Mä ajan 20 keskari hissutelu lenkkejä itekseni ainakin vielä kuun loppuun, tuun sitten kokeileen josko kroppa kestäis paremmin kuin viime torstaina. Hyvää lenkkiä leideille!
Printable View
Järvikyläntien lisäksi 1130:lta voi hyvin siirtyä pois jo Vanhalle Järvikyläntielle (oikealle heti kunnanrajan jälkeen, toisessa päässä jatketaan suoraan 1130:n poikki Järvikyläntielle), myös helpompi ajettava kun ei tarvitse kääntyä isommalta tieltä vasemmalle.
Hei,
olisin kiinnostunut liittymään seuraan teidän tammaraveihin, otatteko uusia jäseniä?
Olen ollut ihan hyvässä kunnossa ennen, mutta nyt juhlinnantäyteisen talven jälkeen olen aika rapakuntoinen...eiköhän se tästä lähde taas. Mutta en lähde heti mihinkään suuriin suoristuksiin mukaan hidastamaan sakkia.
Ollaan kuulolla, kenties tavataan?
Täällä Espoossa on tihuuttanut vettä koko päivän ja asfaltti kiiltelee, sadetta ei kai illalle kuitenkaan ole luvassa. Millainen merkitys tuolla märällä tiellä on aloittelijan turvallisuuteen? En yhtään tiedä mitkä kumit on alla...
Kyllä mielellämme otamme uusia pyöräilijöitä joukkoomme. Pyöräily hepon lenkeillä ei vaadi sitoutumista mihinkään muuhun kuin itse pyöräilyyn :) Tarkoituksena näillä tammaravien torstai lenkeillä pitää vauhti 23-25 km/h. Lisäksi vauhtia säädetään tarpeen mukaan, eikä ketään jätetä porukasta pois, joten tämä lenkki sopii mainiosti aloitteleville pyöräilijöille, eli tervetuloa mukaan!
ulkona sataa ja olen sen verran mukavuuden haluinen, että jätän nyt pyöräilyn väliin, ensi viikkoon parempia säitä odotellessa :)
Mahtavaa, ensi to olen messissä. Jejejeejj!
Lähden ajelemaan säästä riippumatta. Kun Sini kerran ei tule paikalle, niin voin tarvittaessa vetääkin lenkin. Mennään yllä esitetyn speksin mukaan parilla esitetyllä pikku korjauksella. Vauhti sen mukaan mitä toivotaan. Mahdollinen ryhmäajo-opastus tarpeen mukaan vähän ennen tasaa. Startti tasalta, sateella ei viiti odotella.
P.S. voin myös peesata jos vetohaluisemmat haluavat välttää kuraa naamastaan - meillä on suihku kotona.
Sadetutkien mukaan sateet ovat iloisesti menneet ohi, eikä Forecan tutkaennuste lupaa tänään enää vettä niskaan. 25 km/h sopii tänään kun on huoltoajopäivä.
Vettä kyllä tuli kuitenkin, onneksi ei paljoa eikä jatkuvasti.
Ihan jees lenkki, vähän oli kyllä häröilyä ajolinjojen kanssa porukalla. Pirtti sai olla vetohommissa koko lenkin, niin suosittua oli taas keulamiehen homma:)
Jollain kerralla voisi muuten katsoa, jos saisi jonkun jämäporukan ajamaan vaikka lähempänä 23 km/h kuin 25 km/h, nyt lenkin lopuksi keskari omassa mittarissa 26. Jaksan ajaa kovempaakin, mutta olisi kiva ajella arkena vähän leppoisammin, nyt oli vielä aika mäkinen reittikin. Tämmöinen ei niin lihaksailla reisillä varustettu ihminen sai runnoa kunnolla. "Hiukan" tuntuu jaloissa. Kaloreitakin kului sykemittarin mukaan muutama sata enemmän, kuin yleensä tämän pituisilla lenkeillä.
P**ka lenkki.
Vettä satoi. Ajettiin yli speksivauhtia. Tiet oli huonot. Vetäjällä ei ole hajuakaan montako lähti tuvalta, mutta varmaa on että kaikki ei päässeet perille.
Onko muilla muuta valitettavaa, erityisesti niillä jotka ei olleet lenkillä mukana?
Pahoittelen heti alkuun viestini hieman negatiivista sävyä, mutta tällä lenkillä ryhmäajossa oli valtavasti kehitettävää.
Seurasin touhua joukon takaa eivätkä merkit kulkeneet kovin hyvin joukon läpi. Pahimpana ongelmana oli kuitenkin aivan käsittämättömät ajolinjat. Joukko ajoi välillä koko tien (kyllä, molemmat kaistat) leveydeltä jopa pimeisiin paikkoihin. Tällaisella menolla saadaan vielä vahinkoja aikaan. Usein näytti, että ainoat tiiviisti ajaneet olivat jonon keulilla ja muodostelma levisi täysin jo heti tokassa rivissä. Vetäjät siis kyllä hoitivat oman osuutensa mallikkaasti nipussa mutta takana tuleva lauma ei sitä tehnyt. Kaikkein rupisimmissa kohdissa kuoppien väistelyn kyllä ymmärtää, mutta sitä hyvällä asfaltilla tapahtuvaa muodon levittämistä koko tien leveydelle ei.
</avautuminen>
Muuten oli taas ihan mukava lenkki, vaikka hieman satoikin välillä. Toivottavasti kukaan ei pahoittanut mieltään liian pahasti tuosta tilityksestäni tai niistä huudoistani lenkin aikana jonon takaa. Tarkoitus vain olisi tehdä tästä hieman turvallisempaa kaikille. :)
Ei tarkoitus ollut valittaa, hyvin vedit lenkin. Vauhtitoteamus oli lähinnä vastaisuuden varalle, en minäkään aina halua ajaa tosi hitaasti, mutta tuli vain mieleen tänään ollessani aika poikki, että ehkä joillain kerroilla porukkaa voisi jakaa vaikka 27-vauhtisiin ja 24-vauhtisiin. Kun monella kuitenkin tuntuu olevan menohaluja yli sen 25:n. Voihan siinä käydä niinkin, ettei muita kiinnosta köröttely. Häröily tosiaankin tapahtui keulan takana, tuskinpa voin itseänikään tässä kovin paljoa kehua. Sellaista tämä nyt varsinkin alkukaudella välillä on. Kiva oli kuitenkin ajella, ja vetäjä tosiaankin suoriutui omasta hommastaan hyvin. Täydellistä olisi tietysti, jos vetäjille saataisiin silmät selkäpuolellekin;)
Mä nyt tuun tänne viisastelemaan vaikka en lenkillä ollut eikä ole mitään hajua siitä miten on ajettu, anteeks jo valmiiksi.
Keskituntinopeus ei koskaan kerro yhtään mitään siitä miten se kyseinen lenkki on ajettu. Saman 25-keskarin voi ajaa niin monella eritavalla että parhaimmillaan rasitus saattaa vastata jopa tasavauhtista 30-35 maantielenkkiä.
Mutta joo, kun mä ilmaannun lenkeille niin mielelläni olen muodostamassa esim. lenkin puolessa välissä ryhmää joka ajaa hitaammin ja tasaisella kuormituksella takaisin tuvalle päin - mikäli suunnistus taitoa vaan löytyy tarpeeksi ja kyseistä vauhtia kaipaavia :)
Näistä vauhdeista on ollutkin puhetta, joten minäpäs otan nyt ensikerrakseni tehtäväkseni pitää hitaamman ryhmä keskarin alle 25 km/h, ja kovempaa menoa haluavat muodostavat sitten toisen ryhmän, joten ensikerralla rohkeasti ensikertalaisetkin mukaan. Lupaan että mennään rauhallisemmin, myös mäet :)
Tuo puolivälissä jakautuminenkin on hyvä idea. Ainahan ei välttämättä hitaita ajajia löydykään, mutta ehkä ainakin osalle uusista voi olla rauhallinen vauhti paikallaan. Nopeampikin ryhmä on mielestäni ihan perusteltu, koska osalle taitaa tulla näissä 25-vauhdeissa jo vilu, kun toiset puskee hikeä valuen:D
Kiva olisi, jos mahdollisimman moni saisi tästä torstain kevyestä lenkistä mukavan pk-treenin, mutta ei menisi ihan löysäilyksi kovempikuntoisillekaan. Itselleni vauhti ei ole muuten ongelma, olen ajanut 28-lenkkejäkin (pari, en tänä keväänä), mutta mäet hyydyttää, jos niitä on runsaasti, vaikka yksittäisinä eivät edes olisi mitään "pahoja". Kai se pitää Rinnekodin mäkeen mennä harjoittelemaan mäkikuntoa:p Kunto ei ole sitä luokkaa, että jaksaisin aina tasaisen varmasti, väliin sattuu vähän heikompiakin päiviä. Tästä se lenkkeilemällä kuitenkin nousee:)
Tipsu, en siis edes lukenut viestiäsi ennen omaa postausta, kunhan kuittailen lähinnä aiempia keskusteluja :)
Polla puhuu asiaa. Tänään oli oikeasti yritys ajaa mäet _hiljaa_ en tiedä onnistuiko se. Alamäet ja helpot osuudet olisi hyvin voinut ajaa lujempaakin. Tavoite siis tosiaan oli hyvin tasaisen kuorman lenkki. Ihan tasainen ei tietysti onnistu koskaan, koska varsinkin näillä vauhdeilla mäet pitäisi ajaa niin hiljaa että mulla loppuu järkevät välitykset maantiepyörästä.
Tuo himmailu mäissä tietysti saattoi olla osaltaan syy siihen jos porukka pakkaantui ja ajoi sitten rinnan, paha sanoa kun ei ole silmiä selässä. _Yritys_ oli ajaa se mäen alku keulassa lujaa ja sitten himmata tai ajaa koko lyhyt mäki ripeästi ja himmata päällä, koska muuten se letka tosiaan pakkaantuu väkisin. Mulla oli tupa-tupa 57,5km ja keskari 25.4 polarista.
Vakavasti puhuen kukaan ei kait pudonnut ennen kuin osa kääntyi kotiin Mikkelästä? Himmatiin kun pyydettiin?
Se on ikävä kuulla jos se muodostelma oli taas häröpallo. Siisti jono on ihan puhtaasti turvallisuuskysymys. Siistiässä jonossa ei ole vaikea ajaa, edes vetäjien vähän hölmöillessä, kaikilla taisi olla pyörissä kuitenkin jarrut.
Etupojille kiitos!
Alkulenkistä oli yritys hyvä kymmenen ajaa tokassa parissa, loppulenkistä meinas tulla sit noutaja päivän kokonaiskilsasaldon takia. Laskin tossa pikaisesti, että kilsat tälle päivälle 110,4km :eek:
Kiitos Arille lopputsempistä, rusinat oli onneksi myös matkassa mukana. Niiden syöminen lennosta alkaa jo sujua. :D
Jalat huutaa hoosiannaa nyt, samaten niska ja alaselkä. Mutta sillähän tuo "kipu" lähtee, millä se on tullutkin. Mutta nyt venyttelemään.
ps. Tuoreilla jaloilla vauhti olisi ollut todella loistava.
Ei tippunut ei, hyvin himmattiin:) Ja kyllä ne mäet mentiin aika hitaasti, ei se siitä ollut kiinni. Tasainen kuormitus, mutta raskaahko reitti. Eikä se vauhti-juttu suoraan liittynyt tähän lenkkiin, se tuli vain mieleen siinä puuskutellessa, että välillä voisi ajaa hitaastikin. Siksi ajattelin, että osa voisi ajaa ainakin toisinaan hitaammin, ettei tarvitsisi huudella aina himmailuista. Alkaa jo nolottaa, kun siellä aina minä pyydän hidastamaan, vaikka monella muulla olisi ehkä haluja ajaa jopa kovempaa:o Tänään mulla vähän sama tilanne kuin Prinsessalla, tiukka työmatkatempo takana 20 minuuttia ennen lenkille lähtöä. Vähän enemmän jos olisi palautunut, niin ei varmaan olisi tarvinnut mitään himmailua. Ja porukan mukaanhan näissä pitää mennä, ei ole reilua ajattaa koko ryhmää hitaasti yhden tai muutaman takia, jos muilla on menohaluja.
Tässä on kunnianhimoinen tavoite nostaa omaa kuntoa kesän mittaan niin, ettei tuollainen pieni työmatkapolkeminen tuntuisi enää missään, ja näitä yhteensä satkun ylittäviä päiviä pitää saada lisää. Tiesin kyllä etukäteen, että voi alkaa hapottamaan, kun ei ehdi työmatkariuhtomisesta palautua.
Ei himmaamisessa ole mitään noloa jos vauhti on yli speksin. Kuten ylempänä on kaavailtu, nopeampaa vauhtia haluavat voivat muodostaa oman ryhmänsä. On erittäin hyvä että lenkkitarjonnasta löytyy vaihtoehto hitaampaa vauhtia kaipaaville.
…
Sadekelin ajamisesta muuten sen verran että kannattaa pakata ylimääräinen sisäkumi… renkaat hajoavat helpommin kun niihin tarttuu kaikki roska ja hiekka.