No lähinnä itse ajattelin niin tehdä. Jos tubeless failaa niin ei sitä pakkasessa viitti alkaa räplään. Ei tule pistojakaan lumella.
Kesäksi sitte taas litkut sisään.
Printable View
^Tubeless ei varmastikkaan failaa yhtään todennäköisemmin, kuin sisuri edes talvella. Onhan sitä talvellakin keppiä, tikkua, kiviä, tappajasepeliä ja ym. sisuria puhkomassa, mutta kukin tyylillään.
Vissiin tuolla hintaa kiinnostusta oli, tai sitten ne dumppas jonkun ylivuotisen jämäerän halvalla. :) Vaikka eipä näitä renkaita kovin kauaa ole voinut varastoissa lojua... Oma tilaukseni näkyy edelleen olevan "Preparing for shipment". Millä aikaa muuten laitoit tilauksen sisään? Oma tilausvahvistukseni tuli eilen kello 11.44.
Rahaa sulla ei pitäisi mennä, kun Amazon lunastaa katevarauksen vasta kun tavara on lähetetty. Tässä tapauksessa se katevaraus pitäisi kai olla jo rauennu.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itse itseäni komentaen. 0.4bar on omasta mielestäni alhaisin milloin vielä eturengas toimii ok. 0.3bar alkaa kelvillä kaarteissa muljuamaan alla ja saa vääntää vastaan, juurakossa varmaan vielä menisi mutta ei jaksa tuota venkuilua.
mitattu schwalben käsidigimittarilla (pumppu näyttää samoja) ja rengashan oli tuo Maxxis Minion FBF EXO 4.8.
Aikaisemmin halvin mitä Amazon.comista löysin oli n. 280 e/pari posteineen. Siihen nähden tuo löytämäsi on ihan ok hinta sekin.
Sinänsä mielenkiintoista että se alkuperäinen 80 $/rinkula -kauppias näkyy edelleen potentiaalisena myyjänä. Nyt hinta vain lähemmäs 150 $/rengas. Että niinköhän ne renkaat oli oikeasti loppuneet, vai oliko kyse sittenkin hintavirheestä. Oma tilaukseni on tosin edelleen valmistautumassa laivaukseen.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itekki huomasin tuon hinnan muutoksen ja kysyin siitä myyjältä, niin vastasivat: "Our software changes pricing all the time". Ei tuo 250€ kovin paha hinta ole sekään, aattelin katella vähän aikaa jos sattuis jostain saamaan vielä halvemmalla tai sitten jotku toiset nastat.
Nyt kun on tullut ajettua kohtuullisesti, noin 1000h läskillä, on alla 4.7" renkaat 65mm leveillä vanteilla. Edessä 0,6 ja takana 0,7-0,9 bar.
Rullaa kohtuullisesti asfaltilla, eikä venkoile mutkissa. Maastossa pitää ajolinjat kivien päällä ja juurakossa hiukan vauhtia.
Seuraava läski tulee samalla yhdistelmällä, jos nyt pitää kiirettä pitää, niin varmaan 4" mennään.
Onko joku tilannu tuolta jenkeistä renkaita? Luin että jos menee yli 150€ niin tulee tullimaksut päälle, eli ei ne sitten kovin halvaks tulekkaan. Kiinasta sais vähän alta satasen vee rubber snowshoe xl ilman nastoja posteineen. Mitähän nastat tulis maksaan jos laittais itse vai kannattaako niitä itse alkaa laittamaan?
Meinaat, että Kiinasta ei tule tulli ja alveja päälle :)
Saksasta näyttäisi saavan reilulla satkulla tai nastoitettuna reilu 150€.
http://www.fatbike24.de/products/Fah...ikereifen.html
Maxxis minion FBR leveys 109mm ja FBF 108mm 65mm leveillä kehillä.
Mites noin kapeilla kehillä ajelette, eiks leveempi ois mukavamp/parempi?
Monihan noita 65mm kehiä kehuu. Itsekin miettinyt asiaa kun kapeakumipuolella levennetään kehää, että saadaan renkaan profiili ei niin pyöreäksi ja sitä kautta paremmaksi niin läskipuolella päinvastoin. Useimmilla nuo 65mm kehät taitaa olla kuitua niin on ainakin paremmin suojassa. Itse olen sen verran kroonisesti pa, että kuitukehistä ei ole 65mm eikä missään muussakaan leveydessä kokemusta.
Imo ei, miksi olisi. Eihän 2.4" renkaillakaan ajeta normimaastossa 2" vanteilla, ennemmin 1"
Osittain se johtuu keveydestä, osittain siitä, että rengas mahtuu helpommin haarukoiden väliin. Kehä on paremmin suojassa myös 3.8" renkailla. Ennenkuin kukaan ehtii rääkäistä sissimarkkinoinnista, niin valikoimissa on 19-100mm kehiä, joista mä nyt olen valkannut sen itselleni sopivimman.
Jos pystyn kanttaamaan asfaltilla noin 50kmh vauhdissa tai ajamaan kärrypolulla alamäkeen saman, niin ei noi ainakaan vaikeat ajaa ole. Toisaalta taas juurakossa ilmatila on riittänyt loistavasti, pienemmillä paineilla rengas menee turhaan rypyille ja ajo on jo muutekin huonokuntoiselle kuskille kovin raskasta
Veetireltä uusia läskirenkaita tulossa. Nastoitettu 4.8 snow avalanche ja kaikkee.
https://fat-bike.com/2016/08/new-fro...e%20for%202017!
Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla
Nyt on muutaman metsälenkin verran kokemusta. Rullaa kuvioon nähden ihan riittävän hyvin omasta mielestäni(nämähän on aina makuasioita), mudassa toimivuus 5/5, hinta/laatusuhde hyvä(170€/pari). Selkeästi kuitenkin maastorengascombo, eli jos ajaa paljon siirtymiä/työmatkaa, niin ottaisin alle ehkä jotain muuta. Ainoa mistä nyt jotain valitettavaa löytyy, niin onhan noi aika painavat, mutta eipä toi grammanviilaus itsellä ole läskissä oleellista, kun runkokin on terästä. Edessä paineita 0.5/takana 0.6 ja painoa n.80kg. Veikkaisin olevan hyvä kombo talveenkin, mutta se selviää sitten aikanaan.
Saariselällä 3 päivää varsin haastavassa kivikossa edessä JJ 4.4 Liteskin ja takana Spessun Fatrak 4.0 toimi hyvin.
Mudassa tietenkin JJ hieman pluikas mutta overall loistava kombinaatio.
Ja tietenkin 65 MCarbonit kehinä.
Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
Jaa näköjään sitä vaan mennään läskipyörillä kovempaa ku maastopyörillä. Ainaki saariselällä
:) Toiset ne menee millä haluaa
Itsellä meno hidastui kun vaihdoin 27,5" koon Hodaggiin. Kahdessa kisassa on jo mennyt rengas ja pumppuhommissa aika rientää.. Joko niistä Maxxis 27,5 x 3,80 renkaista on jollain kokemuksia?
Tänä aamuna Fattystripper ja felt dd 30 orkkiskehä oli antautunut, eturengas makasi lysyssä varastossa. Takana pari testilenkkiä ja yksi pitkä lenkki. Rengas toimii maastossa ihan mahtavasti, pyörä kiihtyy kevyesti ja on herkkä, ja rullaa hiekkatiellä hieman paremmin kuin verrokkina ollut enskapyörä 26" x 2,35" kumeilla. Ero sisäkumien kanssa ajamiseen on todella iso.
Illalla pitää lasauttaa lisää litkua etukumin sisään; laitoin asennusvaiheessa eteen hieman vähemmän litkua kuin taakse. Tarkastan tällä kertaa samalla saippuaveden avulla, vuotaako mistään. Saa nähdä tuleeko tuosta toimivaa, vai meneekö kiekot vaihtoon prkl, koska tykkäisin ajaa enkä säätää.
Litkullahan se näkyy suoraan mistä vuotaa? Ei muuta kuin carboonikiekkoa alle. Ei tartte taistella. [emoji6]
Edit: ei oo mun kiekko,(ikävä kyllä) mutta noin helppoa se on carboonilla.
Rengas kiekolle ja plop.
http://uploads.tapatalk-cdn.com/2016...cecc10ec95.jpg
-iPhonella Tapatalkista-
Schwalbe lisännyt 4.4 mallit sivuilleen.
Nyt siis tarjolla myös Snakeskin versio.
http://www.schwalbe.com/de/offroad-r...jumbo-jim.html
Pieniä vuotoja, jotka tyhjentää renkaan esim. parissa kolmessa päivässä, ei oikein tahdo nähdä litkulla. Saippuavesi tekee kuplia, ja niistä sellaiset pienet ärsyttävät vuotokohdat huomaa helpommin. Enpäs ehtinyt eilen illalla rengastaistoihin, katsotaan jos tänään...
Olet oikeassa, niin oikeassa! :D ...toisaalta eihän se carbon siinä tee autuaaksi, myös hiilarikehän muodon on oltava sellainen että siinä on kunnon hyllyt. Vai?
Tottahan toki. Katsoin noita sun kiekon kuvia ja kuvassa ainakin näyttää kiekko siltä että heivaisin kyllä vaikka verkonpainoksi.
Eihän siinä ole hyllyä ollenkaan.:seko:
Esim. tuosta tilalle:
https://www.bike24.com/p2140016.html
http://www.actionsports.de/en/dt-swi...atz-26er-15605
Tietääkö joku miten eroaa 710 ja 2250 kehät?
No ei ole ollenkaan, tubelessituksen kannalta ne ovat toivottomat, ja olihan tuo kyllä tiedossa jo alunperin. Siksi panostin fattystripperiin ennenkuin edes yritin mitään muuta. Vaahtomuovirenkulat kompensoivat, mutta tokihan ne antavat vähän periksi ja eivät korvaa kunnon hyllyä.
Hiiri on hoveroinut BR 2250:n osta-napin yllä useita kuukausia, mutta taidan kallistua mcarbon-settiin "vähän myöhemmin". Sitten kun päivittää kiekot, niin kannattaa päivittää kunnolla.
^^Ei mitään. https://www.bike-components.de/en/DT...26-Rim-p42990/ Pelkkä kehä on nimetty 710 ja kokonainen kiekko 2250
https://www.bike-components.de/en/DT...z-2016-p45152/
Ei tietääkseni mitenkään, eikös tuo 710 ole vanteen nummero ja 2250 kulkee vannesetin nummerona. Tais olla juttua jossain aiemmin.
Voin puhua läpiä päähäni, mutta katselkaa nuo BR2250 vannesettien sisältö, niissä on eroja. Osassa tulee XD-driver mukana ja vissiin adapterit 6-pulttisille jarrulaikoille, osassa ei :p
Edit: Antzalla oli nopeammat sormet tai järki...
Ok, kiitos nopeista vastauksista.