Vakuumikone on jokaisen kovan promartan unelmalahja
Printable View
Vakuumikone on jokaisen kovan promartan unelmalahja
Marttojen ohjetta soveltaen tuolla laitteella voi vakumoida vaikka korvasieniä.
http://images.cdn.yle.fi/image/uploa...66e32c1e9e.jpg
Onko joku kokeillut kääntää Veetire Bulldozereiden pyörimissuuntaa? alkaa olla kohtuu paljon ajetut kumit ja nappuloiden etureunat jo aika kuluneet, joten tuli mieleen että jos kumi vaan muuten toimisi myös toiseen suuntaan edes kohtuullisesti, niin voisi kääntää ja ottaa niistä ns. kaikki irti.
Ite olen vakumoinut lähinnä kasveja:
https://lh3.googleusercontent.com/-N...30825_5751.JPG
^ Dude
Humulus lupulus
Mikäs olikaan nastoitettavan Vee Tire Snowshoe XL 4.8" todellinen koko? Isompi kuin Dillinger 5?
Mites tuo säkityskalvo, oletteko minkälaista paksuutta ja materiaalia käyttäneet? 50-75 mikrometrisiä ilmeisesti löytyy, ja ensimmäinen materiaali mitä tuli vastaan oli polyamidi. Se käsittääkseni imee vettä, liekkö ongelma litkujen kans tai pidemmän päälle märissä olosuhteissa?
Entäpä vakuumipussien paksuudet? Niitäki ilmeisesti löytyy useampia paksuuksia.. finnvacumilla näytti ainakin olevan kaksikerrosmateriaali jossa polyamidia ja polyeteeniä.
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Mieli tekisi vaihtaa mammothit bud/lou komboon. Täällä on varmaan joku ketä on ajanut molemmilla, joten eroavaisuudet kiinnostaisi. Ajelen läskillä työmatkatkin, joten onko rullaavuudessa suurta eroa ? Mammoth on kyllä hyvä rengas kaikissa paikoissa missä sillä olen ajanut, mutta jostain kumman syystä tekisi mieli silti jotain muuta.
En tiedä, miten luotettava sivusto kyseessä, mutta näyttäisi olevan Minioneita saldoilla:
http://www.ciclimattio.com/elenco_prodotti.aspx?rel=ric
Itsellä oli hetken Mammothit alla Kongassa ja edessä totesin sen varsin surkeaksi renkaaksi. Hirmuinen self steer ja liian matala profiili isolle ihmiselle. Vaihdoin siis pian eteen Budin, jolla self steer pieneni huomattavasti ja ns. kesäpaineilla oli jopa olematon. Bud rullaa normipaineilla sen keskinappulan varassa oikeastaan yhtä hyvin kuin Mammoth ja on oikein mainio rengas. Syksyllä varustauduin talveen laittamalla taakse Loun ja se tuntuu kyllä huomattavasti nihkeämmältä kuin Mammoth ja jyrisee selvästi tuon rajun poikittaisen kuvionsa takia. Maastossa älytön vetopito tosin korvaa tämän hienosti, kun ei tartte paljoa siirtymiä ajella. Nyt minulla siis nuo Bud & Lou alla nastoitettuna ja talvirenkaina kyllä mainiot.
Tuollaiseen käyttöön, missä enemmän siirtymää ja pinnoitetta saattaisi jokin muu rengas, tai sitten Bud/Bud-kombo olla Bud/Louta parempi?
Lou päihittää Budin takarenkaana vasta sitten kun polku on niin huonoa, että edetään koko ajan ruopimalla. Käytännössä aina kun polku on irtoluminen tai vasta osittain kävelty auki kannattaa Lou pitää alla. Jyrkässä alamäessä huomaa myös kumpi on alla, kun Bud lähtee liukuun kuin pulkka ja Lou jaksaa jarruttaa vielä lukittunakin jonkin verran.
Kiinnostaisi kanssa. Myös muut tiedot kyseisistä renkaista nastoitettuna otetaan mielellään vastaan. Onko renkaissa merkittäviä eroavaisuuksia? Onko Snowshoessa isoa self steeringiä ym. Pitäisi neljä nastarengasta perheseen ostaa, joten renkaan hinnallakin alkaa olla vaikutus.
Lähetetty minun SM-G870F laitteesta Tapatalkilla
Kyseiset renkaat on, mut ku ei oo lunta eikä jäätä, niin ei oo alle laitettu. Odotellaan kelejä. Nastoilla on xl renkaat
Lähetetty minun E2333 laitteesta Tapatalkilla
http://uppaa.fi/images/2015/12/24/image2b7b7.jpg
Ensitesti isoKnardilla lumessa. Pääsihän tuollakin mutta aavistuksen isompaa nappulaa ja kuviota olisi näillä keleillä mukava testata sekä edessä että takana...
Itsellä Lou+Lou (ensiasennusrenkaat) eikä vissiin tarvi alkaa vielä miettiin vaihtoehtoja kun about kaikki "polut" on umpikinosta / itse ajettua uraa. Eipä noilla kauhean montaa kilometriä ole vielä alla ja kun ei ole vertailukohtia niin välttänee toistaseksi. :)
Eipä tuo tosiaan kauhean rullaava ole, mutta eipä juuri tule teitä pitkin ajeltua. Kerran polulla meinas lipsahtaa kylelleen ku tulin 90 asteen mutkaan riittävällä vauhdilla ja olikin jäässä.. onneks oli kaks ketterää läskiä liikkeellä nii pysyttiin pystyssä. [emoji14]
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
Miten hyvin tuo Dillinger 5 kuvio toimii irtolumella / tamppautuneilla, mutta pehmeillä lumipinnoilla, joissa nastoista ei ole mitään hyötyä? Loun kuvio näyttää tuohon touhuun erittäin hyvältä.
Toimii kaikkialla muualla paitsi ajamattomassa puuterilumessa, ja sitäkin saa olla paljon jos alla on kovaa.
Salsahan se Blackborowiin.
https://s.graphiq.com/sites/default/...4859915_i1.jpg
Semmonen vielä kävi mielessä, että onko kenelläkään kokemusta esim. D5 edessä, Lou takana combosta? Ehkä välttäisi pahimmat kaatumiset, mutta lumella vetopito ois parhaalla tasolla...?
Itse ajelin tuolla kombolla viime talven. Sinänsä ihan toimiva yhdistelmä molempia maailmoja, mutta ehkä vähän turha. Jäällä ei voi ajaa kun takapää ei pidä yhtään, joten mitä edessäkään tekee nastoilla. Noh, kyllähän edessä nastat pelastaa niiltä pahimmilta yllätyksiltä, varsinkin kun työmatka on jäistä kelviä.
Tämä talvi mennään kyllä lou/bud ja d5/d5 odottelee jäisiä kelejä, jos sellaisia nyt edes tulee. Kuitenkin käyttökelpoisempi tuo lou/bud.
Nastarengas edessä on parempi kuin ei ollenkaan jos ajelee jäällä. Hyvää Joulua !