Alkujaan tämän lähetti
oppes
Täällä Espoon eritystalousalueella(tm) on kohtuullisesti 30km/h rajoitettuja teitä omakotialueilla. Olen ottanut tavaksi ajella noilla ajotiellä sen sijaan, että riskeeraan jokaisen pihan kohdalla joutuvani orapihlajapuskasta pihalta kelville tupsahtavan Audin keulakoristeeksi. Kun vielä omakin vauhti riittää ketterästi tuohon 30km/h, niin en tunne kummoistakaan huonoa omaatuntoa. Jostain syystä tämä tuntuu ärsyttävän suunnattomasti autoilijoita. Torvet soi, kädet heiluu ja välillä pääsee todistamaan kunnon rattiraivoa. Eilen pysähtyi saksalaisella laatuautolla ajava vasiten parin sadan metrin päähän minut ohitettuaan reittä viistäen. Viittoi minua pysähtymään ja koska ukko oli suurinpiirtein normaalin näköinen nin pysähdyin juttusille. Aloitti haukkumalla "kondomi-pelleksi" ja kyseli miten "v-tun vaikeaa voi olla noudattaa liikennesääntöjä ja ajaa siellä minne pyöräilijät kuuluu". Lisäksi kuulemma "minunlaiseni m-lkut ptäisi jauhaa spermaksi ja siittää uudelleen". Kun kyselin, että jos tuo liikennesääntöjen noudattaminen on niin tärkeää, niin miten tuota ilmensi se, että hänen piti väkisin päästä minusta ohi 30km/h rajoitusalueella kun itse ajelin kalibroidun mittarin mukaan 33km/h? Ei mennyt tarina perille vaan tarina kelvin käytön pakosta jatkui. Tässä vaiheessa toivotin hymyillen hyvää päivänjatkoa ja polkaisin tieheni. Täytyy myöntää, että hieman pelotti muuttaako tuo auton keulaa koristaneet munuaiset oikeiksi... Onneksi kääntyi seuraavasta tisteyksestä eri suuntaan kuin minä, joka olin tuosta jo ehtinyt yli. Kuvaan kuului, että kaverilla oli autossa arviolta 10 - 12v esiteini, joka sai aukinaisesta ikkunasta melkoisen asennekasvatuspläjäyksen... Tiiä mikä tuossa ajotiessä on niin arvokasta, että se polkupyörän alla kuluu...