En tiedä sopiiko, mutta mulla on toiminut.
Printable View
^ Itse ajoin Zipp 303s kiekoilla ja Vittoria Terreno Dry:lla. Renkaissa luki: mounting only hooked rims. Elossa vieläkin ja ei mitään ongelmia ollut tuon kombon kanssa.
Jos olen kuullut tai lukenut niin ompas unohtunut! Sisärenkaalla Terra Speed käynyt vanteella, keväällä pääsi eturenkaaksi, oli helppo Newmenin kiekolle asentaa, ainaskin 3 vrk piti ilmansa ilman litkuja. Schwalben G-One Speed oli pirullinen asentaa. Hyvin on sekin pelannut.
Onks toi kyljistä läpi hikoilu muuten Stansin ominaisuus? Mulla on yhden pyörän takarenkaassa sitä ja koko ajan hikoilee. Saman pyörän eturenkaassa Milkitin litkua ja sitä ei tartte oikeastaan koskaan tartte pumpata (eikä voikaan, kun venttiili menee siitä tukkoon :D). Vai enemmänkin Schwalbe & Stans -yhdistelmän ominaisuus? Toisessa pyörässä Pantzerin litkua ja mitään hikoilua ei ole havaittavissa niissäkään.
Riippuu renkaasta, mutta tuo on mulla ollut ainoa litku joka on kuplinut läpi kyljistä.
Tarkemmin sanoen 4 talvea ajetut ISP:ssä on sekä edessä että takana jatkuva hento kuplajono ympäri rengasta. Ilmaa sieltä ei juurikaan karkaa, pitää pumpata vähän lisää kerran pari kuussa. En ole jaksanut välittää kun on muuten toiminut. Kun tuo Race pullo tyhjenee joskus niin en taida maastossakaan sitä enää käyttää, muissa pyörissä on nyt caffelatexia joka on ollut ok ja kohtuu edullista.
Tämän perusteella niitä vanhoja litkuja kannattaa aina välillä poistaa sieltä renkaasta, eikä pelkästään lisätä :D
Molemmissa renkaissa oli aikamoiset levyt, litkuna muistaakseni Orange Seal.
https://streamable.com/uvn9x0#
Ei ole ajettu pyörällä, jos kuivuu tuollaiseksi. Kiekot seisoneet talven varastossa?
Orange kuivuu nätiksi kalvoksi ympäri rengasta, jos fillarilla ajetaan. Ja tuota kalvoa ei minusta kannata poistaa. Estää hienosti sen kyljistä tihkumisen, mistä just tuossa yllä on puhetta. Uutta litkua vaan.
Eli ei se periaatteessa stanin vika ole, jos rengas tihkuu kyljistä läpi. Huono rengas, mutta tuollaisia suurin osa näistä keveistä renkaista on. Viimeistään muutaman tonnin ajon jälkeen alkaa litkua tihkumaan läpi, jos kalvoa ei ole alle muodostunut. Sitten taas vaikkapa rene hersen endurance ei vuoda stanilla vieläkään yhtään.
mulla on pelkästään Stania kaikissa renkaissa eikä tule mistään läpi.Lainaus:
Alkujaan tämän lähetti MRe;[URL="tel:3151966"
Minäkin luulin ettei tihku, mutta sitten kun pesi pyörän runsaalla pesuainevaahdolla ja jätti pyörän vähäksi aikaa huuhtelematta, niin huomasi kun renkaiden kylkiin alkoi tulla ihan pieniä kuplia. En heti edes tajunnut mistä on kyse. Mutta kun kädellä pyyhkäisi renkaan puhtaaksi, niin minuutin sisään siihen ilmestyi taas pieniä kuplia. Paine ei silti laske yhtään...
Tältä näytti Schwalben Big Betty ja Stans -yhdistelmä laskupäivän jälkeen: https://pic.useful.fi/IVzprIUxK.jpg Kuivaa ja pölisevää kun oli, niin jäi hiekka hyvin kiinni noihin paikkoihin, joista litku puskee läpi kyljistä. Rengas yhden kauden ajettu ja alkaa näyttää jo vähän kulumisen merkkejä, niin laitoin uuden tilaukseen tällä kertaa kuitenkin Super Gravity -kyljin. En erityisen paljon odota sen kampeamista vanteelle. :D Otin samalla Milkitin litkua, joka toiminut hienosti eturenkaassa. Se ei vuoda eikä hikoile läpi.
Kannattaa varata aikaa, levollinen mieli ja kunnon rengasraudat. Niillä menee, muuten ei. Tuossa keväällä kun väänsin Eddy Current SG:n paikalleen niin meni kaksi iltaa, kolmet rengasmuovit poikki ja ruuvipenkkiä luovasti käyttämällä sain lopulta paikalleen. Vertailukohtana Magic Mary ST meni toiselle samanlaiselle kiekolle muutamassa minuutissa.
Kunnon rengasraudat kiinnostelis. Bilteman (vai oliko se Mononetin) sellaisia on kehuttu. Tällä hetkellä itseltä löytyvät eivät ole maailman parhaat. Jotain remmi-/ liinaviritystä mietin myös, että saisi estettyä paikaltaan luiskahtamisen kampeamisen loppuvaiheessa.
Jäätyminen ei taida olla juuri nyt merkittävä uhka, mutta kiinnostaisi tietää ylipäätään tähän mennessä kertyneistä kokemuksista tuon Hankkijan litkun kanssa. Kävin ostamassa putelin työpaikallisesta ajatuksenani kokeilla moista. Minkälaisella laimennuksella kannattaisi aloittaa?
^
kiinnostelee itseäkin, varsinkin kun vertaa vaikka Orangen 50/l hintaan...
Täällä kun on ollut keskustelua, että tuleeko litku läpi renkaista vai ei. Mulla tulee, tässä yksi esimerkki. Rengas on Schwalbe ja litku on Joe’s. Stan’s tulee samalla tavalla.
https://uploads.tapatalk-cdn.com/202...1ea71940fb.jpg
^Tehkäähän bojjaat ensin kalvo tuonne renkaan sisään Kaffelatexilla, Orangella tai vastaavalla, niin eipähän vuoda kyljet enää. Sitten lisää Stania tai vastaavaa.
Mulla vakio Stanit Rekon Race renkaissa, ja paineet riittää noin kuukauden verran.
Eli ei ongelmia, kun pysyy Maxxis-renkaissa. (Ja kaukana Schwalbeista)
Mulla on sellainen mielikuva, että Stan’s tuli aikanaan läpi Minioneista. Sekä FBF/FBR kombosta, että normileveistä.
Stan's sisältää ammoniakkia. Ainakin Maxxis suosittelee ettei moista litkua käytetä. Mulla on tällä hetkellä maasturin kiekoilla 2.5" Minion DHF, 2.4" Dissector, 2.6" Forekaster, 2.6" Ikon. Kaikissa EXO-kyljet eikä Joen ammoniakiton EcoSealant tuli yhdestäkään läpi.
Stans on varmaan yksi maailman myydyimmistä litkuista, niin kuin Maxxis renkaista. Hyvin vaikea uskoa että Maxxis käyttää täysin poikkeavaa kumia mikä ei kestä Stanin litkua.
Nämä kaikki on Stansin kamaa:
Schwalbe Doc Blue Professional
Giant Tire Sealant
Goodyear Tire Sealant
IRC Tire SealantKenda
Tire SealantSun Ringle
STR Tire Sealant
Ei löytynyt Maxxiksen sivuilta ainakaan varoituksia olla käyttämättä Stansin litkuja. Mulla on Stansit Conteissa, Schwalbeissa ja Maxxiksissa, ei tihku yhtään mitään mistään. Bonusta -20 pakkasen kestävyydestä.
Mä en ole koskaan ollut tarkka siitä mitä litkua käytän, mutta läskin renkaista ne puskee kaikki jossain vaiheessa läpi. Ja voisin väittää, ettei sillä ole mitään merkitystä ajon kannalta.