Alkujaan tämän lähetti
orc biker
Niin, minulla on tilastotieteen ymmärrystä. Todellakin Suomessa ulkonäkö korreloi maahanmuuttajataustaisuuden kanssa varsin hyvin. Kun siihen yhdistää vielä sellaisen vieraan kielen puhumisen, mikä on hyvin harvinaista suomalaisten repertuaarissa, niin voidaan puhua jo hyvin vahvasta korrelaatiosta. Puhe savannilla tallustelusta oli värikästä puhekieltä. Yhtä hyvin olisin voinut sanoa (ja olen sanonutkin), että (suomalainen) lompsii kuin kangasmetsässä. Älä väkisin keksi merkityksiä sinne, missä niitä ei ole.
Oletko sitä mieltä, että ns. liikennekulttuuri on jokaisessa maassa täysin samanlaista? Ettäkö esim. Intiassa ja Espanjassa ja Virossa on ihan samanlaista asennoitumista liikenteeseen ja että tämä ei mitenkään jätä jälkeään ihmisiin? Ja että muuten kulttuuri ei vaikuta mm. ajatuksiin siitä, miten jämptisti mennään sääntöjen mukaan ja kuka väistää ja millä perusteella? Minä en, mutta minulla onkin tietoa asiasta sen sijaan, että kokisin tarvetta esitellä muille poliittista korrektiuttani.
Ei luulisi olevan liian vaikea asia ymmärtää, että jos ihminen on kasvanut ihan erilaisessa ympäristössä kuin byrokraattisessa Suomessa, niin ehkä jonkin asvalttiin maalatun viivan mukaan luotisuora tallustaminen ei tunnu niin tärkeältä kuin esim. minusta. Mutta koska rasismi ja fasismi, niin näinhän ei voi olla. Siitähän tässä on taas kyse. Ennakkoluuloista. Ei voi olla totta, koska jokainen maailman ihminen on ihan samanlainen ja täysin samoista syistä. Kiitos ja näkemiin vähäksi aikaa.