on hiilikuituosien räjähtäminen.
Mut joo antaa olla. Ei jaksa vääntää, kun viestit on samaa jankuttamista ilman perusteluja.
Tänään ajoin 60 km maastossa 5 vuotta ajetulla kuitupyörällä. Ei hajonnut (vielä). Made in china Cannondale.
Läskissä on ebayn kiinankuitukeula ollu maastoajossa 2000 km. Hyvin kestää sekin.
Hyvin on mulla kestänyt kuituosat sekä merkilliset, että merkittömät vaikka säälittä on ryskätty. Tämän kun sanoin, niin huomenna hajoavat varmaan kaikki.
Suurin osahan noista kuitupalikoista tulee Kiinasta kuten alurungot Taiwanista, "merkkiosat" ja piraatit eroittaa ainoastaan laadunvalvonta. Onneksi on sentään talous sen verran pienituloisellakin kunnossa ettei tarvi ostaa kaikkea paskaa sanoakseen että pyörässä on hiiltä.
Kaipaisin omakohtaisia kokemuksia näistä kiinakuidun hajoamisista. Tai ainakin lähteitä kummankin kuidun ylistämiseen/alistamiseen. Olen Alilta ostanut 2 maantietankoa, 2 maantiehaarukkaa, 2 maastotankoa, 2 tolppaa, 29"-rungon ja hiilarisatulan.
Ainut minkä olen saanut hajalle on integroitu maantietanko. Kiristin stemmin käsituntumalla ja pinnasta lohkesi pala. Ajoin silti - koska nöösinä ei paljon jännittänyt. Kunnes törmäsin Internetissä
pelotteluihin vaihdoin uuteen kiinankuituun=).
Suurimman laatueron merkkikuidun ja kiinankuidun välillä olen huomannut satulassa. Tunen Komm Vor vs kiina. Kiinasatulasta puuttuu kokonaan kuidun tuoma jousto.
Itsekin ajan wigglen kiinakuidulla ja lisää on tulossa postissa (spacerit ja topcap). Johanneksen innoittamana laitoin nyt vielä lisää halvinta mahdollista pisteosaa tulemaan kanssa, parin kympin aerotanko ja kympin satulaputki löytyi. Kuten sanottu, järjen kanssa nuo ovat yhtä vaarallisia kaikki. Riittää että paikaltaan kaataa pyörän ja tanko on särki. Tai runko. Kuitu on tuon takia paskin valinta niihin osiin joihin suoria, teräviä iskuja voi kohdistua ja tanko erityisesti on tulilinjalla kun pyörän jättää seisomaan seinää tms. vasten. Ihan minkä tahansa kuitutangon saa myös rikottua jo asennuksessa, minkä jälkeen sen laatua on helppo syyllistää tien varressa, tanko kourassa. Paska valinta, mutta aika harvoin itse materiaalia voi syyllistää sen ominaisuuksista.
Selvästi vaarallisin käyttökohde kuidulle on vannejarru-clincherit. Tuossa käyttötarkoituksessa erityisesti epoksin ominaisuudet ovat tärkeitä ja kiinalaisilla valmistajilla on varmasti kiusaus mennä siitä missä aita on matalin. Zippin epoksi taitaa lasittua kaikista korkeimmassa lämpötilassa tällä hetkellä ns. merkkivalmistajista, mutta sekään ei kyseiselle ilmiölle ole lainkaan immuuni. Vuoristoisessa maastossa vannejarru-kuituvanne on siksi tosi paska valinta ja tämä on syy sille, miksi valmistajat tahtovat siirtyä levyjarruihin. Ainoastaan täysi idiootti voi tuulettaa kuituvanteen erinomaisuutta vannejarruilla, mutta onneksi idiootteja on maailma täynnä. Nehän tuulettavat vaikka olisi kaapit täynnä levyjarrujen myötä vanhenevaa kuitua, mutta toisaalta maksavat tuotekehityksen, jonka ansiosta tulevaisuudessa meillä voi olla ihan aikuisten oikeasti käyttökelpoista kuitupalikkaa yms. pyöräilykäytössä turhaa osaa :)
Puolisen vuotta sitten foorumilla oli kuva hajonneesta satulaputkesta, jossa oli jotain ihan muuta sisällä kuin kuitumattoa. Tuollainen tolppa tai jäykkä keula räpsähtää aika kerrasta poikki.
Eniten mä olen tällä palstalla nähnyt Trekin ja Canyonin rikkoutuneita kuituosia :D
Näinpä juuri. Joko kiinankuitulaiset ovat hiljaa räjähtäneistä rungoista tai foorumilaiset eivät aja brändittömillä osilla.
Aliexpressissä kierrän kaukaa replicat, ja ostan vain omaa merkkiä myyvältä basaarilta. Heiltä löytyy ainakin tekaistut ce dokumentit ja muut laatusertifikaatit.
Kävin kivijalassa ihmettelemässä merkkikuitukeulaa läskiin ja hämmästykseni oli suuri, kun huomasin sen olevan huonommin viimeistelty kuin tällä hetkellä käytössä olevan kiinankuidun. Varsinkin kaulaputki oli aika karun näköinen, samoin nippareiden kiinnityspisteet.
Jos keulat olisivat olleet vierekkäin, niin moni olisi veikannut väärin, että kumpiko olikaan halpis. Voihan olla, että moni kakku päältä kaunis ja silkkoa sisältä.
Pitääkö tuo silti käydä poistamassa, niin saa mielenrauhan ja perhe voi nukkua yönsä rauhassa :)
Moikka, tämä aloittamani aihe oli oikea KABOOM :-D Alkoi myyjä sieltä tarjoilla eri värivaihtoehtoja vielä niin painoin nappia, että cancel. Sopi hänelle, pidetään asiakasta kuitenkin arvossaan. Kai sielä on eurolla ihan ostovoimaa. Hienoja kommentteja teiltä hei. Luin niitä osissa, ja nauratti kanssa mukana.
Hieman offtopic mutta vähän koskettaa samaa asiaa. Kumma että kiinankuitu kirvoittaa tunteita aika monesti juuri tähän suuntaan että pysyhän poissa porukkalenkiltä. Silti esimerkiksi talvella cyclolenkillä katsellaan niitä kavereita jotka tulevat mukaan ilman nastoja.
Sehän on aivan ok porukkalenkillä aiheuttaa kasa sillä että kaatuu jäällä "ku Pena säästää ja pärjää talven ilman nastoja" - mutta jos sulla on kiinankuitua ni "älä vaan tuu koska se saattaa hajota ja sitten joudut maksamaan kaikki pyörät mitkä SUN aiheuttamassas kasassa rikki menee!" Mutta jos sulla on paikallisen LBS:n myymää itsetuotua kiinankuitua niin welcome vaan, heh :)
Vaikka miten yritän ymmärtää, niin en vaan tajua miten joku voi oikeasti puolustella näitä ebayn/dealextremen 10e maksavia kuituväärennöksiä hallintalaitteissa. Hallelujaa ja jeesuksen siunausta vaan jatkoon.
Tästä on muuten oma ketjukin. http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...ht=Kiinakuitua
Luulin, että Aliexpress on kauppaportaali.
Ei näköjään ole, vaan eipäs juupas väittelypaikka.
Juuri lähti matkaan pyöräilyshortsit ja muuta. https://pt.aliexpress.com/store/2219030.
Kyllä, designeri on vähintäänkin sama.
Koska en ole koskaan omistanut ihonmyötäisiä pyöräilyvaatteita, päätiin kokeilla näitä halpoja ja cooleja. Vain Lidl olisi pärjännyt hinnassa, mutta niiden design on aika saksalainen.
Monesti olen miettinyt, että moniko ostaisi Chris Kingin headsettejä, jos logoja ei näkyisi.
^ minä.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
Missäpäin asut? Itseä kiinnostaisi erityisesti tuo Rapha-kopio "Aerosuitit"
https://www.aliexpress.com/item/2016...720454846.html
ja mustana:
https://www.aliexpress.com/item/2016...687454656.html
Tein turvallisen, mutta turhan Aliexpress oston. Eli, tilasin elämäni ensimmäisen ketjun venymä mitan, vaikka en sitä tarvitsekaan. Hinta oli 0.82 dollaria kotiin kannettuna, joten piruuttaan tilasin.
Frendillä hajos kiinatolppa kesken ajon, alamäessä sileällä maantiellä. Ranne paskaksi. Tolppa oli kevyt ja edullinen. Loppulasku ei sit ollutkaan sieltä halvimmasta päästä. Samalla meni tietty kuteet ja pyöräkin otti hittiä. Kiinan pään vastaus oli että voi harmi, lähetätkö hajonneen kiinaan niin laitetaan uus samanlainen tilalle. :D
Ironisesti juuri kysymyksen esittämisen jälkeen mulla räjähti Tunen Komm Vor hiekkatiella - pieneen kuoppaan. Satula halkesi sivusta, kiskot ehjänä. Selvisin pelkällä säikähdyksellä. Luultavasti satulassa oli ollut pieni särö, joka halusi räjähtää sopivassa paikassa. Kaikki hiilariosat ja itseasiassa kaikki osat olisi hyvä tarkistaa aina ennen ajoa - jos jaksaisi.
Näitä voisi melkein alkaa trokaamaan.
Pientä sälää on tullut tilattua. Ei aina ole putkeen mennyt, mittausvirheitä, heppoista materiaalia. Tähän mennessä ovat palauttaneet rahat rikkoutuneesta sälästä.
Risukeitin on ollut toimiva vempain, siitä ei valittamista. Tosin moraaliin vähän kirpaisee, koska malli on muilta pöllitty.
Ymmärränkö oikein, että tuo haalarin etuosa on siten avoin alhaalta, että saa mulkun ulos ilman vetoketjun avaamista ja takaa normihaalarin tavoin yhtenäistä.
Itse tilasin tämän kokona M https://www.aliexpress.com/item/2017...311.0.0.AsWJLw Pituutta meikäläisellä 177 senttiä ja plösöä yhteensä 79 kg. Oli just passeli.
Aluksi tilasin tämän 2XL koossa, kun tuijotin kokotaulukon rintakehää ja vyötäröä. https://www.aliexpress.com/item/MALC...311.0.0.IUBIfm Tämä oli kuitenkin sairaan iso ja lahkeet kuin velhon hihat tämän kokoiselle kääpiölle. Menisi mainiosti 185-190 senttiselle kaverille. Tämä siis olisi käyttämätön ja johonkin pilkkahintaan saatavana.