Totta. Mulla vaan taitaa mcarbon setti tulla "vähän enemmän myöhemmin". :D
Mcarbonit ja i9-navat, sit joskus ennen kuolemaa. Ehkä. Jos vaikka kerran pääsis polkaseen ennenkuin kuolo korjaa.
Tai sit lähtee täältä "mcarbonit jalassa".
Printable View
Aika marginaalisesti on esim. Nextien 80mm hiilarikehä kevyempi (45g) verrattuna DT Swiss 710 kehään. Lisäksi tuossa DT Swissin br2250 setissä tulee suht laadukkaat ja kevyet navat sekä pinnat mukana, joten aika killeri hinta/laatu/paino-suhde 640€:n hintaan.
^ Toki hiukan helpompi tubelesointi, kun ei ole kevennysreikiä, mutta mielestäni nuo DT:t yhtä helppo tubelesoida mitä Mulefütit.
Toki hiilikuitu on tosi pro, mutta monesti vaan laadukas alumiini pääsee lähelle (ellei jopa tasoihin) verrattuna bulkkikuituun, oli kyse sitten rungoista tai muista komponenteista.
5.5" läskirengas Chaoyangilta:
https://www.instagram.com/p/BJ0Dkm1ByTi/
Mitäs niitä runkoja olikaan, mihin tuo mahtuu...
Ei sillä ole väliä, isoo pitää olla
Nä ei kinosta kun se ei ole 29"
Tätäpä sitä on ootellukki, tai sitä että ne tulis vielä myyntiin. Beargrease saa nuo molempii päihin ja Muklukki siitä ison Knardin keulaan.
...siitäpä tulikin ääliö kysymys mieleen kun litkutetty rengas otetaan sisurikäyttöön: Saako niitä litkujämiä pois mitenkään tai haittaako ne mitään kunhan on kuivanutta? Vois kuvitella että sisuri saattas talkin kanssa liimaantua litkujämiin ja tehdä jäynää. Onpa mulla kyllä nytkin kerran litkutettu BFL muklukissa sisurilla jotenkuten huuhdeltuna enkä vielä mitään ole huomannut.
Litku liimaa sisurin renkaaseen kiinni ja renkaan eläessä rikkoo sisurin.
Toki jos laittaa sisurin metsässä ajaakseen kotiin niin litku ei kerkeä kuivua.
Itse olen pessyt fairyllä ja vanhalla tiskiharjalla vanhemmat litkut. Tuoreempi litku lähtee huuhtelemalla.
Aaah 4.4" JJ olis kyl just hyvä mun iänkaikkiseen 2013 nallevassuun, vaikka yksikään lenkki ei oo mennyt takana pyörivän BFL:n takia piloille.
Toisaalta Budin pitäis mennä taaksekin 65 mm vanteella, mutta kumpikohan voittais takarenkaana JJ vai BUD jos vetopito/rullaavuus/kestävyys lasketaan. JJ tullee huokeampi ainakin olemaan?
Eipä taida sarjatuotantona olla ensimmäistäkään. Jostain käsittämättömästä syystä ei nyt edes oikein jaksa kiinnostaa ko. kumes, vaikka 2XL:stä tykkäänkin, eikä oo tosiaan sitä runkookaan keksitty. 60TPI haiskahtaa vähän painavaltakin, taitaa mennä yli 2 kg:n että heilahtaa.
Näköjään kietastu 80 mm DT Swissin kehälle:
https://scontent.cdninstagram.com/t5...18577551_n.jpg
https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net...49241649_o.jpg
Ei hiitanan hiitana, ei onnistu tämä proggis. Siirsin ongelmani tuonne tubeless-ongelma-topikkiin.
Noniin, meikäläisen tuurilla jos on mahdollista että paketin hinta Tullissa nousee, niin toki niin sitten käy. 43,74 e tuli hintaa lisää; itse renkaat olivat ilmeisesti tullivapaat, joten summa koostuu puhtaasti alvista. Mieltä lämmittävästi myös niistä 40 euron postikuluista piti maksaa alvia. Kahden renkaan kokonaishinnaksi tuli näin ollen 226,02 e postikuluineen.
Kolmisen viikkoa ollut nyt JJ tubelekset dd30 orkkisvanteilla sisurivirityksellä (+telttapatja/sokkelikaista, jotta saa nousemaan) ja viime viikonloppuna Saariselkä MTB Stages kolme päivää suossa ja kunnon kivikoissa eikä ongelmia. Sisurin olisi noiden 3 päivän ajojen aikana joutunut vaihtamaan ehkä 5 kertaa.. sen verran mukavasti pamautteli vanteille ja aiempien kokemusten perusteella olis mennyt sisuria vaihtoon.. :)
Nyt perjantaina paineet edelleen kohdillaan sunnuntain jäljiltä.
Pienemmistä tilauksista ei vissiin mene tullimaksua mutta jos yli 150€ niin tulee tullimaksu.
Vähät mitättömästä tullista mutta 24% alv harmittaa jo muutaman kympin jenkkitilauksessa.
Spessun Ground Control on ollut mainio tuttavuus. Nopeiden testien perusteella pito on vähintäänkin hyvä ja itseohjautuvuutta käännyttäessä ei ole lainkaan.
Ja kuva renkaasta aiheen elävöittämiseksi.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...14ad03de7b.jpg
Syy niiden hyvyyteen omassa päässäni lienee siinä, että edelliset renkaat olivat todella kuluneet. Ja toisessa läskissä olleet renkaat olivat jotkut halpikset, jotka eivät vakuuttaneet.
Ainakin uusi rengas tuntuu paremmalta kuin vanha [emoji4]
Toivottavasti riittävät mun ajoihin.
Kyllä nuo GC:t on paljon paremmat ku bulldozerit. Ite laitoin kans eteen moisen. Ei itse ohjaa läheskään niin paljon. Ja ilmatilaakin on enemmän. Alle 4psi alkaa ohjaamaan ku bulldozeri alkaa jo 7psi. Rullaus vähä heikompi. Jarrulevy resonoi aika kovasti 30km/h nopeudessa noitten kuviosta.
En toki uuden hintaa maksais kuitenkaan noista
Mulla oli edellisessä läskissä GC:t tai on ne siinä vieläkin, mutta se on siirtynyt kakkosfläsäksi mökille. Aivan kelvot yleiskumit ympärivuotiseen käyttöönkin. Ei se tietenkään limajuurakossa mikään Bud ole kuten joidenkin mielestä pitäisi olla, mutta ei sillä myöskään ole Budin vierintävastusta. Jotenkin vaan tuntuu, että jos rengas kerran lenkin aikana lipsahtaa niin se tullaan haukkumaan lenkin jälkeen foorumilla täysin paskaksi.
Taisin mä sillä kuitenkin muutaman lenkin ajella ennen lyttäystä. Märällä viistolla kalliolla sysipaska, nappulat taittu alle ja sitten lähettiin. Muuten ihan asiallinen, ja varmaan silläkin olisi oppinut ajelemaan ja väistelemään niitä paikkoja, missä rengas ei toimi. Esim petikkoa, klaukkalaa ja askistoa... Tai muita kalliobaanoja :)
Älä!:rolleyes: Sen takia on hyvä perustella oma arvionsa renkaasta. Kaikille renkaille löytyy olosuhde missä ne ei toimi tai kuski, joka niillä ei osaa ajaa.
Ja sitten löytyy kuskeja, jotka ajaa missä vaan ja millä vaan.
Komppaan monien ajatuksia GC:stä, pehmeässä moreenissa vallan toimiva kumi mutta kovalla liukkaalla pinnalla nappulat taittuu alle eikä nappula pure kiinni, kuivalla kovalla ei ole ongelma koska kitka. Pikkunappuloisista leveistä renkaista suosin Knardia sekä Barbegazzia, isonappuloisista tykkään Budista sekä Juggernautista.
Renkaat jakavat mielipiteitä pyörissä ihan kuten autoissa. Ilman kunnollista testiä, kaikki arviot ovat enemmän tai vähemmän subjektiivisiä. Joku tykkää jostain ja joku taas toisesta.
Mutta hienoa, että asiasta keskustellaan. Itse en aio rynnätä vaihtamaan omia. Ne ovat mulle just hyvät. Ainakin tällä hetkellä :)
^Mutta kun. Eihän sä voi ostaa kuin sitä testivoittajaa. Vai mitä? ;)
Kysymyksestä on hetki kulunut, mutta siltä varalta ettet ole vastausta vielä saanut niin...
Mulla on OnOnen Fattyssä 4.8 LS JumboJimit edessä ja takana.
Edessä (OnOnen kuitu keula) sopii hyvin ja takana nippanappa. Rengas rallattaa hiukan ketjuun kun on käytössä kevein vaihde.
Hieman ongelmia aiheutti litkutus onOnen kehille, mutta vakumiRinkula ja soirot telttapatjaa kehin reunossa (vakumiRinkulan alapuolella) auttoi.
Tuleva talvi on ensimmäinen mulla fätin tangossa ja katseet on kääntynyt renkaisiin. Nyt keväästä saakka ajellut 4,8 jumbojimeillä ja niistä kyllä tykännyt.
Eli onko kokemuksia onko nuo hyvät renkaat talvella, ja jos ei niin mitä suosittelette talveksi? Nastat toki pitää jäällä, mutta tuskin pahimmilla pääkallokeleillä ajelen niin nastattomat ensisijaisesti haussa
Sent from my iPhone using Tapatalk